Active noise canceling headphones en nog iets...

Started by Kwabbernoot, November 22, 2011, 14:20:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Former member 78

Heb jij dan niet gewoon last van het ''tegengeluid'' van de NC?

Willy83

Quote from: garmtz on August 17, 2012, 12:11:09
Ik denk niet dat het de afwezigheid van geluid is. Ik hoor namelijk nog steeds geluid met de NC aan, alleen is er tevens een soort subsonische druk op mijn oren.

Ja die druk had ik ook toen ik een Bose op mijn hoofd zette en toen ik dus in die geluidsdichte kamer (soort van ijskast) in stapte en de deur was nog open had ik precies het geval. Ik heb het ook als je in van die designer stoelen gaat zitten (egg chair). Maar daarin heb ik het wel een stuk minder.

Sorry voor het offtopic van mij, maar dit waren wel de redenen voor mij om voor de P5 te gaan (Geen noice canceling wel goede isolatie dus noise reduction).
| Denon AVR 3311 | CM9 | CMC2 | CM5 | ASW10CM |
| Musical Fidelity M6i | Musical Fidelity M6CD | Oppo BDP-93 |
| Transrotor Zet 3 | SME 309 | Benz Micro Glider SM | Musical Fidelity M1 VINL |
| Sonos ZP90 | Sonos Play 5 |  Sonos Play 3 | Sonos Bridge |

J.A.F._Doorhof

Heb ook net een qc15 gekocht, heb nogal wat vluchten voor de boeg en in Amerika zijn ze een stuk goedkoper dan hier (299.00 dollar) heb eerst een paar andere geprobeerd maar vond toch de qc15 letterlijk met kop en schouders erboven uit steken, in het vliegtuig is het fantastisch, geen geluid meer van de motoren (alleen wat van de airco) en een heerlijke ontspannende rust als je muziek luisterd of film kijkt.

Heb zelf geen last van de NC, je voelt het wel maar dat valt weg zodra de muziek begint te spelen, heb ze ruim 7 uur achter elkaar opgehad en kwam zowaar frisser uit het toestel als na een vlucht van 5 uur met mijn oude systeem.

Kan ze iedereen aanraden die veel reist.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

troje

Quote from: J.A.F._Doorhof on September 15, 2012, 20:58:22
[...]
Kan ze iedereen aanraden die veel reist.

Ik ook.

Voor elke reis langer dan drie uur een absolute must.

Kwabbernoot

Ik heb hem (QC15) mee gehad op en neer Australiƫ. Top apparaat en precies wat Frank zegt: het brengt een heerlijke rust waardoor je de muziek ook niet zo hard hoeft te zetten en ze irriteerden geen moment.

Groeten...

VTEC_genieter

Meneer Doorhof,
Na 5 uur luisteren met de QC15....zijn je oren niet warm geworden he?
HT: Denon AVR-3312 AV-receiver  |  F-speakers: JBL LX 9  |  C-speaker: JBL LX 10 center  |  R-speakers: JBL LX 6 GR  |  sub: BK XXLS400 FF  |  LED TV LG 55LM620S  |  Panasonic DMP-BDT500 blu-ray  |  Eminent EM7380 mediaplayer

STEREO: NAD C326BEE + NAD D1050 DAC + AppleTV3 + LG BD370 + B&W DM580 speakers

diceman

Heb zelf de Klipsch mode M40 genomen.

Na diverse andere hoofdtelefoons stak deze er voor mijn boven uit.
Gedetailleerd, niet vermoeiend, perfect zittend.
Met gemak 14 uur op gehad ( van hawai, LA,Washington naar Adam) geen druk op de oren en heerlijk ontspannen geen last van omgevingsgeluiden.

AbZ

Dit topic maar ff een kick geven...

Nog nieuwe ervaringen met noise canceling?
Ben op zoek naar een over-ear (geen in-ear, ook niet on-ear).
Mag wel wat kosten, als het resultaat goed is.

Klipsch M40
Bose QC15
...
Nog meer concurrenten?

NewHT

Hier een tevreden gebruiker van de QC15. NC doet ie echt heel goed en de muziek is voor mij goed genoeg. A.s. Zondag moet ik weer naar de VS. Ik ga nooit meer op pad zonder. Ik gebruik ze in combinatie met een reiskussen om te slapen. Dan valt de koptelefoon precies in het gat van het kussen en heb ik lekker rust aan me kop. :smile:

AbZ

Hoe is de ervaring met battery life / opladen?

troje

#35
Hier nog een tevreden gebruiker van de QC15. Op elke vlucht langer dan drie uur is dit standaard uitrusting. Daarnaast gebruik ik hem vrij regelmatig als ik thuis zit te werken. De enige manier om dan nog met mij te communiceren is via email of whatsapp :D

Battery life... Af en toe een AAA batterijtje vervangen, ik heb er standaard 1 in de case zitten, maar ik ben altijd verbaasd hoe lang ze meegaan. Wel uitzetten als je hem niet gebruikt... Oplaadbare batterijen heb ik nooit de noodzaak voor gevoeld.  Er zijn vluchten, ook van 10 uur, dat ik ze alleen af doe als de stewardess me iets vraagt.

Op de kop af drie jaar geleden gekocht, en gaat nog steeds goed mee. Wel een keer kapot gegaan, na 1 jaar gebruik. 1 oorschelp werkte niet meer, keurig binnen een paar dagen vervangen door Bose. Aankoopbon had ik niet meer, screenshot van internet bankieren was voldoende. Echt prima service. De nieuwe bewaar ik nu wel in de originele casing in plaats van los in mijn tas :)

AbZ

#36
Ok klinkt goed  :thumbs-up:
Iemand hier de Bose ook vergeleken met de Klipsch en/of andere opties?

(p.s. Posting van Frank D heb ik wel gezien.)

kohns

Hoor dat de shure pxc450 ook niet slecht is...
B&W 802 Diamond, ghost center, CWM DS8 | Primare CD31, SP31, A30.3, A32 | Dune player | Kimber, VDH, Oehlbach | Isotek | Logitech Harmony | Panasonic TH-50PY700F, PTA-900E | Projecta Electrol High contrast M

Starred

QC15 nog steeds de gold standard voor noise cancelling headphones?

Starred

Als je deze noice cancellin inears op de fiets gebruikt, heb je dan ook minder last van windgeruis?

http://www.pcmag.com/category2/0,2806,1638421,00.asp