Kordz LUX HDMI reference (wordt vervolgd)

Gestart door Danny1981, februari 17, 2012, 10:45:21

Vorige topic - Volgende topic

Danny1981

Er is nog maar weinig over bekend  ;D het nieuwe reference telg van de Kordz HDMI familie, de "LUX". Deze kabel staat met zijn 12% t.o.v. 7% silver boven de EVX. Over de EVX was ik al zeer tevreden. Heb inmiddels al diverse HDMI kabels (The Cord Company, QED reference, AudioQuest Carbon, Furutech HDMI-N1 en ViaBlue) in mijn bezit gehad en mogen testen. De EVX is diegene die mij dat extra gaf en met wie ik (nu een half jaar) gelukkig door het leven ga.

Sinds een maand ben ik ook de trotse eigenaar van een nieuwe Marantz sr-6006 receiver met een set KEF Q900 speakers en werd het weer eens tijd om wat extra HDMI kabels aan te schaffen. De Kordz Lux leek mij een hele mooie kanshebber. Aangezien ik graag wil ervaren wat de meerwaarde is t.o.v. de EVX zijn er nu 2 in bestelling bij http://www.kordz-hdmi.nl.

De test setup:
Dune Smart mediaspeler > Kordz LUX > Marantz receiver
Humax 5200 decoder > Kordz LUX > Marantz receiver

Zodra de kabels, morgen of na het weekend, binnen zijn zal ik mijn review aanvullen en de EVX en LUX grondig met elkaar vergelijken ook zal ik nog wat mooie foto's maken  :P
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

RU connected

Leuke test, hoe verschillen de kabels van elkaar qua prijs?

Danny1981

Ik heb op dit moment twee Kordz EVX kabels van 2 meter in mijn bezit. Hier heb ik €185,- pp voor betaald. Gisteren heb ik de twee Kordz LUX kabels van één meter besteld, dit koste me €245,- pp... 2 meter kost €330,- pp. Dit is redelijk wat geld, maar ik heb nog geen moment spijt gehad van de aankoop van de EVX kabels. Gaf mij een absolute meerwaarde kwa beeld en geluid. Of de LUX kabels hier weer overheen gaan zal ik op korte termijn ervaren en uiteraard met jullie in dit topic delen. Ik ben erg benieuwd  ::)  
WOON Pioneer KRP-600M :: Marantz sr-7007 :: NAD stereo verst. :: Inakustik :: Monitor Audio RX8 >> GX300 on hold :: Humax IRHD-5200 :: Dune mediasp. :: PS3 500Gb :: Kordz EVX + LUX :: PS Audio Dectet & Quintet :: PS Audio & Furutech kabels :: Furutech rhodium wcd SLAAP Samsung UE46ES6800 :: Marantz sr-6006 :: :: Dune mediasp. :: Kordz EVX :: Inakustik :: Kef Q900 EN 15" Macbook pro retina 2,7-GHz :: iPad 3 64GB :: iPhone 4S :: Synology DS1511+ :: Panasonic Full HD hc-x900...

Vik

Ik ben benieuwd tussen de verschillen van de EVX en de LUX. Hou ons op de hoogte.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

Danny1981

Dat ga ik zeker doen... kabels zijn vandaag op de post gedaan. Morgen dus misschien in huis  :D

Danny1981

Vandaag pakket in ontvangst genomen met de Kordz LUX kabels... helaas nog niet kunnen testen, maar wel een paar plaatjes geschoten.

Mijn eerste bevindingen
Kabels zijn zoals gewoonlijk netjes ingepakt en keurig bij elkaar gebonden met klittenband en beschermkapjes over de connectoren. Eenmaal een kabel in m'n handen merk je goed dat deze behoorlijk moeilijk te buigen is... moeilijker nog dan de EVX. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat deze kabel geen gevlochten mantel heeft en de EVX wel. Niet zo geschikt voor mensen met weinig ruimte achter de apparatuur voor kabels.

De connector is luxer afgewerkt dan de EVX. In de eerste plaats heeft deze een Rhodium plating ipv goud (dus sterker en minder krasgevoelig) en de teksten aan beide zijden van de connector zijn er niet op geprint maar liggen erop en zijn van aluminium.. erg netjes  ;D.

Dit ziet er veelbelovend uit... morgen meer  ::)

Danny1981

En de rest...

DVDmartinDVD

Hoi, ben benieuwd naar je bevindingen van de nieuwe Kordz.

Ik heb 3 stuks EVX in mijn systeem zitten, dus ik ben ermee bekend.

Kan je ook testen of het zin heeft om b.v de EVX te laten zitten tussen versterker en TV/Projector en de LUX tussen speler en versterker te plaatsen.

Ben benieuwd

Martin.
Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

Skyfox

Interessant onderwerp, ik ben benieuwd naar je verdere bevindingen!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Danny1981

@ DVDmartinDVD
Tuurlijk wil ik dit doen. Heb btw sinds gisteren het volgende draaien: mediaspeler > LUX kabel > versterker > LUX kabel > TV. En zal uiteraard hierna nog diverse andere combinaties testen... . Helaas ben ik verder nog niet in de gelegenheid geweest om er echt lekker voor te gaan zitten. Zit met een hoogzwangere vriendin met zwangerschapscomplicaties waardoor ik te vaak in het ziekenhuis ben. En s'avonds is op dit moment ook vrij hectisch, maar dit weekend ga ik de start maken. Tot dusver heb ik alleen FLAC bestanden via m'n mediaspeler kunnen testen (TV kijken heb ik alleen bij daglicht kunnen doen dus dat is niet de moeite waard). Lijkt wel iets van verschil merkbaar kwa geluid, maar weet nog niet precies wat. Ga eerst de kabels nog even in de bovenstaande setup in laten spelen en ga dan verder kijken/luisteren. Ook wil ik de kabels nog omdraaien als test omdat de Kordz kabels richtinggevoelig schijnen te zijn.

Jullie horen in ieder geval van me...  :thumbs-up:

jaco

Citaat van: Danny1981 op februari 19, 2012, 03:07:28
Mijn eerste bevindingen
Kabels zijn zoals gewoonlijk netjes ingepakt en keurig bij elkaar gebonden met klittenband en beschermkapjes over de connectoren. Eenmaal een kabel in m'n handen merk je goed dat deze behoorlijk moeilijk te buigen is... moeilijker nog dan de EVX. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat deze kabel geen gevlochten mantel heeft en de EVX wel. Niet zo geschikt voor mensen met weinig ruimte achter de apparatuur voor kabels.
Hoe klein is de radius minimaal. Ofwel kun je 2 apparaten op elkaar hebben staan (zeg maar 5 cm hoog per stuk) en die aansluiten ? 

Dat ze een stuk naar achter steken zou me niet uitmaken, dus een vloeiende bocht maken moet ook mogelijk zijn dan met een 1 meter kabel wellicht.

HighEndPassion

CiteerOfwel kun je 2 apparaten op elkaar hebben staan (zeg maar 5 cm hoog per stuk) en die aansluiten ?

Dit moet geen probleem zijn. Ze zijn stugger dan de EVX. Dit kan zoals Danny omschrijft problemen geven als de ruimte achter de apparatuur klein is. Maar het is niet zo dat ze niet te buigen zijn natuurlijk. Als je 10-15 cm achter je apparatuur heb dan kom je er wel mee weg.

CiteerEenmaal een kabel in m'n handen merk je goed dat deze behoorlijk moeilijk te buigen is... moeilijker nog dan de EVX. Dit is waarschijnlijk ook de reden dat deze kabel geen gevlochten mantel heeft en de EVX wel.

