Zal even beginnen met dat ik een originele mac-freak ben.. Sinds 2003 heb ik zo ongeveer alles wat Apple heeft uitgebracht in bezit gehad. Zonder overdrijven 15 iPhones versleten en heb 4 macs staan, waarvan 3 uit 2011.. Ze kunnen voor mij in ieder geval weinig fout doen, tot het vervelende aan toe dat ik PC gebruikers minder vind enzo

iPad kwam uit, ja, ik MOEST 'm hebben natuurlijk. Sexy MF is het, heb bij wijze van de dagen lopen aftellen dat ie uitkwam in US. Gelijk op de eerste dag eentje laten opsturen. Toen was alleen de wifi beschikbaar. Maand later ook de 64 3G op laten sturen toen ie uitkwam.
Ik heb het echt geprobeerd, believe me! Veel apps geprobeerd en heel veel met de iPad op de bank gezeten, meegenomen en veel mee geïnternet, gemaild, games etc. Aangezien ik veel op reis ben was het voor mij belangrijk iets portables te hebben, werk meestal met een MBP17 en echt makkelijk draagbaar is die niet. Vind het toch altijd maar een gesjouw, maar aan de andere kant ga ik nog niet naar de bakker zonder laptop (jaja, overdreven, maar je begrijpt wat ik bedoel

)
Helaas heeft de iPad mij niet geboden wat ik zocht. Ben geen gamer, type vooral heel veel mails: dat is nou juist de grote tekortkoming van de iPad. Geen 'volwaardig' OS, geen toetsenbord (met twee handen de iPad vast hebben en dan met de duimen een beetje moeilijk lopen typen).
Toen de iPad 2 kwam, maart '11, stond ik in Miami klaar om er eentje te kopen, bijna uit gewoonte (ja, belachelijk, ik weet het). Heb toen de MacBook Air 's bekeken en eigenlijk bedacht dat deze voor mij veel handiger om naast mijn 17" werkpaard te gebruiken voor als ik op reis ben.
Heb inmiddels ook de nieuwste Sandy Bridge 11" air en ben HE LE MAAL verkocht.. Heb afgelopen weken een aantal trips gehad voor werk en plezier en daarbij m'n 17" thuis gelaten, heb de 11" meegenomen en het is zelfs zover dat ik dit nu op de 11 type en dat de 17" voor me op tafel ligt.. Het is ZO prettig werken dit, niet normaal. Zeker met Lion, waarbij je makkelijk switcht tussen fullscreen apps is het voor mij bijna niet meer nodig een andere laptop te hebben dan deze.. (mja, alleen als ik met flinke excel bestanden bezig ben is de ruimte wel noodzakelijk en 11" dus te klein).
Qua afmetingen even 'smal' als een iPad, wel iets dikker en iets hoger natuurlijk, maar het feit dat het een volwaardige laptop is die bijna even portable is maakt het voor mij 100X zo interessant. De apps waar de iPad erg handig voor is, heb ik op m'n iPhone staan dus ook daar niet voor nodig. Ik heb de iPad nog wel, maar afgelopen maanden misschien 2 keer kort gebruikt... Wie weet wat de iPad 3 ons gaat brengen, maar vooralsnog geeft de Air mij een stuk meer