Classé CA-2200 vs CA-5200

Started by Hopjesvla, November 13, 2011, 12:00:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

dre73

krijg je dan geen stof bij het gat?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

WickedGame

Quote from: Teejoo on November 21, 2011, 10:25:27
Ik vind het wel meevallen, maar vind het wel minder dat er nu een ventilator inzit.

Dat is helemaal minder, toch weer wat geluidsproductie extra... zonde naar mijn mening. Is de ventilator een slimme ventilator die pas aangaat wanneer nodig? Of staat dat ding altijd te draaien?

Teejoo

Ik weet niet welke richting hij blaast, en of het dus de intake is. Er zit wel een filter in heb ik begrepen. De fans zijn temperatuur afhankelijk.

Hopjesvla

#28
Quote from: Teejoo on November 21, 2011, 10:05:41
Dan zou ik inderdaad ook gewoon een CA-2200 erbij nemen. (laat er nou net een mooie worden aangeboden op dit forum  :D) Waarom zou je de CA-5200 hebben willen hebben? Ruimte in het rack?

Nog een 2200 erbij vind ik geen optie. Ik draai nu 4.1, maar wil mij daar niet toe limiteren. Als ik nog een keer een mooie center haal wil ik die wel kunnen gebruiken en dan niet WEER op zoek naar nieuwe eindbakken. Verder no offence Teejoo; maar vind je twee eindversterkers in de marktsectie behoorlijk aan de prijs. Voor de prijs van jouw 2200 heb je als je een beetje zoekt bijna een 5200. Ik begrijp dat je je afschrijving wilt beperken (logisch!), maar voor mij niet interessant in ieder geval.

Optie is ook een CA2100 op de kop tikken (die zijn niet te duur) en de SSP-800 stap nemen, donder ik die Onkyo eruit.. Dat zou wel een verschil moeten maken natuurlijk. Kan ik later altijd nog eind upgraden, is dit een soort tussenoplossing. De CA2100 zal in ieder geval een stuk beter zijn dan de eindtrap in de Onkyo.

Kjelt

Zoals ik de constructie heb begrepen zitten de twee koellichamen tegen elkaar wat in het midden een volledig afgesloten (tov de elektronica) tunnel creeert waardoor de lucht geblazen(gezogen) wordt. Dit zou geen enkel stofprobleem met zich mee hoeven te brengen, alleen de ventilator zul je na zoveel jaar een keer willen vervangen.

WickedGame

#30
Inside the CA-2300


Kjelt

Quote from: WickedGame on November 21, 2011, 10:33:31
Inside the CA-2300
Daar kun je het goed zien, een afgesloten tunnel van voor naar achter, voor de fan zit een huis waar een filter in kan zitten nog extra zodat de tunnel schoon blijft.

Teejoo

Quote from: Hopjesvla on November 21, 2011, 10:31:04
Verder no offence Teejoo; maar vind je twee eindversterkers in de marktsectie behoorlijk aan de prijs. Voor de prijs van jouw 2200 heb je als je een beetje zoekt bijna een 5200. Ik begrijp dat je je afschrijving wilt beperken (logisch!), maar voor mij niet interessant in ieder geval.

De prijs van mijn CA-2200 heb ik nu op €4000 staan (was € 4200). Lijkt mij toch wel een nette prijs voor een apparaat dat een dik jaar oud is. Ik snap ook dat ze goedkoper te krijgen zijn, maar dan zijn ze ook ouder of in mindere staat. De CA-5200 is gekeken naar de hier genoemde prijzen inderdaad stevig. Maar die ga ik ook niet wegdoen voor € 5500,00. Dat is totaal niet interessant omdat ik dan weer een 3-kanaals moet kopen. Ik hoef er ook maar een te verkopen, en heb de tijd.

Hopjesvla

Nogmaals, ik begrijp je erg goed! En het feit dat ze een jaar oud zijn had ik wsl overheen gekeken (al maakt dat helaas met dit soort apparaten niet al teveel uit). Alleen voor mij niet interessant :)

Audiofiel

Alternatief kan ook zijn om je CA-2200 gewoon los te verkopen en een CAV-500 te kopen. Klinkt sowieso fraaier en is in specs een stuk beter dan de CA-5200. ::)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Teejoo

Quote from: Hopjesvla on November 21, 2011, 11:01:40
Nogmaals, ik begrijp je erg goed! En het feit dat ze een jaar oud zijn had ik wsl overheen gekeken (al maakt dat helaas met dit soort apparaten niet al teveel uit). Alleen voor mij niet interessant :)
Is ook geen probleem hoor!

Hopjesvla

Airflow zal zo goed als zeker van voor naar achter gaan (is immers altijd een stuk warmer aan de achterkant van je rack, meeste ontsluiten hun warmte aan de achterkant). Je gaat hierbij toch wel een pluk stof krijgen bij je intake, na een jaartje draaien is het waarschijnlijk een mooie grijze rand op het zwart. Denk niet dat dat te voorkomen is (mja, schoon houden kan natuurlijk en als het klepje eraf kan, is dat wsl wel makkelijk te doen)

Hopjesvla

Quote from: Audiofiel on November 21, 2011, 11:02:28
Alternatief kan ook zijn om je CA-2200 gewoon los te verkopen en een CAV-500 te kopen. Klinkt sowieso fraaier en is in specs een stuk beter dan de CA-5200. ::)

Haha, viel te verwachten. Maar nee (ook deze reactie met alle respect), die 500 van jou vind ik een monsterlijk lelijk ding vergeleken met de Delta serie. Zal z'n werk ongetwijfeld erg goed doen, maar esthetiek vind ik ook belangrijk :)

WickedGame

Gezien wensen zijn er dus 2 opties:

- CA3200 of CA5200 :D


Kjelt

Quote from: Hopjesvla on November 21, 2011, 10:31:04
Optie is ook een CA2100 op de kop tikken (die zijn niet te duur) en de SSP-800 stap nemen, donder ik die Onkyo eruit.
Als je een SSP-800 kunt veroorloven dan heb je behoorlijk wat marge, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je je een poot moet laten uitdraaien  :D.
Hoeveel vraagt die eigenaar van de 5200 als bijbetaling dan?
Op audiomarkt.de staat nu ook een CA-3200 te koop voor 4250, als je daar nog 250 af kunt praten (wat wel moet lukken) is dat wellicht ook een goede optie.

Audiofiel

Quote from: Hopjesvla on November 21, 2011, 11:05:59
Haha, viel te verwachten. Maar nee (ook deze reactie met alle respect), die 500 van jou vind ik een monsterlijk lelijk ding vergeleken met de Delta serie. Zal z'n werk ongetwijfeld erg goed doen, maar esthetiek vind ik ook belangrijk :)

Kwestie van smaak. Ik vind de Delta weer niet zo super fraai van uiterlijk. En de nieuwere serie met die luchttoeter al helemaal niet. :D


Maar qua specs is de CAV-500 de CA-5200 wel fors de baas. Niet alleen meer vermogen en stabiliteit bij lagere impedanties, maar ook de signaal-ruisverhouding van 135dB tegenover de 108dB van de Delta serie (de nieuwere modellen hebben 116dB). ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

Hopjesvla

Quote from: Kjelt on November 21, 2011, 11:10:32
Als je een SSP-800 kunt veroorloven dan heb je behoorlijk wat marge, wat natuurlijk niet wil zeggen dat je je een poot moet laten uitdraaien  :D.
Hoeveel vraagt die eigenaar van de 5200 als bijbetaling dan?
Op audiomarkt.de staat nu ook een CA-3200 te koop voor 4250, als je daar nog 250 af kunt praten (wat wel moet lukken) is dat wellicht ook een goede optie.

Er is een verschil tussen 'kunnen veroorloven' en 'uit willen geven' ;) Maar goed, vooralsnog haal ik altijd meer/duurder dan ik van tevoren plan. Jaar geleden was ik naar 802D's aan het kijken en een eenvoudige versterker en ik zit met 802 Diamond en Classé Delta.. Maar goed, volgens mij ben ik niet de enige hier met een dergelijke tick ;)

Er staat op Audiomarkt een ssp 800 voor 5850, daar is vast nog wel iets af te krijgen. Dan nog een CA2100 ergens vandaan toveren en ik kan voorlopig weer voort. Dan op termijn een center en de 2100 upgraden voor een 3200. Of 3300 en de 2200 naar de raars.. Maar goed, dat zien we tzt wel.

Ik laat het even bezinken!

Kjelt

#42
Quote from: Hopjesvla on November 21, 2011, 11:38:07
Er staat op Audiomarkt een ssp 800 voor 5850, daar is vast nog wel iets af te krijgen.
Daar moet nog 500 bij voor het HDMI1.4 board en dat wil je waarschijnlijk wel anders is je SSP nu al verouderd.

Ik zelf heb eerst de eindversterkers gescoord en een Onkyo 550x processor gekocht. Eigenlijk bevalt die zo goed dat ik het er bij heb gelaten.

