Weet zeker dat er heel wat mensen zijn die hier op hebben zitten wachten, en hier dan de eerste snelle review.
Het is altijd moeilijk om een review van een scherm te maken, maar in dit geval maak ik graag een uitzondering. Ik ben een grote voorstander van schermen die mooi strak hangen en strak blijven (tja wie is dat niet), de realiteit is echter jammer genoeg dat 90% van de schermen die elektrisch of handbediend zijn op een gegeven moment gaan bobbelen en dat is enorm irritant gedurende een film, dus blijft over een spanscherm of tabtensioned.
Een spanscherm is natuurlijk altijd strak en op zich zeer betaalbaar. Tot een jaar geleden was tabtensioned echt iets voor de mensen die gewoon een flink budget voor hun scherm willen reserveren, persoonlijk vind ik dat terecht aangezien mensen vaak onderschatten hoe verschrikkelijk belangrijk een goed scherm is. Maar de realiteit is dat veel mensen projecteren op een geschilderde muur, een keuken plaat of een rolgordijn (brrrr). Om dan flink wat geld uit te geven voor een goed scherm is misschien een flinke stap, maar er zijn ook veel mensen die weten hoe belangrijk een goed scherm is en op zich het liefst een vast scherm willen hebben maar dit gewoon niet kwijt kunnen en niet een enorm groot budget hebben, daardoor viel tabtensioned zeer vaak af.
Vorig jaar is ITC begonnen als importeur van een mooi italiaans scherm met tabtensioned dat goed betaalbaar was, en nu hebben we ook van Kingpin een scherm binnen deze prijsrange. Laten we eerst even naar de prijzen kijken (advies prijzen).
Advies prijzen inclusief BTW, 16:9 ook in 16:10 leverbaar
Zichtbreedte is 10cm kleiner
De blackdrop is zelfs in te stellen tussen de 18 en 38 cm
Motor rechts
Inclusief afstandsbediending
Muur en wand bevestiging
TAB210 € 1545.00
TAB240 € 1783.00
TAB270 € 2020.00
TAB300 € 2259.00
TAB330 € 2616.00
Zoals je ziet zijn dit voor tabtensioned schermen behoorlijk scherpe prijzen, helemaal als je ervan uit gaan dat je er de AB bijkrijgt en de beugels voor zowel plafond and wand montage.
Het nieuwe kingpin scherm ziet er gewoon zeer goed uit, de draden houden het scherm zeer goed strak en ik zie eigenlijk geen dingen die niet kloppen. Het beeld is goed van kwaliteit met een goede uniformiteit en de scherpte is gelijk aan de andere schermen.
Nu zul je je afvragen wanneer screen int en wanneer kingpin.
Wel gezien de prijs ga ik voor de kingpin, ondanks dat Screen int feitelijk ons eigen import product is, echter wanneer ga je wel voor Screen int.
* omdat je elke gewenste zichtbreedte kan laten maken
* omdat je zelf de drop kan aanpassen naar max 50cm (meerprijs)
* omdat je de moter links of rechts kunt laten plaatsen
* omdat er een inbouwmogelijkheid is dmv False Ceiling trimkit
* omdat de bak in diverse kleuren leverbaar is
* omdat de gain hoger is 1.2 ipv 1.0, dus meer licht opbrengst
* omdat de bak hoekiger is. maar dat is een kwestie van smaak
* Kingpin is backfall, Screen int is keuze front of backfall
Het mooie is dat beide merken op dit moment een zeer betaalbaar tabtensioned scherm op de markt brengen en ze toegankelijk maken voor in feite iedereen die de waarde kent van een goed scherm dat jaren mee zal gaan.
De kingpin is natuurlijk in onze demoruimte te bewonderen samen met de Black Diamond.
Aangezien we altijd een leuke actie doen met de nieuwe producten ook zo bij deze schermen, maar wees snel, ALLEEN de EERSTE 5 orders ontvangen 15% korting. LET OP daarna gaan we over naar de standaard prijzen.