Welke draaitafel heb jij?

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Erik

Sinds een paar dagen mijn dual 1019 terug nagekeken, gesmeerd en de beruchte loslatende contacten hersteld. Is wel wennen zo'n oudje van vijftig jaar terug maar heeft ook wel wat. Oogt meer nostalgisch klank ben ik nog steeds niet uit het is anders maar niet een sprong vooruit soms denk ik beter soms denk ik ik hoor iets maar weet niet wat dat ik denk klopt dit wel.
Maar eens een stroboscoop schijf kopen en kijken of alles wel klopt. Al iets van papier geprobeerd maar dat werkte niet.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

eddy135

Quote from: Erik on May 17, 2017, 15:11:08
Sinds een paar dagen mijn dual 1019 terug nagekeken, gesmeerd en de beruchte loslatende contacten hersteld. Is wel wennen zo'n oudje van vijftig jaar terug maar heeft ook wel wat. Oogt meer nostalgisch klank ben ik nog steeds niet uit het is anders maar niet een sprong vooruit soms denk ik beter soms denk ik ik hoor iets maar weet niet wat dat ik denk klopt dit wel.
Maar eens een stroboscoop schijf kopen en kijken of alles wel klopt. Al iets van papier geprobeerd maar dat werkte niet.
Schaf gelijk wat komma's aan... ;)  :)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Faxe

Gisteren oude platenspeler die mijn moeder nog had staan meegenomen. Is een Technics SL 2000. Direct drive tafel uit 1976 of 1977 volgens mij. Nieuw naaldje gekocht en beetje afgesteld en we kunnen weer luisteren naar de LP's die ik nog heb van vroeger.

Heb verder geen referentie maar het klinkt heel aardig naar mijn idee. Platen zijn wel stoffig als ik ze bekijk.



Was al een tijdje aan het kijken naar een platenspeler maar dit is prima optie om te bekijken of ik het leuk vindt.
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

Robiwan

Zo zeg dat is nog een hele nette SL2000 :)
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Rusher

Heerlijk zoveel diversiteit. Heerlijk dat zoveel genieten van hun platen(speler)!!!

Faxe

Quote from: Robiwan on May 27, 2017, 23:35:45
Zo zeg dat is nog een hele nette SL2000 :)

Echt beschadigingen heb ik nog niet kunnen vinden. Tot dusverre werkt hij ook probleemloos. Wel grappig na 40 jaar. Echt heel veel is hij ook niet gebruikt. Heeft laatste  25 tot 30 jaar ook stil gestaan. Heb de reciever ook nog die tegelijkertijd is aangeschaft :smile:
Lyngdorf TDAI 3400 | Linn LP 12 | Primare R35 | Paradigm Persona 3F | Synology DS920+ | Roonlabs | Rhein Z1 Plus | Degritter

PuNkEnStEiN

Quote from: Faxe on May 27, 2017, 22:17:50..... Platen zijn wel stoffig als ik ze bekijk.
Niet bekijken dan!  :laugh:
Wel een leuke speler, prima instapper als hij nog in goede staat is.
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

The_Ark

#957
Een Dual CS-130S, met element Audio technica AT240Mla
(plaatje dual van internet)
Het is een volautomaat, ik zou niet meer zonder kunnen...
dankzij de microline naald geen vervorming in de binnengroef , mijn vorig element (Linn K9) had ook al zo'n goede naald.
De AT klonk eerst een ietsje schel, maar dankzij het excelente VinylForum, heb ik nu een plugje met een 75kOhm afluitweerstandje erin. Resultaat: "high end for the money"  ;)

minplus

If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

Erik

#959
Ook plaatje van internet een Dual 1019 vol automaat

"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Marco66

Deze week in huis, mijn eerste avontuur met platenspeler.
De Pro-ject Debu Carbon DC met Acrylplatter.

Marco
Woonkamer: Marantz SC-7S1, Marantz SM-17, Bryston BDA-1 dac, Bryston BDP-2 streamer, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

c_x

Hallo, nieuw hier. Wel al wat meegelezen maar me nog nooit echt ingeschreven op een dedicated hifi of AV forum. Heb niet veel AV maar wel veel dingen die prima stereo spelen en dan vooral analoog en dan vooral op van die platte zwarte schijven :)

In m'n collectie draaiers zitten:

- Technics SL1000MKII (Denon DL103R)
- Technics SL1000MKII (Hier wissel ik mee, voorlopig staat er niets specifiek op)
- Technics SP10 (eerste generatie) (Project zonder arm)
- Technics SL120 met SME 3009 arm (Ortofon Super OM40)
- Technics SL1200 (Shure)
- Technics SL1210MKII (Ortofon Concorde pro)
- Pioneer PL516X (gemodificeerd) (Ortofon Super OM20)
- Pioneer C4600 (all in one 70's systeem met tuner voor de slaapkamer) (een of andere stanton :p)

heb just nog een Ortofon SPU liggen om mee te spelen en de bedoeling is een deftige arm zoeken voor deze samen te gebruiken met de Technics SP10.




Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

c_x

Jup, u ben ik hier ook al tegen gekomen :D, de lage landen zijn klein he ;)

SHFT

Michell // Cambridge Audio // Dali // Schiit // Sennheiser

c_x

Miljaarde, nergens is een mens veilig :D

c_x

Op deze foto staat de 2de SL1000MKII er nog niet op en ja... tijdens mijn vakantie van 14 dagen in januari wordt de ex-kinderkamer eindelijk herschilderd, ik kan het behangpapier ook nie meer zien :D


PuNkEnStEiN

*snik* Zie ik daar nou tweemaal een SL1200 Mk I staan? Die had ik vroeger ook; was mijn allereerste platenspeler.  :music:
Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

Robiwan

Quote from: PuNkEnStEiN on December 13, 2017, 16:56:37
*snik* Zie ik daar nou tweemaal een SL1200 Mk I staan? Die had ik vroeger ook; was mijn allereerste platenspeler.  :music:

:D :D
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

c_x

Is een SL120MKI met SME3009 arm en daarboven inderdaad de standaard SL1200MKI. Heel strak tafeltje, gebruik hem graag als ik een groot lot platen heb gekocht om voor te luisteren wat ik hou en niet hou. Heeft nog originele headshell en Technics cartridge.


Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk


PuNkEnStEiN

Quad 99CDS ♦ Quad 99FM ♦ Quad 99PRE ♦ Quad 99POW ♦ Quad 21L2 Dual CS420 Synology DS215+ Squeezebox Touch DacMagic ♦ DacMagic Plus ♦ DacMagic XS Shure SRH840

c_x

#971
Dank je. Graag had ik er nog een SP12 en SL110(0) bijgehad maar die SP12's zijn onvindbaar en blijkbaar enkel verkocht in Japan. Mocht er nog een SP15 of 25 (of SL1015/1025) mijn pad kruisen wil ik die ook wel voor mijn Technics Direct Drive collectie aan te vullen. Een SL1000/SP10MKIII zal ik maar vergeten want die beginnen stilletjes astronomische bedragen te krijgen. 'K mag al blij zijn dat ik 2 SL1000MKII's heb en een SP10MKI :)

Verstuurd vanaf mijn SM-G360F met Tapatalk

Worstebrood

Naast mijn Debut 3 van Pro-Ject heb ik een ware beauty weten te scoren van Technics.
De SL-L3. Persoonlijk qua design een van de mooiste pick-up's die ik ken. Geen high-end maar een prima direct drive tangentiale speler met een T4P plug in element. De Ortofon OMP gaat er in met een elliptische naald.

Foto is even geleend.
Live Long and Prosper
Beeld: Samsung 55Q95, 46ES8000.
7.1.2 Setup: Marantz SR6011, CD 5005, Sony UBP x800Mk2, Technics SL-10
Speakers: MA RS-6, R360, Kef Cresta Center, 6xHTS 2001.
5.1 Setup: Denon AVR-3805, POA-T2, DVD-2910. Draaitafel: Pro-ject Debut III, Technics SL-j2/SL-L3, CD: TEAC CD-Z5000, Oppo BDP-93, LD: Pioneer, DVL-909, Sony SP-90es, MD: Sony MDS-JD 930, Tape: Denon DRS-810, Yamaha KX-800, Speakers: B&W DM683, KEF Cresta rear, Reference M100 center, Klipsch KSW-10s.

Dolby

Sinds gisterenmiddag in het bezit van een Transrotor Zet-1 met een Origin Live arm. Wat een vooruitgang weer. Zelfs met het Ortofon MC1 turbo element. Nu op mijn gemak op zoek naar een element om nog meer uit de platenspeler te halen.

bokkes

Handig , die grote zuignappen  :hehe: