NAD weg; maar welke versterker nu?

Gestart door obiwan, januari 28, 2012, 19:13:51

Vorige topic - Volgende topic

obiwan

Ik heb slechte ervaringen gehad met NAD. 2 splinternieuwe cd spelers deden het niet (de één helemaal niet; de ander zat een gigantische brom in bij het aanzetten).

cd speler is nu een Marantz cd 6004 geworden. Ziet er in ieder geval heel wat degelijker uit, is geruisloos en doet het gewoon...............
Maar welke versterker nu? Speakers zijn MA RX 6 en muziek is veel (oude) rock en metal. Daarnaast pop en wat akoestisch werk.
Mooiste zou nu een Marantz versterker zijn. Maar geschikt voor mijn muziek? En moet een zwarte zijn.

Poldo

Leuk setje avi adm 9.1 rs met spotify premium, iphone 4s en apple tv.

Spijkie

Arcam of primare matched heel erg lekker vind ik met MA! Beide in zwart te krijgen.

Suc6 met de zoektocht.

Groeten,
SPijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Mordante

obiwan

Ligt niet echt vast. Betaal liever iets meer voor iets goeds. Denk dat het wel moet passen bij de overige componeneten, met name de speakers. Hoewel je natuurlijk nooit weet voor de toekomst.......

ZAt ook al naar de Marantz pearl lite te kijken, maar lees er heel gemengde meningen over. Zou o.a. te warm zijn?

paaj

In de context van 6004 en RX is een Pearl misschien wat aan de exotische kant. Pm6004/7004 (of de 03 versies) zou optisch en qua niveau ook prima in de set passen.

Vond mijn PM7001ki best fijn werken op de GS10, dus wat mij betreft zijn deze merken prima te combineren.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
LG 42C3 || Apple TV

vanzomereng

Citaat van: obiwan op januari 28, 2012, 23:51:19
Ligt niet echt vast. Betaal liever iets meer voor iets goeds. Denk dat het wel moet passen bij de overige componeneten, met name de speakers. Hoewel je natuurlijk nooit weet voor de toekomst.......

ZAt ook al naar de Marantz pearl lite te kijken, maar lees er heel gemengde meningen over. Zou o.a. te warm zijn?

Flauwe kul Peterpan, superversterker en zeer fraai afgewerkt !
Is voor ca. 1.000 euro al te scoren  :inlove:.

Maar voor die prijs kan je veel mooie zaken kopen, waarbij sommige met ingebouwde DAC
Marantz, Yamaha, Denon, Onkyo, Cambridge, Arcam.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

obiwan

WAt denken jullie hiervan en van de produkten? Is niet ver bij mij vandaan.

http://www.dpaudio.nl/Denon_PMA-860_2.php

vanzomereng

Obiwan, Peterpan

Waarom negeer je altijd alle adviezen op de diverse forums (ook in het buitenland)
Vanwaar altijd bij elk product vele maanden achtereen, steeds meer weer dezelfde vragen.

VERTROUW een keer je eigen oren en ga zelf luisteren !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
of koop gewoon nu maar de versterker MARANTZ PM7004,
deze koop je nieuw met volle garantie voor 649 euro en past optisch zeer goed bij jouw CD-speler..

DP-audio  >:(      hoor ik wisselende verhalen over.....
Wat ik wel weet, dat er veel onzin staat op de website staat en je verder veel te veel betaald voor spul wat jaren oud is.

Luidsprekers: B&W 702S2,  Versterker: Rotel RA-6000,  Streamer: Bluesound Node Icon,  Blue-ray player: Denon DVD-3800BD, Koptelefoon Sennheiser Momentum 4 Wireless

obiwan

Dat gevoel had ik al. Leek mij ook al wel zeer aan de prijs.

Het zal wel de pm 6004 of 7004 worden. Als je What Hifi moet geloven is de pm 6004 de ideale versterker bij de cd 6004.

John Wx

Citaat van: obiwan op januari 29, 2012, 10:44:51
Dat gevoel had ik al. Leek mij ook al wel zeer aan de prijs.

Het zal wel de pm 6004 of 7004 worden. Als je What Hifi moet geloven is de pm 6004 de ideale versterker bij de cd 6004.

What hifi zal geen prijs weggeven voor een set bestaande uit een NAD cd speler en een Arcam versterker ;)

ze zullen nooit een PM5004 met een CD6004 testen/adviseren altijd een pm6004 met een cd6004 of een pm5004 met een cd5004
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FX-AUDIO Dali Oehlbach ARGON

Poldo

Peterpan,

Je had toch de NAD 355 gekocht, bevalt deze niet?

obiwan

Het gaat nog tussen de Marantz pm 6004 en de pm 7004 welke meer vermogen heeft. Maar deze laatste kan ik nergens in mijn buurt beluisteren :unhappy:

Cobraatje

Ik heb zelf als oude meuk de Denon PMA 1315R gekocht, deze speelt de Denon PMA 2010AE weg en ik ben ervan overtuigd ook de Marantz PM 7004.
Als je oude meuk koopt wat goed is onderhouden en gereviseerd is dan kun je vaak voor weinig geld een apparaat kopen dat klasses beter is als wat er nu in een redelijke prijsklasse te koop is.
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

Poldo

Ik denk trouwens toch echt dat het probleem van hardheid bij de speakers ligt en niet de versterker, of wellicht kabels?

NAD staat toch niet bekend als een hard klinkende versterker? probeer de NAD eens aan te sluiten op een meer neutrale speaker zoals de Dynaudio d/m 7 of Excite 12 en kijk of je nog steeds een hard geluid hebt.

