Shure SRH-840 voor buiten, nu een mooie set voor binnen

Started by Bas Akkerman, January 11, 2012, 21:28:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bas Akkerman

Stereo in de woonkamer, home theater in de home theater-kamer, Shure en ifi micro idsd voor buiten. Maar niks voor op mijn slaapkamer! En dat kan natuurlijk niet. De combinatie van Shure en ifi is mij namelijk te pittig voor het slapen gaan.

Daarom vraag ik me af of er al leden zijn die ervaringen hebben met de Hifiman EH-1000. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de Chord Hugo.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on January 21, 2016, 07:17:10
Stereo in de woonkamer, home theater in de home theater-kamer, Shure en ifi micro idsd voor buiten. Maar niks voor op mijn slaapkamer! En dat kan natuurlijk niet. De combinatie van Shure en ifi is mij namelijk te pittig voor het slapen gaan.

Daarom vraag ik me af of er al leden zijn die ervaringen hebben met de Hifiman EH-1000. Daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar de Chord Hugo.

Als je minder pittig zoekt, zou ik eens naar de Audeze LCD 2 gaan luisteren, die is qua prijs ook wat vriendelijker dan de Hifiman HE-1000.

De €3299,-  Hifiman is naar mijn mening veel te duur, denk dat daarom nog niemand hem heeft gehoord  ;)

Bas Akkerman

Audeze vind ik tot nu echt te warm. Ik heb maar twee modellen gehoord en weet niet eens meer welke, dus ik zal nog een poging wagen.

Heb je de Hifiman zelf al gehoord? Niet onaardig bedoeld, maar hetzelfde hoor ik mensen zeggen van Stax waarna mensen vervolgens verkocht zijn. Te duur vind ik wat dat betreft een relatief begrip.
Je kent me, ik ga zeer uitgebreid zelf luisteren, maar ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on January 21, 2016, 10:19:12
Audeze vind ik tot nu echt te warm. Ik heb maar twee modellen gehoord en weet niet eens meer welke, dus ik zal nog een poging wagen.

Heb je de Hifiman zelf al gehoord? Niet onaardig bedoeld, maar hetzelfde hoor ik mensen zeggen van Stax waarna mensen vervolgens verkocht zijn. Te duur vind ik wat dat betreft een relatief begrip.
Je kent me, ik ga zeer uitgebreid zelf luisteren, maar ik ben toch wel benieuwd naar ervaringen.

Ik kan mij voorstellen dat je de LCD2 warm vind klinken, dan zou ik eens naar de LCD X gaan luisteren....ik speel met beide en de LCD2 heeft meer mijn voorkeur met Jazz en de LCD X met rock, maar beide gaan niet weg  :music:

Van Hifiman heb ik er een aantal gehoord, maar de HE-1000 niet, te duur in de zin dat je bij Hifiman een goede amp moet hebben om eruit te krijgen wat de Hifiman kan bieden, dan ga je al richting een aardig prijskaartje voor mijn begrippen dan veel te duur  ;)

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je hem kan beluisteren, in Amsterdam hebben ze hem helaas niet op voorraad.
Volgens mij wordt hij alleen op bestelling gemaakt, net als de LCD 4.

evilniek

Misschien ook is kijken naar Sennheiser HD650/600, door velen nog steeds gezien als een van de betere koptelefoons. MrSpeakers Ether, Ether C is ook een idee welicht?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

#55
Quote from: lynch1979 on January 21, 2016, 10:33:36
Ik kan mij voorstellen dat je de LCD2 warm vind klinken, dan zou ik eens naar de LCD X gaan luisteren....ik speel met beide en de LCD2 heeft meer mijn voorkeur met Jazz en de LCD X met rock, maar beide gaan niet weg  :music:

Van Hifiman heb ik er een aantal gehoord, maar de HE-1000 niet, te duur in de zin dat je bij Hifiman een goede amp moet hebben om eruit te krijgen wat de Hifiman kan bieden, dan ga je al richting een aardig prijskaartje voor mijn begrippen dan veel te duur  ;)

Ik zou eerlijk gezegd niet weten waar je hem kan beluisteren, in Amsterdam hebben ze hem helaas niet op voorraad.
Volgens mij wordt hij alleen op bestelling gemaakt, net als de LCD 4.
En dat is een beetje mijn probleem. Ik zou graag een hoofdtelefoon hebben die voor alle muziek geschikt is. En laat ik wel wezen, dat hoeft niet per se een Hifiman 1000 te zijn. Het testen daarvan wordt dus nog wel een uitdaging.

Quote from: evilniek on January 21, 2016, 14:57:30
Misschien ook is kijken naar Sennheiser HD650/600, door velen nog steeds gezien als een van de betere koptelefoons. MrSpeakers Ether, Ether C is ook een idee welicht?
Sennheiser vind ik tot nu toe echt te fel, maar ik zet de HD650/600 op het lijstje.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Een hoofdtelefoon die geschikt zijn te zijn voor alle muziek, moet denk ik nog worden uitgevonden  ;)

Maar het schijnt dat de Audeze LCD 4 een van de weinige is die in de buurt komt.

Nog een tip....de Abyss AB-1266

Cyreg

Quote from: Bas Akkerman on January 21, 2016, 15:31:24
Sennheiser vind ik tot nu toe echt te fel, maar ik zet de HD650/600 op het lijstje.

HD600 moet dan ook wel 'n redelijke koptel.ampl. hebben  ;)
- op de uitgang van m'n NAD C316bee vind ik 'm niet goed genoeg klinken voor muziek
- met m'n GrahamSlee Solo gaat het al jaren uitstekend!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

evilniek

Ik heb zelf overigens een Shure SRH-1540, vind ik persoonlijk ook totaal niet fel, is overigens niet helemaal vlak kwa bas-response. En is ook vrij gemakkelijk aan te sturen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Hey Bas, heb je al wat meer HP kandidaten gevonden dan?
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Bas Akkerman

Quote from: lynch1979 on January 21, 2016, 15:41:01
Een hoofdtelefoon die geschikt zijn te zijn voor alle muziek, moet denk ik nog worden uitgevonden  ;)

Maar het schijnt dat de Audeze LCD 4 een van de weinige is die in de buurt komt.

Nog een tip....de Abyss AB-1266
Toch ga ik een poging wagen. ;)

Quote from: Cyreg on January 21, 2016, 17:08:32
HD600 moet dan ook wel 'n redelijke koptel.ampl. hebben  ;)
- op de uitgang van m'n NAD C316bee vind ik 'm niet goed genoeg klinken voor muziek
- met m'n GrahamSlee Solo gaat het al jaren uitstekend!
Zoals gezegd gaat die op mijn lijstje om te beluisteren.

Quote from: evilniek on January 22, 2016, 14:58:05
Ik heb zelf overigens een Shure SRH-1540, vind ik persoonlijk ook totaal niet fel, is overigens niet helemaal vlak kwa bas-response. En is ook vrij gemakkelijk aan te sturen.
Ok, dank je. Mijn huidige Shure is ook bepaald niet fel en heeft ook een bump in de bas-response. Toch zoek ik een koptelefoon die opener en evenwichtiger is. Het is alleen absoluut niet zeker of ik echt duurder ga, het moet het voor mij wel waard zijn.

Quote from: evilniek on January 26, 2016, 11:04:50
Hey Bas, heb je al wat meer HP kandidaten gevonden dan?
Nee, nog niet. Mijn projecten zijn vaak langlopend en dit is er beslist een van. Het kan ook zo zijn dat ik eerst een mooie DAC zoek (source first) en daar een hoofdtelefoon bij zoek.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

lynch1979

Quote from: Bas Akkerman on January 27, 2016, 20:54:47
Toch ga ik een poging wagen. ;)


Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat er tot nu toe op je lijstje staat  ;)

Bas Akkerman

#62
De koptelefoons die in dit topic naar voren zijn gekomen:
De Sennheiser HD650/600, MrSpeakers Ether, Ether C, Audeze LCD 4 en Abyss AB-1266.
Verder blijf ik nieuwsgierig naar Grado en Stax en de eerder genoemde Hifiman 1000. Grote kans dat ik de richting op ga van de elektrostatische of magnetostatische koptelefoons.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

martin778

Hd600 klinken erg "vet", het is een vrij donkere/warme koptelefoon; in mijn beleving zijn ze allesbehalve fel.
De felle Sennheisers beginnen vanaf de HD700 en hoger.

Grado zit trouwens ook aan de warme kant, die leggen nadruk op het middengebied en zijn wat softer in het laag.

Stax is erg leuk maar heeft een aantal voorwaarden - een zeer goede bron en je moet stilzitten, want anders gaan ze knetteren (normaal verschijnsel bij Stax).

Bas Akkerman

Dank je voor je bevindingen. Dat van die Stax wist ik niet. Nou zal het voor in bed zijn, dus ik zal niet veel bewegen. :smile:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

En toen deed de rechterkant van de Shure het niet meer. :( Gisteravond deed ie het nog goed, maar toen de batterij van de IFi leeg was heb ik niet meer geluisterd. Ik ben bang dat bij het uitgaan van de iFi de Shure een opdoffer heeft gehad. Weet iemand wat het kan zijn?
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

chansig

Ik heb een Audeze LCD-3...gaat een behoorlijk paar stapjes verder dan de LCD-2. In mijn beleving klinkt de LCD-3 niet warm.

Op MP staat een Audeze koptelefoon te koop. Is ook een mooie.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

PuNkEnStEiN

Quote from: Bas Akkerman on February 25, 2016, 15:31:47
En toen deed de rechterkant van de Shure het niet meer. :( Gisteravond deed ie het nog goed, maar toen de batterij van de IFi leeg was heb ik niet meer geluisterd. Ik ben bang dat bij het uitgaan van de iFi de Shure een opdoffer heeft gehad. Weet iemand wat het kan zijn?
Kabel? :unsure:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Bas Akkerman

Misschien ja. Er zit een dunne kabel van de ene naar de andere kant.

Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Bas Akkerman

Ik ga maar gewoon een nieuwe bestellen. Dan kan ik op mijn gemak kijken of het waard is de huidige te laten repareren en verder met de oorspronkelijke zoektocht.
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten