Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

CZ79

De Krell heeft zo veel meer controle, erg goed merkbaar wanneer het iets harder gaat of uithalen in de muziek, deze zijn nu veel explosiever/dynamischer
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: martin778 on December  8, 2016, 13:53:52
He Chris, heb je werkelijk je voor/eind combi weggedaan voor een Krell KAV300i?  :blink:

Hoezo eigenlijk de  :crazy:Martin?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Maro

Mooie move Chris, fijn dat het goed uitpakt. Krell is een mooi merk.  Dacht al, waar is hij nou weer mee bezig?!  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Foto maak ik morgen even en zal hem dan direct posten!

Ik heb hier iemand gehad met een Krell (S300i) en dat klonk zo mooi, helaas voor mij was deze snel verkocht aan een ander maar ik kon het geluid mniet goed loslaten en ben toen op zoek gegaan naar een Krell, de KAV300i in de buurt gevonden voor een mooie prijs dus 1+1=2.

Leuke bijkomstigheid is dat ik nu wel een AB heb en dat is toch wel gemakkelijk :)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Wat een sneue onderschrift heb je momenteel Wim  :(

;D

Quote from: Maro on December  8, 2016, 19:57:25
Mooie move Chris, fijn dat het goed uitpakt. Krell is een mooi merk.  Dacht al, waar is hij nou weer mee bezig?!  :D


Gefeliciteerd Chris, leuk om te lezen wat deze move je heeft gebracht.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Quote from: Xander32 on December  8, 2016, 20:18:26
Wat een sneue onderschrift heb je momenteel Wim

Moet je mijn kast zien, dan besef ik pas echt wat ik heb gedaan.  :nopompom:

Maar de toekomst ziet er mooi uit. 100% Meridian. Zit ook met een scheef oog naar een Meridian sub te kijken op MP.....is geen JL natuurlijk maar wel mooi.

On topic maar weer.....
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Leuk Wim, ook weer een waardige upgrade
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Markus2

Leuk een Kreel KAV 300i. Tot twee keer toe gehad.

Gefeliciteerd en laat het grote genieten beginnen!

Groet, Mark ;)
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

#2184
Quote from: Xander32 on December  8, 2016, 20:18:26
Wat een sneue onderschrift heb je momenteel Wim  :(

;D


Gefeliciteerd Chris, leuk om te lezen wat deze move je heeft gebracht.

Ik heb in de afgelopen tijd mijn Hypex gehad en nog een keer een Class D audio eindversterker en die deden het prima, maar het geluid bleef wat tam. Ik heb ooit de Avalons gehoord bij Rhapsody (compleet andere set versterking) en dat klonk zo dynamisch en lekker. Nu klonk het bij mij ook echt goed (imo), maar ik mistte altijd wat dynamiek. Op den duur vergeet je dat een beetje en wen je aan het huidige geluid, dat was tot ik voor de eerste keer de Krell hoorde op mijn Avalons.
Zoveel power, zoveel reserve en zoveel dynamiek, het is echt alsof ik naar andere speakers luister, natuurlijk blijft het een Avalon met diens spreiding en diepte maar nu feller en meer levendiger.......oooh ja en veel meer bas (op de goede manier dan)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

 :thumbs-up:

Nu laten de lange winteravonden maar komen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

#2187
Ik was verbaasd omdat je dus imo een hele leuke combi had staan dus buizen + klasse D en dan neem je de goedkoopste Krell voor terug ;D
Toen ik met grotere Krells bezig was, had ik ook over de KAV gelezen en best een aantal mensen klaagden over zijn felle karakter maar hij zou, goed gematched, ook heel erg goed zijn met de juiste speakers dus blijkbaar heb jij die match te pakken.


CZ79

#2188
Was een hele mooie combi, maar niet zo mooi als dit. Goedkoop is ook maar relatief, want de nieuwprijs van de Krell overstijgt ruim de prijs van hetgeen ik had, voor Krell begrippen goedkoop maar wel goed :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maro

Quote from: cz79 on December  8, 2016, 22:30:20
Was een hele mooie dombi, maar niet zo mooi als dit. Goedkoop is ook maar relatief, want de nieuwprijs van de Krell overstijgt ruim de prijs van hetgeen ik had, voor Krell begrippen goedkoop maar wel goed :D

Dombi?  :D
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

bert50

1 e regel [emoji51][emoji51]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devialet 250 expert pro Rega P10 
Luidsprekers Dynaudio Confidence 20.
Furutech 609 NFC stekkerblok met Siltech 880 LS bekabeling. En Siltech 880P

CZ79

en hierbij wat foto's, Tja wat moet je er van zeggen....meer ruimte en minder apparaten
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Maikel_audionerd

HT: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=142478.0
-- HDI Dune prime 3.0 - Epson EH TW550 - Peerless PP33 - Kef UniQ - NAD 902 - Mitshubishi DA-A10DC - Mitshubishi DA-M10 - Denon geïntegreerd - Microlab actief --
Stereo: http://www.stereoforum.nl/index.php?topic=232.0

felix01

Quote from: Maikel_audionerd on December  9, 2016, 14:24:03
Mooi zeg  :wub:

ben eigenlijk ook wel verrast dat deze krell jouw vorige combi overtreft!!
Zo zie je maar...Have fun :colgate:
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Ik kon het me ook niet voorstellen......maarre................ :D
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

John Wx

 ^^  hij is heel mooi
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - HP Elitedesk
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

MechanicalAnimal

hey Chris, zit die Damping30 nou al eens op zijn plek?  :D
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

CZ79

 :D :D :D

Ik heb heel erg gedoseerd wat geplaatst tegen de achterwand in de speaker, maar moet hier nog even verder mee experimenteren, duurt wat langer omdat ik een nieuwe versterker heb en daar ook even mee aan het stoeien ben.

Ik hou je zeker op de hoogte!
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

#2199
De Krell amp is ondertussen helemaal nagekeken, alle solderingen zijn nagelopen, zekeringen vervangen door 'mooiere' en alle condensatoren zijn vervangen door nieuwe. Sommigen begonnen al bol te staan dus dat was wel nodig.

En geluidsmatig? Meer authoriteit en een hele strakke, diepe basweergave zijn de voornaamste winsten.

De amp kan er weer jaren tegenaan en het is dik genieten van de muziek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika