Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Quote from: cz79 on August 31, 2014, 13:06:06
Zojuist een Dionaudio prototype voorversterker opgehaald om eens te proberen, puur uit nieuwsgierigheid en ik kreeg de kans deze vrijblijvend eens aan de tand te voelen.

Maar ik kreeg een enorme harde brom/ruis uit de rechter luidspreker, dat is toevallig ook de kant waar de subwoofer aangesloten zit (high level). Wat blijkt nu....als ik de subwoofer ontkoppel (sub staat uit en ik koppel de neutrik speakon plug los) dan is de ruis weg.
Dit heb ik niet eerder gehad met de mark levinson, maar ik kan er niet helemaal bij dat dit aan de voorversterker ligt.

Waar zou dit aan kunnen liggen?
50 Hz?  Suggereert aardlus, maar dat lijkt me raar indien high level aangesloten.
Blijkbaar geeft die vv geen kosher signaal naar de ev toe, dus ook zonder sub zou ik daar niet mee verder gaan...

CZ79

Voorversterker doet verder alles wat die moet doen, ik snap niet dat de pre er iets mee te maken zou hebben. Een aardlus heb ik wel eens gehad maar niet een ruis van 95db.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

AbZ

#1177
Quote from: cz79 on August 31, 2014, 18:09:53
Voorversterker doet verder alles wat die moet doen, ik snap niet dat de pre er iets mee te maken zou hebben. Een aardlus heb ik wel eens gehad maar niet een ruis van 95db.
Misschien heeft 1 kanaal geen goed contact; aansluiting checken!

Thanatos

Klinkt inderdaad als een aarde probleem.

Even voor mijn nieuwsgierigheid. Ik lees veel over zogenaamde 'prototypes' de laatste tijd. Deze komt niet toevallig bij een 'dame' ergens uit Noord Holland vandaan ?

Thanatos

Quote from: cz79 on August 31, 2014, 18:09:53
Voorversterker doet verder alles wat die moet doen, ik snap niet dat de pre er iets mee te maken zou hebben. Een aardlus heb ik wel eens gehad maar niet een ruis van 95db.

Dat is wel heel veel. Zou er voorzichtig mee zijn ivm je speakers.

CZ79

Quote from: Thanatos on August 31, 2014, 19:19:30
Klinkt inderdaad als een aarde probleem.

Even voor mijn nieuwsgierigheid. Ik lees veel over zogenaamde 'prototypes' de laatste tijd. Deze komt niet toevallig bij een 'dame' ergens uit Noord Holland vandaan ?

Zeker niet, hij komt van iemand die de maker ook weer erg goed kent. Heb ook al contact gehad met de maker van deze voorversterker.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: AbZ on August 31, 2014, 18:17:34
Misschien heeft 1 kanaal geen goed contact; aansluiting checken!
Beide kanalen geven prima geluid, of bedoel je de plus en de min van de high level kabel? De high level is sowieso enkel aan de rechter eindtrap aangesloten, 2x plus bij elkaar en 1x min
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Thanatos

Gelukkig, dan gaat het wel in orde komen. Even op de site gekeken lijken mij mooie producten.

CZ79

Klinkt ook helemaal niet gek, dual mono met aparte (eveneens) dual mono voeding in een losse behuizing, volledig gebalanceerd en ontzettend degelijke knoppen welke echt heel erg goed aanvoelen.
Zit ook een dubbele volume regeling op voor links en rechts, gelukkig zijn het stappen schakelaars dus gelijk volume is erg gemakkelijk te regelen.
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Als de muziek niet speelt dan hoor ik in de woofer ook een hele lichte brom, moet je er wel met je oor dichtbij zitten. Met de mark levinson is dat echt minder en voornamelijk bij de tweeter hoorbaar en niet in de woofer.

Ik heb het uitgangsniveau van de DAC al verminderd maar dat maakt geen verschil
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Dion Audio pre klinkt heel erg goed, maar:

1. Uitgangsniveau staat heel erg hard, ik kan hem max tot 1/3e draaien dan blast het dak er af
2. Er zit een brom in de woofer op het moment dat ik de Dion pre aansluit, ik heb al de pre en de monoblokken ongeaard aangesloten (en alle combi's hiertussen) maar dat helpt niet. Wissel terug naar de ML en er is niets te horen geen ruisje, geen brom...helemaal niets.
3. Als ik de sub high-level aansluit op de rechtereindversterker (sub staat uit) dan is er een luide ruis hoorbaar (95dB). Met de mark Levinson als pre geen enkel punt, niets hoorbaar en de sub is muisstil. Wissel ik terug naar de Dion dan heb ik weer de harde ruis.

Ik heb het vermoeden, ben geen techneut, dat de voorversterker iets heel erg hard uit stuurt waardoor de volumes niet goed controleeraar zijn en waardoor er ook een brom onstaat bij de luidsprekers.

Ik ga wel even contact opnemen met de maker ervan
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Net even contact gehad met de bouwer van Dion Audio en hij geeft aan dat de voorversterker gemaakt is voor zwaardere eindversterkers en dat het uitgangsniveau vrij hoog is, dit hebben de UCD eindblokken niet nodig (helemaal niet zelfs) en dit zou het probleem kunnen zijn genoemd in punt 1 en 2 van de vorige post.

Dit kan worden aangepast maar of ik hier goed aan doe is de vraag.

De Dion klinkt bijzonder goed, wel iets minder ruimtelijk dan de ML (minder breed en minder diep). Ik zal er nog eens een nachtje over slapen
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Mitch--

Quote from: cz79 on September  1, 2014, 12:58:21
Net even contact gehad met de bouwer van Dion Audio en hij geeft aan dat de voorversterker gemaakt is voor zwaardere eindversterkers en dat het uitgangsniveau vrij hoog is, dit hebben de UCD eindblokken niet nodig (helemaal niet zelfs) en dit zou het probleem kunnen zijn genoemd in punt 1 en 2 van de vorige post.

Dit kan worden aangepast maar of ik hier goed aan doe is de vraag.

De Dion klinkt bijzonder goed, wel iets minder ruimtelijk dan de ML (minder breed en minder diep). Ik zal er nog eens een nachtje over slapen

pff als je eerst nog moet sleutelen zou ik het niet doen, heb je de TaCt ook al binnen??
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

Ik twijfel sterk, heb ook geen zin om er eerst aan te laten sleutelen, echter dat kan de bouwer doen (heeft dat ook aangeboden), klinkt wel erg mooi.

TaCT is even op de lange baan geschoven, verkoper had een koper en ik ben zelf bang dat het wat te steriel gaat worden.

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Jumping Jack

In-line attenuators (bv van Rothwell) kunnen mss een oplossing zijn?
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: Jumping Jack on September  1, 2014, 13:16:16
In-line attenuators (bv van Rothwell) kunnen mss een oplossing zijn?

Gaat dat niet ten koste dynamiek etc? Toch weer iets in de signaalweg?
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

CZ79

ALs ik het doe laat ik het door de ontwerper/maker zelf doen en ga ik niet met losse adapters werken.
Volume kan ik nu van 0 tot ca. 1/3e draaien en dat is het verschil tussen stil en 90dB, weet ook niet of 10dB attenuator dan voldoende is
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

De Dion gaat niet blijven, wel jammer want de sound was erg prettig, zij het niet zo groots als de ML, maar desondanks erg prettig.

Er zal toch wel wat moeten gebeuren aan de pre wil deze nog een kans maken, dus dat betekent retour naar de maker en op maat laten maken....en nooit meer verkopen. De pre van Dion, althans deze, is niet universeel inzetbaar blijkt.

Overigens wel een mooie pass labs gezien, maar ik kom nog een beetje budget te kort en weet niet wat de pass labs anders gaat doen dan de Mark Levinson welke ik nu heb.
Het gaat om de pass x2.2
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Nahpets

Als je zin hebt om een ECS ECSPre te proberen.....
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Zin altijd maar prijs (mocht deze bevallen)?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

martin778

Quote from: cz79 on September  1, 2014, 22:41:48
De Dion gaat niet blijven, wel jammer want de sound was erg prettig, zij het niet zo groots als de ML, maar desondanks erg prettig.

Er zal toch wel wat moeten gebeuren aan de pre wil deze nog een kans maken, dus dat betekent retour naar de maker en op maat laten maken....en nooit meer verkopen. De pre van Dion, althans deze, is niet universeel inzetbaar blijkt.

Overigens wel een mooie pass labs gezien, maar ik kom nog een beetje budget te kort en weet niet wat de pass labs anders gaat doen dan de Mark Levinson welke ik nu heb.
Het gaat om de pass x2.2

Een wijs besluit Chris, zo'n Pass is een verschrikkelijk mooie vv.

Ik had toendertijd getwijfeld tussen de X2.5 en een Krell KRC-HR maar koos uiteindelijk voor de tweede, omdat hij aldus sommigen nog transparanter en gedetailleerder zou klinken dan de Pass en ik had natuurlijk al een Krell eindbak staan.

Nahpets

Quote from: cz79 on September  1, 2014, 22:44:48
Zin altijd maar prijs (mocht deze bevallen)?

Lijkt erg op die van de x2.2 op MP.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

CZ79

Met hem ben ik ook in onderhandeling en de vraagprijs is geen koopprijs ;) inruil kan bij hem ook maar dan moet ik nog bijleggen en dat bijlegbudget is er niet, ofwel ik heb daar geen geld voor.
Misschien maar beter ook de ML is erg mooi en je hebt altijd baas boven baas.

Die ECS kan niet in het zonlicht heb ik gelezen? Dat wordt wel lastig want de zon schijnt er echt wel vol op in de ochtend
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

erik s.

<a href="http://www.jouwhifi.com"></a> Vanaf 50 euro gratis verzending binnen Nederland, vanaf 100 euro gratis naar Belgie en Duitsland[/B

Nahpets

I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.