Bluray heeft 24bits per pixel oftewel 8 bits per kleur (dit in analogie tot de door TS gekozen 36bits/ pixel oftewel 12bits/kleur

)
Ik denk ook niet dat de FI artifacts er door verdwijnen maar wellicht iets minder worden omdat de processor minder belast wordt (puur speculatie).
Het is natuurlijk een realtime rekenprocess en als je over minder data hoeft te rekenen kun je het wellicht iets beter doen.
Dit hangt helemaal van de implementatie in de VW95 af, als deze van de 36 bits/pixel zelf intern weer 24 bits/pixel maakt of andersom dan zal het niets uitmaken.
Overigens ben ik het wel met Warner eens, ik stoorde me persoonlijk ook aan de VW95 artifacts puur omdat ik de JVC gewend was. Echter bij de JVC stoor ik me weer aan de trage pans.
Wel was dit tijdens een demo avond waar ik zelf behoorlijk technisch kijk. Ik weet niet hoe het zou zijn als ik de projector weken gewend was en echt in de film zou zitten of het me dan nog zo zou storen.
Als je technisch kijkt en blijft kijken zul je altijd wel wat te zeuren houden ben ik bang.