Musical Affairs Grand Crescendo review

Started by citac, January 2, 2012, 22:47:16

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

AbZ

Wat een walgelijke actie van die Henk & Ingrid.  Ze moeten gewoon speakers reviewen en niet zichzelf feliciteren met hun tweaks, en zeker niet zo persoonlijk over een bouwer schrijven.  Srajan schrijft nog dat ze hun ding 'well beyond the call of duty' hebben gedaan, maar in feite zijn ze als reviewers veel te ver buiten hun boekje gegaan.  Enige pluspuntje is dat de reviewers hun amateurisme, slechte smaak en de negatieve intenties zo overduidelijk laten zien, dat ze zelf hopelijk eerder worden afgeschreven dan de bouwer die ze willen afbranden.  Het lijkt iig niet echt over de speakers te gaan.

Pjotr27

Quote from: citac on January 10, 2012, 19:36:08
Heeft iemand al met Hans Kortenbach gesproken over deze review?
Ben wel benieuwd naar zijn mening.

Ja ik heb hem al een aantal keer gesproken en bezocht, Zijn mooiste opmerking is:Ik heb een dikke rug.... ;) Voor hem telt veel meer de zeer enthousiaste mening en blijk van grote waardering van zeer tevreden mensen over de hele wereld die met zijn luidsprekers magie beleven...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

twani

Dus als ik iemand met een heeel dikke boggel zie lopen is dat Hans ;D

citac

Als speakerbouwer dien je een dikke huid te hebben, er zijn altijd mensen die je werk afbranden.

Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

AbZ

Quote from: citac on January 12, 2012, 18:55:48
Als speakerbouwer dien je een dikke huid te hebben, er zijn altijd mensen die je werk afbranden.
Gaat om de manier waarop.
Kritiek op speaker is het probleem hier niet.

solitaire

De opstelling van de auteurs rondom het 'verbeteren' is imo. wat aanmatigend.

De houten blokjes kunnen werken als diffusie blokjes, zoals al geschreven, maar ook als mass-tuned dempers, zoals ik zelf deze techniek al jaren gebruik in LS (vb. http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=78036.msg1979638#msg1979638). Afhankelijk van het structurele ontwerp van de speakers en de exacte plaatsing van de blokjes zou alletwee kunnen.

Of de toevoeging ervan aan een bestaand en verregaand getuned ontwerp daadwerkelijk een upgrade is valt te bezien; de LS-afstemming is zo te lezen door de 6Moons auteurs zeker veranderd, maar zoals ik het lees is de bestaande afstemming, met bestaande (gekozen) specifieke kenmerken, getracht te verschuiven naar een andere afstemming, met andere kenmerken, meer in lijn met die van de auteurs (of naar een 'gemene-deler' / commercieel karakter).

Mi. heeft de bestaande unieke afstemming door de vele enthousiaste gebruikers / luisteraars zijn bestaansrecht bewezen (nog afgezien van meer of minder vergelijkbare resotechnieken die door andere fabrikanten / hobbybouwers toegepast worden en een soortgelijke afstemming nastreven eea. additioneel bestaansrecht geeft).


soli
Hinterm Horizont geht's weiter.

Erik van Voorst (in memoriam)

Het is geen verbetering het is een verandering aan het compromis....net als de veranderingen van de laatste jaren aan het design ....een compromis. Niets verontrustends want daar moeten we allemaal rekening mee houden.

De tweaks zijn volkomen irrelevant het gedrag is van belang ....beide partijen hadden na de review niet in discussie moeten gaan ...en al helemaal niet in het openbaar....

Jammer want de intenties om Salabert te eren leken mij zeer integer.......

Verder lijkt de review niet echt schade te veroorzaken voor een eventuele liefhebber...die heeft weer wat naar smaak te tweaken.


BTW
Hans had WEL contact met me opgenomen maar naar het verkeerde mailadres...(inmiddels het goede  ;D)
We hebben het trouwens niet meer over deze zaak gehad.
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Zaagstra

Ik kijk veel op 6Moons, maar vind dhr Srajaen Ebaen bij tijd en wijle nogal aanmatigend en arrogant uit de hoek komen. Henk en Marja heb ik een keer langs zien lopen op een audioshow en ík kreeg nou ook niet bepaald de neiging een praatje met ze te maken zo zuur keken ze (zij met name). Aan de andere kant zijn de aankopen die ik met name n.a.v. 6Moons reviews heb gekocht (maar na luisteren en verder zoeken) vrijwel zonder uitzondering zeer goed bevallen, zelfs al heb ik ze niet altijd goed toegepast  :P

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

Erik van Voorst (in memoriam)

De review ansich was wel goed, al hadden ze beter het accent kunnen/moeten leggen op klassiek en jazz dan had de speaker een veel beter en mooier verhaal kunnen krijgen.
Die speakers zijn namelijk heel bijzonder en zeker voor zijn prijs vrij uniek te noemen.
Helaas ging het helemaal de verkeerde kant.

Als je Hans spreekt ( en hij is inmiddels bij me geweest) dan heb je snel in de gaten wat een gepassioneerd man hij is en dat zijn zeer kundige houtskills aan de speakers ten grondslag liggen.

Die speakers zijn echt door de jaren heen gerijpt tot wat het is, het is dan ronduit dom te noemen als een  Henk en/ of Marja dit eventjes in een momentje naar een hoger plan denken te tillen.  :nowink:
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Pjotr27

Quote
Als je Hans spreekt ( en hij is inmiddels bij me geweest) dan heb je snel in de gaten wat een gepassioneerd man hij is en dat zijn zeer kundige houtskills aan de speakers ten grondslag liggen.

Was vast erg gezellig  ;D
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Erik van Voorst (in memoriam)

Yepp, Hans heeft veel te vertellen en ook zijn kennis op het gebied van muziek is veel-omvattend.

We hadden veel raakvlakken om gezellig te babbelen..
Materiaal (hout/metaal)...audioapparatuur....muziek...etc.. O0
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

aMUSEd

Quote from: Zaagstra on February  7, 2012, 17:34:15
Aan de andere kant zijn de aankopen die ik met name n.a.v. 6Moons reviews heb gekocht (maar na luisteren en verder zoeken) vrijwel zonder uitzondering zeer goed bevallen
Grappig, ik heb precies de tegenovergestelde ervaring  ;D
Blijkbaar match je goed met de voorkeuren van Srajaen.

Zaagstra

Quote from: aMUSEd on February  8, 2012, 22:47:18
Grappig, ik heb precies de tegenovergestelde ervaring  ;D
Blijkbaar match je goed met de voorkeuren van Srajaen.

Eerder David Kan over de Winsome Labs Mouse en de Mark & Daniel Sapphires. De OTA47Labs komen dankzij Jeff Day (waren goedkoop genoeg om op de gok te kopen). 6Moons is meer dan alleen maar Srajan of Henk & Marja, hoewel zij me wel op het spoor van Frank Tchang hebben gezet met zijn sugarcubes en resonatoren en andere "off the wall" produkten.

Walter Zed
Mark & Daniel Sapphire LS, 2x Winsome Labs Mouse,Oppo BDP-105EU, Epson EH-TW7200, Nanotec #207 RCA i/c en Golden Strada #79 Special+SR l/s kabel, Elinex EL1000GW powerconditioner, ASI resonators/phase inverter, Akiko Audio Tuning Sticks, DSPeaker AntiMode 2.0

mouse


mouse


Pjotr27

Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Martijn M

Dutch & Dutch

mouse


Pjotr27

Over 2 weken ga ik Musical Affairs met een bezoek vereren... Er komt alleen geen video van... ;)
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

citac

Dit vind ik nog wel het mooist klinken.

http://www.youtube.com/watch?v=F6qDRJjPPQY&feature=relmfu

Het is maar Youtube , maar wauwwww!
En de rest van de set is ook nog betaalbaar.
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

botsen

Wat is dat toch, dat mensen denken via Youtube iets over de klank van luidsprekers te kunnen zeggen. Zijn jullie nou serieus?

Pjotr27

QuoteDit vind ik nog wel het mooist klinken.

Zijn ook mooi, ik speel met de grotere versie (30 cm) en nu ze helemaal ingespeeld zijn klinken ze fantastisch...
Ga ze maar eens in het echt beluisteren, zowel bij Hans Kortenbach of mij ben je altijd welkom...
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

Dirk

Quote from: botsen on April  9, 2012, 16:42:27
Wat is dat toch, dat mensen denken via Youtube iets over de klank van luidsprekers te kunnen zeggen. Zijn jullie nou serieus?
:withstupid:
ik snap ook nooit hoe mensen (niet alleen in dit topic btw) een bepaalde kwaliteit aan componenten kunnen toeschrijven op basis van zo'n filmpjes.
zelfs als ik Youtube files via m'n set afspeel klinkt het nog voor geen meter ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

citac

Pjotr,
dank voor je uitnodiging , denk dat ik binnen kort bij Musical Affairs langs ga voor een demo.
Heb jij trouwens de Gr. Crescendo vergeleken met de Crescendo en de Sonatine?
Heeft de Gr. Crescendo alleen wat meer body/laag ivt de andere 2?

Botsen/Dynky,
jullie vinden van niet ,maar ik kan toch echt de potentie van de set horen , zelfs via Youtube.
Dat jullie het niet kunnen , is alleen maar jammer .
Logitech Squeezebox Touch / Audio Zone AMP-1 / Chario Academy Millennium 1

Erik van Voorst (in memoriam)

Quote from: citac on April 10, 2012, 21:28:29

Botsen/Dynky,
jullie vinden van niet ,maar ik kan toch echt de potentie van de set horen , zelfs via Youtube.
Dat jullie het niet kunnen , is alleen maar jammer .


Technisch gezien is het onmogelijk maar dit heeft alles te maken met enthousiasme, en daar is niets mis mee.
Veel plezier bij Hans en doe hem de groeten als je wilt, ik kom zeker snel naar zijn nieuwe experimenten luisteren. 8)  ;)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!