Onkyo 2012 - Nu ook de High End modellen

Started by FeaR1986, February 13, 2012, 17:20:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Maro

#50
Quote from: FeaR1986 on June 28, 2012, 23:42:02
Grote kans dat het per model verschilt inderdaad. AVR-3808 is natuurlijk wel weer hoger dan de Denon die ik heb.
Ach, we zien wel. Wellicht dat ik een processor van Onkyo dus nog wel aandurf. Maar op sommige fora wordt Onkyo al het "Dealextreme Merk" onder de receivers genoemd. Ben ik niet de enige die een beetje twijfelt  :angel:


Is natuurlijk OK. Ik heb slechts alleen super positieve ervaringen met meerder Onkyo's over vele jaren en ik heb nog nooit een mankement gehad. Nou ben ik al jaren vrij actief op het Marantz forum en wat voor ellende met Marantz ik daar wel niet voorbij heb zien komen...... ;)
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

FeaR1986

Quote from: Maro on June 28, 2012, 23:52:06
Is natuurlijk OK. Ik heb slechts alleen super positieve ervaringen met meerder Onkyo's over vele jaren en ik heb nog nooit een mankement gehad. Nou ben ik al jaren vrij actief op het Marantz forum en wat voor ellende met Marantz ik daar wel niet voorbij heb zien komen...... ;)

Met Marantz heb ik nog geen ervaringen en ik baseer me nu puur op het feit dat er weer een 8000-serie aankomt. Want de huidige 7000-serie is wel grappig, maar zeker niet de top zoals deze ooit was geweest. Maar ik ben mezelf er wel van bewust dat alleen op een serie een product kopen ook niet de manier is. Zeker aangezien het enige bekende verschil tussen de SR7007 en AV8801 op dit moment nog een andere behuizing is en wat XLR-uitgangen.

Heb overigens wel het idee dat Onkyo dingen als HDMI Out op Zone 2 pas later toe heeft gevoegd. Normaal is Onkyo altijd heel snel met nieuwe dingen (voor zover ik weet als eerste met 4K-scaling, USB/netwerk op lagere modellen en Dual HDMI Out op lagere series). Maar HDMI Out op Zone 2 miste toch wel bij modellen als de TX-NR818. Maar alleen maar goed dat de hogere modellen het nu wel hebben. Maakt ze qua leuke dingen wat gelijker met de andere merken.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Maro

#52
Denk dat het kwa kwaliteit, geluid en gadgets niets veel uitmaakt of je voor de Onkyo/Integra pre/pro zult gaan of de Marantz 8000 serie. Veel mensen baseren hun keuze op emotie's en looks. Dan is Marantz vaak de winnaar.  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

THX-UltraII

Wat wel enorm veel scheelt (en waar je ook daadwerkelijk veel aan hebt) is de Audyssey die bij Onkyo en Integra het meest uitgebreide pakket heeft. Met name de toplijn heeft echt unieke Audysey features waaronder MultiEQ32 en Subwoofer EQ. Dit zijn echt niet zomaar wat toeters en bellen maar beide maken een separate (dure) equalizer vrijwel overbodig.

Maro

Helemaal met je eens. Maar je mag toch aannemen dat deze ADSY features ook op de 8000 Marantz komen te zitten.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Kjelt

#55
Quote from: FeaR1986 on June 28, 2012, 23:31:38
Dat zeg ik, een processor zal veel minder warm worden (ook wel te zien aan het maximaal opgenomen vermogen).
Ik heb zelf een PRSC5507 en de video chip wordt zoals bij alle Onkyo processore/receivers gewoon behoorlijk heet. Maar daar kan ie goed tegen als hij maar niet in een te krappe ruimte wordt geplaatst. Ik heb hele goede ervaringen met deze processor, geluid vind ik erg goed wat betreft surround qua prijs/kwaliteit, een Classe SSP800 zou nog net iets beter zijn (subtiele verschillen) maar kost gewoon het viervoudige.
Grootste verschil zit in puur audio stereo weergave daar kan de Onkyo echt niet meekomen maar dan koop je daar een seperate voorversterker voor  :D

De toegepaste techniek, onderdelen, etc. gewoon prima uitgevoerd. Hier een tevreden gebruiker en zal waarschijnlijk als er nog een nieuwer model uit komt van de processor weer gaan upgraden. Enigste nadeel dat ik van Onkyo kan verzinnen is het rappe tempo van nieuwe modellen en het niet upgraden (met hardware) van de oudere modellen. Beetje het Denon model, nieuw jaar nieuw model stop support oude model (muv de duurste Denon processoren die wel goed gesupport worden). Daar is Classe dan weer beter in, voor 500 euro heb je weer een uptodate processor.

THX-UltraII

Quote from: Maro on June 29, 2012, 09:23:37
Helemaal met je eens. Maar je mag toch aannemen dat deze ADSY features ook op de 8000 Marantz komen te zitten.
Lijkt me logisch. Is er al meer bekend over de nieuwe 8000 serie van Marantz?

FeaR1986

#57
Quote from: THX-ultraII on June 29, 2012, 09:52:03
Lijkt me logisch. Is er al meer bekend over de nieuwe 8000 serie van Marantz?

Alleen de prijs geloof ik, maar dat is ook weer een prijs die op een webshop op is gedoken. Op de site van Marantz kon ik nog niets vinden een paar dagen terug. Maar de AVR-4520 van Denon staat ook nog niet op hun site. Wellicht dat ze eerst aandacht geven aan de lagere series?

Achterkant van de TX-NR5010:


Ik dacht dat deze modellen ook HDMI Out voor Zone 2/3 zouden krijgen, maar die zie ik toch niet. Of zou je de tweede HDMI Out naar Zone 2/3 kunnen zetten?

Ook apart dat alleen HDMI In 8 goldplated is en de rest niet. Al zou er volgens de datasheet nog één input goldplated moeten zijn en één output:
Quote• Gold-Plated HDMI Terminals (2 Inputs and 1 Output Only)

Maar dan nog, waarom alleen die en niet gewoon alles?
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

De input op de voorkant is nog gold plated en de sub out. Geen idee waarom maar invloed heeft het toch niet. De HDMI sub out is waarschijnlijk toe te wijzen als HDMI out voor Zone 2.

FeaR1986

Dat het niet merkbaar is of een plug goldplated is of niet is mij bekend, maar vind het zo gek dat ze niet alles doen. Het is een High-End model, dus doe dan gewoon alles. Ook dat de Sub HDMI Out toewijsbaar zou zijn is weer net niet. Andere merken hebben nu gewoon drie keer HDMI Out. Je zou haast denken dat Onkyo deze modellen al had klaar staan en toen maar softwarematig iets verzonnen heeft voor HDMI Out op Zone 2/3 omdat de andere merken daar opeens mee kwamen.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

Quote from: FeaR1986 on July  2, 2012, 18:26:43
Dat het niet merkbaar is of een plug goldplated is of niet is mij bekend, maar vind het zo gek dat ze niet alles doen. Het is een High-End model, dus doe dan gewoon alles. Ook dat de Sub HDMI Out toewijsbaar zou zijn is weer net niet. Andere merken hebben nu gewoon drie keer HDMI Out. Je zou haast denken dat Onkyo deze modellen al had klaar staan en toen maar softwarematig iets verzonnen heeft voor HDMI Out op Zone 2/3 omdat de andere merken daar opeens mee kwamen.
Hoeveel merken hebben 3 outs dan? Twee outputs is vaak al teveel, maar 3 is gewoon onzin. De reden om niet alles goldplated te doen weet ik niet maar lekker boeiend zeg, de rest doet er sowieso niet aan. Je kunt ook vanalles blijven zoeken natuurlijk. Hoeveel merken hebben een 11.4 pre-out?

Maro

Hoeveel mensen gaan 3 maal HDMI out gebruiken. Persoonlijk zou ik daar iig mijn keuze niet door laten beïnvloeden. Aan de andere kant als dat je voorkeur heeft sluit je natuurlijk wel het een en ander uit dus blijft er vanzelf 1tje over. :D. Voordeel van Onkyo is dat ze elk jaar met een nieuw topmodel komen. Als je op Marantz wacht ben je in dit segment jaren verder. Nu misschien op een enkel puntje een voorsprong maar over een paar maanden weer goede tweede. :D

Laat eerst Marantz maar eens met een vergelijkbaar model komen.
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

Nooff

Hoe je het ook bekijkt, Onkyo loopt elk jaar qua echte innovatie weer mijlenver voor, echter dit jaar ook voor het eerst een heel ander prijskaartje.

FeaR1986

#63
Quote from: Nooff on July  2, 2012, 18:42:05
Hoeveel merken hebben 3 outs dan? Twee outputs is vaak al teveel, maar 3 is gewoon onzin. De reden om niet alles goldplated te doen weet ik niet maar lekker boeiend zeg, de rest doet er sowieso niet aan. Je kunt ook vanalles blijven zoeken natuurlijk. Hoeveel merken hebben een 11.4 pre-out?

Waarom voel jij je meteen zo aangevallen als er iets over Onkyo wordt gezegd? Ik heb al gezegd dat ik weet dat het goldplated gedoe niets toevoegt, maar dat ik het gewoon typisch vind dat ze niet alles goldplated uitvoeren, zoiets valt gewoon op. En over de de HDMI-uitgangen: Zoek maar eens naar de achterkant van de Denon AVR-3313 en hoger en ook de nieuwe series van Pioneer hebben Dual HDMI Out voor Main en een losse voor een andere zone. Marantz heeft dit volgens mij ook.

Die 11.4 met bijbehorende codecs is inderdaad weer een primeur voor Onkyo.
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

Quote from: FeaR1986 on July  2, 2012, 21:22:15
Waarom voel jij je meteen zo aangevallen als er iets over Onkyo wordt gezegd? Ik heb al gezegd dat ik weet dat het goldplated gedoe niets toevoegt, maar dat ik het gewoon typisch vind dat ze niet alles goldplated uitvoeren, zoiets valt gewoon op. En over de de HDMI-uitgangen: Zoek maar eens naar de achterkant van de Denon AVR-3313 en hoger en ook de nieuwe series van Pioneer hebben Dual HDMI Out voor Main en een losse voor een andere zone. Marantz heeft dit volgens mij ook.

Die 11.4 met bijbehorende codecs is inderdaad weer een primeur voor Onkyo.
Waarom veronderstel je dat ik mij aangevallen zou voelen als het over Onkyo gaat? Wellicht ben ik geïnteresseerd waar de negativiteit rondom het merk vandaan komt.  ;)

Blijkbaar vindt Onkyo het niet boeiend genoeg om 3 HDMI outs toe te voegen, net zo min als dat ze vrijwel niets doen met SACD en Pioneer, Denon en Marantz wel. Wat is er mis met het toewijzen van je tweede HDMI out als Zone 2 bijvoorbeeld? Het ene merk kiest hiervoor, de ander daarvoor. Om te zeggen dat het dan opeens "weer net niet" is, die uitspraak is vrij kort door de bocht.

Wellicht is niet alle HDMI's goldplated uitvoeren wel beter tegen jitter... :D

FeaR1986

#65
Quote from: Nooff on July  3, 2012, 18:24:10
Waarom veronderstel je dat ik mij aangevallen zou voelen als het over Onkyo gaat? Wellicht ben ik geïnteresseerd waar de negativiteit rondom het merk vandaan komt.  ;)

Van mijn kant heb ik sowieso negatieve ervaringen met Onkyo qua het apparaat op zich en het behoorlijk warm worden. Verder ben ik ook wat afgeschrokken door de vele verhalen die je leest van overleden HDMI Boards omdat de receiver warm wordt. Maar aangezien mijn ervaring nog met de xx6-serie is wil ik best weer eens een Onkyo proberen. Een PR-SC5010 (als die komt) zou zeker op het lijstje staan, maar ik vrees voor de prijs als de TX-NR5010 al 3800 euro zou gaan kosten. Om van de Intergra versie nog maar te zwijgen :nopompom:

Als ik het merk zou verafschuwen (om maar een ander uiterste te nemen) dan zou ik de moeite toch niet nemen om een topic als dit te openen en aan te vullen (op meerdere fora overigens)? Idem met dat ik nog steeds interesse heb in het merk, als het niet zo zou zijn dan zou ik toch niet aandachtig de achterkant bestuderen en dergelijke  ;)

Over die derde HDMI heb ik toch nog steeds het idee dat Onkyo daar dit jaar niets mee had gedaan. Want - zoals je zelf al aangeeft - is Onkyo veelal als eerste met de nieuwe dingen. Dingen als 4K scaling, netwerk-, USB- en Dual HDMI Out op lagere modellen, et cetera. Maar we zullen het zien met de TX-NR5011  :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT

Nooff

#66
Quote from: FeaR1986 on July  3, 2012, 18:34:23
Van mijn kant heb ik sowieso negatieve ervaringen met Onkyo qua het apparaat op zich en het behoorlijk warm worden. Verder ben ik ook wat afgeschrokken door de vele verhalen die je leest van overleden HDMI Boards omdat de receiver warm wordt. Maar aangezien mijn ervaring nog met de xx6-serie is wil ik best weer eens een Onkyo proberen. Een PR-SC5010 (als die komt) zou zeker op het lijstje staan, maar ik vrees voor de prijs als de TX-NR5010 al 3800 euro zou gaan kosten :nopompom:

Als ik het merk zou verafschuwen (om maar een ander uiterste te nemen) dan zou ik de moeite toch niet nemen om een topic als dit te openen en aan te vullen (op meerdere fora overigens)? Idem met dat ik nog steeds interesse heb in het merk, als het niet zo zou zijn dan zou ik toch niet aandachtig de achterkant bestuderen en dergelijke  ;)

Over die derde HDMI heb ik toch nog steeds het idee dat Onkyo daar dit jaar niets mee had gedaan. Want - zoals je zelf al aangeeft - is Onkyo veelal als eerste met de nieuwe dingen. Dingen als 4K scaling, netwerk-, USB- en Dual HDMI Out op lagere modellen, et cetera. Maar we zullen het zien met de TX-NR5011  :P
Je hebt waarschijnlijk ervaring met de 806? Gevalletje HDMI board issues? Bekend probleem en kan gebeuren, de technologie volgt elkaar in rap tempo op en QC wordt daardoor overal steeds slechter, daarom heb je ook de optie om je firmware te upgraden. Ik zit al jaren in Onkyo, daarvoor vele andere merken, en ja ze worden warm, maar defecten worden 9 van de 10 keer veroorzaakt door de gebruiker. De PR-SC5010 komt wel, maar net als met de overige producten van Onkyo gaat ook daarvan de prijs waarschijnlijk stijgen, na de laatste berichten die ik heb gehoord.

Ik geloof ook wel dat je het merk niet verafschuwd, maar romdom het merk Onkyo dansen nogal een hoop negatievelingen die slechts hun uitspraken berusten op kuddegedrag en zelf weinig tot geen ervaring hebben met het merk. Wellicht heeft Onkyo marktonderzoek gedaan naar de toevoeging van een derde HDMI out en zien ze de noodzaak er niet van in. Een HDMI sub-out is ook simpel toe te wijzen, en daarmee los je in veel gevallen ook meteen alles op.

FeaR1986

Quote from: Nooff on July  3, 2012, 18:44:33
Je hebt waarschijnlijk ervaring met de 806? Gevalletje HDMI board issues?

Inderdaad. Wilde eigenlijk met de TX-SR606 naar huis, maar het was de TX-SR806 geworden. Thuis aangesloten en alles wat over HDMI ging had last van blauwe artifacts op de zwarte delen. Kon hem laten repareren, maar zou me 50 euro kosten. Had ik nog geluk dat ik een zwarte had, want een zilveren was 70 euro om te repareren. Dat verschil snap ik tot op de dag vandaag nog steeds niet. Heb toen de Onkyo terug gebracht en mijn geld terug gekregen, daarna via een samenkoopactie voor een leuke prijs een AVR-2809 gekocht. Toen viel me ook pas op hoe koel dat model bleef in vergelijking met de Onkyo. Dus ik heb inderdaad zelf ervaring met het merk. Om die reden zou ik als volgende receiver (althans, processor) geen Denon of Onkyo willen. Gewoon eens ervaring opdoen met een ander merk, maar met deze prijsklassen vind ik dat toch wat spannend om zo te doen en zeggen :P
Focal Chorus 826W - 816W - CC800W | Velodyne SPL-1200 Ultra | Denon AVR-4520 (pre/pro) | Emotiva XPA-2 - XPA-5 | LG OLED77G1RLA | QNAP TS-469 Pro | Nvidia Shield TV Pro | Logitech Squeezebox Touch | Sony PS5 | Microsoft XBox Series X | ViaBlue X25 | Audioquest Forest + Chocolate HDMI | Van den Hul The Magnum Hybrid + The Sub Hybrid

FeaRs Focal HT