Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

twani

Quote from: scrutinizer on November 21, 2014, 21:50:00
Omdat er stond dat Saul het aan Marantz verkocht voor je edit.

Onder de naam superscope? ;)

ik heb meerdere keren met Ken contact gehad/gesproken. Sawada alleen deze ene keer. Ik heb geen vijandschap opgemerkt ...
Is ook niet echt hun cultuur. :)

Mr J Emmelot Marantz waar ik goed contact mee had destijds heeft mij ook veel ongezouten historie verteld maar nooit over een conflict tussen deze twee heren. 

Maar ....geef ik er wat om.

on topic
Je bent het iig kwíjt :laugh:

scrutinizer

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

John Wx

Quote from: scrutinizer on November 21, 2014, 21:50:00
Omdat er stond dat Saul het aan Marantz verkocht voor je edit.

Onder de naam superscope? ;)

ik heb meerdere keren met Ken contact gehad/gesproken. Sawada alleen deze ene keer. Ik heb geen vijandschap opgemerkt ...
Is ook niet echt hun cultuur. :)

Mr J Emmelot Marantz waar ik goed contact mee had destijds heeft mij ook veel ongezouten historie verteld maar nooit over een conflict tussen deze twee heren. 

Maar ....geef ik er wat om.

on topic

Nou cultuur Kennie woont bijna de helft van zijn leven al in de EU

Ik geef er niks om maar als Kennie het pand in Japan in wil lopen moet hij zich eerst melden ipv zo door te lopen, zegt mijn in zien genoeg over het uithangbord waarvoor hij dient, maar is geheel mijn mening  8)
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

#1478
Ja, Kennie ::) woont al geruime tijd in Brussel. Is inderdaad boegbeeld en ingenieur van Marantz.
Als je Sawada ontmoet/gesproken zou hebben, begrijp je ook waarom hij niet op de voorgrond is. Dat ligt niet in zijn aard.
Dat zegt verders niets over de kennis van beide mannen.

Anyway..... Je verteld me dat ik de heren niet op hun woord mag geloven.
Maar de bron waar jij je info vandaan hebt, maar je niet aangeeft, weet van de hoed en de rand. Toch?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

John Wx

Quote from: scrutinizer on November 21, 2014, 22:14:55
Ja, Kennie ::) woont al geruime tijd in Brussel. Is inderdaad boegbeeld en ingenieur van Marantz.
Als je Sawada ontmoet/gesproken zou hebben, begrijp je ook waarom hij niet op de voorgrond is. Dat ligt niet in zijn aard.
Dat zegt verders niets over de kennis van beide mannen.

Anyway..... Je verteld me dat ik de heren niet op hun woord mag geloven.
Maar de bron waar jij je info vandaan hebt, maar je niet aangeeft, weet van de hoed en de rand. Toch?

Waar vermeld ik dat ? geen dingen zeggen die ik niet nergens heb vermeld


Ik heb de heer Sawada in Japan ontmoet toen ik door Marantz werd uitgenodigd maar had ik al vermeld


Laat ik het anders zeggen ze hebben de naam van Ishiwata nodig maar meer ook niet


Ik ga weer verder met GTST met uitzending gemist  :thumbs-up:
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

John Wx

Quote from: scrutinizer on November 21, 2014, 22:14:55
Ja, Kennie ::) woont al geruime tijd in Brussel. Is inderdaad boegbeeld en ingenieur van Marantz.
Als je Sawada ontmoet/gesproken zou hebben, begrijp je ook waarom hij niet op de voorgrond is. Dat ligt niet in zijn aard.
Dat zegt verders niets over de kennis van beide mannen.

Anyway..... Je verteld me dat ik de heren niet op hun woord mag geloven.
Maar de bron waar jij je info vandaan hebt, maar je niet aangeeft, weet van de hoed en de rand. Toch?

Ik weet van de hoed en de rand
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

scrutinizer

#1481
Quote from: John Wx on November 21, 2014, 22:29:19
Ik weet van de hoed en de rand

?.....Enlighten me?
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

#1482
Quote from: John Wx on November 21, 2014, 22:28:32
Waar vermeld ik dat ? geen dingen zeggen die ik niet nergens heb vermeld


Ik heb de heer Sawada in Japan ontmoet toen ik door Marantz werd uitgenodigd maar had ik al vermeld


Laat ik het anders zeggen ze hebben de naam van Ishiwata nodig maar meer ook niet


Ik ga weer verder met GTST met uitzending gemist  :thumbs-up:

"Geloof absoluut je gesprek maar ze gaan niet altijd dingen vertellen die niet iedereen hoeft te weten" ...... 

Maar die vertelde ze wel aan jou ..... :worship:
Wat je al zei ....topic vervuiling...Geen bijdrage.

On topic ..
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

John Wx

Quote from: scrutinizer on November 21, 2014, 22:36:22
"Geloof absoluut je gesprek maar ze gaan niet altijd dingen vertellen die niet iedereen hoeft te weten" ...... 
Maar die vertelde ze wel aan jou ..... :worship:
Wat je zegt ....topic vervuiling...On topic ..

Ja bij de een zijn ze wat opener dan bij een ander
Versterking: TEAC  /  Bron: Xiaomi tv box - Pro-Ject - PC
Luidsprekers: Chario  /  Kabels: Norstone / Oehlbach / Silent Wire / In-Akustik / Monster
Software: Spotify - YouTube Music - Internet
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

YamahaRXV

Quote from: cz79 on November 21, 2014, 14:00:50
Traceren is het issue niet, de sib is niet te traceren dus dat lijkt goed, echter de bas is van een hele andere orde dan de Elac's en dat hoor je duidelijk in het naijlen (niet akoestisch maar de bas van de Elac's is gewoon strakker/sneller) van de bas bij lage tonen

Komt aardig overeen met wat ik hoorde toen ik vorige week tijdens een kort bezoek bij Henk was.
De sub is absoluut niet aan te wijzen, maar diens bijdrage was afhankelijk van de gespeelde muziek best wisselend ja.
Ik heb de set van Henk de laatste maanden in verschillende fasen toch wel horen veranderen naar een telkens beter uitgebalanceerde set.
Het grootste pluspunt vond ik dat de set met beduidend meer body weergaf dan in het verleden.
Met een aantal nummers vond ik de toevoeging van de sub absoluut een verbetering en kwam het gehele beeld krachtiger en energieker over en had ik toch wel het gevoel dat de plaatsing van instrumenten en vocalen ook verbeterd was.
Bij andere tracks was dit juist niet het geval en daardoor kan ik mij voorstellen dat dit ook weer een bepaalde mate van onrust met zich mee kan brengen. Ik ken de Elac,s met hun mid-laag/laag units met aluminium conusvlakken als een snelle weergever en het zou best wel eens kunnen zijn dat het verschil in timing/snelheid tussen de Elac,s en de Velodyne een rol speelt  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on November 22, 2014, 00:10:51
Komt aardig overeen met wat ik hoorde toen ik vorige week tijdens een kort bezoek bij Henk was.
De sub is absoluut niet aan te wijzen, maar diens bijdrage was afhankelijk van de gespeelde muziek best wisselend ja.
Ik heb de set van Henk de laatste maanden in verschillende fasen toch wel horen veranderen naar een telkens beter uitgebalanceerde set.
Het grootste pluspunt vond ik dat de set met beduidend meer body weergaf dan in het verleden.
Met een aantal nummers vond ik de toevoeging van de sub absoluut een verbetering en kwam het gehele beeld krachtiger en energieker over en had ik toch wel het gevoel dat de plaatsing van instrumenten en vocalen ook verbeterd was.
Bij andere tracks was dit juist niet het geval en daardoor kan ik mij voorstellen dat dit ook weer een bepaalde mate van onrust met zich mee kan brengen. Ik ken de Elac,s met hun mid-laag/laag units met aluminium conusvlakken als een snelle weergever en het zou best wel eens kunnen zijn dat het verschil in timing/snelheid tussen de Elac,s en de Velodyne een rol speelt  ;)

Die snelheid van de units die jij noemt waren al de reden om te zoeken naar een sub die snel is. Een kleine conus gecombineerd met een versterker met veel vermogen leek een goed uitgangspunt. Toch is het mij tot nu niet gelukt om e.e.a. naar volle tevredenheid in te stellen. Inmiddels heb ik aardig wat literatuur verslonden over het instellen van een sub en het verder tunen daarvan. Op basis van die literatuur heeft de sub inmiddels alle hoeken en gaten van de kamer gezien, gecombineerd met diverse instellingen van fase en uiteraard de dsp ingemeten. Zo langzamerhand nader ik de conclusie dat de sub onvoldoende toevoegt. Bovenal merk ik dat ik meer met de sub bezig dan met de muziek en is iets dat ik absoluut niet wil.
Op naar het testen van wat versterkers. De eerste kandidaat staat er al en doet mij een sub totaal vergeten ;).

Gr
henk

YamahaRXV

Quote from: Onder013 on November 22, 2014, 01:21:40
Bovenal merk ik dat ik meer met de sub bezig dan met de muziek en is iets dat ik absoluut niet wil.

Dat lijkt mij ook niet wenselijk en aangenaam.. :(

Quote from: Onder013 on November 22, 2014, 01:21:40
Op naar het testen van wat versterkers. De eerste kandidaat staat er al en doet mij een sub totaal vergeten ;)

PM 11 S3 ?  ;)
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Deleted Member 2

Quote from: YamahaRXV on November 22, 2014, 01:34:27

PM 11 S3 ?  ;)

Klopt helemaal Jan en wellicht biinenkort een Pass Labs..... 8) ;)

YamahaRXV

#1488
Quote from: Onder013 on November 22, 2014, 01:37:41
Klopt helemaal Jan en wellicht biinenkort een Pass Labs..... 8) ;)

Komt goed, ik sleep de Pass binnenkort wel even mee  8)
Ben benieuwd of deze de conussen van de Elac,s nog wat meer laten swingen  :headbanging:

p.s. Is het verschil tussen de PM KI Pearl en de PM 11 S3 goed te horen ?
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Martin!!!

@Henk is de SPL800 wellicht niet aan de 'te' kleine kant. Heb hier zelf de 1000 en 1200 op demo gehad en voor de 1200 gekozen omdat deze beter iintegreerde
mainly British stuff

Xander32

Quote from: Martin!!! on November 22, 2014, 08:14:42
@Henk is de SPL800 wellicht niet aan de 'te' kleine kant. Heb hier zelf de 1000 en 1200 op demo gehad en voor de 1200 gekozen omdat deze beter iintegreerde

^^

Zo'n 8" driver moet veel harder werken dan een 12" om tot eenzelfde resultaat te komen. Daarnaast kent de 12" een betere resolutie, een meer gelaagd laag.

Echter lees ik dat Henk al op een ander pad zit nu. Veel plezier met het vergelijk van de versterker en ook ik ben reuze benieuwd naar het door jou ervaren verschil tussen de KI Pearl en de 11s3.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

CZ79

Spannend en leuk, ben erg benieuwd naar de uitkomst, Henk.

Je bent ook te allen tijde van harte welkom om eens bij mij te komen luisteren
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Kingpin

#1492
Quote from: Onder013 on November 22, 2014, 01:21:40
...Toch is het mij tot nu niet gelukt om e.e.a. naar volle tevredenheid in te stellen. Inmiddels heb ik aardig wat literatuur verslonden over het instellen van een sub en het verder tunen daarvan. Op basis van die literatuur heeft de sub inmiddels alle hoeken en gaten van de kamer gezien, gecombineerd met diverse instellingen van fase en uiteraard de dsp ingemeten. Zo langzamerhand nader ik de conclusie dat de sub onvoldoende toevoegt. Bovenal merk ik dat ik meer met de sub bezig dan met de muziek en is iets dat ik absoluut niet wil.
Henk, dat met de Velodyne herken ik wel een beetje. De 'truc' die bij mij hielp was door een grotere afstand in te geven in de versterker DSP dan waar de sub stond, hierdoor liep deze meer in 'fase' met de fronts. Ook het richten van de mic tijdens het instellen van de eq geeft een ander beeld.
Als ik de velo dan weer vergelijk op muzikaal gebied met mijn 'oudje' van AP dan staat de velo echt in z'n hemd, zowel op tonaal gebied als snelheid.
Heb zelden een sub gehoord die ook het klankkarakter van de versterker meeneemt in het laag, hierdoor wordt een zeer homogeen geluid icm het mid/hoog bereikt.
Helaas is de AP wel aan de krappe kant wbt vermogen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Quote from: Onder013 on November 22, 2014, 01:21:40
Die snelheid van de units die jij noemt waren al de reden om te zoeken naar een sub die snel is. Een kleine conus gecombineerd met een versterker met veel vermogen leek een goed uitgangspunt. Toch is het mij tot nu niet gelukt om e.e.a. naar volle tevredenheid in te stellen. Inmiddels heb ik aardig wat literatuur verslonden over het instellen van een sub en het verder tunen daarvan. Op basis van die literatuur heeft de sub inmiddels alle hoeken en gaten van de kamer gezien, gecombineerd met diverse instellingen van fase en uiteraard de dsp ingemeten. Zo langzamerhand nader ik de conclusie dat de sub onvoldoende toevoegt. Bovenal merk ik dat ik meer met de sub bezig dan met de muziek en is iets dat ik absoluut niet wil.
Op naar het testen van wat versterkers. De eerste kandidaat staat er al en doet mij een sub totaal vergeten ;).

