Set van cz79

Started by CZ79, January 6, 2012, 20:49:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

CZ79

Gisteren muddy waters geluisterd en de toename van de bas is deze komst van de Krell is echt ongelooflijk, hard, strak en laag. Eindelijk voel ik een druk uit de speakers komen :worship:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Het voordeel van een zware power versterker, stabiel in alle opzichten en dat merk je.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

CZ79

in specs lichter  dan hetgeen ik had, dus dat zegt niet alles
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

frank2

Specs zeggen niet zoveel. Watts al helemaal niet.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Gevoel....zeg het met een bloemetje.

Overigens wanneer een versterker bv 2 Ohm 300 watt opgeeft in de specs...dan mag je wel vanuit gaan dat deze stabiel is en dus een mooie nette voeding heeft.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: frank2 on April  5, 2017, 17:44:49
Specs zeggen niet zoveel. Watts al helemaal niet.

En metingen ook al niet...blijft er weinig over de bouwer van bv je speaker.

Of heeft die de unit geroken, gevoeld, betast en vervolgens een condensator in zijn mond gestopt, gelikt aan een spoel en over een weerstand gewreven om zo tot het juiste filter te komen ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Markus2

Quote from: chansig on April  5, 2017, 18:37:50
En metingen ook al niet...blijft er weinig over de bouwer van bv je speaker.

Of heeft die de unit geroken, gevoeld, betast en vervolgens een condensator in zijn mond gestopt, gelikt aan een spoel en over een weerstand gewreven om zo tot het juiste filter te komen ?

Gr. Hans

Criticaster.

Groet, Mark :D
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

chansig

Ja maak me maar belachelijk. Het is allemaal wat. :D

Veel plezier met je set cz...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

CZ79

#2234
thx, komt goed, ik heb nu een beter geluid (dan hiervoor) en een afstandbediening :-)
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Markus2

Uiteraard; Have fun!!

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

MechanicalAnimal

Quote from: cz79 on April  5, 2017, 08:03:41
Gisteren muddy waters geluisterd en de toename van de bas is deze komst van de Krell is echt ongelooflijk, hard, strak en laag. Eindelijk voel ik een druk uit de speakers komen :worship:

fijn he  :pompom:

Quote from: cz79 on April  5, 2017, 16:24:45
in specs lichter  dan hetgeen ik had, dus dat zegt niet alles

is het piekvermogen in amperes dan ook gelijk?
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

HuubF

Leuk dat je Avatars het nog steeds overleven. Krell=strakke bas, blijkt steeds weer. Hoe is de beleving verder? Ligt er nog een tegel onder?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

CZ79

Nee, de tegels gebruik ik niet. Ik heb her en der wel een SW geplaatst maar dat is het dan ook wel. Verder klinkt het heerlijk
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Quote from: MechanicalAnimal on April  7, 2017, 07:50:36
fijn he  :pompom:

is het piekvermogen in amperes dan ook gelijk?

Dat zal wel niet, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, waar kan ik dat vinden?
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MechanicalAnimal

#2240
Quote from: cz79 on April  7, 2017, 09:45:20
Dat zal wel niet, maar ik heb eerlijk gezegd geen flauw idee, waar kan ik dat vinden?

dat is vaak lastig te vinden, veel fabrikanten zetten dat niet in de specs. Ze gooien met hoge wattage's die niet tot nauwelijk gehaald worden in veel gevallen.
Vergelijk het maar eens met de zuinigheidscijfers van auto's.

Heb even gezocht maar voor je Krell zet het er ook niet bij.

http://krellonline.com/assets/support/KAV300i_V000_MAN.pdf

Stereophile heeft in de review 45A gemeten.

http://www.stereophile.com/content/krell-kav-300i-integrated-amplifier-measurements#FFQpLpkVEgmbzraZ.97

45A is best flink, dit soort cijfers zijn in staat om lastige drivers bij hun kladden te grijpen en gecontroleerd te laten bewegen. Er is namelijk vermogen nodig om een woofer naar voren te duwen maar ook om te stoppen en weer terug te halen. Hoe meer ampere een amp ter beschikking heeft hoe makkelijk het is.

Een Parasound 2250 levert bijv ook 45A.

Ikzelf heb een Marantz PM11S3 (piekvermogen weet ik zo ff niet meer) maar die levert ook een hoog piekvermogen terwijl de wattages nog relatief bescheiden worden opgegeven.


Nu zijn een stuk kip, aardappelen en sperziebonen niet meteen een maaltijd. Het wordt pas lekker als je het bereidt en dat ook goed doet.
Een hoop vermogen om een driver heen en weer e slingeren maakt nog geen goede, fijn klinkende versterker, daar komt natuurlijk meer bij kijken. maar dat hoef ik hier natuurlijk niet uit te leggen  ;)


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

CZ79

Dan heb ik wel een lekkere maaltijd bij elkaar al zeg ik het zelf want de combi Krell en avalon is me erg naar wens. Thx voor de info
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

MechanicalAnimal

You're welcome,


Veel versterkers zitten rond de 16 - 25 amps......ook veel (zelf)benoemde powerhouses.

Krell staat bekend om zijn "slam" in het laag en dat heb je dus positief ervaren  :popcorn:
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

HuubF

Quote from: MechanicalAnimal on April  7, 2017, 14:43:35
You're welcome,

Veel versterkers zitten rond de 16 - 25 amps......ook veel (zelf)benoemde powerhouses.

Krell staat bekend om zijn "slam" in het laag en dat heb je dus positief ervaren  :popcorn:

Denk je dat het relatief hoge amperage die 'slam' veroorzaakt?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Markus2

Quote from: MechanicalAnimal on April  7, 2017, 14:43:35
You're welcome,


Veel versterkers zitten rond de 16 - 25 amps......ook veel (zelf)benoemde powerhouses.

Krell staat bekend om zijn "slam" in het laag en dat heb je dus positief ervaren  :popcorn:

Over welke vermogensafgifte praten we bij, zeg eens een Ampérage van 5? Dan kan het complete huizenblok al meegenieten vermoedelijk.

Groet, Mark
Celestion C-Two - Marantz NR 1605 (Audyssey) - Sony SCD XB 930 - C.E.C. ST 930 - Audio Technica AT 33 Prestige/Skyanalog P1

CZ79

Set is nog steeds hetzelfde, met uitzondering van de luidsprekerkabels.....ik heb pas geleden een setje Anticables level 2 op de kop kunnen tikken, eerder heb ik ook een set Anticables in huis gehad maar weggedaan en daar had ik een beetje spijt van, dus nu weer back on track  :D

De kabels zijn erg stug en niet heel goed handelbaar dus dat kost even wat moeite maar solid core heeft zich al eerder bewezen in mijn set en daar blijf ik nu dan ook gewoon bij
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Xander32

Een audiofiel in ruste of te wel een tevreden man :).

Quote from: cz79 on August  6, 2017, 08:18:08
Set is nog steeds hetzelfde, met uitzondering van de luidsprekerkabels.....ik heb pas geleden een setje Anticables level 2 op de kop kunnen tikken, eerder heb ik ook een set Anticables in huis gehad maar weggedaan en daar had ik een beetje spijt van, dus nu weer back on track  :D

De kabels zijn erg stug en niet heel goed handelbaar dus dat kost even wat moeite maar solid core heeft zich al eerder bewezen in mijn set en daar blijf ik nu dan ook gewoon bij
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Krell  :inlove: mjammie! Zal i.c.m. Avalon fantastisch klinken Chris!
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

CZ79

De krell en de Avalons zijn inderdaad een erg mooie optie, beter geluid dan ik de afgelopen jaren thuis bij mij heb gehoord
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

CZ79

Sinds gisteren een paartje Grimm TPR kabels in gebruikt (Analoog XLR), deze komen in plaats van de Mogami Gold XLCR kabsl die tussen de DAC en de Krell aangesloten zaten, bijzonder dat de Grimm kabsl een nog transparanter plaatje lijken neer zetten en ook de soundstage lijkt grootser te zijn.

Ook heb ik de Dion Audio AES/EBU kabel vervangen door deze zelfde Grimm TPR kabel.

Een forumgenoot heeft me perfect geholpen met de montage van de XLR Neutrik pluggen  :pompom: :pompom: :pompom:
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika