Epson TW5900 review

Started by J.A.F._Doorhof, November 21, 2011, 11:24:03

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

ccpl

Net vd mensen van Home@themovies vernomen dat dit een internet-only model zou gaan worden  :unhappy:

Kan dit dan niet in gecalibreerde versie worden aangekocht ????

J.A.F._Doorhof

Wij kunnen hem gewoon leveren, en bij ons word alles gekalibreerd.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

home@the movies

QuoteNet vd mensen van Home@themovies vernomen dat dit een internet-only model zou gaan worden 

Kan dit dan niet in gecalibreerde versie worden aangekocht ?

Met alle respect maar je moet de mail die ik je heb gestuurd juist lezen, ik heb geschreven dat wij dit toestel niet kunnen aanbieden aan dezelfde prijs als diegene die je op echte web shops zal terugvinden, ik heb ook geschreven dat dit toestel wel degelijk gecalibreerd kan geleverd worden maar je zal hem bij ons duurder betalen dan via een webshop, ik heb je in dezelfde mail ook de prijs gegeven die je zal betalen voor calibratie.

Ik ben hier zeer eerlijk in wij kunnen geen demo's en calibraties en service geven op dit toestel zonder hier een iets hogere prijs voor aan te rekenen.
Ik ben vrij zeker dat ook Frank Die mening zal delen.

Met vriendelijke groeten

Werner
Home@the movies

J.A.F._Doorhof

Zonder meer.
Dat is ook wat ik mensen altijd uitleg, met de duurdere Epsons, Sony's, JVC's etc. zijn wij als ITC bv zeer scherp (vaak ver onder de advies verkoopprijs) en dan krijg je nog de calibraties erbij ook... met de instap modellen zijn we vaak iets duurder dan advies verkoop prijs omdat we de units moeten kalibreren, PLUS alle leveranciers hanteren vaak andere marges bij de instappers, scheelt vaak meer dan 15% marge in percentages omdat ze onder een andere product groep vallen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

ccpl

Quote from: home@the movies on November 24, 2011, 11:00:50
Met alle respect maar je moet de mail die ik je heb gestuurd juist lezen....

Met alle respect Werner maar ik heb beide mails hier nog, je eerste spreekt niet over prijs maar over het feit dat je dit niet concurrentieel kan leveren, pas na m'n 2 mail met vraag of jullie willen callibreren komt er apart voor dit aspect vd zaak een quote terzake... ik heb dus nog steeds geen prijs voor het gecallibreerde toestel (waar ik voor het goede begrip meer dan internet shops voor wil betalen, ik heb er zelfs nooit over in m'n vraagstelling)

Voor het goede begrip : ik zit in de verkoop en als een klant niet vraagt naar internet pricing moet je er ook niet naar refereren... beter om je prijs op te geven en dan uit te leggen wat de reden is van de prijszetting, de extra service etc... dan kan de klant nog steeds een eigen opinie vormen terzake, en als hij issues heeft met concurrentie en hun pricing is het aan hem u terzake erover aan te schrijven

Opnieuw : als Kortrijkzaan rijd ik liever naar het Antwerpse waar ik een perfect goede uitleg en service mag verwachten getuige de beurs in Mechelen waar ik ten zeerste te spreken was over jullie professionaliteit en vakkennis

Matthieu

#30
Quote from: J.A.F._Doorhof on November 24, 2011, 12:24:45
Zonder meer.
Dat is ook wat ik mensen altijd uitleg, met de duurdere Epsons, Sony's, JVC's etc. zijn wij als ITC bv zeer scherp (vaak ver onder de advies verkoopprijs) en dan krijg je nog de calibraties erbij ook... met de instap modellen zijn we vaak iets duurder dan advies verkoop prijs omdat we de units moeten kalibreren, PLUS alle leveranciers hanteren vaak andere marges bij de instappers, scheelt vaak meer dan 15% marge in percentages omdat ze onder een andere product groep vallen.

Begrijpelijk.
Met de calibratie service is zo'n projector eigenlijk een totaal ander product.
Zo ziet een goedkopere gecalibreerde beamer er misschien beter uit dan een duurdere ONgecalibreerde projector.

Hoe zat het nu precies met die 3D brillen.
Bij de TW5900 zit geen bril.
Maar hoe zit het met de andere modellen?
-Bij de TW6000 krijg je er 1, en bij de TW6000W niks.(?)
-Bij de TW9000 krijg je er 2, en bij de TW9000W ook niks.(?)
Of heb ik dit verkeer begrepen?

Trunks

En was er ook een verschil gemeten tussen lumen van beide units ?
Denon AVC-A1
Fronts Synthese 3
Centers Magnat Needle
Rears Synthese 3 Optoma HD67N Beamax Black

J.A.F._Doorhof

Lumens meting doe ik nooit, dit is namelijk nagenoeg niet te doen.
Zelfs bij EXACT dezelfde type projectoren kan er bij een nieuwe lamp een verschil tot 10% zijn in absolute light output.

En NÉE dat is niet dramatisch, en NÉE dat is niet te zien ;)

Als 2 projectoren hetzelfde moeten qua contrast, ansicontrast, iris contrast, kleurspace, grayscale en dezelfde opties hebben en verder geen dingen als een betere lens Dan zijn het gewoon gelijkwaardige units, of dezelfde units.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Trunks

Is er ook al bekend welke 3d brillen nog meer werken met de epsons ?
Had ergens gezien dat panasonic en mogelijk xpand er ook mee werkte
Denon AVC-A1
Fronts Synthese 3
Centers Magnat Needle
Rears Synthese 3 Optoma HD67N Beamax Black

Matthieu

Dat zou betekenen dat ik de Epson brillen ook op mijn Panasonic plasma kan gebruiken.
Nu heb ik van die zware lompe dingen die pijn doen op je neus.

texmurphy68

Vol verwachting klopt mijn hart voor Frank's test van de Epson TW-9000. En ik hoop dat dat dan een eindproductiemodel is waarin Epson alle 'flaws' die mogelijk nog aanwezig waren in het pre-productiemodel heeft aangepast. (oh ja, en dat ik dan weet dat ik voor een TW-9000 kan verdersparen i.p.v. de toch iets te prijzige Sony VW95)
Marants SR7010, Dolby Atmos 7.1.4 configuration.
front & center: DIY Visaton & Vifa, L & R surround and L & R back surrounds: ElectroVoice EVID 6.2, Atmos top: 4x ElectroVoice EVID 4.2, sub KEF PSW 2010, Nvidia Shield Pro, PS5, Xbox One Series X, JVC N5, projection size 3.00 m x 1.69 m

J.A.F._Doorhof

Te prijzig komt over alsof hij overpriced is, en daar ben ik het niet mee eens.
Voor de prijs is de VW95 gewoon een goed geprijsde unit, beter dan de concurrentie.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Bedmen

Hallo,

Ik heb de tw 5900 gekocht en ben over het beeld e.d. tevreden.. kan lekker groot zonder veel verlies ook op ecomodus en dan is het geluid heel weinig.
Maar ik heb iets waar ik tegenaan loop.. als ik tv zenders zap hoor ik steeds een heel licht rateltje.. heel soms hoor ik het ook tijdens een uitzending als er veel beelden wisselen.. moet dat zo zijn of is dat een defect?
Ik heb de bemaer tijdelijk achter mijn hoofd staan op ooghoogte als ik zit dus zit wel vlak op de lens.. als ik hem ophang.. wat ik ook ga doen is het wellicht nog minder te horen maar het stoort me een klein beetje.. moet ik terug met de beamer of hebben anderen dit ook?

Graag jullie reacties ;-)

modde239

Quote from: Bedmen on December 15, 2011, 23:39:25
Hallo,

Ik heb de tw 5900 gekocht en ben over het beeld e.d. tevreden.. kan lekker groot zonder veel verlies ook op ecomodus en dan is het geluid heel weinig.
Maar ik heb iets waar ik tegenaan loop.. als ik tv zenders zap hoor ik steeds een heel licht rateltje.. heel soms hoor ik het ook tijdens een uitzending als er veel beelden wisselen.. moet dat zo zijn of is dat een defect?
Ik heb de bemaer tijdelijk achter mijn hoofd staan op ooghoogte als ik zit dus zit wel vlak op de lens.. als ik hem ophang.. wat ik ook ga doen is het wellicht nog minder te horen maar het stoort me een klein beetje.. moet ik terug met de beamer of hebben anderen dit ook?

Graag jullie reacties ;-)

Dit klinkt als het geluid van de werkende iris....

eduard

Lijkt mij ook de iris. Zet de iris in het menu maar eens uit dan ben je van de ratel af maar lever je wel iets in aan contrast.

Melbury

QuoteDit klinkt als het geluid van de werkende iris....

Dat zal het vast zijn, je kan hem uitzetten in het menu, maar voor het beste beeld moet hij aan.
Bij mijn TW3000 zet ik hem soms uit bij een rustige film met weinig geluid, daar irriteert het me soms.

Bij bijv. Transformers 'Dark of the Moon' hoeft dat dan weer niet.   ;)


fizzer

Quote from: Trunks on November 26, 2011, 09:30:24
Is er ook al bekend welke 3d brillen nog meer werken met de epsons ?
Had ergens gezien dat panasonic en mogelijk xpand er ook mee werkte

Ik heb de TW-5900 nu 2 weken en ik moet zeggen dat ik erg onder de indruk ben (na 5 jaar te hebben gekeken naar een TW-10H).

Perfect beeld in 2D en als bonus een goede 3D weergave! Ik gebruik nu de 3de generatie Panasonic brillen en die doen het prima samen met de Epson.

Martin

marcelvandekamp

Aangezien dus de lensshift ontbreekt , en ik in het programma'tje(voor bepalen afstand , beeldgrootte enz) van epson geen tw5900 kan vinden wat zou dan de ideale hoogte om hem te plaatsen ? (in staande modus, dus niet aan het plafond)
met vriendelijke groet,

marcel

LittleNinja

De 3010 is volgens mij de Amerikaanse versie van onze TW5900..

Als ik me niet vergis moet hij gelijk hangen met de bovenkant van het projectievlak.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

motorfret

In normale stand gelijk met onderkant scherm, indien ondersteboven gemonteerd: gelijk met bovenkant scherm.

Ik heb m, en hij bevalt super, al blijf ik het een grove fout vinden van epson dat er geen lensshift op zit.
Had ik best 200 euro meer voor over gehad.
equipment: just a bunch of stuff i like....

Omer

#45
Om maar geen nieuw topic aan te maken vraag ik het hier even. Ik twijfel namelijk erg tussen de TW3200 en dus deze TW5900. Ik wil wel voorbereid zijn op 3D dus dat lijkt me dan een goede keuze. Is het het prijsverschil waard, aangezien deze geen lens-shift heeft?

Nu deze beamer dus geen lens-shift heeft moet ik gaan knoeien om het beeld op de juiste positie te krijgen. Ik ga de beamer aan het plafond hangen en pal voor het scherm. Maar ik wil het dus niet te laag hebben, +- 20cm of iets dergelijks vanaf plafond. Ik wil op 90" beamen, (200 breed), en dit op een afstand van ongeveer 4,5 meter.
Het scherm wil ik laten beginnen vanaf 20 cm onder het plafond, de casette dus. Dan komt het hele zwarte deel van het scherm, en het witte kijkvlak begint dus pas vanaf ongeveer 60 cm vanaf het plafond. Betekent dit dan ook dat de beamerlens 60 cm vanaf het plafond moet hangen? Dat staat natuurlijk midden in de kamer, en wil ik niet hebben! Is dit op te lossen zodat ik de 5900 kan kopen, of moet ik de 3D dan maar achterwege laten en toch voor de 3200 gaan? Graag advies, ik heb zelf namelijk ook nog nooit een beamer gehad. Alvast bedankt!

LittleNinja

Stuur anders even een bericht aan Frank ( J.A.F. Doorhof ). Hij is leverancier en kan je ongetwijfeld goed adviseren op dit gebied.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

motorfret

hier:

http://www.epson.com.au/distance_calculator/index.html

kun je alvast e.e.a. berekenen.
inderdaad komt je beamer in jouw geval 60cm vanaf het plafond te hangen als je het zonder digitale correctie wilt doen.
equipment: just a bunch of stuff i like....

Omer

Thanks voor de link! Ik zie nu ook dat ik het waarschijnlijk niet redt met het beamen op 90" van een afstand van 4,7 meter. De lens redt het niet geloof ik! Er staat een "throw distance" van max 4,32meter op. Klopt het dan dat als ik op 90" wil beamen, de beamer niet verder dan 4,32 meter opgehangen mag worden? Want dan komt de beamer een halve meter de kamer in!

Dan moet ik mijn scherm dus vergroten naar 100" of iets dergelijks zeker?

En hoe erg is het om digitale correctie te doen? Het zou alleen een verticale correctie van +- 50 cm moeten zijn. Is dat heel erg?

frankly

Iemand een idee wat het verschil is tussen de EH-TW5900 LW en  de EH-TW5900  ???
OPPO  UDP 203 Regio MOD - BPD103 Regio Mod - Onkyo TX-NR676E - VU+ Ultimo 4K - Samsung QLED 50Q64A - SAMSUNG EU43MU6100 - VU+ UNO4K SE - SONY PS4PRO - Epson TW7000 -  QNAP TS 451A (4 x 4Tb) - Kef 2005.2 (5.1) + Rel Quake - QED Ultra Flat - Harmony Ultimate One (2)