Gr
henk
Lezen is 1, meten is 2. :)

Zonder het laatste blijft het gissen naar wat er daadwerkelijk in je ruimte gebeurt.
Ook kan de sub simpelweg te krap zijn voor je ruimte.
Klein is niet sneller, maar vervormt eerder en meer.
Zo is het ruime vermogen bedoeld om de output op peil te houden bij lagere frequenties (voor een kleine driver in een krappe kast).
Grote subs doen dit met meer gemak en klinken derhalve nagenoeg altijd beter.

"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Quote from: Staaled on November 22, 2014, 10:02:37
Zo is het ruime vermogen bedoeld om de output op peil te houden bij lagere frequenties (voor een kleine driver in een krappe kast).
Grote subs doen dit met meer gemak en klinken derhalve nagenoeg altijd beter.
En toch gaat mijn AP lager en strakker in dezelfde ruimte met 10x minder vermogen (30Hz velo vs 16Hz voor de AP).
Op hoog volume (heel hoog) is de velo beduidend beter als het om vervorming en spl gaat.
Meten is inderdaad weten. Dezelfde AP in een zeer grote ruimte ging het niet redden, gewoonweg te weinig vermogen. Daarom ook belangrijk om je sub uit te kiezen wbt ruimte en grootte van de sub.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

#1495
Quote from: Kingpin on November 22, 2014, 10:23:51
En toch gaat mijn AP lager en strakker in dezelfde ruimte met 10x minder vermogen
(30Hz velo vs 16Hz voor de AP).
Op hoog volume (heel hoog) is de velo beduidend beter als het om vervorming en spl gaat.
Meten is inderdaad weten. Dezelfde AP in een zeer grote ruimte ging het niet redden, gewoonweg te weinig vermogen. Daarom ook belangrijk om je sub uit te kiezen wbt ruimte en grootte van de sub.
"Ietsje" groter toch? ;)

Ik ken de speakers niet van 013's set , maar kans is groot dat de kleine Velo niet eens veel dieper reikt.
En de AutoEQ is trouwens niet best. :-\
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

Kingpin

Quote from: Staaled on November 22, 2014, 13:52:31
"Ietsje" groter toch? ;)

Ik ken de speakers niet van 013's set , maar kans is groot dat de kleine Velo niet eens veel dieper reikt.
En de AutoEQ is trouwens niet best. :-\
Ja "ietsje" groter, opgebouwd uit 2 drivers (elk ieder z'n kanaal), maar met maar 150W.
Wat is er mis met de DSP van de Velo, heb je daaraan gemeten?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Staaled

Grotere subs gebruiken iha (veel) minder vermogen
De natuurlijke afval start (veel) dieper , waar je dat met een kleintje al snel moet compenseren door er extra vermogen in te pompen.

Ik heb ooit een SPL-1200R ter demo gehad.
Daar was ik niet van onder de indruk.
De EQ-mogelijkheden zijn sindsdien niet veranderd en als ik de resultaten zie is er veel beters te koop.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)

YamahaRXV

Quote from: Staaled on November 22, 2014, 17:05:07
Ik heb ooit een SPL-1200R ter demo gehad.
Daar was ik niet van onder de indruk.
De EQ-mogelijkheden zijn sindsdien niet veranderd en als ik de resultaten zie is er veel beters te koop.

Ik durf de uitspraak wel aan dat je met een mooie JL Audio 12W7 + Hypex DS 8.0 en een ''custom build'' gesloten box met het juiste volume minimaal hetzelfde niveau behaalt  ;)
Zal wat lastiger inregelen worden, maar toch...
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

Staaled

De driver is al beduidend beter.  :)
En inregelen doe je tegenwoordig het best met externe DSP.
Wat er aan EQ/DSP aan boord zit is lang niet zo veelzijdig.
"Inability to accept the mystic experience is more than an intellectual handicap. Lack of awareness of the basic unity of organism and environment is a serious and dangerous hallucination. For in a civilization equipped with immense technological power, the sense of alienation between man and nature leads to the use of technology in a hostile spirit – to the "conquest" of nature instead of intelligent co-operation with nature." (Alan Watts, Psychedelics and Religious Experience, 1968)