Author Topic: Let op Denon lastig leverbaar in nederland  (Read 2149 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline danielo

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
  • For men to evolve we have to upgrade
Let op Denon lastig leverbaar in nederland
« on: February 25, 2012, 09:54:37 »
Hai,

Ik hou normaal niet van dit soort mail maar wil toch een waarschuwing plaatsen dat er problemen zijn met de levering van denon producten in Nederland. De meeste dealers weten wat er aan de hand is maar de klanten worden van het kasje naar de muur gestuurd. De kans is groot dat als je iets besteld het ineens niet meer leverbaar is tot in april slechte zaak. Wil zelf al iets bestellen sinds oktober en weet dat het in andere landen gewoon leverbaar is maar hier is het ineens nu 'na april' waarschijnlijk tot de aanlever route weer op orde is.

Daniel.
denon avp/poa, tannoy, jvc rs20, dvdo, apple, velodyne, rel.

Offline squeek

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+7)
    • Squeek's Home theatre
Re: Let op Denon lastig leverbaar in nederland
« Reply #1 on: February 25, 2012, 09:59:10 »
dat is vervelend inderdaad. Wat houdt je tegen om in het buitenland te kopen dan?
Pioneer SC-LX82 | Pioneer BDP-LX52 | Epson tw3800 | Projecta | PS3 | Monitor audio RS8 / RCLR / RSFX | SVS pc13 Ultra | Squeeks home theatre

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #2 on: February 25, 2012, 10:08:34 »
dat is vervelend inderdaad. Wat houdt je tegen om in het buitenland te kopen dan?

Om te beginnen moet je dit wel weten als je 'gewoon' als klant afgaat op het verhaal wat ze je geven dan weet je niet dat er iets aan de hand is. Nu ik weet wat er aan de hand is kan ik kijken of een andere route kan. Nadeel voor mij is dat het om een hardware uitbreiding gaat en dus niet alleen gekocht moet worden maar ook ingebouwd en dat maakt het wat lastiger.

Daniel.

Offline squeek

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+7)
    • Squeek's Home theatre
« Reply #3 on: February 25, 2012, 10:18:49 »
Ok, got it  :)

Als het enkel een aankoop was dan zou ik er niet zo moeilijk over doen, maar als het ingebouwd moet worden zal het lastiger zijn. Zelf heb ik men receiver en bd speler in nederland komen kopen omdat het in belgie te duur was vond ik. Maar zo heb je altijd wel iets  :)

grtz
Pioneer SC-LX82 | Pioneer BDP-LX52 | Epson tw3800 | Projecta | PS3 | Monitor audio RS8 / RCLR / RSFX | SVS pc13 Ultra | Squeeks home theatre

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #4 on: February 25, 2012, 10:26:04 »
Ok, got it  :)

Als het enkel een aankoop was dan zou ik er niet zo moeilijk over doen, maar als het ingebouwd moet worden zal het lastiger zijn. Zelf heb ik men receiver en bd speler in nederland komen kopen omdat het in belgie te duur was vond ik. Maar zo heb je altijd wel iets  :)

grtz

Ik doe er ook niet moeilijk over het is meer dat ik dit bericht heb geplaatst dat klanten (wij) niet alles moeten geloven als het over denon en levering gaat op dit moment omdat er problemen zijn in nederland. Hier zijn ze wat 'vaag' over en dat is niet goed voor ons (de klant). Vandaar een bericht zodat mensen gewaarschuwd zijn door te vragen of andere routes te nemen.

Daniel.

Offline Fox

• senior member
  • Trade Count: (+9)
  • I like the HTforum.nl
« Reply #5 on: February 26, 2012, 09:57:35 »

Als je iets in het buitenland koopt, zou er niets aan de hand moeten zijn, want je hebt EU garantie.

Maar importeur Penhoud houd niet van concurentie en service.
Dus zij behandelen deze klanten als vuil en (be)dreigen zelfs die gene met bv grijze import of in het buitenland hebben gekocht met het niet leveren van service en hele lange afhandeling tijden.

Vraag komt er nu een Denon nieuwe inporteur, of gaat dit nu via Duitsland lopen?

Overigeens heb ik niet tegen Penhold, want toen ze nog in Amsterdam zaten was het een top bedrijf.

Offline Raphie

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+12)
  • The Caped Crusader
« Reply #6 on: February 26, 2012, 10:00:37 »
Wat een geheimzinnig gedoe "ik weet wat er aan de hand is", Penhold eindelijk failliet? zou tijd worden. Buitenland bestellen sowieso beter voor je portemonee, duitse service is ook stukken beter

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #7 on: February 26, 2012, 10:11:37 »
Wat een geheimzinnig gedoe "ik weet wat er aan de hand is", Penhold eindelijk failliet? zou tijd worden. Buitenland bestellen sowieso beter voor je portemonee, duitse service is ook stukken beter

Ach geheimzinnig als je iets niet zeker weet wil je voorzichtig zijn. Wat ik hoor is dat ze vanaf 1-1-2012 geen eigen reparatie doen en vanaf 31-3-2012 wat ik hoorde ook geen denon meer leveren.

Daniel.
« Last Edit: February 26, 2012, 10:13:32 by danielo »

Offline etienne

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #8 on: February 26, 2012, 17:54:16 »
"Ik hou normaal niet van dit soort mail maar wil toch een waarschuwing plaatsen dat er problemen zijn met de levering van denon producten in Nederland. De meeste dealers weten wat er aan de hand is maar de klanten worden van het kasje naar de muur gestuurd. De kans is groot dat als je iets besteld het ineens niet meer leverbaar is tot in april slechte zaak. Wil zelf al iets bestellen sinds oktober en weet dat het in andere landen gewoon leverbaar is maar hier is het ineens nu 'na april' waarschijnlijk tot de aanlever route weer op orde is."

Met alle respect Danielo, maar waar baseer je dit op???

Ik heb in februari 2 3312 receivers besteld en diverse andere Denon spullen waaronder versterker en cd speler, en alles kwam rechtstreeks van Penhold, en alle spullen waren binnen 2 dagen binnen....geen klachten over leveringstijden.

Het klopt dat Penhold het dealerschap van Denon kwijt raakt in april, want dan is er een nieuwe holding van zowel Marantz en Denon. Maar Penhold is niet failliet.  :threadclosed:

Surround/Stereo : Denon AVR 3312, Denon BD 2012, Monitor Audio RX1, RX Center, RXFX, REL T7
Media/Receiver : AC Ryan, Homecast PVR CI 9000

Offline Raphie

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+12)
  • The Caped Crusader
« Reply #9 on: February 26, 2012, 18:00:18 »
maar ja, wat is Penhold zonder denon?!? precies....... :D

Offline etienne

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #10 on: February 26, 2012, 18:35:49 »
gewoon een Holdingsmaatschappij met andere merken, en inderdaad geen Denon meer.  :mad:
Surround/Stereo : Denon AVR 3312, Denon BD 2012, Monitor Audio RX1, RX Center, RXFX, REL T7

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #11 on: February 27, 2012, 00:50:08 »
"Ik hou normaal niet van dit soort mail maar wil toch een waarschuwing plaatsen dat er problemen zijn met de levering van denon producten in Nederland. De meeste dealers weten wat er aan de hand is maar de klanten worden van het kasje naar de muur gestuurd. De kans is groot dat als je iets besteld het ineens niet meer leverbaar is tot in april slechte zaak. Wil zelf al iets bestellen sinds oktober en weet dat het in andere landen gewoon leverbaar is maar hier is het ineens nu 'na april' waarschijnlijk tot de aanlever route weer op orde is."

Met alle respect Danielo, maar waar baseer je dit op???

Ik heb in februari 2 3312 receivers besteld en diverse andere Denon spullen waaronder versterker en cd speler, en alles kwam rechtstreeks van Penhold, en alle spullen waren binnen 2 dagen binnen....geen klachten over leveringstijden.

Het klopt dat Penhold het dealerschap van Denon kwijt raakt in april, want dan is er een nieuwe holding van zowel Marantz en Denon. Maar Penhold is niet failliet.  :threadclosed:

Waar zeg ik dat anderen geven dat aan dat ze dat denken, volgens mij bevestig je alleen wat ik zeg en klopt mijn informatie. Nergens heb ik ook maar de naam penhold genoemd of aangeven wat de status is van dat bedrijf (heb geen idee). Dat ze onwillig zijn bepaalde dingen te leveren weet ik uit eerste hand hoe dat komt weet ik niet kan zijn dat ze sommige dingen liever niet meer aan beginnen geen idee en ook hier geen mening.

Daniel.
« Last Edit: February 27, 2012, 00:53:14 by danielo »

Offline Jinsu

• Trade Count: (+1)
« Reply #12 on: February 27, 2012, 20:21:43 »
Denon Deutschland zit in Nettetal binnen handbereik voor de mensen uit de grensstreek, als ik het niet mis heb maakt Stassen al jaren gebruik van hun service.
Denon - Kimber - Mitsubishi - Oehlbach - Pioneer - Revel

Science only has a lasting existence for someone who knows that he doesn't know.

Offline etienne

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #13 on: February 28, 2012, 11:12:44 »
Daniel, persoonlijk vind ik jouw mailtje echt paniekzaaierij; de gerenormeerde audio dealers kunnen nog steeds bestellingen doen bij Penhold, dus waar hebben we het over??? jouw verhaal is gewoon een fabeltje, en jij gelooft in fabeltjes....dat bevestigd jouw mail annex reactie.  :pompom: :baaa: :withstupid: :D

Offline hillie

• senior member
  • It's me alright!
« Reply #14 on: February 28, 2012, 14:04:16 »
Ik vind de ‘waarschuwing’ van Daniel wel erg overtrokken. Houd het op persoonlijke ervaring.

Ik deel mijn ervaring met Daniel. Ruim 6 jaar geleden had ik interesse in een Denon receiver en ging ik hifi-zaken af. Drie Denon hifi-zaken klaagden over de ‘soms’ slechte leverbaarheid van Denon producten. Ook kon je lang wachten op onderdelen als deze niet voorradig waren. Hierdoor stond de service van Denon Nederland als slecht aangeschreven. Dit deed mij behoorlijk afschrikken. Deze hifi-zaken weken uit naar Duitsland om toch Denon producten te kunnen leveren, mits het daar leverbaar was. Of ze bevoorraadden elkaar. Het kwam er op neer, als je pech had dan kon je wel eens lang wachten. Dit was voor mij een enorme afknapper, omdat ik Denon toen hoog in mijn vaandel had staan. Goede service was voor mij ook belangrijk. Dit was toen.

Door de negatieve berichten over Denon in Nederland werd voor mij de naam Denon een synoniem voor slechte service. Ik weet het, dit is kortzichtig, maar toch. Als ik dit niet had geweten dan had ik wellicht een Denon gekocht en was ik dik tevreden geweest. Of toch pech gehad, wie zal het zeggen? Ik voel me nu een gewaarschuwd mens.

Denon en Marantz werken nu samen (ze vallen nu onder één holding heb ik begrepen) en dit belooft iets goeds. Ik verwacht dat de leverbaarheid en service daarmee toeneemt.
« Last Edit: February 28, 2012, 14:05:07 by hillie »

Offline WickedGame

• Trade Count: (+6)
  • Enjoy The Music!!
    • WickedGame Set
« Reply #15 on: February 28, 2012, 15:03:44 »
Denon en Marantz vielen al langer onder 1 holding. Alleen het importeurschap van Denon in NL liep via Penhold terwijl Marantz bij Marantz Benelux uit Eindhoven werd geregeld.

