Electrische gordijn rails voor €129

Started by Emillio, November 12, 2003, 00:52:44

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Emillio

Hallo allemaal,

De Praxis verkoopt vanaf vandaag 12-11-2003 electrische gordijn rails.
Ik heb het ook gekocht en op het oog ziet het er goed uit. Compleet met motor AB en 4.20 meter rails (Deze is in te korten tot 1.20 meter
Hij heeft een trekkracht tot 10 KG en werkt op 12 volt

Kijk eens op http://www.praxis.nl en dan in de aktie folder

Het proberen waard voor de echte HTer zou ik zeggen!!

Groet,

Emillio

//edit door Jaco, 99 Euro bij de praxis//

jaco

Dank je wel voor de tip. Dit is nog te betalen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz


Johan Van Gompel

Interessant. Zou iemand kunnen verifieren of de motor niet op dit ding lijkt:



Deze motor met zeer gelijkaardige specs wordt in Amerika aan een prijs van 79 USD aangeboden en krijgt minder goede kritieken op avsforum.com (onbetrouwbaar, niet precies, enz.). Ik heb ze ook in Engeland al (onder een andere naam) te koop gezien voor bijna het dubbele, vandaar. Als het niet dezelfde is dan is het het proberen waard.
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer

jaco

Ja als iemand kan kijken zou fijn zijn.
In de folder staat alleen de afstandbediening (op pagina 25) en niet de motor of zo.

Ik kan vanavond wel gaan kijken, maar als iemand voor de tijd al geweest is graag even kijken hoe de motor eruit ziet, en een merk en type achterhalen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Emillio

#5
Heb hem gisteren uitgepakt, maar niet echt goed naar gekeken verder. Was al laat namelijk :-)
Ik heb niet echt op het type gelet ofzo. Ik kijk anders vanavond als ik thuis ben wel even en dan zal ik dit wel even posten.

Emillio

Hier is het type dan:
Merk:Schadebo
Model: CL-200T
Width: 4M
Input: 220V ac
Output:12V dc

Ziet er zeker niet het zelfde uit als op de foto. Ik kan mijn digitale camera even niet vinden en moet nu weg, dus indien intresse zet ik er vanavond wel even een fotootje op. Laat maar even weten

Groet,

Emillio

jaco

Ja een foto zou wel leuk zijn.
Schadebo heeft wel een website. Maar veel info over hun producten kan ik niet vinden. Zelfs uitgebreid zoeken geeft niets op tpyenumer, motor etc.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

#8
Ik ben net wezen kijken.
Het ziet er niet gek uit op zich. De motor is een langwerping kastje welke vertikaal onder de rail wordt vastgezet. Het gordijn kan dus niet tot het eind van de rail,. daar zit dan de motor (1e stukje kun je dan over de motor laten vallen)
Het zijn 4 stukken rail van 1 meter, die genoemde 20 cm zullen wel begin en eindstuk zijn.
De rails is wel een stuk 'zwaarder' dan de normale rails (logisch aangezien er een touwtje doorheen moet lopen)

Ik zal eerst morgen maar Schadebo bellen. De praxis vertelde dit alleen tijdens de actiedagen te leveren, daarna niet meer. Dus het wordt hem dan ook niet om meer dan 4 meter rails aan een motor te hangen (kan tot 8 meter aldus de verpakking) Zou toch wel fijn zijn al je bij een zaak ook losse rails kunt krijgen, en ook nog een extra later halen als het goed bevalt. Nu moet je er 1 kopen, snel proberen of het wat is, en dan de rest ook nog snel ophalen (kan morgen dan nog..)

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

HJ

#9
wel errug  8) in je eigen HT

garmtz

Ik denk er sterk over om dit te kopen... Ik kan dan 2x 1 m aan de zijkanten van mijn scherm doen en 2x 1 m over mijn plafond! Gemak dient de mensch... :)

jaco

Garmt,

Ja het ziet er leuk uit. Ik heb een reactie van schadebo gehad. Dit is voor eerst een eenmalige reactie, en ze bieden via interieurzaken ook andere gemotiriseerde rails aan (zitten wel in een ander prijs segment werd geschreven..)

Dus voor deze prijs denk ik dat je toe moet slaan..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Emillio

Hallo,

Sorry dat ik geen foto meer heb geplaatst, maar ben een beetje druk geweest van de week, dus is er niet meer van gekomen....... Het ziet er best goed uit, dus denk de moeite waard   :-)

jaco

Emillio,
Kun je ook aangeven hoe de looprust is, dus lawaai, snel, traag.

Ik ben nu bezig met een dealer van schadebo, die is aan het nakijken wat het andere systeem kost. Hij dacht iets van 250 Euro voor het eerste stukje (met motor wist hij niet zeker)
Dus reken op tenminste  het dubbele, maar dat zal nog wel tegenvallen en het zal snel 3 a 4 maal 129 worden vrees ik..

Scadebo heeft me zelf aangegeven dat als dit wat verkoopt, het misschien in deze vorm bij Praxis komt te liggen per week 19 2004.
Dat zou mooi zijn qua uibtreiding etc.

Ik denk als het je nu interesseert dat je het maar moet kopen. Voor deze prijs vindt je het direct niet weer..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

jaco

Net telefoontje van dealer. De andere oplossing van schadebo kost voor een standaard set met IR 600 Euro tot 4 meter, daarboven tot 6 meter 620 Euro (dus 20 extra)

Dat is dan een rail uit 1 stuk, en dat kon wel eens wat soepeler lopen. Maar.. Het kost ook wel VEEL meer.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Emillio

Hoi Jacco,

Ik kan daar helaas nog niet zoveel over zeggen. Ik ben waarchijnlijk volgende week pas toe aan het plaatsen van de rail . Moet eerst nog vloerbedekking en wat schilderwerk verrichten voordat hij gemonteert kan worden. Heb het motortje even aangesloten op het stukje rail van een meter en hem even laten bewegen je hoort hem natuurlijk wel draaien, maar herrie geven doet het niet echt hoor. Het ziet er best degelijk uit allemaal. Ik hoop er veel plezier aan te beleven.

garmtz

Stom, stom... Heb er net 2 gekocht, maar zit al gelijk met een probleem... Het is namelijk gebouwd voor het openen en sluiten van 2 kanten van een gordijn, oftewel:

]-> <-[  en  <-]    [->

Ik wil echter het volgende:

  <-]######[->

Namelijk, de gordijnen die aan weerszijden van het scherm zitten NAAR BUITEN TOE over de witte muur heen trekken. Kan dat dan eigenlijk wel? Of heb ik weer eens te vroeg beslist....? :(

De andere situatie is een gordijn over mijn plafond heen trekken, maar dat zie ik met dit dubbel-zijdig werkende systeem al helemaal niet zitten. Hoopte gewoon op een heen-en-weer mechanisme, dus niet het openen en sluiten van twee gordijnen.

Iemand van mij dit spul overkopen voor minder...? :(

jaco

Emillio,.
Net bij de praxis geweest. Eerst in adam zuidoost. Daar hadden ze het demo klaar opgesteld. Dus ik kon mooi even zien hoe het werkt.

Loopt inderdaad niet overdreven rumoerig. Mechanisch ziet het er niet slecht uit. De rail is stevig, alles ziet er mechanisch in mijn ogen OK uit. Het inkorten/verlengen met nieuwe stukken van een meter lijkt niet zo moeilijk. Het is eigenlijk de draad die de sleepdingetjes beweegt verlengen.
Ik zal er ook volgende week mee bezig. Ik had gelukkig ook nog een 5% kortingspas voor de praxis hier lokaal, dus 122,55 moeten betalen per set.

Nogmaals bedankt voor de tip, ik had er denk ik wel overheen gelezen, en anders kost het zoals ik in een post hierboven al aangaf stukken meer. Dan zal dus volgens de leverancier de kwalitiet ook beter zijn, maar in een donker HT dient het voor open en dicht..

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

mdgroot

Er zitten dus 4 stukken van 1 meter bij. Is het ook mogelijk om dit nog in te korten ?

Arno P


jaco

Garmt,
Ik ga het vanmiddag bestuderen hoe ik hem naar 1 kant kan laten lopen.
Ik zal ook kijken of hij vanuit het midden naar buiten kan lopen. Ik zie eigenlijk niet in waarom niet.
Het is een stalen draad die erinzit, en die loopt over 2 katrolwieltjes. De 'voorloper' die dus het gordijn trekt/duwt lopen naar elkaar toe.
Als je de runners aan de andere kant plaatst, en de voorlopers omdraait, dan lopen ze volgens mij van elkaar af.
De motor zelf draait na het aanzetten door totdat hij een bepaalde weeerstand ondervindt, en dan stopt hij. Je kan dus wel wat veranderen qua aantal runners, richting die de voorloper op wijst etc zonder dat er schade of zo op kan treden.
Ik zou het direct nog niet verkopen met verlies. Eerst rustig kijken of je het toe kan passen.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

garmtz

Ja, ik ga ook wel even goed kijken of het kan.

jaco

Wel ik heb hem uit elkaar gehaald. Ik heb nu alle runners aan 1 kant, en de 'voorloper' gaat nu de hele rail over. Dat werkt prima.

Je kunt dus ook gewoon de runners in het midden doen, en de voorlopers aan weerzijden.
Die kunnen dan naar buiten lopen tot aan de ene kant de motor bereikt is, en aan de andere kant de eindstop.
Naar het midden toe gaat het dan zo ver dat de runners tegen elkaar komen.
Als je deze achter je scherm vandaan wilt laten komen, zul je nog zelf 2 eindstopppen ergens op 1/4e en 3/4e op de rails zetten, daar waar je gordijn compleet achter het scherm komt te hangen. Het heeft geen zin om verder door te lopen dan, en ook moet je dan bij je scherm ophanging ergens klem gaan lopen.

Zoals ik het nu zie gaat alles wel werken met deze rail+motor.

Jaco
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Arno P

Heeft iemand al een fotootje gemaakt? :D

Johan Van Gompel

Quote from: Arno P on November 16, 2003, 10:09:10
Heeft iemand al een fotootje gemaakt? :D

In hemelsnaam, Arno, je woont op een boogscheut van de Praxis! ;)
Misschien dat ik me volgende week zo'n ding ga halen in Beek; ik zal dan op de terugweg wel even bij je thuis stoppen. ;)
Johan Van Gompel
Video: HTPC | Barco Graphics 1200 | Draper M1300 16:9 scherm
Audio: Jungson AV-1000C | Canton LE109 fronts | Canton LE102 rears | 2 x Focal 15K8711 subwoofer