Raphie

Quote from: Audiofiel on November 21, 2011, 11:02:28
Alternatief kan ook zijn om je CA-2200 gewoon los te verkopen en een CAV-500 te kopen. Klinkt sowieso fraaier en is in specs een stuk beter dan de CA-5200. ::)
Die heb je toevallig toch ook al weer bijna een jaar te koop?  :laugh:
JBL PRX Power!

Hopjesvla

Quote from: Kjelt on November 21, 2011, 11:51:37
Daar moet nog 500 bij voor het HDMI1.4 board en dat wil je waarschijnlijk wel anders is je SSP nu al verouderd.

Ik zelf heb eerst de eindversterkers gescoord en een Onkyo 550x processor gekocht. Eigenlijk bevalt die zo goed dat ik het er bij heb gelaten.

Had niet goed gelezen, dacht dat de upgrade er al bij zit maar dat moet dan idd nog.

Mja, dure hobby he, dat geluid?

Kjelt

Quote from: Hopjesvla on November 21, 2011, 13:13:06
Mja, dure hobby he, dat geluid?
Dat geluid valt wel mee, laat ik het zo zeggen, die eindversterkers kunnen gerust 10 jaar blijven staan, die hoeven niet zo nodig ge-upgrade te worden. De processor is een compleet ander verhaal. Die wordt zo'n beetje ieder jaar weer bij gepimped. Nu lijkt het even stabiel maar de afgelopen jaren waren de nieuwe HD geluidsformaten, daarna 2x een HDMI upgdrade  :( , vervolgens nog eens een Audyssey upgrade en zo blijf je doorgaan.
Gelukkig hoef je na deze upgrade alleen steeds de processor maar te updaten  ;)

Teejoo

Maar hij hoeft toch niet persé de HDMI upgrade te doen als je geen 3D wilt switchen? Dat is de reden dat ik het ook nog niet gedaan heb. Ik wil m'n versterker gewoon geen week missen. Hij moet namelijk naar de importeur.

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 21, 2011, 13:22:53
Maar hij hoeft toch niet persé de HDMI upgrade te doen als je geen 3D wilt switchen? Dat is de reden dat ik het ook nog niet gedaan heb. Ik wil m'n versterker gewoon geen week missen. Hij moet namelijk naar de importeur.
Tja je loopt dan wel het risico dat deze aanbiedingsaktie stopt (zoals met het dual DSP board dat je nu ook niet meer zomaar kado krijgt als je een nog oudere hebt).
Als er dan weer een update plaats vind die wellicht dat nieuwe hdmi board nodig heeft of er komt een opvolger dan heb je een probleem om hem 2e hands voor een goed bedrag kwijt te raken (marktplaats ervaring met iemand wiens SSP-800 niet van dual dsp board was voorzien en ook niet meer kon worden).
Ik zou het risico niet lopen met een dusdanige investering dat je hem dadelijk 2e hands niet meer lekker kunt verkopen maar dat moet eenieder maar voor zichzelf beslissen.

Teejoo

Quote from: Kjelt on November 21, 2011, 13:49:41
Tja je loopt dan wel het risico dat deze aanbiedingsaktie stopt (zoals met het dual DSP board dat je nu ook niet meer zomaar kado krijgt als je een nog oudere hebt).
Als er dan weer een update plaats vind die wellicht dat nieuwe hdmi board nodig heeft of er komt een opvolger dan heb je een probleem om hem 2e hands voor een goed bedrag kwijt te raken (marktplaats ervaring met iemand wiens SSP-800 niet van dual dsp board was voorzien en ook niet meer kon worden).
Ik zou het risico niet lopen met een dusdanige investering dat je hem dadelijk 2e hands niet meer lekker kunt verkopen maar dat moet eenieder maar voor zichzelf beslissen.
Ik had niet de indruk dat het om een aanbiedingsactie ging. Want dan heb je een goed punt. Ik bedacht me zojuist dat ik hem natuurlijk bij elke Classé dealer kan laten updaten, dus dan hoef ik maar naar Aken te gaan. Dat gaat weer een stuk sneller.

Kjelt

Quote from: Teejoo on November 21, 2011, 13:54:53
Ik had niet de indruk dat het om een aanbiedingsactie ging. Want dan heb je een goed punt. Ik bedacht me zojuist dat ik hem natuurlijk bij elke Classé dealer kan laten updaten, dus dan hoef ik maar naar Aken te gaan. Dat gaat weer een stuk sneller.
Ik zou het even heel goed navragen dan, want met het dual-DSP board is het opeens gestopt. Ik snap dat je hem niet lang wilt missen maar wellicht vlak voor een vakantie als je naar het buitenland gaat inleveren dan heb je er geen hinder van.