Welke draaitafel heb jij?

Started by Joris1971, January 9, 2012, 21:49:28

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

garmtz

Quote from: hifi-ralph on July  3, 2015, 11:00:55


Hier is mijn draaitafel, een Clearaudio Master Solution, met een magnetisch opgehangen 12 "arm van Musical Life en een van den Hul "the canary" element.

Ik zie Tindersticks vooraan staan. Dus ook goede muzieksmaak... ;)

hifi-annemie

Quote from: garmtz on July  3, 2015, 11:43:30
Ik zie Tindersticks vooraan staan. Dus ook goede muzieksmaak... ;)
Bedankt! 8)

eddy135

Alleen nog een behoorlijk fototoestel en je bent klaar... ;)
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Dirk

Quote from: eddy135 on July  3, 2015, 17:13:19
Alleen nog een behoorlijk fototoestel en je bent klaar... ;)
misschien de foto dan even aanklikken? ziet er hier iig prima uit  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eddy135

Quote from: Dynky on July  3, 2015, 18:40:36
misschien de foto dan even aanklikken? ziet er hier iig prima uit  ;)
O ja, inderdaad... :-\

Had er al een paar maal op geklikt, zal wel de warmte zijn geweest.
WAAR GEEN WIL IS, IS EEN UITWEG

HALF WERK IS EEN GOED BEGIN

Sodejuu

Quote from: hifi-ralph on July  3, 2015, 11:00:55


Hier is mijn draaitafel, een Clearaudio Master Solution, met een magnetisch opgehangen 12 "arm van Musical Life en een van den Hul "the canary" element.
Zo, een bekende. Speelt ie nog naar tevredenheid?
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

hifi-annemie

Hee Roger, kan altijd beter he!

Robiwan

Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

hifi-annemie

Nou ,ik ben zeer tevreden , maar, zeker op analoog gebied, kan er altijd wel iets verbeterd worden. Alleen vraagt het steeds grotere investeringen tov van het te behalen rendement.

Robiwan

Quote from: hifi-ralph on July  7, 2015, 10:20:05
Nou ,ik ben zeer tevreden , maar, zeker op analoog gebied, kan er altijd wel iets verbeterd worden. Alleen vraagt het steeds grotere investeringen tov van het te behalen rendement.

of arm, element, tafel en phonotrap moeten helemaal perfect matchen, dan blijven de kosten beperkt.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Sodejuu

Laat Ralph maar schuiven. Die speler speelt fantastisch. Natuurlijk kan het altijd beter. De vraag is of je het de investering waard vindt. Die arm is een juweeltje, al heeft hij Ralph wel een paar slapeloze nachten bezorgd. Foute armbase ontvangen, niet durven opbouwen en weinig geduld maakt het een lastige klus. Zelfs met de juiste armbase, maar zonder instructies was het nog ff puzzelen om het allemaal juist in te stellen.

BTW Ralph, is Michael Stolz gestopt met die armen? De site werkt nl niet meer.
Greetz,
Sodejuu

- I think it's better to have ideas. You can change an idea. Changing a belief is trickier. - Logic is a systematic method of coming to the wrong conclusion with confidence - It is impossible to make anything foolproof because fools are so ingenious

hifi-annemie

Klopt Michael Stolz is helemaal gestopt met productie van armen en loopwerken, hij maakte wel mooie dingen. Doet nu alleen nog wat tussenhandel voor bepaalde merken.
Het was inderdaad een crime om de arm in te bouwen, daar ben ik je nu nog dankbaar voor.
Blijft wel een lastig ding, was vanmiddag wat met kabels aan het kloten en ik stootte hem er zo vanaf.
Gelukkig niks gebeurd, er zit wel een duur elementje in.
Ben zeer tevreden over de klank, maar gebruiksvriendelijk is anders.

Mordante

Quote from: hifi-ralph on July  7, 2015, 21:25:58
Klopt Michael Stolz is helemaal gestopt met productie van armen en loopwerken, hij maakte wel mooie dingen. Doet nu alleen nog wat tussenhandel voor bepaalde merken.
Het was inderdaad een crime om de arm in te bouwen, daar ben ik je nu nog dankbaar voor.
Blijft wel een lastig ding, was vanmiddag wat met kabels aan het kloten en ik stootte hem er zo vanaf.
Gelukkig niks gebeurd, er zit wel een duur elementje in.
Ben zeer tevreden over de klank, maar gebruiksvriendelijk is anders.

Dynavector arm, een robustere arm ga je niet vinden  :P


vinrouge

Momenteel ( en dat zal nog wel een tijdje zo blijven ) een Linn lp12 met Ittok arm en een Ortofon mc30 super.
Helaas heeft de MC blijkbaar een kortsluiting (?) gehad...gaat me dus wat centen kosten om een gelijkwaardige vervanger te laten plaatsen.

Maikel_audionerd

Quote from: vinrouge on August  9, 2015, 01:05:27
Momenteel ( en dat zal nog wel een tijdje zo blijven ) een Linn lp12 met Ittok arm en een Ortofon mc30 super.
Helaas heeft de MC blijkbaar een kortsluiting (?) gehad...gaat me dus wat centen kosten om een gelijkwaardige vervanger te laten plaatsen.
Ooh wat zonde zeg, ik heb de MC20 MkII super gehad en die vond ik al zo mooi. Ik heb nu een Benz Micro ACE, wellicht een idee
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

mrrepel

#816
Sinds vorige week de trotse eigenaar van een Thorens TD145. Na aankoop de snaar en olie vervangen in het lager en de lift, alsmede een druppel olie aan de motor gegeven. Aardig wat uurtjes gepolijst op de kap en draaiplateau en onderstaand het resultaat. Tevens nog een aardedraadje naar de voorversterker gelegd ivm een kleine brom die nu volledig weg is.

Omdat de platenspeler dicht op de muur staat heb ik een plankje eronder gemonteerd op ladegeleiders. Hiermee kan ik hem van de muur halen bij afspelen/kap openen en terugzetten als ik hem niet gebruik. Als je niet beter weet lijkt de plankdrager onderdeel van de platenspeler








mrrepel

#817
foutje......

hifi-annemie


aws

Ben al meer dan 10 jaar heel blij met de Michell Gyro SE met een SME IV arm en heb er diversen elementen bij, denon 304 en 103R, en een vd Hul one super special.
Vraagje, ik wil eigenlijk de HR power supply er nog bij nemen, maar ik lees ook goede berichten over DR. Fuss voedingen, die zouden hetzelfde doen als de HR supply van Michell?
Let wel, ik heb dus de DC motor.




hifi-annemie

Die plaat mag wel een keer gepoetst worden! ;)

clockwork

#821
Maar wat is nu je vraag? Wil je weten of de Dr Fuss voeding hetzelfde doet of dat een andere voeding iets toevoegt?

ik kan je niet helpen met de Dr Fuss vraag maar ik kan wel zeggen dat in mijn geval (ik heb wel een AC motor) zeker een verbetering hoorbaar was. Het klinkt nu strakker en 'muzikaler'. (altijd zo lastig om dat soort dingen onder woorden te brengen   )

en de 33/45 toeren switch is wel erg handig....

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

aws

Wilde i.d.d. weten of de Dr. Fuss voeding hetzelfde doet als de HR power supply van Michell.

Maikel_audionerd

For what it's worth;
In mijn geval heb ik (zoals Clockwork) een AC voeding, in mijn geval een Thorens. Een zelf gemaakte 16V~ voeding maakte een heel groot verschil. Omdat de regulator binnenin de Thorens zit maakt het in het geval van een DC voeding volgens mij zelfs nog meer uit dat je een schone en stabiele voeding voor je tafel hebt.
Ik had overigens echt nooit verwacht dat het verschil van een voeding zoveel zou uitmaken, ik heb de oude teruggezet en de nieuwe weer terug voordat ik overtuigd was. Echt een vreemde gewaarwording.
HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

aws

Ja, dat lees ik dus ook over die HR van Michell. Je schijnt dus een betere gelijkloop te krijgen door een stabielere voeding.
Alleen die hoge prijs van die Michell, € 750,-. Kan hem wel goedkoper uit de UK krijgen, heb zelfs al gemaild, daar kosten ze 380 pond + 18 pond verzenden, dus ongeveer € 550,-.