SONY VW1000 4K review inleiding en deeltje twee ;-)

Started by home@the movies, January 26, 2012, 22:46:07

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

home@the movies

Hi Iedereen,

Vandaag de langverwachte Sony VW1000 4K projector binnen gekregen  :pompom: :pompom: morgen testen, calibreren en review posten.

Ik kijk er al naar uit, dat wordt weer smullen geblazen.

Tot morgen.

Hierbij een eerste inleiding, bij wijze van teaser even de spanning opbouwen he  ;D ;D ;D ;D


Review Sony VW1000 the story off The Beauty and the Beast.

Zoals alle moderne sprookjes begint dit verhaal met " er was eens"
Er was eens een jaar waarin Home cinema liefhebbers verwend werden met het ene mooie toestel na het andere.

Ik denk dat dit niet overdreven klinkt, we zijn vorig jaar echt wel op onze wenken bedient het begon allemaal een beetje met de Sony VW90. Daar waar Sony een aantal jaren lang een beetje langs de kant moest staan en merken als JVC en Epson vooral de toon aanvoerden werd dit met de introductie van de VW90 net even anders.

Sony verbeterde de tekortkomingen waar de meeste reflecterende panelen last van hadden op een fraaie manier, snellere panelen, bruikbare frame interpollatie een zeer dynamisch plaatje, sherpe maar toch zeer filmische look enz.

Op 3D gebied liet deze VW90 echter nog wel wat kleine tekortkomingen zien, niets om van wakker te liggen maar toch. Een paar maanden, later midden in de zomer kwam er nieuws van een instapmodel dat op 3D gebied  de grote broer VW90 zou overtreffen het beestje kreeg de naam HW30 .
Met niewe aansturing van de lamp en een paar andere verbeteringen op 3D vlak en een scherpe prijs was dit een zeer interessante ontwikkeling.

Het kon niet anders dan dat Sony deze lijn zou doortrekken in de duurdere reeks en ja hoor niet veel later kwam er het nieuws van de VW95, aantrekkelijker geprijsd dan zijn voorloper de VW90 en met de verbeteringen uit de HW30 die werden doorgetrokken hadden we een machine die de meest veeleisende Home Cinema liefhebber echt wel kon bekoren.

Op een moment dat we dachten het wel zo een beetje gehad te hebben kwam Sony op de IFA in Berlijn met de aankondiging van een Rolls Royce onder de Home Cinema projectoren,.Met veel gevoel voor drama en onder een zwarte doek verborgen stond hij voor een selecte groep van dealers klaar om getoond te worden.
Jammer genoeg bleef het daarbij, we kregen " de behuizing " te zien en wat uitleg over wat het ging worden maar daar moesten we het dan voorlopig mee doen.

Echter het lange wachten werd deze week beloond, nog nooit heb ik zo staan uitkijken naar de komst van een nieuw toestel, met torenhoge verwachtingen en als een klein kind dat nieuw speelgoed heeft gekregen deed ik de doos open.

The looks;

Niet direct het allerbelangrijkste voor een projector maar als ik om en bij de 18000 euro moet neertellen dan wil toch ook wel een toestel dat een beetje mooi aan het plafond hangt.
Smaken verschillen natuurlijk maar persoonlijk vindt ik het een zeer geslaagd geheel, de vormen die we kennen van de VW95 komen ook in de VW1000 terug met het grote verschil dat  ook de zijkanten volledig zijn afgerond.
De behuizing zelf is zeer appart, geen glanzende effen oppervlak maar een matte laag die wat ruw aanvoelt en afgewerkt is met wat glanzende spikkels, moeilijk te omschrijven maar het lijkt een beetje op zacht schuurpapier. Voor alle duidelijkheid dat bedoel ik dus niet negatief ik vindt het een zeer geslaagd geheel, de voorkant is wel afgewerkt in een glad materiaal.

Die voorkant is nu net wat dit toestel wat looks betreft voor mij zo speciaal maakt, de forse lensopening is rondom afgewerkt met een grille die mij de eertse keer dat ik het toestel zag aan een straalmotor deed denken. Van de voorkant bekeken ziet deze VW1000 er zeer imposant uit, dat is uiteraard ook te danken aan zijn behoorlijk forse afmetingen.
Met zijn bijna 30 kg aan gewicht en bijhorende afmetingen is dit beestje niet iets wat je zomaar aan eender welke constructie kan hangen, bezint eer ge begint is hier wel degelijke de boodschap.

Wat aansluitingen betreft zijn er weinig opmerkingen, alles wat je nodig hebt is aan boord de enige opmerking die ik hierbij  wil maken is dat de aansluiting van het stroomsnoer aan de linker achterzijde staat terwijl alle andere aansluitingen aan de recher zijkant staan (langs achter bekeken)
Het is mij een raadsel waarom dit nu weer opgesplitst moet worden, je kan dus je kabels weer niet netjes bij elkaar krijgen.

En dan nu beeld.

Ok tijd om de stekker in te pluggen en een eerste indruk op te doen, wat reeds direct positief opvalt is het geluid, of het gebrek daaraan net zoals bij de VW95 is de ventilator amper hoorbaar een tikje meer dat wel maar wetende dat er een pak meer licht moet uitkomen zeker niet stoorbaar.

Voor we aan het echte werk beginnen eerst even door het menu grasduinen, gelukkig houd Sony er aan om dezelfde menu struktuur te handhaven in deze VW1000 we vinden dus een overzichtelijk menu terug waarbij een eerste toevoeging zit nl de Reality creation, later daarover meer.

Jammer genoeg missen we ook een functie en niet de minste, de RCP functie, Sony's afkorting voor real clour processing (colour management) is niet aanwezig op deze VW1000.
Na even contact opgenomen te hebben met de Sony Product verantwoordelijke was dit het antwoord

Yes, there is no RCP function. You can only change the color temperature
from the OSD menu and using the image director CD to change the Gamma
settings.
For color space, at the moment nothing you can do....

Of dit ook daadwerkelijk een probleem is dat lees je verder in deze review.

Daar waar we het bij de VW95 nog moeten doen met gamma settings die namen krijgen die nergens op slaan heeft Sony gelukkig ingezien dat het een stuk handiger is om de desbetreffende gamma waardes in getallen uit te drukken.
Ook de verschillende colour spaces hebben de juiste naam, de REC 709 HD colour space vinden we als dusdanig terug, samen met een DCI en adobe setting en drie settings die dan weer de nietszeggende naam colour space 1, 2 en 3 meekregen.
Bij deze drie settings wordt het cinema filter dat zorgt voor de correcte kleuren niet gebruikt en krijg je dus het native kleurenspectrum van de projector te zien.

Even meten hoe goed deze VW1000 het er uit de doos vanaf brengt wat gray scale betreft, zoals je in de meetwaarden later onderaan deze review kan zien is dit uit de doos een meer dan behoorlijk resultaat, een paar kleine correcties en, de curve laat een nette D65 zien.
Zeer belangrijk omdat het corrigeren van de kleurtemperatuur ook meestal tot gevolg heeft dat  de lichtopbrengst aanzienlijk kan dalen dat is hier dus absoluut niet het geval de volledige lichtopbrengst kan hier dus benut worden en dat is behoorlijk wat.

Laten we even beginnen met de Bioscoop 1 stand, met de iris open en de lamp om max meet ik een verbluffende 24 Ftlmb !!!, met de lamp op laag is dit nog steeds 18 Ftlmb op een 2m20 scherm.
Dit is met de gray scale gecalibreerd op de juiste kleur temp en de Rec 709 colour space
Bijhorende contrast meting met de iris uit kom ik op een native van 13000/1
Verbazingwekkende cijfers die de beloftes die sony maakte wat lichtoutput en contrast betreft waarmaken.

De meting van de kleurendriehoek laat nog meer fraais zien, de rec 709 komt akelig dicht in de buurt van de perfectie, ik geef graag de eer aan Frank om dit te bevestigen aangezien zijn meter nog nauwkeriger meet dan de onze.
In de bijhorende foto van de CIE driehoek zie je hoe onwaarschijnlijk dicht alles in de buurt zit, ook de bijhorende luminantiewaardes zijn bijna perfect te noemen, hier en daar is er nog ruimte voor verbetering maar jongens dit zit snor.


Even wat testen gedaan met de verschillende iris standen, er zijn  twee automatische en een manuele stand. De automatische verschillen in die zin dat bij een van beiden de iris niet over zijn volledege bereik open gaat, bij de andere stand is dat wel het geval.

Ik moet hierbij toch wel opmerken dat in tegenstelling tot de VW95 ik hier de iris af en toe toch wel zijn werk zie doen, zeker in de hoogste stand is dit het geval in de lagere stand minder.

Allemaal veelbelovend maar hoe ziet het plaatje er nu uit??

Direct maar begonnen met The Dark Knigt na ongeveer twee minuten heb ik mijn vrouw er even bijgeroepen, ik licht even toe zij heeft in al die jaren dat we met Home Cinema bezig ben amper twee keer een film met mij gezien. Ze stapte de demo ruimte binnen en was dusdanig onder de indruk dat ze mij later op de dag vroeg of we s'avonds een filmpje gingen kijken op de VW100.

Ik keek echt mijn ogen uit, de scherpte en diepte die in het beeld zit is bijna onwezenlijk , met de drie dimensionele look die deze projecor in 2D neerzet  zou je bijna het echte 3D gebeuren vergeten en dat komende van een 3D fan wil wat zeggen. Dan maar even aan de slag gegaan met de Reality creation wat eigenlijk een mooi woord is voor de scaler die in de VW100 zit.

Deze scaler kan je in verschillende stappen regelen waarbij je respectievelijk  in verschillende resoluties gaat upscalen. De kunst hier is zeker niet te overdrijven maar wat een verschil als je deze aan of uit zet, alle putjes, haartjes, en details zijn zichtbaar ik heb dingen ontdekt die ik nooit eerder heb gezien.

Ga je hier echter te ver dan duiken er wat nevenefecten op die je kan vergelijken met een electronische scherpte regeling, niet overdrijven is hier zeker de boodschap. Ik heb de scherpte regeling volledig uit gezet en de met de Reality Creation een beetje heen en weer gegaan het zal absoluut persoonlijk zijn maar meer dan 20 op een schaal van 100 zou ik met Blu Ray zeker niet gaan het is dan zo scherp dat het niet meer aangenaam kijkt.

Nog even Bond in de player gestopt en weer was het genieten geblazen, kleuren spatten van het scherm, contrast en dynamiek zijn enorm.

Dan tijd voor 3D, Tron is voor mij een zeer goede test omdat ik dit een van de beter 3D films vindt en vooral omdat er behoorlijk veel donkere stukken inzitten die toch wel het uiterste vragen wat lichtopbrengst betreft.

Ook hier komt deze VW1000 zeer goed weg, jammer genoeg heb ik vandaag de tijd niet meer gehad om de lichtopbrengst en gray scale doorheen de bril te meten, hopelijk morgen nog even voor we naar ISE vertrekken.
Ik kan ook amper wachten om op ISE native 4K materiaal te kunnen bekijken, allen naar de Sony booth ;-)

Cross talk heb ik in de paar stukken die ik heb bekeken absoluut niet opgemerkt, de lichtopbrengst in combinatie met het contrast en accurate kleuren zijn wat mij betreft een verademing voor de 3D fan.

Een kleine voorlopige samenvatting van wat ik tot nu toe gemeten en gezien heb.

Pluspunten;

Zeer mooie preset waarden uit de doos
Zeer hoge lichtopbrengst
Bijzonder hoog native contrast
Waanzinnig scherp en zeer goede upscaling van Blu ray materiaal
Voldoende lichtopbrengst in 3D

Minpunten;

De iris werking is in bepaalde standen zichtbaar
Geen CMS systeem om de laatste fijntuning te doen
Aansluitingen van Stroom en video zijn niet aan dezelfde zijde van het toestel
Prijs, met een prijs van rond de 18.000 euro is dit niet voor iedereen weggelegd



Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

LittleNinja

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

skyfox

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Da-lite

Hoi Werner ,

Wilt dit zeggen dat deze Sony vanaf nu ook bij jullie constant op demo staat , of is dit het toestel voor de ISE ?

Mvg ,
Sony 4K   150"Screen    Oppo UDP-203    Denon X7200    Focal Aria 948    Atmos 7.4.4

pietnoeck


jvanhambelgium

Quote from: pietnoeck on January 27, 2012, 12:25:31
is er al een prijs bekend ?

Ik had ergens gelezen 18k of zoiets ?
Sowieso zal die niet als zoete broodjes over de toonbank gaan ;-)
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

LittleNinja

Quote from: jvanhambelgium on January 27, 2012, 12:55:56
Ik had ergens gelezen 18k of zoiets ?
Sowieso zal die niet als zoete broodjes over de toonbank gaan ;-)


Zonder 3D brillen verwacht ik van Sony... :D

"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

Midcall

Is er enig 4k materiaal aanwezig om een dergelijke test goed te kunnen doen?
http://www.htforum.nl/showcase/usersetdetail.php?id=62 - Genesis 350+ - Audio Research Reference 3 - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 250 - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Statement XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Sony VPL-HW50ES - Yamaha CX-A5100 - Infinity Renaissance 90 rears - Callas Audio Clamprack - Bada Purer 3.8SE - Squeezebox Classic - Audio-GD NFB-8 DAC -

home@the movies

Eerste stukje gepost, een kleine inleiding als teaser om de spanning er een beetje in te houden he ;D ;D ;D, ik geef niet alles in één keer weg.

Kjelt


donaldk

Zonde. Maar zijn de contrast en lichtopbrengst zo slecht als de vorige pre-production unit die op tour is geweest? Scherpte en kleuren zaten toen ook al goed, alleen 800 lumens en het beperkte on-off contrast waren NOG niet zoals aangekondigd voor het productiemodel. Dus zou een goed teken zijn als er in het volgende exemplaar al wat van de verwachte vooruitgang te zien is.

home@the movies


DVDmartinDVD

Hij is zeker mooi en zal best een erg mooi plaatje geven, maar de prijs is niet echt uitnodigend om gelijk te bestellen.



op het asvforum is ook al iemand die hem aan de tand heeft gevoeld.

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1389225

Samsung 82Q950R / NAD M17.2 M27 / Luxman L590x / Mola Mola Tambaqui / Grimm MU1 /
OPPO UDP205 CM Final / Melco S100 / Dynaudio Confidence 20 / Contour 20i 25ci / Velodyne DD15+ /
M-Way 3DW ref kabels en Purecable MSTR

donaldk

Geen wonder dat ik het nog niet had gezien, staat niet in Wolfgang's vaste hang-out. MSRP net onder de $20K, dus...

En een production Unit!!!. Zelfs twee! En een derde gemeten. Werner, betekent dit dat jij ook een production unit hebt staan? Oliver Klohs heeft immers ook zijn productie exemplaar binnen.

Goed nieuws volgens Wolfgang, lumens zijn in de 2K range en wide open contrast zit op de 11K:1, met zeer kleine variatie tussen de drie gemeten exemplaren.


it gets late but i have some numbers.

the unit has at high lamp mode (very quiet) no iris at all
contrast at full 100 (no clipping) with d 65 color and lens to the adjust to the biggest
picture it can do with oppo bd player in 2d and 1 hour at the lamp

1920 center lumen!!!

when you select that the 1920x1080 24p signal was scale up to
full wide of the panel the vw 1000 offers

2064 center lumen!!!

i see not any problem by using the scale mode to fill the full panel.
not any bug that i can see.

the lens is very very good at least at the position i select (max big picture).
very sharp and it show the pixels when you go to the screen.
no chromatic bugs in the corners no other issues what a good lens!

i try also the reality creation and when i switch it on you can see that the picture gets much better.
you can adjust than there the level of resolution and noise reduction.
i adjust all to minimum.
as the picture is still at min. a bit to sharp i adjust the general sharpness to 0.
but even than it was for my taste to sharp so i take the oppo adjustments and i found
with -10 sharpness a very nice way to further decrease the picture enhancement
to a level i like it.
that together with the big improvement when you adjust reality creation gives a very nice bug free picture that i like a lot and with this adjustments it looks very good
and naturally and very good.

the other important point are the cr. number that are discussed here at avs
like the lumen number a lot.

i found with open iris max. light out at d 65 with biggest picture from the lens

11050:1 cr.

you need to know that my numbers when i compare it with other people numbers are always a
bit low so i expect even higher numbers from other people that this pr. have native.

all above was at color space rec 709 and color temperature d65.
i am not sure if its really necessary to further calibrate the colors as they looks to me
right out the box very good.

this pr. is a big positive surprise as it have the lumen at d 65 sony promise
(2000 lumen) and the cr. native was with my measurements at over 11000:1 native
also very nice if you think about how bright the unit is.

when you thing that this is a true 4k pr. with native 4096x2160 almost
9 mil. pixel and the lumen and the cr. this pr. is a very good deal if you can afford it.

in 2 days i will have a computer here with the first gc that outputs true 4k via the
hdmi output.
lets see how good the still pictures with 4.27 times the resolution full hd have will looks....
and 3d as well.

but i can say today this is a very very good pr.

congratulation sony!!!


En Oliver:

Got my VW1000 today and have to say that so far I am very impressed

Wolfgang is right about the light output - it is really as promised, for mine I measured 2001 lumen (quad HD) and 2134 lumen (full panel) respectively at D65, Rec 709 and in high lamp mode.

I also measured the really quiet low lamp mode and it measured 1494 lumen full panel which for many users will be more than enough in 2D.

The lens is really very good, black level even with iris off is at a very good level given the light output and the picture it throws looks just very pleasing to me and with the right settings has a bit of an analog quality that I fond to be missing to a degree in other projectors.

I know I should have taken more measurements but I simply had to put in one demo sequence after another today

J.A.F._Doorhof

Sorry maar 18000 en geen RCP dan is het bij mij direct van de lijst af.
Met alle respect maar dat kan gewoon niet.
Vind dat om eerlijk te zijn echt schokkend :(

Tuurlijk kun je meten en misschien een REC709 hebben die er redelijk dicht in de buurt komt, maar de ervaring leert dat dit vaak niet zo is, en ook nog eens afwijkt in de Y waardes, en dan voor zoveel geld moet dit gewoon erop zitten.
Vind dit ook vreemd aangezien in elke Sony een goed werken RCP systeem zit ??
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

Voorlopig laatste stukje tekst bijgevoegd, als ik morgen nog de tijd vindt komen de fotos' van de meetresultaten.

QuoteWerner, betekent dit dat jij ook een production unit hebt staan? Oliver Klohs heeft immers ook zijn productie exemplaar binnen.

Bij mijn weten is dit inderdaad een productie model, al hoop ik stilletjes dat ze toch nog een RCP (CMS) integreren maar voorlopig zit dat er dus niet in.

QuoteSorry maar 18000 en geen RCP dan is het bij mij direct van de lijst af.
Met alle respect maar dat kan gewoon niet.
Vind dat om eerlijk te zijn echt schokkend

Tuurlijk kun je meten en misschien een REC709 hebben die er redelijk dicht in de buurt komt, maar de ervaring leert dat dit vaak niet zo is, en ook nog eens afwijkt in de Y waardes, en dan voor zoveel geld moet dit gewoon erop zitten.
Vind dit ook vreemd aangezien in elke Sony een goed werken RCP systeem zit ??

Ik weet het Frank ik snap er ook de ballen van waarom ze dit in godsnaam niet doen  :( maar eerlijk waard de preset komt akelig dicht in de buurt, ook de Y waardes van de verschillende kleuren. Dit neemt niet weg dat er nog steeds ruimte is voor verbetering en dat dit dus nu niet mogelijk is.
Ik heb in het laatste stuk van mijn voorlopige review geschreven dat ik dit graag door ook door jou bevestigd wil zien omdat jouw meter nog nauwkeuriger meet dan de mijne ( die ik deze week trouwens heb moeten vervangen wegens een dik probleem met mijn vorig toestel).

J.A.F._Doorhof

Probleem is dat de Y afgesteld moet worden op de lightoutput. Maw bij referentie wit of 75% moet de Y aangepast worden. Uit de doos misschien redelijk maar wat over 200-300 uur.

Voor dat geld moet er gewoon CMS zijn. Net zoiets als geen lensshift ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

QuoteProbleem is dat de Y afgesteld moet worden op de lightoutput. Maw bij referentie wit of 75% moet de Y aangepast worden. Uit de doos misschien redelijk maar wat over 200-300 uur.

Ik weet het Frank, je kan alleen maar hopen dat alles evenredig naar beneden gaat, ik weet het het is een utopie om dat te denken maar gun me even het genot dat ik net heb gehad, al is het maar heel even  ;) ;) ;)

QuoteNet zoiets als geen lensshift
Ik dacht net hetzelfde te schrijven maar kon mij nog net inhouden, jij dus niet  ;D ;D ;D

BarcoCRT

Leuke demo van de scaler, pixel-interpolatie (Reality Creation) aan en uit vanaf 8:25. Het effect is echt goed te zien namelijk een heel mooi vloeiend egaal beeld, het lijkt wel een CRT  :D  Sorry, kon het niet laten.


En natuurlijk ook op het Grobi Youtube kanaal met heel veel info over de VW1000:


En deze is ook wel interessant voor degene die liever naar engels dan naar duits luisteren:

Ook wordt hier gesproken over het upscalen van SD (DVD) materiaal naar 4k, dat gaat via 2 stappen! In 1 stap bestaat nog niet.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

J.A.F._Doorhof

Trust me ik kan niet wachten tot ik hem kan reviewen, het is ook de machine waar ik naar uitkijk, het kwam alleen even aan als een "WTF" toen ik dit las.
Zat er namelijk serieus over te denken om hem zelf aan te schaffen als demo als hij voldeed, zou meteen mijn duurste projector ooit zijn die ik een vaste opstelling voor mezelf zou aanschaffen maar gezien de vw90-95 is Sony voor mij gewoon koning van het home theater geworden, en de vw1000 had alle papieren om me te overtuigen, geen CMS is voor mij persoonlijk de dealbreaker voor deze prijsklasse, aam de andere kant ik weet dat Sony luisterd naar goede kritiek dus ik zie het zo, ik kan nu zien wat ik als opvolger koop ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

BarcoCRT

Gaat dat CMS niet in een volgende firmware update komen dan? Lijkt mij van wel.
2 * Barco Cine 9 | Da-Lite tab-tensioned 3m | Crystalio II | Meridian 568.2MM | Meridian HD621 | Chord SPM 2000 | Pioneer HLD-X9 | PS3
Pioneer LX5090 | Dune BD Prime 3.0

GTDesign

Aansluitingen van Stroom en video zijn niet aan dezelfde zijde van het toestel

Ik zie dit eerder als een voordeel.
Het is verstandig om nooit een voedings kabel langs signaal kabels te leggen.

Rob_Dingen

Hoi

Ik verwacht dat er iets fout zit met de licht opbrengst meting een 220cm scherm met 1 gain en 24ftl is 700 Lumen.
Dat klopt niet met andere metingen.

Rob