rControl VR Arcam 400/500/600/888

Gestart door jowi, februari 19, 2012, 10:44:07

Vorige topic - Volgende topic

Etiennevh

Dude wat ben jij geniaal. Je moet er maar op komen, zo'n vette app.

Je hebt die Kuro app ook al zo mooi gemaakt, jammer dat ik geen van beide merken heb. Nog even en je hebt een heel arsenaal aan apps. Een kwestie van aan elkaar knuppen met een bovenliggende schil o.i.d., en ik zie een gat in de markt :P :D

P.S. wanneer komt de Oppo BDP95 app? :D
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

jowi

Hier nog wat verschillende display's van de AVR500/600/888 versie, om aan te geven wat er mogelijk is...

jowi

Vandaag was een mooie dag om eens met de Sollae RS232/TCPIP converter aan de slag te gaan, eens kijken of, en hoe dat ding werkt. Nou daar was ik in 5 minuten klaar mee :) Ding aansluiten op de Arcam met dezelfde kabel die je ook voor het updaten van de firmware gebruikt, even op de pc de software installeren voor het configureren, baudrate instellen en klaar... dat was met de roline toch wel even wat lastiger :) Anyway, ip adres en poort even aanpassen in de app, en alles werkt gewoon :)

Plaatje van de Sollae CSE-H53, links de RS232 naar de Arcam, rechts de ethernet aansluiting + voeding, eronder de NOS Metrum DAC en de Squeezebox die er niets mee te maken hebben :)

dvlz303

cool, dat is ook nog eens een betaalbaar dingetje.

jowi

Kleine update, Arcam heeft via de importeur en BB&G interesse getoond, en inmiddels ben ik samen met de chief engineer van Arcam druk in de weer om de app te testen 8)

Automaat

Reading the HTForum is learning every day!!

hoekie

jowi

Nee, we zijn bezig met testen op de verschillende modellen... als ie te koop komt moet ie het natuurlijk wel een beetje doen :D
Met name de AVR400 geeft wat problemen omdat ik die hier niet heb staan. Maar dat gaat nog wel geregeld worden ;)

hoekie

ok, goed bezig!

straks heb je de hele serie thuis staan :-)

xynyx

Hartstikke leuk!! Suc6, maar het zal allemaal best lukken U  ;) kennende!

VlisChris

Citaat van: jowi op mei  1, 2012, 15:34:55
Nee, we zijn bezig met testen op de verschillende modellen... als ie te koop komt moet ie het natuurlijk wel een beetje doen :D
Met name de AVR400 geeft wat problemen omdat ik die hier niet heb staan. Maar dat gaat nog wel geregeld worden ;)

LOL. Dat zijn de leukere dingen.
Even een Arcam in huis krijgen om daar mee te testen. Tof dat Arcam interesse heeft 8)

R

Mooie ontwikkelingen zeg! Eer na werken!!

jowi

Automaat

Kijk, die 'krijgt' zomaar een 400 in zijn rack!
Reading the HTForum is learning every day!!

denoontje

stapel maar op tot een arcam avr1000  \0/

VlisChris

He, wat vervelend nou dat Arcam meewerkt :D

jowi

Niet alleen Arcam, maar ook een pluim voor de mannen van BB&G die het contact legden, en Audiac :worship:

jowi

Het duurt allemaal láááááng en het gaat moeizaam, maar het werk vordert gestaag. Vooral de AVR400 is nogal een 'uitdaging'. Het ding heeft een compleet andere architectuur, en wijze van communiceren, al zou je dat in eerste instantie niet zeggen... wat vooral moeilijk is, is dat de 400 niet erg snel reageert op commando's en zuinig is met sturen van response. Dat was nogal een probleem... maar het zal uiteindelijk wel lukken, al zal de app wat stroperiger aanvoelen dan de 600 versie... verder veel tijd besteed om de AVR400 fontjes precies goed te krijgen...

jowi

Als het een beetje meezit ga ik een dezer dagen de boel aanbieden aan Apple's Appstore... nog wat laatste final testjes doen, wat dingen als websites en forum bijwerken, en ik moet een paar video's maken om aan Apple de werking aan te tonen. Arcam heeft ook uitgebreid getest en is erg tevreden 8) Apple's acceptatie traject kan wel wat streng zijn, altijd afwachten hoe dat loopt.

Zodra de boel public staat laat ik het hier weten :)

Starred

R

Perfectionist

Knap, ben benieuwd hoe het gaat lopen....
Woonkamer: ATOLL ST300 Signature streamer / ATOLL IN300 EVO versterker / Dali Epicon 6 luidsprekers/ Chord Shawline bekabeling

Woonkeuken: NAD C700 / Dali Menuet / Van den Hul bekabeling

TheSpeedSkater

Gefeliciteerd alvast, mooi project!
Stereo: 2x Devialet Phantom Silver - Dialog

papaleo

Nog meer reden om voor Arcam te gaan kiezen.... :D

Top..!! Heel veel succes Jowi  :clapping:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

jowi

Nou... ik heb de app aangeboden aan de Appstore, hij is 'waiting for review' 8)
Ben benieuwd...

Heb ook wat filmpjes gemaakt, aangezien zij bij Apple natuurlijk geen Arcam spullen hebben om te testen willen ze altijd graag een filmpje van de werking zien:

Supporting website ff snel in elkaar gezet:
http://rcontrol.20ten.nl/