Classé CA-2200 vs CA-5200

Started by Hopjesvla, November 13, 2011, 12:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

vik

Quote from: Audiofiel on November 21, 2011, 11:10:48
Kwestie van smaak. Ik vind de Delta weer niet zo super fraai van uiterlijk. En de nieuwere serie met die luchttoeter al helemaal niet. :D


Maar qua specs is de CAV-500 de CA-5200 wel fors de baas. Niet alleen meer vermogen en stabiliteit bij lagere impedanties, maar ook de signaal-ruisverhouding van 135dB tegenover de 108dB van de Delta serie (de nieuwere modellen hebben 116dB). ;)

Dit voegt niets toe aan dit topic maar ik wil toch even kwijt : ik vind het ongeloofelijk dat die CAV 500 nog steeds niet is verkocht.  Het is dat ik hem niet kwijt kan anders had ik het wel geweten.   ;)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 21, 2011, 14:05:54
Ik zou het even heel goed navragen dan, want met het dual-DSP board is het opeens gestopt. Ik snap dat je hem niet lang wilt missen maar wellicht vlak voor een vakantie als je naar het buitenland gaat inleveren dan heb je er geen hinder van.
Het dual DSP board is toch wel een ander verhaal. Vanaf dag 1 is de SSP-800 verkocht als een machine die de HD formaten kon decoderen, waardoor dit eveneens meteen aangekondigde board noodzakelijk was. Dit was wel alleen gratis voor de eerste eigenaren. Dit HDMI board is vanaf dag 1 een betaalde upgrade geweest.

Maar desondanks een goede tip! Dan laat ik hem er toch maar inzetten. Heb ik ook van die mooie OSD's  :D

WickedGame

Even een ander vraagje, wat ik nergens kan vinden. En mogelijk ook niet eens kan, of ik lees er echt overheen. Maar kan een CA-5200 die officieel 5 kanalen aanstuurt gebrugd worden voor bijvoorbeeld 2 kanelen?

Teejoo

Quote from: WickedGame on November 22, 2011, 09:48:50
Even een ander vraagje, wat ik nergens kan vinden. En mogelijk ook niet eens kan, of ik lees er echt overheen. Maar kan een CA-5200 die officieel 5 kanalen aanstuurt gebrugd worden voor bijvoorbeeld 2 kanelen?
Nee

WickedGame


Teejoo

Quote from: WickedGame on November 22, 2011, 10:39:54
Vandaar dat ik het nergens las  ;D
Dat zou leuk zijn, en dan zou ik ook beide amps houden  :D. In principe hebben ze dit wel gedaan in de mono eindversterker. Hier hebben ze 2 modules gebridged.

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 22, 2011, 10:52:10
Dat zou leuk zijn, en dan zou ik ook beide amps houden  :D. In principe hebben ze dit wel gedaan in de mono eindversterker. Hier hebben ze 2 modules gebridged.

Klopt dat las ik dan weer wel ;D


Fox

Alhoewel een oud topic,  maar wat is het geworde n?  8)  :yin-yang:

Wat en wie heft er ervaring met de CA-3200??  :wub:

Kjelt

Quote from: Fox on January  8, 2015, 13:43:37
Wat en wie heft er ervaring met de CA-3200??  :wub:
Ikke, wat wil je weten?

Fox

Quote from: Kjelt on January  8, 2015, 15:45:41
Ikke, wat wil je weten?

Van alles.

- Hoe bevalt hij (karakter geluid enz)
- Met welke andere gebruik je hem in surround
- welke pre/pr als aansturing
- tips mbt kabels
- enz.

Gewoon de gebruiks ervaringen.

WickedGame

Quote from: Fox on January  8, 2015, 21:47:00
Van alles.

- Hoe bevalt hij (karakter geluid enz)
- Met welke andere gebruik je hem in surround
- welke pre/pr als aansturing
- tips mbt kabels
- enz.

Gewoon de gebruiks ervaringen.

Wel hele persoonlijke vragen dit, want het hangt beetje af qua smaak/aansturing en ook je luidsprekers.

Zal een enkele vraag wel ook kunnen beantwoorden:

CA-3200 als je die naar 5.1 wilt brengen is het logisch dat de CA-2200 er naast komt. Anderzijds kan je dan misschien beter naar een CA-5200 kijken als je toch voor surround wil gaan.

Pre, tja meest voor de handliggend voor stereo zijn de CP-500 en de CP-700 (CP-700 is erg sterk in stereo!). CP-800 (MK2) is de nieuwe en voegt er streaming functionaliteiten aan toe, maar presteert op stereo wat minder dan de CP-700. Ga je voor surround, dan een processor pakken. Usual suspect is de SSP800 HDMI1.4 uitvoering. Maar goed je zou kunnen kiezen voor bijv. Anthem, Marantz als processor. Heb zelf Marantz een tijdje gebruikt als pre, nu een Anthem. Maar goed dit is alweer een smaak afhankelijke kwestie, net wat je prettig vind.

Qua kabels, tja net zo persoonlijk. De ene gelooft in kabels, en de ander totaal niet :D Ik ga mij niet mengen in die discussie ;-)


Kjelt

Inderdaad zoals Wicked zegt een vrij persoonlijke vraag dus persoonlijk antwoord:

karakter van de Classe vind ik dat hij een super controle over de speaker heeft wat hem voor sommigen saai kan maken maar ik hou daar wel van , geen (of zeer weinig) kleuring in het audiospectrum dus als je warmte zoekt dan zul je dat met je pre moeten regelen maar hij laat alles horen wat je er in stopt en is zeer neutraal.

Ik heb hem gebruikt met een CA-5100 voor de 4 achter surround kanalen. Ik heb de CA-5100 naast de CA-3200 beluisterd en kon nauwelijks verschil ontdekken, blind zou ik ze niet uit elkaar kunnen houden, ze zijn aardig gelijk qua geluid (voor mij) behalve dan als je het extra vermogen echt nodig hebt of dat je lastige speakers hebt. Het zou kunnen zijn dat je met de 200W versie iets verder in klasse A kunt draaien voor hij naar A-B switched maar dat zou ik moeten nakijken of even aan Audiofiel vragen die is toch wel kennishouder van Classe versterkers hier op het forum.

Ik heb de Onkyo PRSC-5507 pre/pro gehad die technisch goede componenten had maar wel minder goed klonk als bv de Classe SSP800 die ik ook heb beluisterd.
De SSP800 is superieur in stereo mode maar in surround is het verschil een stuk minder waarneeembaar (voor mij) maar is er natuurlijk wel.
Als je veel stereo luistert zou ik zelf een dedicated stereo pre er voor zetten zoals Wicked zegt.
Mijn gezinssituatie is dusdanig veranderd de laatste 5 jaar dat ik nauwelijks meer aan rustig stereo luisteren toe kom.
Nu heb ik de Marantz 7702 maar ik ben nog aan het her-opbouwen van de complete set dus dat duurt nog even.

kabels: no comment   ;)  ik heb voor mijn front speakers Oehlbach 10mm2 verzilverd koper luidsprekersnoer gekocht puur om de overgangsweerstand te minimaliseren, als je power hebt moet je het wel kwijt kunnen en niet in je kabel wegstoken  ;D

Tip: kijk voor 2e hands Classe aanbiedingen op audiomarkt.de, de duitse markt is veel groter dan de nederlandse en de prijzen zijn ook redelijk(er), de CA3200 wordt niet meer gemaakt dus als je deze perse zoekt ontkom je niet aan het tweedehands circuit.
Als je perse surround wilt kun je ook voor de nieuwere CA-5300 kijken .
Overig: tja hier gooi ik misschien mijn eigen toekomst glazen in maar eerlijk is eerlijk een (>2) multi-kanaals eindversterker verkoopt 2e hands slechter dan een stereo eindversterker puur omdat de vraag lager is. Je ziet nu met Dolby Atmos bv dat je al 11 kanalen nodig hebt, dus dan gaan mensen bv eerder kijken naar 8 kanaals goedkopere eindversterkers dan dat ze 3 keer een 3 kanaals eindversterker kopen.
Dus als de prijzen het toelaten zou ik vandaag de dag eerder een tweetal CA-2200's proberen te scoren dan een CA-3200 , ook Classe heeft dit gezien en verkopen nu geen 3 kanaals eindversterkers meer.

Fox

@ Wicked en Kjelt,

Mijn dank voor het delen van de "persoonlijke info"   ^^  :)

Ik heb nu een Classe CA-2200 en B&W 803d dat bevalt me heel goed  :pompom:
Verder een Rotel 1095 op B&W's.

En toen ik deze discussie tegen kwam wilde ik eens weten hoe ervaringen van andere zijn met de diverse CA's.
Voor mij de vraag, ga ik voor een 3-kanaals of 5-kanaals  :music:  :exclamation:

Plus eventuele zaken die een verbetering kunnen opleveren als interlinks en LS kabels.

br@m

Er staat een CA-3200 te koop op MP.
B&W 803N | Classé CA-2200 | Classé CP-800ii | Classé CDP-300 / Denon DP-30Lii / HP T610 Daphile

Fox

Quote from: br@m on January  9, 2015, 15:55:49
Er staat een CA-3200 te koop op MP.

Bedankt.

Heb ik ook gezien, maar vindt de vraagprijs erg hoog voor een 3-kanaals...  :wacko:

Afgelopen zomer een net een 5-kanaals 5200 voor 4.000,= misgelopen  :(

Kjelt

FYI: er staat nu een CA5200 op audiomarkt voor 4880.- valt vast nog wel op af te dingen (vreemde vraagprijs overigens).

Fox

#66
Quote from: Kjelt on February  9, 2016, 13:14:40
FYI: er staat nu een CA5200 op audiomarkt voor 4880.- valt vast nog wel op af te dingen (vreemde vraagprijs overigens).

Bedankt voor de tip  ^^

Gelukkig ben ik sinds september voorzien van een 5200 voor een lager bedrag  :D

Voor wie nog wat te besteden heeft, op MP staat een 5300 voor 4500  :music:


Audiofiel

Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Kjelt

Quote from: Audiofiel on February  9, 2016, 22:34:45
Wat is MO ? ::)
Via hifishark zag ik dat er een voor die prijs op Marktplaats staat  :)

tommi

'O' zit naast de 'P' op het toetsenbord, zal wel een typo zijn.
Computers are useless....they only provide answers.
NAD Masters Series M12 BluOS - Nad Masters Series M22 - Ocos Triple - Audioquest Colorado XLR - Vivid Audio 1.5SE Rijksmuseum Blauw - Panasonic TXP50VT50 - Arcam AVR-390 - Classé CAV75mkII - Dynaudio Conctour SC Esotar2 - Dynaudio Contour Special 25 surrounds - Dune 4K Solo - Xbox One

Fox

Quote from: tommi on February  9, 2016, 22:45:57
'O' zit naast de 'P' op het toetsenbord, zal wel een typo zijn.

correct, foute typo  :blush:

vik

#71
Edit: Fox is al voorzien verkeerd gelezen.

Misschien voor een andere liefhebber?

http://link.marktplaats.nl/m1018720761



Ik heb hem zelf gehad. Een prima versterker, goed plaatsen met voldoende ventilatie en je hebt een mooie versterker.

Kijk even door de "Delta" behuizing heen, en je hebt exact of zelfs een betere Classé als de huidige lijn. Hou je geld over voor andere leuke dingen.

Just my cents  ;)

Quote from: Fox on February  9, 2016, 22:04:53
Bedankt voor de tip  ^^

Gelukkig ben ik sinds september voorzien van een 5200 voor een lager bedrag  :D

Voor wie nog wat te besteden heeft, op MP staat een 5300 voor 4500  :music:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Kjelt

Quote from: vik on February 10, 2016, 10:22:39
Edit: Fox is al voorzien verkeerd gelezen.
Misschien voor een andere liefhebber?
http://link.marktplaats.nl/m1018720761
Heb je wel afhankelijk van gebruik een elco revisie nodig, die amps zijn nu toch al zeker 15 jaar of ouder  ;)
Wel mooie versterker hoor daar niet van.

Audiofiel

Zeker de CAV-180 heeft vaak een revisie nodig. De blauwe op de 5 eindversterkerprints staan vaak bol. Maar dat gedeelte hoeft niet zo heel duur te zijn. Het is geen Krell. Het meeste geld zit in de grote voedingsvoorraad, maar die kunnen normaliter wel langer dan 15 jaar mee. En dan nog, datzelfde geldt voor de Delta-lijn die over 4-5 jaar net zo oud is. ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.