Bas' Bios - voorzetje

Started by Bas Akkerman, January 23, 2012, 14:37:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Bas Akkerman

Of iets van een rolgordijn waarbij je het midden uitsnijdt, zodat je alleen de masking randen overhoudt... Dat zou nog wel eens kunnen werken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

RicooCardoo

Aah kijk, bedankt voor de uitleg!

Als je toch over rolgordijen hebt, je hebt ook "rol" gordijnen die je naar boven en naarbeneden kan veeplaatsen in ze geheel. Deze zijn aan de zijkanten strak gespannen met 2 touwtjes.

Bas Akkerman

Dus een onder- en bovenkant? Of in zij geheel of naar boven of naar onderen?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on October 27, 2017, 07:08:01
Of iets van een rolgordijn waarbij je het midden uitsnijdt, zodat je alleen de masking randen overhoudt... Dat zou nog wel eens kunnen werken.
Dat gaat krullen tenzij je er weer versteviging in de vorm van een frame toepast.

Bas Akkerman

Is dat erg? Je zou zeggen dat dat niet zo belangrijk is, omdat het toch buiten het projectorlicht valt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Juist het midden gaat krullen, dat moet echt vreselijk strak staan anders ga je je daar weer aan irriteren. Ik heb heel wat zelfbouw masking rolgordijn oplossingen versleten, best wel lastig tenzij je een vast scherm hebt en je een vaste oplossing erom heen kunt bouwen.
Belangrijker nog dan masking als je tenminste een licht gekleurd plafond hebt is plafondmasking, dat scheelt je zo een deep black naar medium grey ervaring.

Bas Akkerman

Plafond en muren ga ik zeker laten schilderen. Wel speel ik daarbij met het idee om donker te beginnen en naar het raam steeds lichter te gaan.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Mooi als je een dedicated ruimte hebt  :thumbs-up:
Ik heb een woonkamer ht en ook al heb ik een zeer ruim meedenkende partner en kan ik bijna vrij mijn gang gaan schilderen is een echte no-go  :D

Bas Akkerman

Nou, ik moet ook echt wel overleggen hoor. En heel het plafond vind ik zelf ook niet zo mooi, vandaar dat ik met gradaties wil gaan werken. Nu nog uitvinden wat precies en wie dat kan.
De sets scheiden was een goede set. In een nieuw huis zou ik denk ik toch overwegen ook echt een dedicated stereoruimte te maken. Ik merk dat ik soms wil luisteren en Linda niet of andersom. En in een dedicated ruimte is het natuurlijk veel gemakkelijker de akoestiek en klimaatbeheersing aan te pakken.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Hey Bas. Mooie plannen kerel!  :)

Je hebt een prachtig scherm hangen en klopt helemaal wat je zegt. Die zou ik niet veranderen tenzij je naar een groter formaat zou willen.

Heb je een G3 GrayHawk?


Quote from: Bas Akkerman on October 25, 2017, 06:57:56
Uiteraard! Ik heb nu ook de Greyhawk van Stewart die juist ook bij minder ideale lichtomstandigheden zoals witte muren en plafond en niet al te verduisterende gordijnen nog aardig beeld geeft. Maar ik koop alleen een nieuwe projector als ik die punten heb aangepakt en er een Bascave van heb gemaakt. Dan moet er hoogstwaarschijnlijk ook een nieuw scherm komen.
Dus ja, het scherm moet passen bij de kamer om het uiterste uit de projector te halen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Bas Akkerman

Oei, dat weet ik niet. En als de Greyhawk ook in de nieuwe omgeving het goed doet, zou ik wel gek zijn daar iets in te veranderen. Maar als het beeld beter wordt met een ander scherm omdat er minder omgevingslicht is, is dat ook een duidelijke keuze.

De eerste stap, opruimen, daar kijk ik nog wel wat tegenop.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

vik

Als je echt de mogelijkheid krijgt tot volledig verduisteren zou ik het in ieder geval een kans geven.

Dan kun je achteraf alsnog de beslissing maken voor een ander scherm. Dan zou mijn keuze gewoon een wit mat scherm zijn met een gain van 1.0 tot 1.2 max.

Ik vermoed dat je een G3 generatie hebt:

http://www.stewartfilmscreen.com/screen-materials/flexible-front-projection/grayhawk%C2%AE


Quote from: Bas Akkerman on October 27, 2017, 17:14:19
Oei, dat weet ik niet. En als de Greyhawk ook in de nieuwe omgeving het goed doet, zou ik wel gek zijn daar iets in te veranderen. Maar als het beeld beter wordt met een ander scherm omdat er minder omgevingslicht is, is dat ook een duidelijke keuze.

De eerste stap, opruimen, daar kijk ik nog wel wat tegenop.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

En is je scherm nog groot genoeg?
IMO heb je pas echt iets aan 4k als je groter gaat en/of dichterbij gaat zitten dan bij HD.

Bas Akkerman

Quote from: vik on October 28, 2017, 09:11:41
Als je echt de mogelijkheid krijgt tot volledig verduisteren zou ik het in ieder geval een kans geven.

Dan kun je achteraf alsnog de beslissing maken voor een ander scherm. Dan zou mijn keuze gewoon een wit mat scherm zijn met een gain van 1.0 tot 1.2 max.

Ik vermoed dat je een G3 generatie hebt:

http://www.stewartfilmscreen.com/screen-materials/flexible-front-projection/grayhawk%C2%AE
Moet ik echt even kijken. Als ik eenmaal zou kiezen voor een projector zou ik eerst verschillende schermen kiezen en zien of de huidige gain goed is.

Quote from: Kjelt on October 28, 2017, 10:21:11
En is je scherm nog groot genoeg?
IMO heb je pas echt iets aan 4k als je groter gaat en/of dichterbij gaat zitten dan bij HD.

Het is een 100" scherm en ik zit er 2,5 meter vandaan. Los van de scherpte lijkt me het vooral ook het groter kleurenbereik van 4K dat me aantrekt.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Quote from: Bas Akkerman on October 28, 2017, 12:36:53
Het is een 100" scherm en ik zit er 2,5 meter vandaan.
ik zeg niets meer dat is al een heel behoorlijke kijkhoek  :)

Bas Akkerman

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ter vervanging van de Lexicon MC4 een Meridian 861v4 en HD621 aangeschaft. De 861 staat nu bij Viertron voor de voedingupgrade.

Blind gekocht, maar op basis van ervaringen van mensen die ik hoog heb staan, de gevraagde prijs en de prettige communicatie met de verkoper, in het diepe gesprongen.

Ik ben uiteraard erg benieuwd!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Bas Akkerman

Quote from: VlisChris on June 25, 2019, 00:05:28
Vervelende aankoop :D
Nou hè? Had het ook liever niet gedaan, maar soms moet je dingen. ;D
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Gefeliciteerd, ben benieuwd hoe die gaat bevallen.

Bas Akkerman

#645
Dank je, ik hoop van niet. Ik heb nu al een nieuw meubel nodig, als er meer 816's komen, heb ik echt te weinig plek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Kjelt

Kweken, opgroeien en verkopen dan  :smile:

Bas Akkerman

Dat is nog wel een optie ja... Maar er zijn al zoveel zwerf816'jes, da's zielig! Eerst maar toernooi spelen en daarna de ruimte verder opruimen. Dat is hard nodig voordat er überhaupt een nieuw meubel kan komen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

blue-eyes

Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Bas Akkerman

Dat denk ik wel ja. Ik ben echt heel benieuwd naar hoe de Meridian hey gaat doen!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten