De nieuwe iPad

Started by Palu, February 28, 2012, 22:28:23

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skank1

Apple zou volgende week niet alleen nieuwe iPad 3's met hogere resolutie introduceren, maar ook met een 8GB-versie van de iPad 2 komen. De productie van een iPad met 7,85"-scherm zou op zijn vroegst in het derde kwartaal beginnen.

Alles wijst erop dat Apple volgende week woensdag zijn nieuwe iPad 3-tablets introduceert. De verwachting is dat het om 16GB- en 32GB-varianten gaat met een schermresolutie van 2048x1536. Er komt echter ook een 8GB-versie van de iPad 2, beweert Digitimes van zijn bronnen binnen leveranciers gehoord te hebben. Apple zou deze een lagere prijs kunnen geven en daarmee beter kunnen concurreren met Android-tablets en de verwachte stroom Windows 8-tablets.

Mogelijk voert Apple net als vorig jaar met de iPad 1 een prijsverlaging van de iPad 2-modellen door bij de komst van de derde generatie. Volgens Digitimes gaat de 8GB-versie 349 tot 399 dollar kosten en de prijs van de 16GB-versie zou verlaagd worden tot 449 dollar.

Aanvankelijk waren er berichten dat er een kleinere versie van de iPad, met 7,85"-scherm, op komst was. Fabrikanten zouden, volgens opnieuw Digitimes, de eerste samples gereed hebben en de productie zou op zijn vroegst in het derde kwartaal van start gaan. Mochten de plannen doorgaan zou de introductie dan ook waarschijnlijk volgend jaar plaatsvinden. 
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Thunder

Een 8GB versie zou ik niet doen. Een tablet wordt toch meer gebruikt voor games e.d. dan een telefoon en de 16GB is al redelijk snel vol. Ook mede door het feit dat de games vaak een stuk groter zijn. Snap trouwens nog steeds niet waarom er zoveel prijsverschil moet zitten tussen de 16, 32 en 64GB versie, waarbij je per stap evenveel betaald. Voor 16GB meer (16->32) betaal je net zoveel als voor 32GB meer. (32->64)
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Nahpets

Ongetwijfeld spelen marketing en winstoptimalisatie daar een hele belangrijke rol in.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

piedp

Apple heeft officieel bekendgemaakt dat de adviesprijzen van de 16 GB en 32 GB iPad 2 met $50 USD verlaagd zijn. Afgelopen week hadden enkele Amerikaanse winkels de prijzen van de iPad 2 al verlaagd, wat geruchten op deed laaien over de introductie van de iPad 3.

http://nl.hardware.info/nieuws/26601/apple-verlaagt-adviesprijzen-van-ipad-2-met-$50?utm_source=rss-nieuws&utm_medium=rssfeed&utm_campaign=hardwareinfo

XanaduNL

Voor mij is 8gb ruim voldoende.
Gewoon een kwestie van ongebruikte apps eraf gooien.

Erik

Van die 8 zal er waarschijnlijk maar iets van 6.5 a 7gb overblijven
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

XanaduNL

Tjah, dat is zobeetje bij alle apparaten het geval. Maar het praat gewoon makkelijker. :)

Joris1971

Het probleem zal wel weer de levering zijn, dat was de vorige keer met de ipad2 al helemaal erg.

Ga je iets releasen, zorg dan svp dat je voldoende voorraad hebt.

maxtrash

Quote from: Joris1971 on March  4, 2012, 10:57:31
Het probleem zal wel weer de levering zijn, dat was de vorige keer met de ipad2 al helemaal erg.

Ga je iets releasen, zorg dan svp dat je voldoende voorraad hebt.
ze kunnen de release een maand uitstellen en daarmee een maand voorraad opbouwen. Dit is echter:
- jammer voor degenen die wel tot de gelukkigen horen
- jammer voor Apple want geen hype door tekorten

overigens kan ik me bij de vorige launch herinneren dat er van de duurdere Ipads met 32GB/64GB en 3G helemaal geen tekorten waren. Die kon ik zo krijgen bij de MM.

Joris1971

Quote from: maxtrash on March  4, 2012, 11:05:40
ze kunnen de release een maand uitstellen en daarmee een maand voorraad opbouwen. Dit is echter:
- jammer voor degenen die wel tot de gelukkigen horen
- jammer voor Apple want geen hype door tekorten

overigens kan ik me bij de vorige launch herinneren dat er van de duurdere Ipads met 32GB/64GB en 3G helemaal geen tekorten waren. Die kon ik zo krijgen bij de MM.

De meeste mensen gaan toch voor de 16 gig instapper, zorg dan dat je daarvan meer hebt dan de andere...

squeek

Ik meen mij bij de release van de ipad2 toch niets van tekorten. Van de eerste wel en van de iphone 4 ook. Maar zelfs de iphone 4s had ik vlotjes de dag van release in men handen. Hopelijk gaat het met deze vlotjes gaan.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

blue-eyes

Quote from: Joris1971 on March  4, 2012, 10:57:31
Het probleem zal wel weer de levering zijn, dat was de vorige keer met de ipad2 al helemaal erg.

Ga je iets releasen, zorg dan svp dat je voldoende voorraad hebt.

Juist niet!

Je wilt de hype, je moet de behoefte stimuleren! Apple doet dat slim.
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

sj0er-D

Quote from: Blue-Eyes on March  4, 2012, 11:19:49
Juist niet!

Je wilt de hype, je moet de behoefte stimuleren! Apple doet dat slim.
Jepp, je moet de hype idd creëren. Ik kan me herinneren dat er een keer een inmens populaire app in de market kwam, deze vervolgens 'uitverkocht' was, en ze hem een week later weer 'op voorraad' hadden voor 150% van de originele prijs.

squeek

Domme vraag misschien, maar als ik een ipad koop, de apps die ik op men iphone heb, kan ik die dan gratis downloaden op men ipad als er een ipad versie is? Maw betaal je maar één keer voor een app voor alle platformen?
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

squeek

Quote from: Blue-Eyes on March  4, 2012, 11:19:49
Juist niet!

Je wilt de hype, je moet de behoefte stimuleren! Apple doet dat slim.

De ipad is op zich al een hype, niemand heeft het echt nodig, maar toch wil iedereen zo eentje. Ze hebben met de ipad een behoefte gecreëerd die er niet eens was. Dat vind ik nu pas echt slim.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

JCL

Quote from: squeek on February 29, 2012, 17:53:54
En natuurlijk heeft werelds grootste bedrijf daar niet aan gedacht en jij nu wel  :unsure: Denk je nu echt dat de volgende generatie iphones en tablets van apple plots stotterende schermen gaan krijgen omdat ze vergeten waren de processor aan te passen. Whoops, where's Steve when you need him  :hehe:

Absoluut niet 's werelds grootste bedrijf! Hooguit 's werelds duurste bedrijf. Het is het 197e bedrijf ter wereld kwa grote. Wal-Mart, Shell en Exxon zijn de grootste bedrijven ter wereld, dat is een totaal andere categorie dan Apple. Waarom het dan wel het duurste bedrijf ter wereld is? Dát is nou het succes van Steve Jobs! En dat is ongelovelijk knap :worship:

squeek

Quote from: JCL on March  4, 2012, 11:39:45
Absoluut niet 's werelds grootste bedrijf! Hooguit 's werelds duurste bedrijf. Het is het 197e bedrijf ter wereld kwa grote. Wal-Mart, Shell en Exxon zijn de grootste bedrijven ter wereld, dat is een totaal andere categorie dan Apple. Waarom het dan wel het duurste bedrijf ter wereld is? Dát is nou het succes van Steve Jobs! En dat is ongelovelijk knap :worship:

Ik bedoelde grootste in economische waarden  :) Want dat is apple dus wel. Momenteel is het bedrijf meer dan 500miljard dollar waard en staat het ruim op de 1ste plaats. Stond vandaag nog in de gazet  :D
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Kjelt

Quote from: squeek on March  4, 2012, 11:35:34
Domme vraag misschien, maar als ik een ipad koop, de apps die ik op men iphone heb, kan ik die dan gratis downloaden op men ipad als er een ipad versie is? Maw betaal je maar één keer voor een app voor alle platformen?
Je zult per platform moeten betalen als het een andere (HD) versie betreft voor de iPad. Je kunt wel de iPhone app downloaden en op de iPad draaien maar dan zit je met de lage resolutie van de phone app.

Joris1971

Quote from: Blue-Eyes on March  4, 2012, 11:19:49
Juist niet!

Je wilt de hype, je moet de behoefte stimuleren! Apple doet dat slim.

Ik noem het eerder irriteren als iets niet voorradig is.

squeek

Quote from: Kjelt on March  4, 2012, 11:52:51
Je zult per platform moeten betalen als het een andere (HD) versie betreft voor de iPad. Je kunt wel de iPhone app downloaden en op de iPad draaien maar dan zit je met de lage resolutie van de phone app.

Ah sucks
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

jowi

#45
Quote from: Kjelt on March  4, 2012, 11:52:51
Je zult per platform moeten betalen als het een andere (HD) versie betreft voor de iPad. Je kunt wel de iPhone app downloaden en op de iPad draaien maar dan zit je met de lage resolutie van de phone app.
Dat ligt er maar net aan hoe de app gebouwd is. Ik maak mijn apps universeel, dat wil zeggen dat er maar 1 app is, en de app zelf herkent op welk device of versie hij draait en zich daar op aanpast qua user interface en functionaliteit.

Al zie ik er wel tegenop om er nu weer een extra versie in te moeten bouwen voor de iPad 3... wellicht toch maar de boel opsplitsen in losse apps. Is ook qua verdienmodel wellicht interessanter :D qua codebase is het weer lastiger trouwens... :crazy:

JCL

Quote from: squeek on March  4, 2012, 11:44:16
Ik bedoelde grootste in economische waarden  :) Want dat is apple dus wel. Momenteel is het bedrijf meer dan 500miljard dollar waard en staat het ruim op de 1ste plaats. Stond vandaag nog in de gazet  :D

Helemaal eens :) Wel (vanuit bedrijfs economisch perspectief) een interessante ontwikkeling. Ook een rede om heen snel short te gaan in deze bel, want het stokt niet met de economische wetten (voor zover die nog bestaan in deze tijd :D).

Toch ben ik wel benieuwd naar de Ipad 3. Ik ben al een tijd opzoek naar een leuke tablet, maar wil eigelijk geen 400 euro betalen. €250 - €300 vind ik een mooier bedrag. Ben benieuwd of de oude modellen naar dit niveau gaan zakken.

Madhouse

Denk niet dat de "oude" modellen naar dat niveau zullen zakken. De iPad 16GB was na aankondiging € 379.- (daarvoor € 479.-). Maar goed voor € 379.- ga ik wel een iPad2 16GB kopen mochten ze naar deze prijs zakken. Heb nog een leuke cadeaubon van bol.com liggen dus die zou ik er mooi bij in kunnen wisselen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

knubbe

Quote from: Madhouse on March  4, 2012, 13:00:29
Denk niet dat de "oude" modellen naar dat niveau zullen zakken. De iPad 16GB was na aankondiging € 379.- (daarvoor € 479.-). Maar goed voor € 379.- ga ik wel een iPad2 16GB kopen mochten ze naar deze prijs zakken. Heb nog een leuke cadeaubon van bol.com liggen dus die zou ik er mooi bij in kunnen wisselen.

Volgens mij zakte de ipad 1 van de 499 naar de 379 als ik me niet vergis.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub