NAD weg; maar welke versterker nu?

Gestart door obiwan, januari 28, 2012, 19:13:51

Vorige topic - Volgende topic

obiwan

Citaat van: Poldo op februari  2, 2012, 15:56:59
Ook bekabeling wil helpen, probeer eens gewoon simpele koper kabels uit, volgens mij heeft Chord company die wel, tevens een interlink die lekker neutraal speelt niet te fel in het hoog. Ook daar heeft Chord er een paar van in een betaalbare klasse.

Ik zou echt de NAD niet zo maar wegdoen en wanneer je echt een wat meer uitgesmeerd (minder direct geluid) wilt, kies dan een Arcam (2e hands a32 misschien?)

Heb v.d. Hul 102 en de cs-122 speakerkabel erachter. Lijkt mij niet verkeerd.

Mordante

Voor een bedrag rond de €1000 denk ik dat ik persoonlijk een 2de hands Sugden A21 zou zoeken.

machinist

Ik zou gaan voor een Marantz PM6004........heeft vermogen genoeg voor de RX6. De PM7004 is natuurlijk ook een optie.

De Pearl Lite is ook niet mijn favoriet, veels te warm en liefjes. Voor rock totaal niet geschikt.

KlipschHT

Of een Audiolab 8000 of 8200 serie...ik vind ze lekker klinken met rock/metal. Als je de voor-, en eindversterker combi neemt dan heb je een zeer leuke set!
Tweedehands voor een leuke prijs aan te komen, bij W&W audio hebben ze nog een 8000Q voorversterker en 8000P eindversterker staan.
Ook jouwhifi heeft zo'n set incl cd speler staan.

http://www.6moons.com/audioreviews/audiolab/8000.html
Stereo: Naim NAC-282 (2010) , TeddyCapPlus (2021) , Naim NAP-250DR, Naim NDX2 + TeddyXPS (2021) , Harbeth Monitor 30.1, Rel T/7x, Audiolab 8000CDE, Nvidia Shield TV (2017), Sonos Play 1, Lehmann Black Cube Statement phono, Rega RP1
HT: Marantz Cinema 40, Klipsch RP-8000F II, Klipsch RP-504C II, Klipsch RP-240S, Klipsch RP-500SA, Klipsch RP-140SA, Epson EH-TW9400W, BK Monolith plus DF, SVS PB2000 Pro, Nvidia Shield TV Pro (2019), Panasonic DP-UB820EB Ultra HD Blu-Ray Player (2025), Apple TV 4K (2021)

obiwan

HEt is uiteindelijk de combinatie NAD C355BEE versterker met de NAD C545BEE cd speler geworden. In een direct vergelijk met de Marantz was de Marantz zo saai, levenloos en teruggetrokken. WAs liever voor de Marantz gegaan omwille van het uiterlijk en waarschijnlijk degelijkheid. Maar de klank was voor mij met mijn muziek zo duidelijk in het voordeel van NAD. NAD geeft nu wel 5 jaar garantie (via erkende dealer).

Cobraatje

Veel luisterplezier met de Nad CBee.
Ik heb deze bij een kameraad gehoord, leuke versterker.
Jammer dat je(voor jezelf) niets met mijn advies hebt gedaan, de NAD is qua geluid geen vergelijk t.a.v. Denon PMA1315R 8)
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

obiwan

DEnon is een merk dat als 1 van de eersten afviel.

Cobraatje

Citaat van: obiwan op februari 12, 2012, 19:52:26
DEnon is een merk dat als 1 van de eersten afviel.
Per merk heb je verschillende klasses en sound. De 1315R is nog van de vroegere warmere sound en lijkt niet op de huidige Denons. De huidige Denons met vorige series vergelijken is appels met peren vergelijken.
Ook bij Marantz, NAD etc. zit er vaak veel verschil tussen de verschillende jaren en series. Zelf maakt mij het niet uit welk merk het is als het maar goed klinkt. Onlangs nog een oude Luxman gehoord, qua sound denk ik wat meer jouw smaak, en die blaast de NAD CBee ook weg.
Als jij met een instapmodel tevreden bent en gelooft dat dat beter klinkt als oudere toppers uit het verleden, so be it.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

obiwan

Ik had 3 jaar geleden een Luxman 505f was het dacht ik. Was blij dat ik die weer goed kon verkopen. Wat een saaie sound! Wel een prachtig (en loodzwaar) apparaat, maar de klank; nee dank je.

PHiX

Iemand al de 390DD kunnen beluisteren? Is het echt zo goed als dat de eerste geluiden zeggen, of kan ik beter voor dat Budget kijken naar toch meer klassieke ontwerpen zoals de M6i van Musical Fidelity?
Panasonic P55VT30 | NAD c390dd | Audio Physic Tempo 25 | Squeezebox 3

cheekyboy

Cobraatje heeft gelijk, vergelijk maar eens een NAD 3?5 versterker met de laatste 3?6- reeks. Deze laatste is veel minder warm van klank maar dynamischer en sprankelender. Het zit hem inderdaad in de evolutie. Naar het schijnt is Marantz ook veel minder warm van klank dan vroeger.

Lightspeed

Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 19:13:51
cd speler is nu een Marantz cd 6004 geworden. Ziet er in ieder geval heel wat degelijker uit, is geruisloos en doet het gewoon...............
Maar welke versterker nu? Speakers zijn MA RX 6 en muziek is veel (oude) rock en metal. Daarnaast pop en wat akoestisch werk.
Mooiste zou nu een Marantz versterker zijn. Maar geschikt voor mijn muziek? En moet een zwarte zijn.

Tip! Deze past er mooi & goed bij. (jazeker, heeft óók ooit goede recencies gekregen  ;) )
Creek Evolution 2
-> nu weer 'back to basics' in STEREO <-
[ Yamaha A-S301 + CambridgeAudio 651BD + Tannoy RevolutionSignature DC4 + Sharp LC32LE705 & Yamaha ingebouwde DAC]
[ GDrive hdd 750GB -Firewire800 > Mac Mini -2010, Audirvana+ 2 & iTunes -A/FLAC muziek > USB 16&24bit > iFi Nano idsd DAC. ]
[ Dual 505-1 (Ortofon) ]

Gerrit RSV Mille

Citaat van: obiwan op februari  6, 2012, 17:27:15
Heb v.d. Hul 102 en de cs-122 speakerkabel erachter. Lijkt mij niet verkeerd.

De vd Hul d-102 is alles behalve neutraal. Ik heb deze icm met Nad en B&W gehad maar de vd Hul is gewoon vals in het hoog. Na overstap naar BlueJeans interlink was het probleem weg.

De ls kabel van vd hul ken ik niet. Ik gebruik een gewone koperen Audiolab kabel.

Als je nad te veel hoog geeft vervang dan eerst de d102 en kijk na of je ls kabel goed en stevig op je luidspreker is gemonteerd.

Succes.

Gerrit RSV Mille

O ja. De nad wil wel graag schone stroom. Als je een stekkerblok gebruikt dan als eerste je versterker. Gebruik geen stroomverbeteraars icm nad dat zit nl. Al in je nad verwerkt.

Een Supra blokje bijvoorbeeld is slechter dan een Gamma blokje. Ik heb de Supra ooit open gemaakt en ik ben erg teleurgesteld in wat ik zag. Het blokje van Audioconnection met sterbedrading was een enorme verbetering tov de Supra.