Kordz is gestopt met de geweven mantel zoals deze op de EVX gebruikt wordt. Dit betekend ook dat de nieuwe EVX met een zwarte mantel geleverd wordt. Vanaf 5 meter lengte werd de EVX al geleverd zonder de geweven mantel. De reden hiervoor was dat veel van de kabels in deze lengten achter de muur verdwenen en door de geweven mantel is het lastig deze kabel door een muur te geleiden. Hoewel het beeld/geluidsmatig niets toevoegde vind ik het jammer dat de mooie mantel is verdwenen. Neemt niet weg dat zowel de EVX als de LUX ook zonder deze geweven mantel nog steeds een indrukwekkend uiterlijk heeft  ;D

Danny1981

Citaat van: HighEndPassion op februari 23, 2012, 22:32:35
Dit moet geen probleem zijn.
Deze 15 cm ruimte heb ik inderdaad ook... geen probleem. Bij mij staat mijn apparatuur in een dressoir waar meerdere grote gaten in (de achterkant) zitten voor de kabels en dat past ook ::) De kabel om z'n as draaien om de connector goed aan te leggen kost wel wat moeite, maar dit is uiteindelijk ook gewoon gelukt.

Citaat van: HighEndPassion op februari 23, 2012, 22:32:35
Kordz is gestopt met de geweven mantel zoals deze op de EVX gebruikt wordt. Dit betekend ook dat de nieuwe EVX met een zwarte mantel geleverd wordt. Vanaf 5 meter lengte werd de EVX al geleverd zonder de geweven mantel. De reden hiervoor was dat veel van de kabels in deze lengten achter de muur verdwenen en door de geweven mantel is het lastig deze kabel door een muur te geleiden. Hoewel het beeld/geluidsmatig niets toevoegde vind ik het jammer dat de mooie mantel is verdwenen. Neemt niet weg dat zowel de EVX als de LUX ook zonder deze geweven mantel nog steeds een indrukwekkend uiterlijk heeft ;D
Ze zijn zeker indrukwekkend... de connectoren voelen zo oersterk en degelijk aan  :inlove:. Wel jammer van het gemis van de gevlochten mantel... wist niet dat deze niet meer werd gebruikt, maar ik kan ook zonder. Gaat voor mij toch om de beeld/muziek kwaliteit ...

Skyfox

Kan je al meer vertellen over je ervaringen met deze HDMI kabels? (hopelijk gaat ook alles nu goed met de zwangerschap?)
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

DVDmartinDVD

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /

HighEndPassion

Het blijft idd lang stil. Ik hoop dat alles goed is.
Martin, kan jij deze topic oppakken als ik een Kordz LUX naar je toe stuur?

Groet,

ww.Kordz-hdmi.nl

Dennis

DVDmartinDVD

Vik

Citaat van: HighEndPassion op april 29, 2012, 18:00:06
Het blijft idd lang stil. Ik hoop dat alles goed is.
Martin, kan jij deze topic oppakken als ik een Kordz LUX naar je toe stuur?

Groet,

ww.Kordz-hdmi.nl

Dennis

Dag Dennis,

Wat zijn de verschillen in prestatie vergeleken met de EVX?

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

DVDmartinDVD

Heb net de LUX versie in mijn brievenbus gevonden.

Het is de 0.50M versie.

Moet zeggen dat hij behoorlijk stug is en moeilijker te buigen dan de EVX.

Ik kan deze kabel alleen gebruiken tussen de Primare BD-32 en de Anthem D2V, dus niet direct in de projector.
Hier gebruik ik de 10M lange EVX voor.

Ben benieuwd.

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op mei  4, 2012, 15:14:55
Heb net de LUX versie in mijn brievenbus gevonden.

Het is de 0.50M versie.

Moet zeggen dat hij behoorlijk stug is en moeilijker te buigen dan de EVX.

Ik kan deze kabel alleen gebruiken tussen de Primare BD-32 en de Anthem D2V, dus niet direct in de projector.
Hier gebruik ik de 10M lange EVX voor.

Ben benieuwd.

Jammer dat je de kabel niet direct kan testen op je projector.

DVDmartinDVD

Citaat van: vik op mei  5, 2012, 10:10:52
Jammer dat je de kabel niet direct kan testen op je projector.

Precies, denk niet dat Dennis een kabel van 1100,- voor de 10m uitvoering zomaar gaat opsturen om te kijken of het wat is ;)

Eerste indrukken is toch iets meer druk in de sub en iets sprankeler in het hoog.
In het hoog hoor je meestal al gelijk als je met zilverkabels gaat luisteren.

Groet

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op mei  5, 2012, 13:07:45
Precies, denk niet dat Dennis een kabel van 1100,- voor de 10m uitvoering zomaar gaat opsturen om te kijken of het wat is ;)

Eerste indrukken is toch iets meer druk in de sub en iets sprankeler in het hoog.
In het hoog hoor je meestal al gelijk als je met zilverkabels gaat luisteren.

Groet

Klinkt goed. Dan zou de verbetering denk ik in het geluid moeten zitten.

Tussen de Cinemike HDMI kabel en de Kordz EVX kon ik persoonlijk geen verschil ontdekken in beeld.

Volgens forum lid RVD die de AV 7005 heeft laten upgraden, was de CineMike kabel net wat beter (heeft ze beiden) in het geluid vergeleken met de EVX. Mike zelf geeft die kabel ook bij hun apparatuur die een upgrade heeft gehad en werkt ook het beste.

Ik heb dit zelf nog niet getest.

Neem anders die nieuwe kabel mee volgende week als we naar Duitsland gaan. Kunnen we meteen kijken wat de nieuwe Kordz gaat brengen (als dat geen probleem is natuurlijk)  ;)

DVDmartinDVD

Citaat van: vik op mei  6, 2012, 09:52:01

Neem anders die nieuwe kabel mee volgende week als we naar Duitsland gaan. Kunnen we meteen kijken wat de nieuwe Kordz gaat brengen (als dat geen probleem is natuurlijk)  ;)

Denk niet dat Dennis dit een probleem gaat vinden als wij zijn kabel gaan vergelijken met de cinemike hdmi kabel.
En er zijn nu meer mensen die de verschillen misschien gaan zien of horen?

De kabel is wel 0,5m lang ik hoop dat dit geen probleem is? bij mij gaat het net maar liever had ik toch de 1,0m versie gehad. De kabel staat nu een beetje onder spanning aangesloten om dat de uitgang links zit en de ingang helemaal rechts dus ik moest de kabel een beetje buigen om het voor elkaar te krijgen.

Ik zal Dennis wel mailen om te vragen de kabel om te ruilen.

Ik ga vanavond een film bekijken met de LUX versie, dus via de LUX van speler naar versterker en de EVX gaat van versterker naar de projector.

Ben benieuwd, in het geluid alleen al denk ik al winst te behalen.

Groet Martin.

Vik

Citaat van: DVDmartinDVD op mei  6, 2012, 17:46:50
Denk niet dat Dennis dit een probleem gaat vinden als wij zijn kabel gaan vergelijken met de cinemike hdmi kabel.
En er zijn nu meer mensen die de verschillen misschien gaan zien of horen?

De kabel is wel 0,5m lang ik hoop dat dit geen probleem is? bij mij gaat het net maar liever had ik toch de 1,0m versie gehad. De kabel staat nu een beetje onder spanning aangesloten om dat de uitgang links zit en de ingang helemaal rechts dus ik moest de kabel een beetje buigen om het voor elkaar te krijgen.

Ik zal Dennis wel mailen om te vragen de kabel om te ruilen.

Ik ga vanavond een film bekijken met de LUX versie, dus via de LUX van speler naar versterker en de EVX gaat van versterker naar de projector.

Ben benieuwd, in het geluid alleen al denk ik al winst te behalen.

Groet Martin.

De kabel is wel 0,5m lang ik hoop dat dit geen probleem is? Daar heb je denk ik wel een goed punt  :sigh: ik denk dat dat bij Mike ook niet kan.

DVDmartinDVD

Citaat van: vik op mei  7, 2012, 08:36:56
De kabel is wel 0,5m lang ik hoop dat dit geen probleem is? Daar heb je denk ik wel een goed punt  :sigh: ik denk dat dat bij Mike ook niet kan.

Heb de 1.0 meter versie al besteld.