Samsung ps51d6910 is calibreren het waard probleme met monster calibratie dvd

Started by Ariekros, February 15, 2012, 17:34:34

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ariekros

hallo ik heb paar maanden terug een samsung ps51d6910 gekocht alles was leuk goed mooi * altijd na aankoop adrinaline toch :D*

toen wilde ik vandaag kijken met een monster isf calibratie dvd hoe of wat en tot me schrik na het volgen van de menu's en tips zag ik de k in de achter grond pas met een brightness van 75  en bij contrast test kwamen de witte knopen nooit naar voren.
ik schrok dus best wel en zit nu in dip van is me tv wel niet een mis koop 

mijn vraag dus is er ervaring met deze tv type is isf calibreren het waard

mijn specificaties van gebruik zijn
ps51d6910
onkyo sr 609
onkyo 3d blu ray 308 * heb het ok op de xbox geprobeert


ik heb de monster dvd gebruikt omdat de dve hd basic niet op vooraad was



alvast bedankt voor het antword 

Ariekros

ik heb nu ok geprobeerd om de bluray speler puur op de tv te zeten

heb de hele tv ge reset naar fabrieks toestand
alleen bluray aan de tv geen reciever

en nog steeds ik zie die x op de achter grond nouwelijks pas als ik brightness 90+ ga dan word i een beetje zichtbaar
ik heb deze dvd nu ok op 2 andere samsung tv's geprobeerd  en daar was de x al ruim bij de 60-70 te zien en echt goed te zien

pas als ik mijn tv gamma aanzet +2 a +3 kan je het zien

ik vind het maar vreemd en ben bang dat ik weer een defecte televisie heb

Bart_M

Check ook het AVS forum voor wat calibratie instellingen. Zal niet perfect zijn, maar een stuk beter dan de fabrieksinstellingen.

J.A.F._Doorhof

Check even het volgende :

HDMI : RGB limited
Contrast in de BD speler even 2 punten naar beneden.

En dan snel inschrijven voor een ISF tour :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ariekros

dank je voor het advies heb net geprobeert met een dvd speller direct aan de tv kwam er achter dat het kanaal wat ik gebruikte in game modus stond

nog een vraag me tv is pas biuj de 40 brand uren kan ik niet beter nog steeds laag contrast en helderheid gebruiken tot de 150-200 uren of is dat plasma inbrand verhaal  verleden tijd

J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ariekros

mijn samsung heeft geen thx stand  wel movie   maar dat is direct 90 contrast ik dacht dat 90 te hoog was  in de inbreek periode van het scherm heb de tv tot nu toe nog maar 20-30 uur gebruikt ongeveer

geen zin in nu al inbrandingen


J.A.F._Doorhof

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

alexander2

Quote from: J.A.F._Doorhof on February 16, 2012, 09:36:11
Je kan op movie even terug naar 70 voor inspelen.

Waar baseer je dat op?
Je hebt zelf al vele malen geschreven dat elk panel anders is dus die 70 kan bij hem 80 of 90 zijn met alle gevolgen van dien.

J.A.F._Doorhof

Inspelen !!
En daarna laten kalibreren.
Elk paneel is inderdaad anders, maar er word duidelijk gevraagd, wat te doen voor het INSPELEN :-)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ariekros

yup bedankt  ik heb hem op 70 gedaan  probeer de uren dak hem gebruik bij te houden

weten jullie trouwens hoe het staat met huidige plasma's en inbranden bij games  of van die irritante films die niet heel het beeld gebruiken alvast bedankt

J.A.F._Doorhof

Irritante films die niet hele beeld gebruiken ;)
Hebben we jarenlang ervoor gevochten dat films in hun originele aspect ratio verkocht moesten worden, hoor je dit ;)

Inbranden is nu minder een issue als je gewoon het contrast goed laat staan.
Retentie is er nog wel, maar dit trekt eigenlijk altijd wel weer weg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ariekros

hehe :D

had vroeger een plasma van samsung plasma 42 inch hd rdy  erg lang geleden en die had door die films dus een inbranding daarom best wel angstig voor inbrandingen
maar ja in mijn oge kunnen led en lcd nog steeds niet op tegen plasma daarom maar weer plasma gegaan, ach nu ff de 150-200 uren halen en dan na denken over een calibratie tour het blijft een hoop geld  :D
en retentie ja dat schijnt nu juist erger te zijn zeker bij de plasma beneden de samsung is minder maar idd wel aanwezig

word bij calibratie ok de game mode ge calibreert 

bedankt voor alle antworde btw 

J.A.F._Doorhof

Je kan altijd naar Emmeloord komen, dan is het 100.00

De beste mode word gecalibreerd, ofwel de cinema/movie modes.
Bij game modes zijn vaak geen goede calibraties te doen, wil de klant dat perse kan er een extra memory aangemaakt worden natuurlijk tegen een kleine vergoeding.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Ariekros

jammer dat het een plasma is anders was ik zo richting emmeloord gegaan hehe :D

maar plan is op moment de tv uit te zitten tot hi is ingespeeld en dan kijk ik verder ben niet helemaal tevreden met deze plasma zelf
het zwart komt wat grijs over en de helderheid flikkert in sommige scene's minimaal

als het na inspelen nog steeds niks is koop ik rond april een nieuwe tv led die beter is en die word zeker weten dan ge calibreert en led is niet al te moeilijk om te vervoeren in tegenstelling tot het breekbare plasma

Ariekros

door al dat getwijfel zit ik te denken nu al de samsung weg te doen en een panasonic plasma vt30 te nemen als het veel zin heeft hehe ><

of is dit misschien aan de mieren n***** de kant zeg maar ben best een erge twijfelaar maar wil wel graag een heel goed plaatje in films en spellen en btw ik vind niet erg voor een vergoeding te geven voor game mode te calibreren * vind dat als je het toch al doet moet je het goed doen *

Quick Reply

Warning: this topic has not been posted in for at least 60 days.
Unless you're sure you want to reply, please consider starting a new topic.

Name:
Email:
Verification:
Please leave this box empty:
Type the letters shown in the picture
Listen to the letters / Request another image

Type the letters shown in the picture:
Onze vlag is blauw, wit en:
Wat is de hoofdstad van Nederland:
Shortcuts: ALT+S post or ALT+P preview