Offline hillie

• senior member
  • It's me alright!
« Reply #16 on: February 28, 2012, 15:16:37 »
Denon en Marantz zitten nu samen in Eindhoven, toch?

Offline etienne

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #17 on: February 28, 2012, 16:18:30 »
Citaat Hillie:
Door de negatieve berichten over Denon in Nederland werd voor mij de naam Denon een synoniem voor slechte service. Ik weet het, dit is kortzichtig, maar toch. Als ik dit niet had geweten dan had ik wellicht een Denon gekocht en was ik dik tevreden geweest. Of toch pech gehad, wie zal het zeggen? Ik voel me nu een gewaarschuwd mens.

Sorry, maar dit gaat me wat te ver - natuurlijk gingen er wel verhalen rond de houding van Penhold; ik ben er dikwijls op dealer shows geweest, en geef toe dat Penhold wel een eigenaardige en arrogante toko is - maar ik heb qua service daar nooit iets mee te maken gehad. De HOBO Hifi winkels (13 stuks inmiddels in Nederland) hebben allemaal het merk Denon in hun portefeuille, en eerlijkgezegd heb ik nooit wat gemerkt van een slechte levering; alleen mijn eerste AVC A1 SE daar moest ik 4 weken op wachten, omdat er destijds een run was op deze mooie versterker, maar verder alleen maar lof over het merk Denon, en voor Penhold is het behoorlijk zuur dat zij nu het dealerschap na tig jaren kwijt zijn geraakt, want dat gaat ook ten koste van arbeidsplaatsen. Kijk, daar hoor je niemand over praten, maar dat is wel het gevolg van zo'n beslissing. En natuurlijk zal er een reden zijn dat dit zo is besloten, maar eerlijkgezegd interesseert me dat geen moer. Ik blijf genieten van het merk Denon, met de nieuwste surround receiver, de 3312, hebben ze toch weer wat moois op de markt gebracht, en eigenlijk is Marantz ook een dedicated merk, dus een samengaan tussen Denon en Marantz is zo gek nog niet!  ;D     

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #18 on: February 28, 2012, 18:06:09 »
Daniel, persoonlijk vind ik jouw mailtje echt paniekzaaierij; de gerenormeerde audio dealers kunnen nog steeds bestellingen doen bij Penhold, dus waar hebben we het over??? jouw verhaal is gewoon een fabeltje, en jij gelooft in fabeltjes....dat bevestigd jouw mail annex reactie.  :pompom: :baaa: :withstupid: :D

Ik denk dat er niets mis is met mijn eerste mail, volgens mij klopt alles wat ik zeg maar als je denk dat ik de regels breek laat een moderator zich er maar mee bemoeien dan leg ik mij daar bij neer. Ik heb nergens iets negatief willen doen over wie dan ook alleen vind ik ook dat als deel van een gemeenschap (htforum) het niet slecht is tegen andere te zeggen dat er wat strubbelingen zijn met levering van een bepaald merk ik sta dan liever aan de kant van de leden van htforum dan aan de kant van een bedrijf.

Nogmaals als de moderators mijn eerste mail te ver vinden gaan zal ik mijn excuus aanbieden maar vind bij nalezen dit nog steeds niet het geval.

Daniel.

PS: Ik heb niets gezegd over penhold trouwens en ze hebben mij meestal prima behandeld en koop al kleine 15 jaar denon dingen denk voor iets van 30k a 35k euro's en ik wens ze het beste toe met de andere merken.
« Last Edit: February 28, 2012, 18:11:33 by danielo »

Offline etienne

• senior member
  • I love the HTforum
« Reply #19 on: February 29, 2012, 14:26:40 »
I rest my case

:smile:

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk