Een Nederlandse " Amazon.nl "

Started by Da-lite, March 6, 2012, 19:15:51

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Da-lite

Misschien weten sommige van jullie dit nieuws al of is het al eens gepost in een ander topic .
Maar voor diegene die het nog niet wisten wou ik het toch even melden .

Men is bezig met een Nederlandse Amazon te maken , deze zou er ongeveer moeten komen tegen van de zomer 2012.
Er komt voorlopig nog geen distributiecentrum van Amazon in Nederland zelf , maar wel al een site en de distributie zou dan nog gebeuren via Duitsland .
Maar ik vermoed wel eens de zaken goed draaien , dat dit distributie centrum er snel zal zijn in Nederland . ( Dus als wij allen veel bestellen via deze Nederlandse Amazon , komt dat
verdeelcentrum er waarschijnlijk veel sneller )  :D

Ik ben wel benieuwd hoe ze verzendingskosten gaan doen in het begin , gezien het in begin nog moet komen van Duitsland .
Zoals iedereen weet moet men nu voor min 20 euro aankopen ( media ) om gratis verzendingskosten te krijgen in Duitsland .
En misschien als het distributiecentrum er is in Nederland , dan zijn er misschien geen verzendkosten meer .

Ik wist niet goed waar ik dit nieuws moest posten , want bij de HT nieuwtjes staan er alleen maar hardware componenten , dus heb ik het maar hier gedaan .

Mvg
Henri ,

Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

X-Blade

Had het inderdaad al eens gehoord dat hier plannen voor waren.

Op dit moment maak ik zelf vrij vaak gebruik van de amazon.co.uk variant. Waar ik vooral erg benieuwd naar ben is wat de prijzen gaan doen.
Als je kijkt naar de prijzen van boeken en cd's is het verschil met een bol.com gewoon erg groot.
Zelfs cd's van nederlandse bands zijn voor de helft van de prijs daar te halen. Dan gaat er toch wat mis ergens?  :wacko:

Teejoo

Verzenden vanuit Duitsland gaat nu ook erg snel. Binnen 2-3 dagen heb je het.

CoSo

Enige nadeel van Duitsland zijn de duitse hoesjes.

Teejoo

Quote from: CoSo on March  6, 2012, 20:25:19
Enige nadeel van Duitsland zijn de duitse hoesjes.
Ik koop daar alleen maar CD's.

Etiennevh

Quote from: CoSo on March  6, 2012, 20:25:19
Enige nadeel van Duitsland zijn de duitse hoesjes.
Zou dat niet afgelopen moeten zijn met een Nederlandse Store dan?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Da-lite

Quote from: CoSo on March  6, 2012, 20:25:19
Enige nadeel van Duitsland zijn de duitse hoesjes.

Idd daar erger ik me ook soms aan .
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

Kjelt

Waar ik altijd problemen mee heb is dat je de hardware (elektronica, maar ook bruingoed bv.) die in Amerika echt goedkoop kan zijn, niet kunt bestellen.
Als ze daar nou eens wat op verzinnen dat je deze gewoon via de NL store kunt bestellen en dat zij het transport regelen, dat zou mooi zijn.

master30

Quote from: Kjelt on March  7, 2012, 10:39:18
Waar ik altijd problemen mee heb is dat je de hardware (elektronica, maar ook bruingoed bv.) die in Amerika echt goedkoop kan zijn, niet kunt bestellen.
Als ze daar nou eens wat op verzinnen dat je deze gewoon via de NL store kunt bestellen en dat zij het transport regelen, dat zou mooi zijn.

+1
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

MaxxMark

#9
Distributie vind toch al plaats in Nederland?

Mijn laatst via amazon.co.uk bestelde BR kwam gewoon via PostNL uit Amsterdam.

Mijn gok is trouwens dat de verzendkosten hetzelfde zullen zijn als bij .co.uk en dus zou dat wel eens 'gratis' kunnen zijn.

edit:
Er zit een sub-distributiecentrum in Nederland (Gyroscoopweg, Amsterdam). Zoals ik het lees op tweakers (http://tweakers.net/nieuws/78502/amazon-komt-over-enkele-maanden-met-nederlandse-site.html) komt het uit Duitsland,  gaat het naar Amsterdam en wordt dan van daaruit gedistribueerd
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC N7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Ronin79

#10
Verzendkosten zijn veelal (bij Amazon.co.uk) gratis.
Je moet alleen; Super Saver Delivery als verzend methode aanklikken.
Bij de meeste artikelen kan dat gewoon. Dat doe ik immers ook altijd (koop 97% van mijn games bij Engelse shops)

Fox

Wat zijn de recenste ontwikkelingen?

Ronin79

#12
http://www.amazonnederland.nl/

Voor als nog bestel ik nog steeds bij de Engelse Amazon.
Ik denk dat het na de release van de NL versie ook gaat gebeuren.
Dit omdat ik denk; dat de NL prijzen dan worden gehandhaafd, en niet de goedkopere prijzen in de UK.
Ik vermoed dat bijvoorbeeld games; gewoon een prijs zullen gaan krijgen, zoals dat bijvoorbeeld bij de FRS het geval is; dus te duur.
Engelse games zijn standaard al € 10 - €15 goedkoper. Dan heb ik het nog niet eens over de special Editions. Soms zit daar wel € 30 of meer verschil in.
Spreek uit ervaring  ;)

Dus als Amazon.nl van de grond af wilt komen, zullen ze Engelse prijzen moeten hanteren. Anders zie ik geen toekomst voor een NL vesie.
Mensen blijven dan bij de UK versie bestellen. Wat je op jaarbasis al gouw zeker 3 getallen scheelt.
Koop bijvoorbeeld in een jaar tijd maar eens 15 Limited Edition of Collectors Editon Games bij Amazon.uk. Dan zie je dat het aardig snel oploopt.

edgnoj

Tenzij ze het kopen in buitenlandse Amazon's straks niet meer toestaan natuurlijk.
Woonkamer: JVC DLA X5000; Sony KD-65XE9005; Denon AVR-4311; Dune HD Solo 4k; Ken Kreisel DXD-12012 subwoofer; Cabasse Bora luidsprekers.

Slaapkamer: Philips 55PFS8109; Dune HD-Max; Ken Kreisel DXD-808 subwoofer; Avi ADM 9.1T actieve luidsprekers.

clockwork

Dat zou play.com waarschijnlijk wel waarderen. :D
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Etiennevh

Prijzen in NL zullen volgens mij zowieso duurder zijn omdat wij hier in NL Buma/Stemra belasting betalen..Voor mij dus gewoon co.uk.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

AnubisNefer

Quote from: Etiennevh on July 14, 2012, 21:06:33
Prijzen in NL zullen volgens mij zowieso duurder zijn omdat wij hier in NL Buma/Stemra belasting betalen..Voor mij dus gewoon co.uk.

In Nederland hebben we ook nog te maken met de vaste boeken prijzen ;-) als zij daarmee willen concurreren met een bol.com als voorbeeld, moeten ze wel creatief ermee omgaan....
Mea mihi conscientia pluris est quam omnium sermo

Ronin79

Dat denk ik ook.

Wat mij betreft heeft Amazon.NL, niet echt een kans van slagen.
Zoals ik al aangaf; doen ze niets aan de prijzen, onder die bijvoorbeeld van Bol.com en onder andere;
FRS ... dan kunnen ze het wel schudden. Consumenten zijn ook niet gek (nou ja ... sommige dan  :P)

Etiennevh

Gelukkig is de mediatak van Amazon voor Amazon niet zo erg als ze die niet kunnen slijten in NL. Ik denk dat het meeste geld wordt verdiend met andere producten...
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Davey

Quote from: SillentWolf on July 14, 2012, 23:26:14
Dat denk ik ook.

Wat mij betreft heeft Amazon.NL, niet echt een kans van slagen.
Zoals ik al aangaf; doen ze niets aan de prijzen, onder die bijvoorbeeld van Bol.com en onder andere;
FRS ... dan kunnen ze het wel schudden. Consumenten zijn ook niet gek (nou ja ... sommige dan  :P)

Vorig jaar hebben ze 2 giga hallen gebouwd in Duitsland om van daaruit zo ongeveer heel Europa te kunnen gaan beleveren. De mannen draaien per kwartaal 10 miljard euro  :o. Als ze willen dat het slaagt dan gebeurt dat  :D

Fox

Quote from: Davey on July 15, 2012, 10:32:06
Vorig jaar hebben ze 2 giga hallen gebouwd in Duitsland om van daaruit zo ongeveer heel Europa te kunnen gaan beleveren. De mannen draaien per kwartaal 10 miljard euro  :o. Als ze willen dat het slaagt dan gebeurt dat  :D

Ik bestel ook redelijk wat in DE en UK, dus kom maar op met die NL toko.

Ronin79

De Engelse Amazon id goedkoper als de Duitse.
Mocht hier idd. een Amazon komen, dan zul je toch aan de NL prijzen moeten denken.
Niet de prijzen die ze in Engeland hanteren.

Marcus

September komt wel dicht bij in ieder geval! Ben benieuwd...is toch wel een fijne winkel vind ik.

_ MarcelloW _

Quote from: SillentWolf on August 21, 2012, 13:49:11
De Engelse Amazon id goedkoper als de Duitse.
Mocht hier idd. een Amazon komen, dan zul je toch aan de NL prijzen moeten denken.
Niet de prijzen die ze in Engeland hanteren.

Denk er om hoor... britse ponden zijn meer waard dan euros  :tongue2:

Ook ik support de zoek-functie! http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?action=search2

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Ronin79

Grapjas  ;D

Dat weet ik. maar de meeste NL prijzen weet ik wel uit mijn hoofd.
Met name op het gebied van Gaming, is Eneland een stuk goedkoper.
Wat te denken als NL straks de 21% BTW introduceert ?

Hoewel ik de afgelopen 4 maanden niet op de consoles gegamed heb ... blijf ik de aankomende jaren trouw mijn games
bij oa. Amazon.uk bestellen. Op jaarbasis scheelt dat echt honderden Euro's. met name op de Special Editions  ;)