Aankoopadviezen platenspelers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:48:29

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

pietjepc

Jullie hebben dus een wegertje, puur omdat jullie er zelf wel eens een ander element onder hangen?

Cyreg

Ja, voor zelf montage/instelling van 'n willekeurig element  ;)

Maar ook omdat de Michell stub/weight niet bekend staat om z'n precieze afstelling en...
...ook omdat bij wijziging van arm/element-hoogte instelling deze optimaal anders kan zijn  ???
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

pietjepc


Pjotr

#28
Is een Ortofon 2M Blue een goed MC element qua prijs/kwaliteit? Of hebben julie nog andere/betere tips? Het plan is om deze met een Pro-Ject RPM 6.1 SB draaitafel te gaan gebruiken in combinatie met een Pro-ject Tube Box (II).
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Cyreg

#29
Pjotr, je bedoelt vast 'n andere Ortofon xxxx Blue??
De 2M is nl 2x 'n M dus 'n MM element ;)

Take your pick:
http://www.ortofon.com/products/cartridges
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Pjotr

Inderdaad bedoelde de MC variant
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Alex Groningen

Quote from: Pjotr on June 22, 2012, 12:41:22
Is een Ortofon 2M Blue een goed MC element qua prijs/kwaliteit? Of hebben julie nog andere/betere tips? Het plan is om deze met een Pro-Ject RPM 6.1 SB draaitafel te gaan gebruiken in combinatie met een Pro-ject Tube Box (II).

Ik zou even verder zoeken. Heb namelijk op dit moment ook deze element op een Pro-ject draaitafel zitten en vind het geluid nogal iel klinken.

Pjotr

Quote from: Alex Groningen on June 23, 2012, 12:56:07
Ik zou even verder zoeken. Heb namelijk op dit moment ook deze element op een Pro-ject draaitafel zitten en vind het geluid nogal iel klinken.
Dank je Alex voor je tip! Heb vandaag met m'n schoonvader geluisterd naar een 2de hands CEC ST-320 draaitafel met Jelco SA-750D arm en Grado Reference Platinum Wood element (MM) in combinatie met een Moth 30 Series Phono Stage. Klonk zeer indrukwekkend!
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Alex Groningen


Pjotr

#34
Quote from: Alex Groningen on June 24, 2012, 08:59:03
Mooie draaitafel. Heb je hem vast beluisterd bij deze zaak ;)

http://www.triplemaudioshop.nl/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=4635&category_id=109&option=com_virtuemart&Itemid=11
Inderdaad, aardige mensen trouwens. Was de week ervoor toevallig in Groningen met mijn schoonvader (hij is op zoek naar een nieuwe draaitafel). Ben daar nog even bij De Groef binnengelopen. Ook erg mooie spullen en aardig personeel. Rogier kwam met de optie Pro-Ject 6.1RPM 6.1 SB i.c.m. het Ortofon MC element en de Pro-Ject Tubebox of Vincent Phono stage. We konden op dat moment daar niets beluisteren, maar we konden hiervoor wel een aparte afspraak maken. Probleem is dat Groningen niet echt in de buurt zit voor mij, dus weet niet wanneer ik daar weer een keer ben.

Maar de opstelling bij Triple M klonk echt dus indrukwekkend goed. Mijn schoonvader was helmaal stil en zat te genieten van zijn 30 jaar oude (en oudere) LP's. Die opstelling is een hele serieuze kandidaat. Ik weet niet hoe de Pro-ject opstelling bij De Groef zal klinken, maar of het de kwaliteit haalt wat we gisteren hebben gehoord, betwijfel ik.
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Jumping Jack

De 6.1sb was mijn vorige tafel, met een ortofon samba mc en eveneens de tubebox II. Voor het geld een mooie combi hoor! En het ziet er ook wel leuk uit natuurlijk...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Pjotr

Quote from: Jumping Jack on June 24, 2012, 11:32:22
De 6.1sb was mijn vorige tafel, met een ortofon samba mc en eveneens de tubebox II. Voor het geld een mooie combi hoor! En het ziet er ook wel leuk uit natuurlijk...
Dat is interessant ;) Kun je de klank van die combinatie omschrijven? Is deze heel helder (in your face)? Of is het wat meer laid-back?
Mijn Set: Panasonic TX-P42G20ES - Heed Obelisk Si II - Heed Obelisk X2 - Heed Obelisk DA - Denon DVD-1940 - Raspberry Pi 3B - Google Chromecast 2 - Logitech Squeezebox Duet - Takumi TT level2 met Ortofon 2M Bronze - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+

Jumping Jack

Eerder wat laidback imho, zeker in vergelijking met wat ik nu heb. Maar een ander element zal natuurlijk ook anders klinken...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vinnie411

Ben nu dan ook eens opzoek naar nieuwe speler (mag ook 2de hands zijn).
Mijn huidige sharp optonica rp3500 is zeker geen verkeerde speler maar wij (ik en vrouw) vinden hem niet zo mooi....
Mijn budget is eigenlijk zo'n 800 euro met eventuele headroom naar 1000euro.
Als versterking wil ik graag mijn phonodude blijven gebruiken.
Hebben jullie nog mooie tips?
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Jumping Jack

Mss is de nieuwe vpi traveler wel wat?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

vinnie411

Kan een Michell gyrodec van 14jaar oud overnemen, met oem300 arm en denon dl-103 element.
Dit kost dan 900euro.
Kan hem helaas niet beluisteren daar er geen versterkers aanwezig zijn.
Is deze speler dan nog zijn geld waard, er van uit gaand dat je een ander element of iig naald moet nemen en hem moet laten nakijken?
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

Cyreg

#41
Gyrodec was/is 'n goede draaitafel, maarer zijn nogal wat modelwijzigingen in deloop der jaren.
Grootste wijzigingen zijn m.i. overgang van AC naar DC motor en de gebruikte voedingen.
Hij kost nu als SE(zonder perspex) uitvoering ~2000 euro met 300 arm, geen element.

Interessant om te weten of het gewoon de standaarduitvoering is van 1998 of dat er al wat is aangepast. 900 euro lijkt me aan de wat hoge kant in de standaard uitvoering.

Als die DL103 er ook al 14 jaar op zit, dan zal die aan vervanging toe zijn.
Deze heeft geen losse naald en is 'n movingcoil element met lage uitgangsspanning.
Ik weet niet of je huidige phonotrapje dat aan kan.

http://www.angelfire.com/music5/michell_gyrodec/

Hier nog 'n interessante link om de historie 'n beetje mee te krijgen  ;) Succes!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Cyreg

  :eh:  En vinnie.......? draait ie al lekker bij je?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

vinnie411

Nee, heb van de koop afgezien, 900euro best nog een bedrag voor een oude speler.
Ben nu aan het kijken naar toch een pro-ject 2xerpience of een srm azerro.
Heb geen haast en kijk ook naar demo modellen.
Vandaag even bij Rhapsody in Hilversum geweest (was voor werk in de buurt) en hun ervaring is dat de afgelopen 10 jaar de platenspeler een boost heeft gehad waardoor de betere instappers (lees bijna alles boven de 750euro) een verbetering is ten opzichte van 95% van voor 1990.
Zij durven mij ook de garantie te geven dat de 2xperience beter zal klinken dan mijn sharp.
Ben erzelf nog niet uit dus welke het gaat worden, lijkt wel of er elke dag een speler aan mijn lijst toegevoegd word.
Zelfbouw Buizen eindversterker met kt88 JJ 4x
Zelfbouw Buizen Phone-pre o.b.v. Phonodude met JJ buizen
Zelfbouw Passive Volume/source met stapped attenuator Takman weerstanden.
Denon dcd725 SRM Tech arezzo ultra platenspeler.

stefan_82

Ik lees op dit forum heel weinig over het merk Amazon.
Ben in overweging om een amazon2 te kopen maar hoe verhoudt deze zich tov een michell gyro se of een clearaudio performance of..
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Deleted Member 2

Quote from: stefan_82 on February 13, 2013, 09:20:38
Ik lees op dit forum heel weinig over het merk Amazon.
Ben in overweging om een amazon2 te kopen maar hoe verhoudt deze zich tov een michell gyro se of een clearaudio performance of..

Ik kwam toevallig deze ad tegen: http://www.2dehands.be/audio-video-tv/audio-apparatuur/overig/amazon-turntable-model-one-moerch-141679419.html

Mooie en goede draaitafels, maar een beetje in de vergetelheid geraakt door het geweld van VPI, transrotor, etc.

clockwork

Mijn 25 jaar oude Dual heeft gisteren de geest gegeven.  :(

Omdat ik toch mijn platen wil kunnen blijven draaien tijd voor wat anders. Ik verwacht echter niet een vreselijke hard core vinyl freak te worden, dus wil ik niet de hoofdprijs uitgeven.

Nu zat ik te kijken naar de Takumi TT Level2 van Rik Stoet (compleet met Ortofon red element, stofkap etc voor €595). Heeft iemand daar ervaring mee of zijn er nog andere spelers in die prijsklasse die ik echt zou moeten meenemen?

Alvast dank voor jullie eventuele input.



Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Deleted Member 2

#47
Quote from: clockwork on March 27, 2013, 17:05:07
Mijn 25 jaar oude Dual heeft gisteren de geest gegeven.  :(

Omdat ik toch mijn platen wil kunnen blijven draaien tijd voor wat anders. Ik verwacht echter niet een vreselijke hard core vinyl freak te worden, dus wil ik niet de hoofdprijs uitgeven.

Nu zat ik te kijken naar de Takumi TT Level2 van Rik Stoet (compleet met Ortofon red element, stofkap etc voor €595). Heeft iemand daar ervaring mee of zijn er nog andere spelers in die prijsklasse die ik echt zou moeten meenemen?

Alvast dank voor jullie eventuele input.

Als je kijkt in het topic over de Engels show, zal je vele lovende op,erkingen lezen. Ook tijdens de VAT-show van vorig jaar was men verbaasd wat deze draaitafel presteerde.

Deze: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=132201.msg2388001#msg2388001

Aanrader dus.

zegel

Heb hem ook beluisterd en was zeer onder de indruk. Heerlijk dynamisch en qua prijs en looks een koopje, interlink krijg je er ook nog bij - en prettige mensen met verstand van zaken en goede koffie.
Kii three + control, Allo Usbridge signature, Roon lifetimer, Ropieee, Uptone Ultracap LPS-1. Keuken: Dali Callisto 2C

clockwork

Mooi zo! Dan kan deze dus bovenaan mijn short list. Hartelijk dank!

Jammer dat ik afgelopen weekend wel in Den Haag was, maar niet even bij de winkel langs ben gegaan.  :crazy:

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling