Star Wars: Phantom Menace 3d (Episode One)

Gestart door MaxxMark, januari 31, 2012, 20:28:49

Vorige topic - Volgende topic

MaxxMark

Ondanks dat hij JarJar Binks bevat en ronduit de slechtste film van de 6 is moet ik zeggen dat ik toch wel benieuwd ben naar de 3D versie er van.  O0

In een interview met James Cameron en George Lucas samen lieten ze beiden merken dat je 3D óf goed moet maken óf niet. Vandaar dat George Lucas een aantal jaar had uitgetrokken om een 3d release te maken van de film, beginnend bij EP1 en zo iedere film afwerkend (volgens mij iedere 2 jaar een release van een van de SW films).

Kortom, als ze het bij EP1 verneuken snappen ze bij EP4 eindelijk hoe het moet, incidenteel dus pas bij de films waar het er toe doet ;)

Zijn er mensen die de 3D trailer in een bioscoop hebben gezien (uiteraard in 3D) en wat zijn de ervaringen en verwachtingen?
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

VlisChris

De uitmelkerij.
Ik snap dat je commercieel ingesteld wilt zijn in deze wereld, maar in mijn ogen gaat hij er compleet overheen. Alles dat je aan kunt grijpen om die films opnieuw onder de aandacht te brengen grijpt GL met beide handen aan.
Maar dat is zijn keus, net zoals het mijn keus is om niet naar de bioscoop te gaan voor deze film :)

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 7X500W Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo x3000pro-Apple tv 4K(2022)-5XM&K MP 150-4xM&K IC95-1XM&K X12+ 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet

HUISKAMER:LG Oled 77c8 -Zidoo zx98k-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x en 3 x wworld

DTS-ES-Extreme

Ik zal wachten tot die op "blu-ray 3D" uit komt maar weet wel niet als George da wilt. Gelijk de dvd's bv hoelang had dat niet geduurd   >:( >:(

Gaeje

was gisterennacht eerste vertoning in de bioscoop bij ons. iemand al geweest?

Roksan

Ik ga waarschijnlijk zaterdag heen met mijn zoontje. Die is helemaal Star Wars gek.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

squeek

Jeugdsentiment  :pompom: :pompom: :pompom: Kben ze alleen kotsbeu gezien die films  :nopompom: :nopompom: :nopompom:
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

Maartje

ben benieuwd ! 

( naar de kwaliteit van de 3d )
Hugh Hefner died . . . .did he whent to a better place ? . .

CZ79

De film werd volgense diverse recensies ook niet goed ontvangen, juist vanwege de uitmelkerij en de matige 3D effecten.
Voor liefhebbers natuurlijk wel een must-see (denk ik?)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

bart_nl

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Grimm | Melodika

MovieMax

KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

MovieMax

Langer dan de dvd box set?

Tegen de tijd dat de 3D bluray box set uitkomt zitten we op 4k video.
KEF Reference 205 | KEF IQ2c | KEF Q55 | Velodyne DD-18 | Pass Labs X150.5 & X250.5 | JVC DLA-RS15 | Denon 3801 | LG 47LW570 | Viablue SC-4 silver & WBT | Oehlbach Blue Magic | Sommer 5.1 | Apogee Wyde Eye | Asus HDAV 1.3 deluxe | Harmony One | SQBox Touch | PS3 Slim | Ipad 2 | Airport Express | Auralex Gramma | Metrum Acoustics Octave DAC | Oehlbach NF 214 Master Set | AKG K 701

Skyfox

Heeft iemand de 3D versie al in de bios gezien? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen. Zelf ben ik bang voor de genoemde uitmelkerij, maar het blijven vermakelijke films.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9

MaxxMark

Volgens mij durft niemand het aan. En terecht als ik zo de diverse reviews lees.

Ondanks dat Lucas het in een interview roerend met Cameron eens was over de manier van post production 3d (ofwel je moet het goed doen en er veel geld in stoppen) lijkt het er op dat de film maar weinig diepte (niet te verwarren met diepgang:P) heeft gekregen.

De podrace schijnt geniaal te zijn, daarna volgt jedi de battle aan het eind. De rest is blijkbaar een beetje een aanfluiting.

Laten we hopen dat ie de komende 2 films nog wat leert en dat hij EPIV/V/VI wel goed doet!
Arcam AVR850  + Yamaha RX-V3800 - Martin Logan Fresco 7.1.4 - Velodyne DD15 - HDI Dune 3.0 Prime / Dune 4K Pro - JVC NZ7 - Screen Excellence 21:9 (320cm breed) - Mijn eerste HT -  Mijn tweede HT@mark_prins - www.markprins.com

Roksan

Citaat van: skyfox op februari 14, 2012, 13:22:47
Heeft iemand de 3D versie al in de bios gezien? Ik ben wel benieuwd naar de ervaringen. Zelf ben ik bang voor de genoemde uitmelkerij, maar het blijven vermakelijke films.

Afgelopen zaterdag gezien in Schagen. Het 3d effect is zeker geen Avatar niveau. Maar voor een film die niet oorspronkelijk in 3d gefilmd was, was het effect wel aardig gelukt. Ofschoon er soms scenes inzitten waar het beeldkwaliteit erg slecht is, heb ik mij niet zitten ergeren aan de film. Wel had ik het idee dat er bepaalde stukken van het origineel waren weggeknipt.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

home@the movies

Deze week gaan kijken met mijn zoon, alhoewel ik een groot 3D liefhebber ben moet ik toegeven dat deze 3D versie niet echt veel kon bijdragen aan het geheel.
Het was op zich al zeker niet mijn favoriet van de 6 en het feit dat het de eerste digitale versie was waarbij je de tekortkomingen van het medium op het moment dat hij werd gedraaid nog steeds kan zien doet er geen goed aan.

Een paar zeer leuke stukjes dat wel zoals de podrace maar ook in 2D was die reeds behoorlijk indrukwekkend, verder wel een trailer van Titanic in 3D gezien en dat lijkt mij een stuk leuker te zijn, ik blijf geloven in het medium post 3D maar we zijn er nog niet helemaal.

Groeten

Werner

daxie

Citaat van: MaxxMark op februari 14, 2012, 17:47:28
Volgens mij durft niemand het aan. En terecht als ik zo de diverse reviews lees.

Ondanks dat Lucas het in een interview roerend met Cameron eens was over de manier van post production 3d (ofwel je moet het goed doen en er veel geld in stoppen) lijkt het er op dat de film maar weinig diepte (niet te verwarren met diepgang:P) heeft gekregen.

De podrace schijnt geniaal te zijn, daarna volgt jedi de battle aan het eind. De rest is blijkbaar een beetje een aanfluiting.

Laten we hopen dat ie de komende 2 films nog wat leert en dat hij EPIV/V/VI wel goed doet!

Lucas heeft de laatste 15 jaar weinig geleerd... Alleen maar afgeleerd.

squeek

Citaat van: home@the movies op februari 15, 2012, 10:45:34
Deze week gaan kijken met mijn zoon, alhoewel ik een groot 3D liefhebber ben moet ik toegeven dat deze 3D versie niet echt veel kon bijdragen aan het geheel.
Het was op zich al zeker niet mijn favoriet van de 6 en het feit dat het de eerste digitale versie was waarbij je de tekortkomingen van het medium op het moment dat hij werd gedraaid nog steeds kan zien doet er geen goed aan.

Een paar zeer leuke stukjes dat wel zoals de podrace maar ook in 2D was die reeds behoorlijk indrukwekkend, verder wel een trailer van Titanic in 3D gezien en dat lijkt mij een stuk leuker te zijn, ik blijf geloven in het medium post 3D maar we zijn er nog niet helemaal.

Groeten

Werner

Deze is nog op pellicule gedraaid hoor. Ze hebben pas voor het eerste digitaal gefilms bij het tweede deel.
Onkyo TX-RZ50| Panasonic DP-UB424 | Epson tw9200 | Projecta | PS5 | Monitor audio Silver 7G 500 fronts, 100 surrounds,  AMS atmos | SVS pc13 Ultra |

master30

Laat hem eens een keer een goede nieuwe film maken, dan dat eindeloos uitbrengen van die films dat hangt mij behoorlijk de strot uit.
(ja, ik wacht nog op een spotprijsje voor de bluray boxset  8))
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Gaeje

Citaat van: home@the movies op februari 15, 2012, 10:45:34
en het feit dat het de eerste digitale versie was waarbij je de tekortkomingen van het medium op het moment dat hij werd gedraaid nog steeds kan zien doet er geen goed aan.

lol

master30

is dat een spotprijsje?  8) de helft lijkt me beter
HT: Epson TW-9300 |CIH 220x94,5 |Marantz SR7010 (+ Auro-3D) 2x MM7055 |7.1.4  FS Chario Hiper Masterpiece (bi-amped), SR Hiper 2000T, BSR Syntar 100T, CNT Hiper,  Syntar 100 FH+RH, VOG Syntar Center |Rel Strata 3 & SVS PC+20-39 |Clark TST239s (2x) |Dune HD Solo 4k |Oppo UHD-203 Zone+Region Mod |Pro-Ject RPM 5.1 |Tube Box II |Speedbox DS |Okki Nokki #Woonkamer: Yamaha YSP-2700 |Zgemma H7S 4k |CC 4k |Philips FP440 |P-J Phonobox S2 #Werkhok: Nad L75 |Boston M25.

Skyfox

Zodra de bluraybox de 25e raakt sla ik mn slag. Tot die tijd mag ome Lucas ze houden :p
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC N5 | Adea Reference Grey 100" 16:9