Goede (online) vinyl winkels

Started by Joris1971, January 11, 2012, 22:31:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

John Aries

Quote from: AlphaMale on August 22, 2014, 08:39:29
Nou, de LP mag teruggestuurd worden. Ik word tot £5 GBP gecompenseerd voor de retourverzendkosten en €10,- EUR tegemoetkoming voor het inklaren.
Helaas krijg ik geen geld terug, alleen e-vouchers. Al met al ga ik er waarschijnlijk zo'n €12 op achteruit en heb dan nog helemaal niets, behalve een punthoofd.
Zal met de 3 vouchers vervolgens ook nog eens iets moeten bestellen bij ze, maar dan maar een paar CD's ofzo. In de hoop dat t wel goed gaat.

Ik neem mijn verlies en trek mijn conclusie. Voor mij geen WOWHD meer!


Wat idioot dat ze je niet gewoon volledig compenseren. Ik had er flink stampij over gemaakt. Zeker gezien je daar 'blind' albums moet kopen en maar hopen dat ze niet uit Azië of de VS komen, zo doe je toch geen zaken? Ook vanuit economisch opzicht is het gewoon niet slim om je klanten voor een paar euro af te knijpen, op die manier loop je een boel toekomstige inkomsten mis. Ik trek hier bijvoorbeeld ook zo mijn conclusies uit. 
SOTA | Lyra | Bryston | Relco

AlphaMale

#126
Om het verhaal even volledig te maken en af te ronden....

Na vele dagen zonder enig bericht, heb ik het pakketje ineens terug ontvangen. Schijnbaar was de verzendmethode niet correct, en hebben ze (WOWHD) het niet in ontvangst genomen. Nu verwachten ze van mij dat ik het opnieuw verstuur en dus wederom kosten moet maken (terwijl de eerste verzending al niet eens volledig werd vergoed). Inmiddels heb ik al dubbel voor die stomme plaat betaald.

Ik heb ze dan ook op onvriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat ik helemaal klaar ben met hun gang van zaken. Een slecht product, een slechte afhandeling, onjuiste of onvolledige retourinformatie en een berg aan extra kosten. Wees dus gewaarschuwd!  :devil:

Nu maar op zoek naar een goede platenzaak die ze plat kan maken (bv. RecordFriend in Amsterdam).
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

LABO

#127
Quote from: marcush on August 19, 2014, 21:12:50
Ik zou er dan wel naartoe gaan en niet via internet kopen.  De winkel zelf is goed gesorteerd en je hebt dan direct in handen wat je wil hebben. 

Via internet heb ik een beroerde ervaring met ze.  Bij bestellen bleek niet dat LP's niet op voorraad zijn, een van de de LP's die ik bestelde (en betaalde) bleek zelfs helemaal niet meer leverbaar. Op emails werd niet gereageerd en tot enkele malen toe werden telefonische toezeggingen niet nagekomen.  Uiteindelijk na enkele maanden was alles afgerond o.a. door maar enkele alternatieve producten af te nemen.

Ik denk niet dat het opzet en slechte wil was, maar wel uiterst chaotisch, slordig en onprofessioneel.
Heb een soortgelijke ervaring bij hen. Moest zelf Paypal inschakelen om mijn geld terug te krijgen voor een niet te leveren LP. Zal hier dan ook nooit meer iets bestellen.

Mijn favorieten nu zijn VinylVinyl, JPC en Platomania (Concerto)
Devialet Le200 | Vivid Audio V1.5
Transrotor Zet 2 - Reed 2A - AT 150MLX | Linn Akurate DS | HBM2260
Siltech Classic Anniversary 330L LS | Siltech 330i RCA | AudioQuest Vodka RJ/E + Optilink
PS Audio Quintet Power Centre | PS Audio AC-3 | 2 Siltech SPX-30 MkII

chansig

Wow....oww.....lekker links laten liggen. Als het goed gaat is het fijn maar oh wee als er wat misgaat. Dan ben je de klos.

Via Amazon altijd positieve ervaringen ook met platen die niet goed waren: Hou maar...we sturen wel een nieuwe op..die vervolgens ook niet goed was. Vervolgens geld terug. JPC is ook erg fijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Pjotr

#129
Bedankt voor de tip! Ik heb tot nu toe 1 LP bij WOWHD besteld. Die is verder prima afgeleverd, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2. Voor wat betreft CD's heb ik prima ervaringen met WOWHD. Er is wel eens een CD'tje wat later geleverd, maar na een mailtje werd dit prima opgelost. Altijd m'n bestellingen ontvangen.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Jumping Jack

Quote from: Pjotr on October 13, 2014, 09:35:37
Bedankt voor de tip! Ik heb tot nu toe 1 LP bij WOWHD besteld. Die is verder prima afgeleverd, maar een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Oppassen hoor want voor dubbelaccounts word je gebanned!



Sorry, maandagmorgen is niet mijn beste moment...  ;)
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr

Quote from: Jumping Jack on October 13, 2014, 09:36:42
Oppassen hoor want voor dubbelaccounts word je gebanned!



Sorry, maandagmorgen is niet mijn beste moment...  ;)
Hahaha, ik ken dat ;)
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

provia_f

Quote from: AlphaMale on October 12, 2014, 23:00:17
Om het verhaal even volledig te maken en af te ronden....

Na vele dagen zonder enig bericht, heb ik het pakketje ineens terug ontvangen. Schijnbaar was de verzendmethode niet correct, en hebben ze (WOWHD) het niet in ontvangst genomen. Nu verwachten ze van mij dat ik het opnieuw verstuur en dus wederom kosten moet maken (terwijl de eerste verzending al niet eens volledig werd vergoed). Inmiddels heb ik al dubbel voor die stomme plaat betaald.

Ik heb ze dan ook op onvriendelijke wijze duidelijk gemaakt dat ik helemaal klaar ben met hun gang van zaken. Een slecht product, een slechte afhandeling, onjuiste of onvolledige retourinformatie en een berg aan extra kosten. Wees dus gewaarschuwd!  :devil:

Nu maar op zoek naar een goede platenzaak die ze plat kan maken (bv. RecordFriend in Amsterdam).

En anders kan je het evt zelf nog proberen in de oven. Ik heb wel eens platen weer aardig plat gekregen door ze tussen een houten en marmeren plateau (bakpapier aan weerszijden van de plaat) 5 uur in de oven te leggen, gevolgd door enige uren afkoelen tot de oven weer op kamertemperatuur was.
Epson TW-3200, Panasonic DMP-BDT500, Sony TA-FA70ES, B&W Matrix 804

Graphtuner

persoonlijk niets dan goeie ervaringen met WowHD, heb er al minstens een 50 tal cd's gekocht en een 10 tal lp's ... alles geleverd, nooit gezeik.

Maar ik begrijp wel de reactie dat bijkomende inklaringskosten niet aan de orde zijn als je op voorhand niets weet...
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

AlphaMale

Quote from: Graphtuner on October 16, 2014, 09:52:23
persoonlijk niets dan goeie ervaringen met WowHD, heb er al minstens een 50 tal cd's gekocht en een 10 tal lp's ... alles geleverd, nooit gezeik.

Maar ik begrijp wel de reactie dat bijkomende inklaringskosten niet aan de orde zijn als je op voorhand niets weet...

Voornaamste probleem met WOW HD is dat je niet weet waar iets vandaan moet komen cq. op voorraad ligt.

Binnen de EU kost het je allemaal niets. Maar zodra het intercontinentaal ingevlogen moet worden, betaal je inklaringskosten boven de €22 (even uit m'n hoofd). En dat staat vaak totaal niet in verhouding tot de waarde van het product (bij mij €20 voor een productwaarde van €34). Duur LP-tje dus!

Na mijn rant via mijn laatste mail (en bad reviews op enkele internationale review sites), zijn ze met hangende pootjes teruggekomen met een 'one-time good will gesture'. Maw, een nieuwe LP of een voucher. Aangezien ik niet weer voor inklaring wil betalen, mogen ze een voucher op m'n account zetten en hak ik deze wel in kleine bestellingen onder €22. Ben ik mijn geld in ieder geval niet allemaal nutteloos kwijt.
Set 1: LG 55C8 // Parasound 2100 // Parasound 2125 // KEF XQ-5 // Nvidia Shield TV
Set 2: Pass Labs X2.5 // Pass Labs XA100.5 // Heco The Statement // Audia Flight CD Two // Atlas Equator III RCA // Atlas Hyper XLR  // Thorens TD125 + SME 3009i

patsijb

ik koop nix online..laat de platenzaak alles regelen..tunesville breda
topzaak en doen echt hun best iets te krijgen

Matthias

#136
Ik heb erg goede ervaringen met http:/www.hhv.de. Van oorsprong gericht op hip-hop maar al tijden uiteenlopende genres.
Alle verzendingen arriveren binnen een paar dagen, goed verpakt en netjes.
En niet onbelangrijk 3 tot 4 euro goedkoper dan de gemiddelde winkel.
Technics 1200 / Origin Live Onyx, Heed Quasar
Metrum Nos Mini DAC
Audio Research LS7, Hypex UcD400
Tannoy R3

Dirk

blijkbaar al lang geleden dat er hier nog wat tips zijn gegeven, maar ik heb recent (dankzij een collega op 't werk) ontdekt dat FNAC erg interessant kan zijn voor vinyl online.
meer bepaald de prijzen die hun "partners" op de eigen website vragen zijn erg interessant, zo is bvb een LP vaak 3 tot 5€ goedkoper via een partner dan vanaf FNAC zelf!
't vreemde is dat je die prijs dus op zowat 75% van de aangeboden releases gewoon duidelijk vermeld vind, vlak naast de prijs van FNAC zelf...dus doe er je voordeel mee  ;)

ik heb er nu al een paar besteld bij verschillende van die partners en stuk voor stuk kwamen ze netjes verpakt aan, zonder enig issue of gebrek, dus wat mij betreft ga ik dit nog wel even blijven doen.
btw; ik heb natuurlijk de prijzen vergeleken op moment van aanschaf bij andere aanbieders waar ik vroeger kocht (jpc/Bilbo/Amazon...), maar telkenmale was de aanbieder via FNAC de goedkoopste.

ohja, prettig detail; zowat al die aanbieders hanteren geen verzendkosten, ook niet als je maar één LP koopt  :thumbs-up:
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Bedankt voor de tip, moet ik eens checken. De prijzen bij Fnac (in de winkel) zijn belachelijk... Ik bestel geregeld bij jpc.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Dirk

deed ik ook, zeker als jpc die acties doet waarbij je geen verzendkosten hebt...maar hier heb je die (althans bij die goedkoopste "partners") dus nooit, da's nog wat fijner  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Jumping Jack

Je betaalt tout court geen verzendkosten meer bij jpc voor vinyl  ;). Vinyl immer portfrei!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Graphtuner

jpc is inderdaad behoorlijk geweldig he, goeie tip van fnac toch wel... eens proberen!
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

Malignant

JPC.de hoef je tegenwoordig toch nooit meer verzendkosten te betalen voor vinyl.
Goed de levering an sich duurt iets langer t.o.v. een Bol.com maar dat is niet het probleem.

Prijzen zijn altijd goed en after sales is ook super.
Laatst een misdruk, kon ik terugsturen, kosten vergoed op mijn PP.
Maar ik hoorde een paar dagen niets, en ineens een mailtje dat het gehele aankoopbedrag werd overgemaakt naar mijn PP rekening.
Ze hadden de complete stock van de betreffende LP nagekeken en het bleken allemaal misprints te zijn.
Waar maak je dat nog mee, menig bedrijf zal klakkeloos een nieuwe opsturen met alle gevolgen van die.

Staat bij mij echt met stip bovenaan.
hhv.de is ook goed, en ouderwets maar nog steeds redelijk wat via discogs aangeschaft ook.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

fasteddie

in het verlengde hiervan: als ik bijvoorbeeld zoek naar de LP Hotel California (180g) wordt deze uitgebracht onder verschillende labels....hoe kan ik weten welk label het beste is?

Hoor graag en dank   

JohanH

Quote from: patsijb on October 26, 2014, 08:18:01
ik koop nix online..laat de platenzaak alles regelen..tunesville breda
topzaak en doen echt hun best iets te krijgen
Online wil ik nog wel eens doen zoals nu bij bol.com met een 2+1 gratis voor niet te duur wat aardige lp's, maar het speciale spul of speciale uitgaves haal ik ook gewoon lokaal. In mijn geval dan bij Wil-M in Veghel. Erg tevreden over en ook regelmatig acties of kortingen. :)

Collega heeft al eens gehad via Bol.com dat de lp's niet recht waren, moet je weer terugsturen en doen. Nee lekker in de winkel halen. :)