Yippie

Author Topic: HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM  (Read 282985 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline W.Otter

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+11)
  • ik ben het, W.Otter
Re: HT Super Demo Disc (HSDD) - Stuur bij interesse FrankP een PM
« Reply #1950 on: April 26, 2017, 12:42:49 »
dan moet ik eerst even mijn setup upgraden naar Atmos  :D
maar dat lijkt mij inderdaad de meeste gangbare knoppen voor de nieuwe disc.
Ik zat gister even door m'n films heen te bladeren, kwam een geweldige LFE scene tegen in Ender's game; gelijk in het begin vliegt er een f16 in een moederschip, de boel begon hier van de planken te vallen  :coffee:

ik zal even opletten naar mooi HDR materiaal en LFE scenes. Atmos en 3d heb ik niet  8)
B&W CM9 ~ Lyngdorf TDAI-2170 ~ LG OLED55b6v ~ Sony 46HX850 ~ Canare/W&M/RUconnected ~ PS4

Offline JJ78

• New member
  • *
  • Trade Count: (0)
  • AudioFreak
« Reply #1951 on: October 4, 2017, 09:37:38 »
Eindelijk m'n monitor audio Gold systeem compleet? Dat moet getest worden uiteraard ::)! En waar beter mee dan met de Super Demo Disc. En met recht Super :pompom:!

Ik had de disc (BRdisc) in no time in huis, met de complimenten en dank aan FrankP en Master30! De Gx100 (ingezet als rears) waren binnen en zo ingeregeld. Helaas was mn W15 nog niet binnen maar met mn Yamaha sub klok het al veelbelovend, met name de Finding Nemo en de Pulse scenes. Ik kon niet wachten om met mn nieuwe subwoofer te spelen. Op vrijdag niet binnen, potver nog een weekend wachten. Eindelijk kwam maandag de W15 binnen en na wat opstart probleempjes draaiende gekregen. Inregelen was een fluitje van een cent. Eerst de W15 ingeregeld met LEO en daarna mn Denon receiver met Audyssey.

De disc erin en draaien maar! De intro, het menu en de animaties zien er zeer gelikt uit, alsmede de collectie scenes! Gelijk even de Finding Nemo gedraaid en... wat schets mijn verbazing, ik hoor de sub vrijwel niet  :(. Ik naar het volume van de sub gekeken, en alles stond aan, op het juiste volume en goed. Ik voelde de sub ook spelen maar vrijwel niets toevoegen aan het laag. Ik begreep er niets van, deze sub is bijna 2x zo groot en 2x zo zwaar als het Yamaha'tje, what goes wrong? Nogmaals beiden in geregeld en de resultaten waren nagenoeg gelijk. Ik begon al enigszins flink te balen. In alle boekjes gedoken en om een lang verhaal niet nog langer te maken bleek de audio surround instelling op Direct (zonder enige ruimte correctie) te staan en Audyssey eq uit te staan op de BR ingang. Ik moest even zoeken naar de standard instelling (met inschakeling van Audessey) en nogmaals de disc gedraaid.... WOWWWww wat een verschil!! Finding Nemo, Pulse, Cloverfield en Flight of the Phoenix ... we voelen de bas in onze buik, de bank trilt en met een diepte en strakte die echt een nieuwe dimensie geeft aan deze scenes :headbanging:. Ook bij de Matrix scene horen we een enorm verschil, dan met name van de GX100's die als rears een heerlijk crips en open surround effect geven.

Naast dat de Super demo disc een mooie collectie scenes bevat en groot plezier is om naar te kijken en luisteren, heeft de disc mij ook geholpen om toch eens extra goed naar de inregeling en instellingen te kijken en mn nieuwe systeem goed in te regelen, bedankt heren  :clapping:!
« Last Edit: October 4, 2017, 09:38:12 by JJ78 »
** Samsung 46" full HD * Denon Avr 4311ci * Denon BD-1713UD * Synology DS214+ * Nvidia Shield Pro * Logitech Harmony one * Monitor Audio GX200 * Monitor Audio GXC150 * Monitor Audio GX100 * Monitor Audio GXW15 * kabels Audioquest FLX / SLiP 14/4 **

Offline master30

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+26)
« Reply #1952 on: October 4, 2017, 10:20:57 »
 :headbanging: :headbanging: :headbanging:

HT: Epson TW-9300 | CIH 220x94,5 | Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 | 7.1.4  Chario Hiper Masterpiece Fronts (bi-amped), Syntar 200T Surround, SRB Syntar 100T, Center Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center | Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 | Clark TST239s (2x) | Dune HD Solo 4k | Oppo uhd-203 Zone+Region Mod | Extrend ET4000 | Pro-Ject RPM 5.1 + Tube Box II | Okki Nokki ||| Woonkamer: Yamaha YSP-2700 | Zgemma H2S | RPI 2B Kodi (TBA Unlock kit Oppo,) [Zoekt een set Hiper 2000 black]

Offline frankp

• HT forum donateur
  • HT forum legend group
  • Trade Count: (+6)
  • Snorro
« Reply #1953 on: October 4, 2017, 10:23:23 »
Kijk, daar doe ik het nou voor.  :pompom: