De mooiste bekabeling contest

Started by dronebone, December 20, 2011, 13:35:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dronebone

Vond niet direct de plek, maar wel leuke link en ik denk dat dit hier thuishoort:

de beste industriële home cinema rekjes en hun prachtige bekabeling als een soort contest

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1380298

geeft natuurlijk inspiratie tov de kabelwarboel bij de meeste van de leden achter hun rek

voorbeeld:



Wat mij wel opvalt is als je iets wil veranderen, je alles terug mag netjes leggen gezien sommige installers tie-wraps gebruiken.
Golden ears: pitch test results tonedeaf test results

roland p

#1
Ik gebruik klittenbandjes.
Ik moet het nog wat fatsoeneren (momenteel wat andere apparatuur aan het testen), maar ik ben best tevreden. Misschien dat ik de stekkerdozen op het meubel schroef, maar dan zit ik weer met veel overlengtes aan 220v kabels:
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

roland p

Ik zou ook nog dit soort gootjes kunnen gebruiken:
JVC DLA-HD350 - Tag Mclaren AV32R DP 100x5r - Polkaudio®

Kjelt

#3
Dat soort parallel bundelen van de openingspost is niet echt done ivm overspraak. Ik gebruik zelf van die metalen klemmetjes die ik op het rek heb geschroefd om kabels juist verre van elkaar te houden. Vooral de 230VAC en andere interlinks zijn extreem gescheiden. Zelfs zo erg dat ik geen apparatuur koop (als die in datzelfde rek moeten komen) waarbij de netspannings ingang links zit ipv rechts  :D

RU connected

Quote from: roland p on December 20, 2011, 13:54:12
Ik gebruik klittenbandjes.

Klittenbandjes zijn fijn hiervoor inderdaad, mijns inziens een stuk handiger dan ty-raps. Wij zijn er ook op overgestapt alle hdmi kabels worden nu ook met klittenbandjes geleverd. Dan kan je de kabel tenminste goed op- of wegwerken.

Is het wellicht een idee om ook een categorie te maken voor ergste kabelwarboel?

jslaman

Daar is al een topic voor, maar ik kan het zo snel niet terugvinden.

Quote from: RU connected on December 21, 2011, 15:35:12
Is het wellicht een idee om ook een categorie te maken voor ergste kabelwarboel?