Kwabbernoot,
Ik snap niet de bedoeling van je post

Je heb zelf een Behringer en deze heb je al een tijdje, waarmee ik de conclusie mag trekken
dat
per saldo dit voordelen voor je heeft opgeleverd.
Vervolgens n.a.v. het bezoek van Huubf aan Keyser, waarbij twijfels worden uitgesproken
over de kwaliteit van de electronica (incl. zijn Behringer) van Keyser, is bij jouw ook de twijfel
in je grijze massa binnen gedrongen ?
Vervolgens doen een aantal andere forumleden hier een schepje bovenop, door ook te stellen dat een Behringer wellicht
meer schaadt dan baat en wordt er ook nog gerept over de goedkope bouwkwaliteit van de Behringer.
Normaliter zou ik zeggen, vertrouw je eigen oren en oordeel zelf, echtert dit zal nu n.a.v. alle gedane uitspraken hier op
dit forum lastig worden, omdat je niet alleen hoort met je oren maar ook met je mindset en deze is zeker nu beinvloedt.
Zo werkt het bij audiofielen (ik spreek uit eigen ervaring) en is de reden, dat mensen vaker van component dan van onderbroek wisselen.
Probeer
over een langere termijn zelf gehoormatig vast te stellen of het per saldo nog zinvol is wel/niet gebruik te maken
van je Behringer. (desnoods middels blinde test) en hoe dit bij anderen uitpakt of wat anderen ervan vinden is totaal niet relevant.
Of probeer eventueel een andere DSP te lenen, welke meer audiofiele kwaliteiten worden toegedicht maar wellicht dan ook wel
3 tot 5x zoveel kosten en vergelijk dit met de Behringer.
M.b.t. gebruik van DSP in het algemeen, is mijn menig, dat dit meestal niet noodzakelijk is, omdat frequentie-lineariteit
juist 1 van die zaken is, welke het
minst kritisch is voor de beleving van een goede weergave.
Zaken zoals impulsgedrag, fasegedrag zijn vele malen belangrijker.
Als een DSP noodzakelijk wordt ingezet om zeer extreme dippen/pieken in de frequentie-lineariteit glad te strijken,
komt dat meestal voort uit de onjuiste speaker/ruimte combinatie en/of verkeerde speakerplaatsing en/of
het uitblijven van aanpassingen in de akoestiek.
Hierbij wil ik niet zeggen, dat ik iets tegen DSP en/of toonregeling heb maar dan puur om het geluid op smaak te brengen
waarbij de frequentie-lineariteit me een wost zal wezen. Klinkt het lekker dan is het prima.