Author Topic: Apple iPad, net te klein?  (Read 6517 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline alexander2

• HT forum legend group
  • Trade Count: (0)
Re: Apple iPad, net te klein?
« Reply #25 on: October 23, 2011, 16:12:08 »
Ik heb een I Mac maar zal nooit een I Pad kopen ik vind ze onhandig in gebruik.
Alleen al dat beethouden en die onnatuurlijke houding ik krijg er pijn in mijn nek van.
Ik vraag mij eerlijk af wat moet je met zo een ding, krantje lezen HT forum even doornemen dat doe ik wel op mijn I Mac.
In de zomer zit ik in de tuin met een laptop op zijn tijd maar ook dat werkt niet echt schijnt de zon op het scherm en je ziet vrijwel niets, is dat met de I Pad anders?

Offline Nosoforos

• HT forum legend group
  • Trade Count: (+9)
  • 10 jaar HTForum
« Reply #26 on: October 23, 2011, 16:17:37 »
Nee, maar zoals je al aangeeft heb je al een laptop. Als je al een iMac en MacBook (oid) hebt, is een iPad natuurlijk niet 'nodig'. Ik vind wel dat je een reden moet kunnen bedenken waarom het voor jou handig zou zijn. Ik vind het veel fijner dan een laptop, daar heb ik nooit zo veel mee gehad (wel een hele tijd gehad, maar nu weer desktop).  Je moet denk ik een functie bedenken en je afvragen of dat niet al (beter) kan met wat je al hebt. Als dat niet zo is, heeft de iPad natuurlijk een plaats.
C: B&W LCR600s3, F: B&W 603s3, S: B&W 601s3, Sub: Tannoy MX10, Van Den Hull, Panasonic 37PV70 plasma, Panasonic PTAE900 beamer, Denon AVR-1909, Marantz platenspeler, Mac mini 2010 met Plex.

Offline Raphie

• The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+12)
  • The Caped Crusader
« Reply #27 on: October 23, 2011, 16:24:26 »
Als ik een iPad koop is het puur voor de studio apps, het hele social media en smartphone on steroids met flikker, twatter, topitalk, farcebook en alle andere meuk gebeuren kan me echt gestolen worden
hoef ook geen 3G, puur als touchscreen remote en sketchpad met een stuk of 20 apps en that's it.
« Last Edit: October 23, 2011, 16:25:13 by Raphie »

Offline Aeron

• senior member
  • Trade Count: (+3)
« Reply #28 on: October 23, 2011, 16:25:40 »
Nee, maar zoals je al aangeeft heb je al een laptop. Als je al een iMac en MacBook (oid) hebt, is een iPad natuurlijk niet 'nodig'. Ik vind wel dat je een reden moet kunnen bedenken waarom het voor jou handig zou zijn. Ik vind het veel fijner dan een laptop, daar heb ik nooit zo veel mee gehad (wel een hele tijd gehad, maar nu weer desktop).  Je moet denk ik een functie bedenken en je afvragen of dat niet al (beter) kan met wat je al hebt. Als dat niet zo is, heeft de iPad natuurlijk een plaats.

Ik heb zelf ook een Macbook, en heb de ipad in eerste instantie "voor erbij" gekocht, en omdat ik nu eenmaal een fan van Apple ben, maar dat terzijde.
Echter vind ik het toch wel erg handig als ik bijvoorbeeld in bed nog even wat wil opzoeken, of lezen. of op de bank, vind ik doorgaans toch wat handiger dan een laptop op schoot.
Ook gaat de iPad regelmatig mee op vakantie, vol met films of series en muziek.
Ik vind het echt een super handig apparaat! Hij gaat overigens nog met gemak 8 uur mee als ik hem met regelmaat gebruik, en ik heb de iPad inmiddels al anderhalf jaar!

Offline Nosoforos

• HT forum legend group
  • 10 jaar HTForum
« Reply #29 on: October 23, 2011, 16:33:20 »
Als ik een iPad koop is het puur voor de studio apps, het hele social media en smartphone on steroids met flikker, twatter, topitalk, farcebook en alle andere meuk gebeuren kan me echt gestolen worden
hoef ook geen 3G, puur als touchscreen remote en sketchpad met een stuk of 20 apps en that's it.
Die staan er gelukkig dan ook niet standaard op ;). Maar ik begrijp toch zo langzamerhand jouw afkeer voor 'sociale media' niet, want wat dacht je dat dit forum was dan en hetgeen jij hier doet? Dat het een 'htforum' is maakt het echt niet anders dan een facebook- of twitterverslaving hoor  ;)
C: B&W LCR600s3, F: B&W 603s3, S: B&W 601s3, Sub: Tannoy MX10, Van Den Hull, Panasonic 37PV70 plasma, Panasonic PTAE900 beamer, Denon AVR-1909, Marantz platenspeler, Mac mini 2010 met Plex.

Offline Raphie

• The Caped Crusader
« Reply #30 on: October 23, 2011, 16:37:17 »
Die staan er gelukkig dan ook niet standaard op ;). Maar ik begrijp toch zo langzamerhand jouw afkeer voor 'sociale media' niet, want wat dacht je dat dit forum was dan en hetgeen jij hier doet? Dat het een 'htforum' is maakt het echt niet anders dan een facebook- of twitterverslaving hoor  ;)
Eens, maar dat is een beetje het typische popiejopie gebruik hier op het forum lijkt het af en toe. Ik zie een aantal specifieke toepassingen waarvoor indien ik deze wil gebruiken een iPad "nodig" heb. Ik koop hem dus niet als crossover tussen mobiel internet en laptop. En het gebruik zal uitwijzen of ik met de tijd surfen via de iPad makkelijker vind, al is dat bijzaak.
« Last Edit: October 23, 2011, 16:37:50 by Raphie »

Offline Nosoforos

• HT forum legend group
  • 10 jaar HTForum
« Reply #31 on: October 23, 2011, 16:45:05 »
Laat ik het zo zeggen: ik vind surfen met de iPad zeker niet 'makkelijker' maar vaak wel meer 'convenient' (ik zeg het maar even in het Engels, meest 'to the point' ;))
Een laptop neem je inderdaad niet mee naar bed om nog wat na te lezen, in die zin is het makkelijker. Als je uren gaat zitten werken en browsen, dan is een gewone computer natuurlijk de betere optie. In die zin liggen ze helemaal niets in elkaars terrein, eigenlijk.

Offline Nosoforos

• HT forum legend group
  • 10 jaar HTForum
« Reply #32 on: October 23, 2011, 16:47:08 »
Eens, maar dat is een beetje het typische popiejopie gebruik hier op het forum lijkt het af en toe.
Vraag ik me toch af, er zijn echt wel een hoop leukere dingen mee te doen immers. Ook daar moet je 'into' zijn (zoals gaming, heb ik zelf weinig mee, maar heel soms vind ik het leuk en dan zijn er erg goede te krijgen dat is waar).
- Bovendien ben je met een iPad toch echt weer een stuk minder mobiel dan een willekeurige smartphone. De echte facebook-fabrieken zijn de blackberries en Androids die ik zie lopen.
« Last Edit: October 23, 2011, 16:48:18 by Nosoforos »

Offline Raphie

• The Caped Crusader
« Reply #33 on: October 23, 2011, 16:52:04 »
Zou best kunnen, maar is ook te veel of topic, gamen kan vast prima, maar heb ik persoonlijk geen interesse in.

Offline alexander2

• HT forum legend group
« Reply #34 on: October 23, 2011, 16:52:14 »
Wat ik ook bedoelde is het niet vermoeiend om dat ding beet te houden?
Heeft niemand nek/rug/schouderklachten als je een uur zit te I Patten?
Ik ben ermee in de weer geweest en vond het niet echt prettig werken.

Offline danielo

• HT forum legend group
  • For men to evolve we have to upgrade
« Reply #35 on: October 23, 2011, 16:57:48 »
Wat ik ook bedoelde is het niet vermoeiend om dat ding beet te houden?
Heeft niemand nek/rug/schouderklachten als je een uur zit te I Patten?
Ik ben ermee in de weer geweest en vond het niet echt prettig werken.

Vind persoonlijk de ipad2 al een stuk beter dan de ipad1 hierin, Het lijkt een klein verschil maar
ik vind het echt anders. Verder gebruik je hem meestal met ondersteuning van een bank, arm, been, kussen
of weet ik veel.

Mensen die al een laptop hebben vraag ik het regelmatig en veel mensen 'slepen' hem door het hele huis dus ook
op de bank. Zelfs met een macbook air (1.35kg) doe ik dat niet die staat stabiel op de zelfde plek als ik thuis ben. De
ipad zorgt ervoor dat ik ook op andere plekken dingen kan doen mensen die hun laptop overal heen slepen hebben dus
dan ook minder behoefte voor een ipad merk ik.

Daniel.
denon avp/poa, tannoy, jvc rs20, dvdo, apple, velodyne, rel.

Offline Raphie

• The Caped Crusader
« Reply #36 on: October 23, 2011, 17:03:54 »
klopt ik ben zo'n laptop "sleper" dat ding staat overal ergens op m'n middel en ik hang er dan heerlijk onstspannen achter. De iPad is ergonomisch dan voor mij ook alleen maar handiger wanneer ik sta. En zelf dan alleen nog maar als er geen tafel ter beschikking is. Maar anderen hebben ook al aangegeven het is géén laptop alternatief.
volgens mij is trouwens de Macbook AIR2 lichter dan de iPad? of vergis ik me?

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #37 on: October 23, 2011, 17:09:44 »
klopt ik ben zo'n laptop "sleper" dat ding staat overal ergens op m'n middel en ik hang er dan heerlijk onstspannen achter. De iPad is ergonomisch dan voor mij ook alleen maar handiger wanneer ik sta. En zelf dan alleen nog maar als er geen tafel ter beschikking is. Maar anderen hebben ook al aangegeven het is géén laptop alternatief.
volgens mij is trouwens de Macbook AIR2 lichter dan de iPad? of vergis ik me?

Tja ik vind een laptop niets op de bank en de ipad2 daarin veel handiger elke keer weer :).

ruwweg :

7" tablets = 400gram
10" tablets (als de ipads) = 600-700gram
ultrabooks (oa airs) = 1200 a 1400gram
laptops = 2200 tot 3500 gram

Het is dus ruwweg 50% lichter dan de meeste/alle? ultrabooks.

Daniel.

Offline Raphie

• The Caped Crusader
« Reply #38 on: October 23, 2011, 17:21:25 »
Mackbook Air 1.08KG
iPad2 600gr. (Ipad1 was 708gr)

verschil is in mijn optiek minimaal

Online jowi

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+4)
  • Visit the Dagobah system you must.
    • 20ten
« Reply #39 on: October 23, 2011, 17:25:43 »
Eerlijk gezegd vind ik de iPad iets te zwaar. Hij zou wat mij betreft iets groter mogen, en de helft lichter... iets wat technisch waarschijnlijk niet haalbaar is, maar goed, ik moet ook nog wat te zeuren hebben :)

Verder had ik ook altijd een beetje de insteek die Raphie nu heeft, wat moet je ermee? Hoog gadgetgehalte, veel te duur, en dan kun je er technisch gezien ook nog eens niet alles mee. Maar man man man... maar toen ik eindelijk overstag ging had ik het na 1 dag al door... ik wil hem echt nooit meer kwijt. Wat een superconcept 8)
Arcam AVR600 • Pioneer Kuro KRP-600M (ISF) • KEF Reference 4/2/200c • Velodyne DD15 • HDI Dune Prime 3.0 • SqueezeBox Duet & Radio • NOS Metrum Quad DAC

Offline modde239

• HT forum donateur
  • senior member
  • The Truth Is Out There....
« Reply #40 on: October 23, 2011, 18:28:51 »
En niet vergeten de ipad is erg handig op het toilet...:D......zie mijzelf niet met een laptop op het toilet zitten.....een soort moderne krant/tijdschrift.... ;D

Offline squeek

• HT forum donateur
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+7)
    • Squeek's Home theatre
« Reply #41 on: October 23, 2011, 18:29:13 »
Nou, ik ga het maar eens proberen dan, het in m'n Transparent speakerkabel advertentie al aangegeven dat iPad inruil bespreekbaar is. Ik vind zelf €500 voor mij nog te veel voor een pure gadget voor de heb, maar ben wel nieuwsgierig genoeg om verder te verkennen

Waarom koop je dan geen android tablet van 150 euro? Of zo'n archos ding?
Pioneer SC-LX82 | Pioneer BDP-LX52 | Epson tw3800 | Projecta | PS3 | Monitor audio RS8 / RCLR / RSFX | SVS pc13 Ultra | Squeeks home theatre

Offline Raphie

• The Caped Crusader
« Reply #42 on: October 23, 2011, 18:34:45 »
gaat om specifieke Apple apps als iMachine

Offline Nosoforos

• HT forum legend group
  • 10 jaar HTForum
« Reply #43 on: October 23, 2011, 19:03:40 »
Ik heb nog nooit van een goedkopere tablet gehoord dat die ook een goed en snel reagerend touchscreen had, dat lijk mij tamelijk essentieel voor fijn gebruik.

Offline Raphie

• The Caped Crusader
« Reply #44 on: October 23, 2011, 19:07:09 »
Ik heb nog nooit van een goedkopere tablet gehoord dat die ook een goed en snel reagerend touchscreen had, dat lijk mij tamelijk essentieel voor fijn gebruik.
klopt! en Apple is met Core audio de enige tab waar je met lage latency iets met multimedia kan doen. hier loopt Android hopeloos achter

Offline Jeroen de Waal

• Administrator
  • Trade Count: (+25)
    • Familie de Waal
« Reply #45 on: October 23, 2011, 19:08:42 »
En niet vergeten de ipad is erg handig op het toilet...:D......zie mijzelf niet met een laptop op het toilet zitten.....een soort moderne krant/tijdschrift.... ;D

Getverderrie. Moet, mocht ik ooit een iPad willen aanschaffen 2dehands, rekening houden met de hygiëne. Eigenlijk een rede om hem nieuw te kopen.

Vind zelf de iPad ook te klein. Misschien dat dat komt doordat je op de pc al achter een 24" zit en op de laptop achter een 19", maar vind het ook krampachtig.
Daarnaast zit ik liever met de laptop in de bank gezien ik tussen het surfen en mailen door nog wat webdesign- en programmeerwerk doe en dat is zoals ik het allemaal lees niet (goed) te doen op bijvoorbeeld een iPad.

Ook is het zo dat er een laptop en pc in de buurt (lees, woonkamer) is dus om ff een site te checken gaat met evenveel gemak als op een tablet.

Succes met je (komende) beslissing.

Jeroen.

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #46 on: October 23, 2011, 19:40:08 »
Mackbook Air 1.08KG
iPad2 600gr. (Ipad1 was 708gr)

verschil is in mijn optiek minimaal

Had de 13" air in mijn hoofd maar toch 1080-600 = 480. Dat is toch echt niet minimaal maar toch echt bijna 2 voor de prijs van 1 :).

Daniel.

Offline danielo

• HT forum legend group
« Reply #47 on: October 23, 2011, 19:44:28 »
klopt! en Apple is met Core audio de enige tab waar je met lage latency iets met multimedia kan doen. hier loopt Android hopeloos achter

Dit geld niet alleen voor core api maar ook voor een aantal andere van de core services. Core animation and Core video zorgen voor de voorsprong op het gebied van de gui en vooral het realtime gedrag (waar je al naar hint bij audio). Iets waar android moeite mee heeft de gui 'plakt' niet aan je vinger als het ware. Hopelijk komt deze week de samsung tab 7plus en 7.7 in de winkel zodat ik die kan oppikken om mijn android ervaring verder op te schroeven (anders dan wat mensen hier denken test ik vanuit mijn werk niet alleen apple :) ).

Daniel.

Offline jantje112

• HT forum donateur
  • Trade Count: (+3)
  • I love the HTforum
« Reply #48 on: October 23, 2011, 20:41:30 »
De ipad 1 32gb 3g lag bij de dixons voor 349. Daarmee is het veruit de beste Tablet voor dat geld. Alle Android troep werkt wel grappig, maar de schermen daarvan zijn meestal maar matig..

Offline Hopjesvla

• full member
  • Zeg maar Hop!
« Reply #49 on: October 23, 2011, 20:53:22 »
Zal even beginnen met dat ik een originele mac-freak ben.. Sinds 2003 heb ik zo ongeveer alles wat Apple heeft uitgebracht in bezit gehad. Zonder overdrijven 15 iPhones versleten en heb 4 macs staan, waarvan 3 uit 2011.. Ze kunnen voor mij in ieder geval weinig fout doen, tot het vervelende aan toe dat ik PC gebruikers minder vind enzo ;)

iPad kwam uit, ja, ik MOEST 'm hebben natuurlijk. Sexy MF is het, heb bij wijze van de dagen lopen aftellen dat ie uitkwam in US. Gelijk op de eerste dag eentje laten opsturen. Toen was alleen de wifi beschikbaar. Maand later ook de 64 3G op laten sturen toen ie uitkwam.

Ik heb het echt geprobeerd, believe me! Veel apps geprobeerd en heel veel met de iPad op de bank gezeten, meegenomen en veel mee geïnternet, gemaild, games etc. Aangezien ik veel op reis ben was het voor mij belangrijk iets portables te hebben, werk meestal met een MBP17 en echt makkelijk draagbaar is die niet. Vind het toch altijd maar een gesjouw, maar aan de andere kant ga ik nog niet naar de bakker zonder laptop (jaja, overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel ;))

Helaas heeft de iPad mij niet geboden wat ik zocht. Ben geen gamer, type vooral heel veel mails: dat is nou juist de grote tekortkoming van de iPad. Geen 'volwaardig' OS, geen toetsenbord (met twee handen de iPad vast hebben en dan met de duimen een beetje moeilijk lopen typen).

Toen de iPad 2 kwam, maart '11, stond ik in Miami klaar om er eentje te kopen, bijna uit gewoonte (ja, belachelijk, ik weet het). Heb toen de MacBook Air 's bekeken en eigenlijk bedacht dat deze voor mij veel handiger om naast mijn 17" werkpaard te gebruiken voor als ik op reis ben.
Heb inmiddels ook de nieuwste Sandy Bridge 11" air en ben HE LE MAAL verkocht.. Heb afgelopen weken een aantal trips gehad voor werk en plezier en daarbij m'n 17" thuis gelaten, heb de 11" meegenomen en het is zelfs zover dat ik dit nu op de 11 type en dat de 17" voor me op tafel ligt.. Het is ZO prettig werken dit, niet normaal. Zeker met Lion, waarbij je makkelijk switcht tussen fullscreen apps is het voor mij bijna niet meer nodig een andere laptop te hebben dan deze.. (mja, alleen als ik met flinke excel bestanden bezig ben is de ruimte wel noodzakelijk en 11" dus te klein).

Qua afmetingen even 'smal' als een iPad, wel iets dikker en iets hoger natuurlijk, maar het feit dat het een volwaardige laptop is die bijna even portable is maakt het voor mij 100X zo interessant. De apps waar de iPad erg handig voor is, heb ik op m'n iPhone staan dus ook daar niet voor nodig. Ik heb de iPad nog wel, maar afgelopen maanden misschien 2 keer kort gebruikt... Wie weet wat de iPad 3 ons gaat brengen, maar vooralsnog geeft de Air mij een stuk meer :)

ADSLwinkel.nl, klik hier!
POSTCODE HUISNR.
particulier      zakelijk