De Marantz 6004 is zeker geen verbetering t.o.v. de NAD.

obiwan

Met een heel oude Denon versterker is het niet het geval. Vind trouwens NAD een heel plat geluid geven.

Cobraatje

Citaat van: obiwan op januari 31, 2012, 22:53:10
Met een heel oude Denon versterker is het niet het geval. Vind trouwens NAD een heel plat geluid geven.
Jij hebt de Denon beluisterd merk ik aan je reactie, waarom vind je de Marantz beter?
Monitor Audio Platinum 100 3G - Platinum C350 3G - Gold 50 6G - 2x M&K V12+ subs - LG OLED 83G6 - Lyngdorf MP40 2.1 - Mark Levinson no. 535H - Sony UBP-X800M2 Cinemike - NAD M50 - Apple TV 4K 128GB Cinemike

stefanschreurs

Hier draaien de monitor audio gs20 met een marantz pm15s1, klinkt erg goed. De hoge tonen die je beschrijft zijn denk ik inderdaad te wijten aan de speakers (zijn redelijk fel in het hoog). Heb er zelf ondertussen geen last meer van (treble iets terug gedraaid, niet te dicht op de speakers gaan zitten en koperen luidsprekerkabel gebruiken). Daarbij doet een vloerkleed en gordijnen ook een hoop. Succes!
Kenwood L-A1 | AudioQuest OAK | Marantz DA12 | Tara Labs Vector XLR | Auralic Aries G1 | Seas Excel Milennium | Marantz TT-15s1

Poldo

Ook bekabeling wil helpen, probeer eens gewoon simpele koper kabels uit, volgens mij heeft Chord company die wel, tevens een interlink die lekker neutraal speelt niet te fel in het hoog. Ook daar heeft Chord er een paar van in een betaalbare klasse.

Ik zou echt de NAD niet zo maar wegdoen en wanneer je echt een wat meer uitgesmeerd (minder direct geluid) wilt, kies dan een Arcam (2e hands a32 misschien?)

Lex Groningen

Citaat van: Spijkie op januari 28, 2012, 20:26:19
Arcam of primare matched heel erg lekker vind ik met MA! Beide in zwart te krijgen.

Suc6 met de zoektocht.

Groeten,
SPijkie

Meen je dat? Ik heb zelf de combi Arcam - MA gx300 beluisterd en vond dit niet helemaal een geslaagde combi. Nu staat MA al bekend om zijn hoog (GX trouwens in mindere mate) maar had het idee dat dit met de Arcam nog eens extra werd versterkt. Primare ben ik wel met je eens dat vond ik een geslaagde combi met MA.
Versterker: Musical Fidelity M3si/ Draaitafel: Technics SL-1210 MK2/ Phono-pre: Musical Fidelity LX2 LPS/ Luidsprekers: Harbeth ps3er / Streamer: ?/ DAC: ??/  Kabels: ?/Platenwasmachine: Okki Nokki

obiwan

Hm; begin nu toch te twijfelen om de NAD versterker weg te doen t.g.v. een Marantz pm 6004 of pearl lite. Heb nu de Marantz cd 6004 cd speler erachter. De cd speler klinkt goed, niets mis mee. Maar mis 2 dingen die de NAd C545 wel had nl. de punch en attack én het levendige geluid. :huh2:

Vanmiddag wezen luisteren, maar nog niet heel veel wijzer geworden. Deze zaak had niet mijn luidsprekers en alleen de Marantz lite en cd 6003 en NAD C356 met de 545 cd speler. Deze laatste combinatie klonk toch wel goed. Erg levendig en veel attack en punch wat misschien bij langer luisteren ook wel weer vermoeiend wordt.
De Marantz lite klonk duidelijk anders. Er was wel laag, maar niet de punch en attack van de NAD. Het klonk allemaal tammer. Met name vrouwenstemmen klonken toch wel erg fraai. De combinatie Marantz lite versterker met de cd 6003 vond ik vreemd genoeg een mismatch. Het frappante was dat de cd 6003 op de nad versterker beter klonk dan op de Marantz lite. Als ik kijk naar wat ik vanmiddag heb gehoord dan is de prijs/klankqualiteit hier duidelijk in het voordeel van de NAD.

Volgende week toch maar stukje verder rijden. Wil toch nog wel graag de Marantz pm 7004 met de cd 6004 horen op MA RX 6.

mscofield

Je bent natuurlijk altijd weer welkom bij mij in Apeldoorn. Zoals je waarschijnlijk nog wel weet van de vorige keer, hebben wij alles in huis waar jij iets over wilt weten. Neem alle tijd en eventueel een beslissing, maar liefst zonder teveel aan de reviews te denken. Het gaat om jou!  ;)

obiwan

Citaat van: mscofield op februari  5, 2012, 13:18:02
Je bent natuurlijk altijd weer welkom bij mij in Apeldoorn. Zoals je waarschijnlijk nog wel weet van de vorige keer, hebben wij alles in huis waar jij iets over wilt weten.

Maar geen Marantz pm 7004....

mscofield

Citaat van: obiwan op februari  5, 2012, 13:59:24
Maar geen Marantz pm 7004....
Vorige keer niet? Inmiddels in ieder geval wel! Anders even bellen vooraf.

obiwan

Tja; NAD klinkt goed met mijn muziek, maar vind de bouwkwaliteit bedroevend en hoewel ik van laag houdt geeft hoe je het ook wendt of keert NAD teveel laag. Maar de volle krachtige en levendige sound en de drive en ritmische is wel mooi. Verwacht dat de Marantz degelijker is (ziet er ook veel beter uit) , maar of het ook zo lekker klinkt????????? Draai overwegend rock, metal en pop.