Alles over bekabeling

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:46:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Hier alles over bekabeling, wordt een sticky

AbZ

Quote from: Joris1971 on January  9, 2012, 20:46:27
Hier alles over bekabeling, wordt een sticky
Komt hier nog een kabeldiscussie?  :coffee:

Cyreg

#2
Ben benieuwd of er inderdaad nog liefhebbers zijn, die (losse) armbedrading vervangen/gebruiken  ;)
Ik gebruik voorlopig nog m'n standaard Rega-arm kabel en heb verder geen plannen  :huh2:

En gezien dit het DT subboard is zal er niet veel anders in aanmerking komen mbt bedrading  ;)
En zou dit dus ook onder het kopje van "alles over armen" kunnen vallen!
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Jumping Jack

Hier ook standaard bekabeling, geen intenties om te veranderen...

Dooie boel op deze manier. Welke interlink gebruiken jullie tussen de DT en de (phono)amp? Hier een Kimber Hero... (om het toch even over kabels te hebben).
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

chansig

Standaard dropveter..Gewoon de orginele die er al 30 jaar opzitten. Wat toen goed genoeg was zal nu ook wel goed genoeg zijn.

Gr Hans
Teleskopos, Paradigm PW Link, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Hier zit de standaard dropveter er ook nog op. Eerdaag toch maar even kijken naar een mooie betaalbare kabel. Natuurlijk is het mooi meegenomen als het wat doet in het geluid, maar het oog wil ook wat.

Rowdy

Standaard armbekabeling + Prefer MGK-226 interlink van 120 cm.

Siddartha

Ik heb de originele dinkabel vervangen door een normale cinch, niet veel bijzonders eigenlijk.
Naim Uniti2 - Focal Electra 1027Be - Marantz TT15S2

Groovy

Orginele phonokabel op de Sme.
Wel een paar v/d hul interlinks voor het mooie.
Ook een paar dropveters.
Op mijn zelfbouw toonarm uit componenten van een All balance en Lenco arm word een phonokabel van een Pioneer dt gesoldeerd.
Luxman l507s.  Yamaha M2. Yamaha c4. Lenco l75
Ortofon rmg 212.  Lenco l75 long base 12 inch dv zelfbouw. Denon dcd 2700. Emt 938. Elipson 1404. Custom made dt op td 160 basis.

Pjotr27

Momenteel speel ik met een niet afgeschermde Pel Audio interlink op mijn Thorens Jubilee. Klank is geweldig maar ja brom...
Zeker als het volume flink hard staat is het in zachte stukken muziek irritant.
Met een no name interlink heb ik nauwelijks brom.

Weet iemand een manier om de Pel simpel af te schermen? Maar dan wel zo dat het later eenvoudig te verwijderen is...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Hoi Pjotr
Google maar eens op copper braid
ruim genoeg nemen zodat het over de katoenen buitenkant past en aan 1 kant aan massa leggen

Pjotr27

Quote from: phy on March 24, 2012, 01:39:14
Hoi Pjotr
Google maar eens op copper braid
ruim genoeg nemen zodat het over de katoenen buitenkant past en aan 1 kant aan massa leggen

Heb je niet een linkje? Ik zie heel veel copperbraid kabels maar niet echt een huls..
(Mag ook via mail)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Deleted Member 2

Quote from: Pjotr27 on March 24, 2012, 09:26:10
Heb je niet een linkje? Ik zie heel veel copperbraid kabels maar niet echt een huls..
(Mag ook via mail)

hoe lang is de pel? ik heb hier nog wel wat copper braid liggen

Pjotr27

Quote from: Onder013 on March 24, 2012, 09:41:01
hoe lang is de pel? ik heb hier nog wel wat copper braid liggen

80 cm....
Maar dat zou mooi zijn... als het lang genoeg is wil ik het graag overnemen...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

erik s.

#14
kijk anders even bij sponsor techflex.nl
<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Cyreg

#15
IMO de enige echte oplossingen zijn  ??? :
- oorzaak brom minimaliseren
  (vinden van veroorzaker, maar waarschijnlijk eerder het verleggen van PS's, bedrading etc)
- echte coaxial kabel uitzoeken, waarbij de screening gewoon het return signaal (zo ook je dropveter?) voert
 (halfbakken oplossingen met extra screen met 1 zijde aan massa zal i.m.e. weinig helpen)

:confused: ?
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)

Deleted Member 2

Quote from: Pjotr27 on March 24, 2012, 09:41:53
80 cm....
Maar dat zou mooi zijn... als het lang genoeg is wil ik het graag overnemen...

Wat is de diameter van de Pel. Net even gekeken, maar dat komt niet verder dan 8 mm. ik zal nog even in de rommelbak kijken, daar ligt zeker nog wel iets. Kijk wel goed naar de posting van cyreg: hij heeft daar wel een punt hoor. Bovendien verandert het karakter van de kabel als je er shielding om doet. Je kan het zo proberen met wat aluminium folie dat contact maakt met massa aan de kant van de aanvoer.

Overigens wil ik je de braiding met alle plezier sturen hoor ;D

Pjotr27

Quote from: Onder013 on March 24, 2012, 10:34:30
Wat is de diameter van de Pel. Net even gekeken, maar dat komt niet verder dan 8 mm. ik zal nog even in de rommelbak kijken, daar ligt zeker nog wel iets. Kijk wel goed naar de posting van cyreg: hij heeft daar wel een punt hoor. Bovendien verandert het karakter van de kabel als je er shielding om doet. Je kan het zo proberen met wat aluminium folie dat contact maakt met massa aan de kant van de aanvoer.

Overigens wil ik je de braiding met alle plezier sturen hoor ;D

8 mm is te dun.... dat krijg ik er niet omheen... de pel is zeker 10 mm dik...
Wat Cyreg opmerkt is wel een punt... misschien gewoon een andere interlink kopen die wel afgeschermd is...
Zal een experimenteren met wat alu folie... als dat niets doet koop ik wel een andere interlink...
Verandering van het karakter van de kabel is niet waar ik op zit te wachten...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

phy

Quote from: Pjotr27 on March 24, 2012, 10:47:51
8 mm is te dun.... dat krijg ik er niet omheen... de pel is zeker 10 mm dik...
Wat Cyreg opmerkt is wel een punt... misschien gewoon een andere interlink kopen die wel afgeschermd is...
Zal een experimenteren met wat alu folie... als dat niets doet koop ik wel een andere interlink...
Verandering van het karakter van de kabel is niet waar ik op zit te wachten...

De Pel zal ook door de afscherming anders klinken
afscherming klinkt altijd minder maar soms kun je niet anders
dan is het gewoon een keuze.
Bij een phono trap moet je wel afscherming gebruiken anders bromt het gegarandeerd
op lijn nivo zou ik zelf nooit afscherming gebruiken.

Rowdy


Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

MarcFR

Heren,welke interlink is nu geschikt tussen een LP speler en een versterker ? Na wat speurwerk zie ik dat JvG,vd Hul,Kimber en zo zullen er nog wel wat merken zijn die een speciale interlink hebben voor een LP speler. Inmiddels heb ik wel ervaren dat er interlinks zijn die een ''brom'' veroorzaken.

Graag wil ik ervaringen horen van de vinyl liefhebbers zodat ik een keus kan maken om een nieuwe kabel te kopen.

Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Jumping Jack

Ik gebruik een kimber Hero, betaalbaar en goed...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

MarcFR

Zag op MP nog een Kimber Hero staan voor 220 euro is dat een normale prijs voor deze kabel ? Verder nog een leuk aanbod gehad van een forumsponsor voor een Audioquest Diamondback kabel.
Yamaha R-N803 D. Speakers B&W 707 S2 . Elipson Chroma 400 platenspeler. Audioquest Rocket 44 speakerkabel.

Cyreg

Als je echt (ken de arm niet) kabel tussen de arm en de phonoingang bedoelt, ja dan....
....moet het IMO 'n geheel afgeschermde (coaxiale) kabel zijn met zeer lage capaciteit  ;)

De vaste (externe) arm bedradingen zijn ook 99% altijd afgeschermd dus...  :o
Dat is best wat zoeken, maar bijv Rega "the Couple" klinkt best goed en heeft 'n lage capaciteit.
Er zullen er ongetwijfeld meer zijn hoor..
Zal ook niet zwaar, wel soepel moeten zijn om de hele draaitafel zo weinig mogelijk te beinvloeden
Die Hero kabel is dacht ik niet afgeschermd/wel getwist, licht en heeft wel zeer lage capaciteit.

Bij kabel tussen het (indien los) phonotrapje en de versterker is dat wel minder kritisch  ;D
setup:    Michell TecnoDec/RB250/TecnoW > MP110 > GramAmp2C/PSU1; Cyrus CD8SE; Cyrus FM7 >> DNM V3 Interlinks >> 
             Exposure 3510 INT >> Exposure DMF-two LSkabel >> Harbeth C7ES-3 '35th Anniversary' op Ikea Oddvar stool 
netspul: huiswcd > M-WaY 2DW+ Gold  > Furutech e-TP60E > AH! KB10 (3510), AH! KB10 (PSU1), AH! KB10 (8SE), AH! KB10 (FM7)