Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Quote from: Roksan on February  1, 2016, 19:08:36
Hoe zie jij dan uit? Je klinkt soms niet al te best 😉😁

Heb ik geen last van....volgens mij begrijp je het concept hiervan niet helemaal. :D

Quote from: cz79 on February  1, 2016, 19:02:08
Hahaha zeker waar....ik kan dan ook de PSU even testen voor je

Tsja....ik ben zeer benieuwd.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

Ik ook, je bent de eerste die het hoort van me
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

pameijer

Quote from: YamahaRXV on January 13, 2016, 16:20:06
Herinner mij nu ineens weer dat ik nog steeds een HFT zekeringhouder van hem moet krijgen....is al weer zo,n 2,5 jaar geleden dat ik die besteld had  :wacko:
En wanneer had je die betaald dan? Of betaal je pas na levering?
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

YamahaRXV

Quote from: pameijer on February  2, 2016, 09:56:13
En wanneer had je die betaald dan? Of betaal je pas na levering?

Is nooit geleverd, en dus ook nooit betaald.
Ken R. al veel langer als de meesten hier, dus wat dat betreft was/is dat niet het probleem  ;)
Maakt verder niet uit, er zijn gelukkig meerdere leveranciers die wel wat accurater handelen. Desalniettemin ''no hard feelings'' naar R.,beste kerel verder hoor.
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

CZ79

Mijn nieuwe stekkerblok is een feit, op maat gemaakt. Ongeveer A4 formaat en 5cm hoog. Intern alles sterbedraad met monocrystal bekabeling en voorzien van 6 outlets achter een AH! DC blocker (losse module uit een AH! offset killer), dus bijna geen brom meer.
Het stekkerblok is geheel van massief aluminium met degelijke outlets met schroefklemmen, ik heb het blok verder niet laten spuiten of bewerken, dus het is blank aluminium en omdat het blok achter in een van de kasten ligt zie je het niet.

Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om op de condensatoren in de versterkers en DAC kleefpasta te plakken, gemakkelijk aan te brengen en nog gemakkelijker te verwijderen (baadt het niet dan schaadt het niet), tevens heb ik gelijk de deksels en de binnenkant van de eindversterkers voorzien van demping, ik merkte dat de hele lichte brom een factor 10 werd versterkt door de roosters aan de bovenkant van het deksel van de eindversterkers, deze zijn nu afgedekt en de versterkers zijn nu nagenoeg muisstil. Er zit aan de onduidelijk nog een rooster voor koeling, maar de versterkers worden op zijn heetst nog niet lauw dus dat zal wel loslopen....

Ik ben erg blij en zal morgen eens wat foto's plaatsen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

mooi dat je resultaat  haalt met die kleine ingrepen!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

martin778

Hey Chris, had je nog iets van Tomanek gehoord?

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: felix01 on February  8, 2016, 23:50:29
mooi dat je resultaat  haalt met die kleine ingrepen!!
Stekkerblok bedoel je? Ja ben ik erg blij mee, zeker met de DC blocker en de stilte die ik nu heb.....buiten de muziek om dat is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vik

Benieuwd naar de foto's  :)


Quote from: cz79 on February  8, 2016, 22:17:19
Mijn nieuwe stekkerblok is een feit, op maat gemaakt. Ongeveer A4 formaat en 5cm hoog. Intern alles sterbedraad met monocrystal bekabeling en voorzien van 6 outlets achter een AH! DC blocker (losse module uit een AH! offset killer), dus bijna geen brom meer.
Het stekkerblok is geheel van massief aluminium met degelijke outlets met schroefklemmen, ik heb het blok verder niet laten spuiten of bewerken, dus het is blank aluminium en omdat het blok achter in een van de kasten ligt zie je het niet.

Ik heb van de gelegenheid gebruikgemaakt om op de condensatoren in de versterkers en DAC kleefpasta te plakken, gemakkelijk aan te brengen en nog gemakkelijker te verwijderen (baadt het niet dan schaadt het niet), tevens heb ik gelijk de deksels en de binnenkant van de eindversterkers voorzien van demping, ik merkte dat de hele lichte brom een factor 10 werd versterkt door de roosters aan de bovenkant van het deksel van de eindversterkers, deze zijn nu afgedekt en de versterkers zijn nu nagenoeg muisstil. Er zit aan de onduidelijk nog een rooster voor koeling, maar de versterkers worden op zijn heetst nog niet lauw dus dat zal wel loslopen....

Ik ben erg blij en zal morgen eens wat foto's plaatsen
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

#2010
Nieuwe stekkerblok in industriele look met natuurlijk de DC blocker
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

Lijkt wel of de buitenkant 1 geheel is of niet.
Ziet er mooi uit !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

CZ79

buitenkant is idd één geheel, is een alu profiel helemaal rondom, alleen de kop kanten zijn los/open
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

felix01

ziet er proper uit
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

CZ79

Thx, en werkt ook erg goed
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

vik

Netjes!

Quote from: cz79 on February  9, 2016, 10:57:28
Nieuwe stekkerblok in industriele look met natuurlijk de DC blocker
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

CZ79

En helemaal naar wens gebouwd dus dat is ook wel leuk. Alles sterbedraad met dezelfde monocrystal kabel die ik ook in de groepenkast hebt en intern in de eindblokken en als netkabels gebruik voor de pre amp en de DAC...ooh ja en de luidsprekerkabel
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Paar dagen verder met zgn. Inspelen en ik kan niet anders zeggen dat het erg lekker klinkt, zeker het niveau van het andere stekkerblok van Ronald, en wel beter ook. De machinator power supply is ook definitief van eigenaar gewisseld en de teddy pardo blijft. Klinkt iets warmer (vage term) en erg muzikaal, op een of andere duistere manier was de andere voeding een stuk killer, analytischer wellicht een betere term.

Ben erg blij, wellicht ooit nog de stroomkabel vanaf de meterkast aanpakken en ik ga sowieso nog eens aan de bak met de Master Setup procedure om te kijken of de plaatsing van de luidsprekers nog beter kan in de kamer. Ik zal dan eens testen met en zonder houten blokken eronder, wellicht maakt de hoogte meer verschil dan het koppel/ontkoppel verhaal.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Zit nog wel eens te denken om de Lapp 891 vanaf de groepenkast naar het stekkerblok te vervangen, wat zou een mooie opvolger zijn? Wat gebruiken de medeforumleden?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: cz79 on February 15, 2016, 22:27:42
Zit nog wel eens te denken om de Lapp 891 vanaf de groepenkast naar het stekkerblok te vervangen, wat zou een mooie opvolger zijn? Wat gebruiken de medeforumleden?

Speciale kabel van Ronald gebruik ik. Heel bijzondere kabel. Vraag hem er maar eens naar.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

evilniek

#2020
Quote from: frank2 on February 16, 2016, 10:35:12
Speciale kabel van Ronald gebruik ik. Heel bijzondere kabel. Vraag hem er maar eens naar.

Ja joh, ingestraald door Ronald himself, maar misschien gebruik ik zijn naam nu ijdel?  ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

CZ79

Quote from: frank2 on February 16, 2016, 10:35:12
Speciale kabel van Ronald gebruik ik. Heel bijzondere kabel. Vraag hem er maar eens naar.
Heb ik gehoord maar is best prijzig voor 12 meter en duurt lang, is niet al te spannend...effect van een andere kabel tussen de groepenkast en het stekkerblok is meer psychisch dan fysiek
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Quote from: cz79 on February 16, 2016, 12:52:58
Heb ik gehoord maar is best prijzig voor 12 meter en duurt lang, is niet al te spannend...effect van een andere kabel tussen de groepenkast en het stekkerblok is meer psychisch dan fysiek

Als je dat vind zou ik alles gewoon zo laten als het is. Dus de lapp gewoon houden.
Ik heb een andere mening, kabel van de meterkast maakt zeker een duidelijk verschil. Kan ik hier ook heel duidelijk horen en demonstreren, heb 2 kabels lopen, een belden en de speciale kabel, verschil tussen beide is echt wel meer dan een nuanceverschil.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

belden zou ook een optie zijn, maar de verschillen zijn ongeveer tussen goed en iets meer dan goed. Ik merk meer verschil tussen de stekkerblokken
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Het enige verschil tussen lapp en belden is dat de belden iets voller klinkt.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren