Het grote Monitor Audio topic

Started by BJF, February 26, 2012, 07:59:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

skyfox

Heeft iemand ervaring met de in-wall/ceiling producten? En die wellicht vergeleken met de bekende vloerstaanders uit (bijvoorbeeld) de RS (silver) lijn?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

fredenivanca

Afgelopen week eindelijk dan een mooi setje platinum 100 op de kop weten te tikken op de engelse markt. Ze fungeren nu als rears in mijn opstelling, maar wat een genot :inlove: Normaal gesproken ben ik wel van verandering, maar denk dat dit toch niet meer zo snel de deur uitgaat :angel: En gelukkig heb ik een vrouw die dit alles ook allemaal schitterend vind. Misschien met de tijd de velodyne dd12+ nog eens omruilen voor een platinum sub. Al moet ik zeggen dat de sub nauwelijks nog gebruikt wordt
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

papaleo

Gefeliciteerd.... :pompom:
Je heb nu dezelfde set als ik hier thuis,maar ik vind dat een goeie sub,en dat is jouw dd12,zeker wanneer je film kijk niet door de speakers te vervangen zijn...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

fredenivanca

Dank je wel, ik neem aan dat je net zo tevreden bent met de set als ik. Dat de sub weg gaat is nog helemaal niet zeker hoor, het is ook een zeer goede sub en gebruik hem ook alleen bij films. Het idee zat hem meer om de Platinum set meer een geheel te geven om er dan ook een platinum sub naast te zetten.  :angel: Al loop ik ook met de gedachte om de plc150 te vervangen voor een plc350 ;D. Maar voorlopig wel weer even genoeg geld uit gegeven
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

fredenivanca

#729
PLC 150 is toch vervangen door de PLC350 :pompom:

Wat is het toch allemachtig mooi spul :inlove:
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

papaleo

Quote from: fredenivanca on May  8, 2017, 11:50:18
PLC 150 is toch vervangen door de PLC350 :pompom:

Wat is het toch allemachtig mooi spul :inlove:

:worship: respect  :clapping:
door de plc350 lijken de pl330 opeens een stuk kleiner op de foto    :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

fredenivanca

Ja het is echt een bakbeest, ook de tv lijkt een stuk kleiner :laugh: terwijl het toch echt een 65 inch is

LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

audiosurfer

Mooi hoor  :worship:

Zou je niet een aparte stand overwegen?
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

fredenivanca

zoveel ruimte heb ik helaas niet,  met een aparte stand moet ik de rest van mijn apparatuur weer ergens anders onder gaan brengen ::)
en dat brengt ook weer met zich mee dat er hoop bedrading zichtbaar wordt. Dat zit nu allemaal achter  het spectral meubel. Deels ook gedaan omdat we 4 katten hebben die nog wel eens in kabeltje willen bijten
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

audiosurfer

Alleen neerzetten als je film kijkt  ;) ik snap natuurlijk wel dat je het niet doet, maar vond het zelf een hele verbetering!
Arcam AVR850, Arcam P429, Oppo 93, Dune-HD, Apple-tv.
GX200 fronts, 2 DIY subs Dayton Ultimax 15inch, GXC350 center. 4 GXFX-en sides en rears, 4 Monitor audio CP380iw
Beeld: Epson TW9000, Lumene Movie Palace Velvet 200c.

MAW

#735
Zow, ik zit ook bij de Monitor Audio club.

Afgelopen weekend een setje PL 100's opgehaald.

Erg fraai! Mooi design en duidelijk hoge kwaliteit afwerking!
Gr. Martijn

Spekkie99

Mooi. Wat voor exotisch staat er naast?
CD6000OSE tubed by HEART, NAC C658 via Vincent SP-331 naar Scanspeak Vertigo. Sony OLED.

fredenivanca

welkom bij de club, zijn schitterende monitors en de afwerking is zeker zeer hoog te noemen.
Hoe bevallen ze?
LG Oled 77G1~~Acurus Muse~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround atmos)~~Lumin D3 Sbooster~~Velodyne SPL1200 Ultra~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~Dune HD  PRO 4K~~VU solo 4K~~Atmos: Sonus Faber ~~audioquest/inakustik WBT/VDH

skyfox

Prachtige aanschaf, gefeliciteerd!! Al veel muziek op geluisterd sinds afgelopen weekend?
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MAW

#739
Had geen eindversterker dus kon ze pas gisteravond aansluiten (op een geleende Bryston 3b).

Heb ze om te proberen eerst even bij mn bureau gezet.
de bas kwam nog niet zo goed uit de verf dus daar kan ik nog niet zoveel over zeggen (ga straks even schuiven).

Mid en hoog klonken gelijk al wel goed. Mids wat softer maar in het hoog is erg gedetailleerd op een heel verfijnde manier.

Afwerking is heel fraai inderdaad. Duidelijk kwaliteit! :)

Die zwarte 'wastrommels' zijn trouwens ME Geithains (RL944K monitors en een Basis 11K sub).
Gr. Martijn

DofN

Ik ben wel benieuwd naar de verschillen tussen de ME Geithains en de MA. :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

#741
Ik zou niet weten waar ik moe beginnen. Dat is eigenlijk echt geen goed vergelijk. De Geithains zijn wel echt een ander kaliber. Gedetailleerder en natuurlijker. Het is veel 'stiller', ook als ik ze veel harder zet. Stereobeeld is ook echt niet te vergelijken de Geithains hebben geen 'voorkeursgebied'; een frequentiegebied waar ze meer of minder detail geven of waar ze fijner of minder fijn klinken.

Maarrrrrr... hetgeen wat de PL 100's echt goed doen is het hoog. Dat doet zeker niet onder voor de Geithains. Ik kan op de Geithains wat beter detail volgen (bv een reverb tail hoor ik duidelijk en lang wegzakken die op de MA's eerder in de rest van het geluid verdwijnd, maar all in all klinkt de MA tweeter heel verfijnd en luchtig. Het hoog ligt naar mijn mening fijner in het gehoor dan dat van de Geithains.

Wel merk ik nu na 3u luistern dat ik m'n oren heeeel lichtjes voel. Ik ben hooggevoelig en heb snel last van luistermoeheid/irritatie.
Maargoed, met de Geithains nog nooit gehad. Maar ze staan al een paar uur aan (laatste 30 min wat harder) en ik zit er heel dicht op. Dus wat mij betreft is de 'fatigue' test wel geslaagd, want in de woonkamer op grotere afstand zal ik er vermoedelijk geen last van hebben.

Al met al vind ik de MA's wel heel fijn klinkeb. Het zijn echt fijne speakers. Als ik er zo naar luister (zonder te switchen naar de Geithains) zijn er geen beperkingen die me storen, maar is het een zeer plezierige ervaring.

Mooi spul!!!
Gr. Martijn

DofN

#742
Quote from: MAW on May 31, 2017, 20:42:13
Ik zou niet weten waar ik moe beginnen. Dat is eigenlijk echt geen goed vergelijk.


Je vergelijkt het geluid. Dat is de overeenkomende factor. Ik voel me daarom nooit bezwaard om luidsprekers van verschillend kaliber te vergelijken.

Quote

De Geithains zijn wel echt een ander kaliber. Gedetailleerder en natuurlijker. Het is veel 'stiller', ook als ik ze veel harder zet. Stereobeeld is ook echt niet te vergelijken de Geithains hebben geen 'voorkeursgebied'; een frequentiegebied waar ze meer of minder detail geven of waar ze fijner of minder fijn klinken.


Hoezo is het stereobeeld niet te vergelijken? Wat zijn de verschillen?

Begrijp ik dat de MA wel een voorkeursgebied heeft waar het echt goed klinkt, en een frequentiegebied heeft waar het niet goed klinkt? Dat zal wel alles beneden de 80 Hz zijn, ongeveer?

Quote

Maarrrrrr... hetgeen wat de PL 100's echt goed doen is het hoog. Dat doet zeker niet onder voor de Geithains. Ik kan op de Geithains wat beter detail volgen (bv een reverb tail hoor ik duidelijk en lang wegzakken die op de MA's eerder in de rest van het geluid verdwijnd, maar all in all klinkt de MA tweeter heel verfijnd en luchtig. Het hoog ligt naar mijn mening fijner in het gehoor dan dat van de Geithains.


Doen niet onder bedoel je mee: ze doen het net iets fijner voor je gehoor?

Quote


Wel merk ik nu na 3u luistern dat ik m'n oren heeeel lichtjes voel. Ik ben hooggevoelig en heb snel last van luistermoeheid/irritatie.
Maargoed, met de Geithains nog nooit gehad. Maar ze staan al een paar uur aan (laatste 30 min wat harder) en ik zit er heel dicht op. Dus wat mij betreft is de 'fatigue' test wel geslaagd, want in de woonkamer op grotere afstand zal ik er vermoedelijk geen last van hebben.

Al met al vind ik de MA's wel heel fijn klinkeb. Het zijn echt fijne speakers. Als ik er zo naar luister (zonder te switchen naar de Geithains) zijn er geen beperkingen die me storen, maar is het een zeer plezierige ervaring.

Mooi spul!!!

Leuk dat je enthousiast bent.
Ik heb ook goede ervaringen met MA monitoren. Heb regelmatig naar een gold serie geluisterd. Erg fijn.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

MAW

#743
Stereobeeld verschil? de speakers staan zo'n 2m uit elkaar. Op de MA's is mono een vlek van 10-15cm breed in het midden en op de geithains is dat een punt can 1cm en hoor ik onmiddelijk als een geluid 3cm links van het midden zit. En panning van een drumm bv hoor ik gewoon pannen in het hele gebied, ook in de bas (en niet alleen in het hoog).

De MA's zijn het (verfijnst) in het hoog. In het hoog doen ze niet onder voor de geithains. Op de andere vlakken geven de Geithains veel meer info en klinken tegelijkertijd rustiger.

Maar het ergert geenszin; de MA's zijn smooth en klinken gewoon erg lekker.
Gr. Martijn

MAW

Gisteren niet geluister maar vanochtend wel even en ik vind het wel hele fijne speakers. Van het weekend maar eens in de woonkamer zetten en kijken of dat bevalt. Daar staan nu Neumann KH 310's. Ben benieuwd!
Gr. Martijn

Htdre

Heeft iemand de nieuwe Silver serie al beluisterd?
De Silver 300 em 500 vervangen de 8 en 10. Qua look gaan ze meer
Richting de Pl met die tweeter Zo

LoLife

Check de markt voor mijn RS6 + RS-LCR (black ash) in de verkoop! :headbanging:
LoLife's Living:
LG OLED + Sonos + Hue

yorkie13


MAW

Ik ga mijn setje PL 100's verkopen. Mocht er interesse zijn dan hoor ik het graag! :)
Gr. Martijn

yulunga

Quote from: MAW on July 23, 2017, 20:19:23
Ik ga mijn setje PL 100's verkopen. Mocht er interesse zijn dan hoor ik het graag! :)

Interesse ligt aan de vraagprijs en hoe oud ze zijn. Eventueel heb ik dat wel (ben op zoek naar vervanging van mijn huidige monitors, master concept three's).