Een Nederlandse " Amazon.nl "

Started by Da-lite, March 6, 2012, 19:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Marcus

Heb daar een keer een docu over gezien, over het sparen van LE's. Is een hobby op zich geloof ik he  ;)

Ronin79

#26
Zou inderdaad kunnen, van mij in ieder geval niet.
Veelal koop ik de edities waar extra content bij zit, en soms ook nog een artbook.

Maar als ik ook nog de versies moet kopen, waar beeldjes bij zitten ... dan kan ik niets meer kwijt.
Zeker als je weet dat ik bijvoorbeeld 160 originele 360 titels heb
Al moet ik wel zeggen; dat de versie van Borderlands 2, wat ik maanden geleden gepre-ordered had, dat wel heeft.
Net zoals de aankomende Far Cry 3.

Binnen kort ook maar eens voor een nieuwe bril gaan kijken. Ik heb die (omdat ik, enorm eigenwijs ben), alleen maar op met gaming,
maar aangezien ik dat al zeker 4 maanden niet gedaan heb (afgezien van wat simpele games op Facebook en Google Chrome) ...
doen mijn ogen enorm veel pijn als ik mijn bril weer opzet (vreemd; heb ik bij mijn zonnebril op sterke geen last van). Al moet ik eerlijk bekennen; ik had eigenlijk al een nieuwe nodig.
Dus voor Nov. moet ik wel even bij Hans Anders (en ziekenhuis voor een nieuwe meting. lang verhaal) geweest zijn, want dan komen oa. de games die ik gepre-ordered had uit.
Want ik heb echt enorm veel zin in oa. Hitman (natuurlijk al maanden geleden geordered bij Amazon.uk, om toch on-topic te blijven  ;D)

ps. ik had 4 maanden geleden alle Sniper Challenges van Hitman al afgerond, dus DLC heb ik ook al erbij (afgezien van de DLC, die bij de Special Edition zit)  ;)

Fox

gaat deze er nog komen?

iemand info...

Harry HT


Quote from: Fox on December 24, 2013, 09:29:55
gaat deze er nog komen?

iemand info...
Ik hoop van niet, anders mogen we straks alleen weer op de te dure nl site bestellen. Ha,ha

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

edgnoj

Nee, laat ons maar lekker de keuze tussen de duitse en engelse winkel. Beide soms veel goedkoper dan Nederland en veelal geen verzendkosten.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

Kjelt

Ik weet niet of ie dan duurder wordt dan bv engeland, de pond staat flink hoog en de salariskosten zullen heus wel meetellen, tel daarbij op dat je wellicht al bij 20 euro gratis supersaver verzenden krijgt en ik zou het eigenlijk wel als een alternatief willen zien. Als ze het filiaal ergens in het hoge noorden neerzetten waar de salarissen ook weer lager zijn  :pompom:  Als je dan tenminste nog wel de keus hebt om het ook in UK te bestellen mocht het daar wel goedkoper zijn :)

pameijer

Het nieuwe filiaal komt waarschijnlijk bij het Centraal Boekhuis in Culemborg, lekker centraal in NL dus!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Ronin79

Dus het gaat door.

Hopelijk kun je in het buitenland blijven bestellen. De NL prijzen rijzen vaak de pan uit,
in vergelijking tot bijvoorbeeld Engeland. Daarnaast hebben de Engelsen, Duitsers en oa. Fransen
gewoonweg de artikelen die ik zoek. Iets wat ze hier in NL niet verkopen.

Xstream

#33
Heb ook liever niet dat die komt. Vind de optie DE / UK juist fijn, naast 't normale NL aanbod wat vaak veel duurder is. In wezen hebben we al een NL Amazon ... bol.com.
Zo heb ik m'n nieuwe telefoon gekocht voor ruim 150 EU goedkoper dan hier in NL bij amazon.de. Binnen 2 dagen in huis.
Was helaas een defect, maar top communicatie (gewoon in Engels) en dezelfde dag van de retour aanvraag zat de vervanger al op de bus.

Betere service zelfs dan bijv. Bol.com ... (ruk shop). Maar ik denk niet dat Amazon.nl 't beter maakt ... tenzij ze vergelijkbare prijzen kunnen aanbieden uiteraard.
Ben dus ook vrij skeptisch en denk dat 't minder wordt met een Amazon.nl (hogere prijzen en geen DE / Uk opties meer).

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

RobertVanWoerden

Waarom zou de .uk/.de optie wegvallen als er een Amazon.nl komt? Niemand kan je toch verbieden om in een buitenlandse webshop te kopen lijkt me. Wellicht valt wel de gratis verzending biven x bedrag weg bij uk en de als er een nl shop is.


Nahpets

Quote from: RobertVanWoerden on December 24, 2013, 19:36:48
Niemand kan je toch verbieden om in een buitenlandse webshop te kopen lijkt me.

Ze kunnen uiteraard wel weigeren te versturen naar ons kikkerlandje.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

RobertVanWoerden

Dat zou kunnen maar Engelsen en Duitsers kunnen nu ook in tegenovergestelde shops kopen, dus daar zie ik niet zo snel een probleem ontstaan.

Teejoo

Kreeg vandaag de onderstaande mail  >:( :

As you've previously had orders delivered to The Netherlands, we wanted to let you know that our delivery options to The Netherlands are changing. From April 3, 2014, FREE Super Saver Delivery will no longer be available. You'll have the option of Standard or Priority Delivery for orders being delivered to The Netherlands.

More information about international delivery rates and times can be found here.

We strive to provide our European customers the greatest possible selection at low prices and hope to see you again soon.

Regards,

Customer Service Department

Amazon.co.uk


Dat vind ik dus duidelijk minder, en is wellicht een indicatie voor de start van de NL store?

Nahpets

Quote from: lynch1979 on April  4, 2014, 17:12:25
De plannen voor een Nederlandse toko hebben ze in de ijskast gezet, las ik van de week ergens.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Ronin79

#39
Lijkt me ook, zeker als men de NL prijzen gaat aanhouden.

Wat de UK vestiging betreft:

Ook al moet je verzending betalen vanuit de UK ... sommige artikelen zijn dan nog goedkoper als hier in NL.
Maar ... ik vind het inderdaad wel jammer dat men verzendkosten gaat rekenen, zeker omdat ik daar al tig jaar
vaste klant ben, en dat scheelde toch aardig wat in kosten in vergelijking met andere winkels.
Niet alleen voor films, maar ook bijvoorbeeld bepaalde boeken en andere zaken.


Dirk

ik blijf vooral tweedehands kopen via Amazon.uk
voor zover ik kan ontdekken is hun aanbod hiervan 't grootst...en de afhandeling wordt centraal en erg strak georganiseerd, wat wel zo prettig werkt.

ook vwb nieuw materiaal zijn ze zelfs met die verzendkosten soms nog de goedkoopste, maar een goede 2e is voor mij Play.com, die zonder bijkomende verzendkosten werkt.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ronin79

Zavvi rekend trouwens ook geen verzendkosten. Ik bestel daar nog wel eens een Steelbook voor de collectie.
Voor de rest is het veel Ebay, en die verzendkosten zijn toch wel een stukje hoger.

Staaled

Quote from: Dynky on April  5, 2014, 08:09:02
ik blijf vooral tweedehands kopen via Amazon.uk
voor zover ik kan ontdekken is hun aanbod hiervan 't grootst...en de afhandeling wordt centraal en erg strak georganiseerd, wat wel zo prettig werkt.

ook vwb nieuw materiaal zijn ze zelfs met die verzendkosten soms nog de goedkoopste, maar een goede 2e is voor mij Play.com, die zonder bijkomende verzendkosten werkt.
Maar wat een prijzen zeg. :wacko:

Als ik het mij goed herinner heb ik ook eens een geschil met ze gehad waarbij de waren nooit zijn aangekomen.
Reply: zoek het maar uit. :hmmm:
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Dirk

Quote from: Staaled on April  5, 2014, 17:20:08
Maar wat een prijzen zeg. :wacko:

Als ik het mij goed herinner heb ik ook eens een geschil met ze gehad waarbij de waren nooit zijn aangekomen.
Reply: zoek het maar uit. :hmmm:
voor vinyl (cd's koop ik tegenwoordig meestal "used") vind ik het vaak toch nergens goedkoper dan bij Play.com, maar ik hoor altijd graag waar het voor minder kan  ;)

geschillen heb ik gelukkig nog nooit met ze gehad, dus...fingers crossed
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Ronin79

#44
Play is goedkoop ... maar alleen voor Engelsen. Voor Europeanen is de prijs zeker een keer zo hoog.
Ik kijk wel is waar bijna geen films, maar ik spaar wel Steelbooks, dus ik ben aardig bekend met zulke online winkels en handelaren.
Het verschil in prijs is echt soms behoorlijk tot enorm te noemen, afgezien er winkeltjes bij Play zijn
waar alleen de Engelsman kan kopen, zoals The Entertainment Shop. Deze hebben geregeld exclusives.
Gelukkig kan ik er dan nog wel aan komen, maar dan via mede forum members van het HDN forum (bijvoorbeeld in een Groupsbuy)

Kijk alleen al maar eens naar bijvoorbeeld: Die Hard 3. Omgerekend € 41 als je in Engeland woont, bijna € 59 in Europa,
of; In Time. € 65 voor de Engelsen, € 80 voor de Europeanen (2 jaar geleden heb ik er in ieder geval veel minder voor betaald)
... en dit zijn vaak nog kleine verschillen. In het verleden heb ik zelfs prijzen gezien die tegen de € 40 tot € 50 verschilde.
Met zulke prijzen kun je bijvoorbeeld ook op Ebay kijken, of op een specifiek forum met verkoop topics. Dan ben je bijna zeker zelfs nog iets goedkoper uit.

Fox

Hopelijk komen ze op  het "Supersaver" condept terug als ze merken dat de verkopen minder worden  >:(

ajbeefde

Amazon benadert Nederlandse webwinkels over verkoop in buitenland
Door Arnoud Wokke, dinsdag 1 april 2014 18:53, reacties: 47, views: 19.064 • Feedback

Webwinkelgigant Amazon heeft Nederlandse webwinkels benaderd met de vraag of ze hun waar willen aanbieden op buitenlandse sites van Amazon. Niet eerder benaderde het Amerikaanse bedrijf Nederlandse webwinkeliers in het Nederlands.

Amazon wil dat Nederlandse webwinkels hun waar gaan aanbieden in bijvoorbeeld de Britse of Duitse versie van Amazon, zegt het magazine Twinkle. Amazon zou vervolgens de webwinkeliers ook werk uit handen willen nemen door de verzending en ondersteuning in de lokale taal op zich te nemen. In ruil daarvoor wil Amazon een commissie op elke verkoop. De webwinkelgigant past die methode ook al toe in het buitenland.

Het is voor het eerst dat Amazon webwinkeliers in het Nederlands hierover benadert, benadrukt Twinkle. Nederlandse webwinkeliers zouden hierdoor hun bereik in het buitenland kunnen vergroten, zo claimt Amazon. Waarom het Amerikaanse bedrijf juist nu winkeliers is gaan benaderen, is onduidelijk.

Enkele jaren geleden gingen sterke geruchten over een komst van Amazon naar Nederland, maar die zijn tot nu toe ongegrond gebleven. Als veel winkeliers toehappen, zou het betekenen dat in het geval Amazon naar Nederland komt, er in elk geval een uitgebreid assortiment van lokale webwinkels bij Amazon te vinden is. Bol.com werkt ook met externe verkopers.
Denon AV Receiver AVR-X4500H, Denon DCD-1600NE,KEF R5, Kef IQ10, Kef model 100, REL Sub, Sony UBP-X800M2, LG OLED55C8PLA, Rega P3, Siltech, Supra, AQ Forest HDMI