Alles over phono versterkers

Started by Joris1971, January 9, 2012, 20:44:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Joris1971

Hier alles over phono pre's wordt een sticky

Jumping Jack

Zal ik dan maar eens een eerste post doen?

Ik heb een Lehmann Black Cube Decade, en ik ga binnenkort eens experimenteren met de CA Cones. Iemand ervaringen met demping / ontkoppeling van phono-versterkers? Uiteraard laat ik de resultaten weten in dit nieuwe fantastische sub-forum!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

frank2

Ik gebruik de ca cones ook evenals de ceraballs. Op de site van CA staat een vergelijkingstest door mij en snowmaster geschreven.
Ik heb eeb geintregreerde phonoversterker in mijn Belles VV. Ik had daar voor kort ceraballs onder, maar die zijn nu niet meer nodig. De meerwaarde die ik had door een mooier geluid is er niet meer omdat ik zwaar bezig ben met stroomblokken en kabels.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Jumping Jack

Jouw review heeft mij op het pad gezet van de stones. Ik ga ze eerdaags bestellen denk ik.
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Rowdy

Heb een Myryad MP100 voorversterker. Toen ik mijn platenspeler, een Pro-Ject Perspective, kocht heb ik gelijktijdig een MC-module voor in de voorversterker erbij gekocht.

WickedGame

Jasmine Audio LP 2.0 SE

Specs:
http://www.jasmineaudio.net/lp20MKII.html

Incl. een nederlandse review over de Jasmine op die site.

Achterkant:




adventure

wat kost die jasmine set eigenlijk? lekker veel instelmogenlijkheden.

WickedGame

Quote from: adventure on January 10, 2012, 07:28:53
wat kost die jasmine set eigenlijk? lekker veel instelmogenlijkheden.

Uit mijn hoofd doet die set nieuw dacht ik 1290,- euro.

chansig

Ik dacht hij voor 700 euro bij Sense of music te koop staat..Kan me vergissen.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

WickedGame

#9
Quote from: chansig on January 12, 2012, 15:34:48
Ik dacht hij voor 700 euro bij Sense of music te koop staat..Kan me vergissen.

Gr Hans

Ik weet dat hij daar verkocht werd, maar niet meer kunnen vinden. Heb die van mij 2e hands aangeschaft voor toen een hele scherpe prijs. Alleen nieuwwaarde is beetje lastig te achterhalen. Kwam een review tegen waarin 1290,- euro werd genoemd.

Maar als je beetje de markt afzoekt kom je leuke prijsjes tegen voor de Phono. Ik vermoed dat Sense of Music de Jasmine niet meer levert... kan daar niets meer vinden.

En durf je ebay aan dan:

http://www.ebay.nl/itm/Jasmine-LP2-0MKII-Phono-Preamplifier-Phono-stage-/230667768799

Scherp prijsje!

adventure

ja scherp prijsje maar helemaal uit china, zover heb ik mijn spullen nog nooit besteld.twijfel :wub:

Mordante

Hoe ga je opzoek naar een goede phono pre? In de toekomst wil ik ook een losse phono pre gana kopen. Ik gebruik op dit moment de pre in mijn geïntegreerde versterker. Ik denk dat het beter kan. Maar hoe bepaal je waar je moet gaan zoeken. Er zijn zo veel phono pre's op de markt. Het een en ander hang wel van het budget af natuurlijk. Zelf heb ik een set Impulse Aria SE speakers die ik wil verkopen/inruilen en dan nog max een paar honderd euro bijleggen. Stel ik zou dan uiteindelijk tussen de 1200 en 1500 kunnen uitkomen. Kan je voor zo'n bedrag een goede phono pre, verwachten, of in elk geval een pre die een stuk beter is dan wat er in mijn versterker zit.

Maar hoe ga je dan zoeken, je kan niet alles thuis uitproberen, echter de pre moet wel bij je bestaande element en de rest van je set passen. Hoe zounden jullie dat aanpakken.

Jumping Jack

Voor dat budget vind je zeker goeie pré's, die van mij bijvoorbeeld (Lehmann Black Cube Decade)...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

AbZ

Musical Fidelity M1 Vinyl vind ik ook interessant.
Iemand hier al iets van meegekregen?

Jumping Jack

De Array PH1 op hifi.nl lijkt mij ook wel mooi...
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mordante

Persoonlijk lijkt mij de BMC MCCI een goede phono versterker. Echter deze is wel wat aan de prijs namelijk €2000.

chansig

Ik heb nu een Austin Trew staan..ook erg mooi.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Mordante

Quote from: chansig on January 13, 2012, 11:59:21
Ik heb nu een Austin Trew staan..ook erg mooi.

Gr Hans

Welke? Ze hebben er twee.

chansig

DE AT8000 is volgens mij de nieuwste.  Ik heb de oudere versie staan..geen idee wat het typernummer is.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Alex Groningen

Quote from: AbZ on January 13, 2012, 11:41:30
Musical Fidelity M1 Vinyl vind ik ook interessant.
Iemand hier al iets van meegekregen?

Toevallig wil ik volgende week naar audiozaak de Groef om eens wat informatie over de M1 te verkrijgen.
Het mooiste zou zijn als ik deze dan een paar dagen op proef kan krijgen zodat ik hem kan vergelijken met mijn Heed.
Zodra ik meer weet laat ik het hier wel even weten.

AbZ

Quote from: Alex Groningen on January 13, 2012, 13:34:59
Toevallig wil ik volgende week naar audiozaak de Groef om eens wat informatie over de M1 te verkrijgen.
Het mooiste zou zijn als ik deze dan een paar dagen op proef kan krijgen zodat ik hem kan vergelijken met mijn Heed.
Zodra ik meer weet laat ik het hier wel even weten.
Erg benieuwd!
(Ik zou mezelf bijna gaan uitnodigen  :turn:  maar ja, je heet geen Alex Amsterdam  :-\ )

Alex Groningen

Ach, wat is nou 2 uurtjes heen en 2 uurtjes terug rijden? ;)

AbZ

#22
Quote from: Alex Groningen on January 13, 2012, 13:46:37
Ach, wat is nou 2 uurtjes heen en 2 uurtjes terug rijden? ;)
+nog wat uurtjes luisteren?  =ongeveer een halve dag.  Hmm, dat is idd best te overwegen als ik toch zo'n aanschaf overweeg.  Ik zou zeggen, hou me op de hoogte.  Moet wel een beetje uitkomen (is niet altijd goed te voorspellen).

p.s.  Heb zelf eventueel een Trichord Dino Mk2 met een Dino+ PSU in te brengen ter vergelijking.  Die heeft ook veel instelmogelijkheden.  Wie heeft er nog een Lehmann over voor een shoot-out...  :)

Alex Groningen

Bewonderenswaardig dat je zo'n stuk rijden ervoor over hebt. Maar je bent natuurlijk van harte welkom.
Er moet toch ook wel een zaak in Amsterdam te vinden zijn die Musical Fidelity verkoopt?

Mordante

Quote from: chansig on January 13, 2012, 13:10:26
DE AT8000 is volgens mij de nieuwste.  Ik heb de oudere versie staan..geen idee wat het typernummer is.

Gr Hans

Volgens mij is er ook een Astin Trew concord phono amp. Deze is alleen ruim twee keer zo duur als de AT8000.