Epson TW5900 review

Started by J.A.F._Doorhof, November 21, 2011, 11:24:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Matthieu

Dat LW is ook in de TW9000W versie, maar ik zie verder geen verschil.
Het staat interresanter denk ik.

frankly

Zie op tweakers dat de 5900LW van 5 november 2011 is en op euro 999,-- komt
en de 5900 van 2 februari 2012 en op 1095.-- 
maar geen technisch verschil zichtbaar  ???
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)

herij01

Beetje oude topic maar ik heb sinds van de week de tw5900 en heb 2 vragen:
Vraag 1: Op het moment dat ik na een film kijken de beamer uitzet, is er geen nakoeltijd. De ventilator stopt er meteen mee. Dit lijkt me toch niet echt goed?

Vraag 2: Ik kan in het menu Aspect (zoom, wide enz) niets aanklikken. Alleen Normaal is aangefinkt. Zo wordt het wel heel lastig om de beamer aan het plavond te hangen. Hij staat nu wel heel dicht op het scherm.(met handmatige zoom(draaiknop achter lens) zit ik haast al op zijn kleinst)

J.A.F._Doorhof

Heb je de manual gelezen....?

1. Dat is 100% normaal en al een paar jaar de standaard bij Epson
2. Dat is 100% normaal de aspect ratio's zijn geen zoom of wide zoals jij denkt. Als je een 4:3 signaal stuurt kun je deze gebruiken om bv het beeld volledig te maken, meestal met goede bronnen moet je hier gewoon vanaf blijven, een 2.35:1 film moet je gewoon met zwarte balken kijken, anders mis je informatie of zijn alle rondjes ovaal.

Als je hem dicht bij het scherm plaatste is het normaal dat je de zoom moet gebruiken, zet hem wat verder weg en je kan de andere kant op zoomen, de 5900 is goed plaatsbaar, lees even de manual door.
Het is ook vreemd dat je dealer je daar niet even mee helpt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

herij01

#54
Bedankt voor het antwoord.
Ik heb de manuel gelezen maar werd op het verkeerde been gezet omdat de epson gisteren in storing(temperatuur) viel(filter zat dicht)en hierna een tijdje flink aan het blazen was.

Als ik bijv. een 4:3 beeld stuur kan ik in het menu nog steeds niets aanfinken. Ik kan hem dus niet vullen.

Ik heb de beamer 2de hands gekocht met 400uur op de teller maar wil hem ook graag door jou laten calibreren.
Moet ik via mail een afspraak maken en wat waren ook alweer de kosten?




J.A.F._Doorhof

#55
Mail is het beste naar [email protected]
Ik laat je dan wel even zien hoe alles ingesteld kan worden :D
kosten zijn 130.00 voor projectoren
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"