Mediastreamer Iconbit XDS1003D vs. Xtreamer Prodigy

Started by stennisborne, October 18, 2011, 10:44:06

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

stennisborne

Deze :



XDS1003D - Full HD (HD 1920x1080p) media player based on Realtek RTD1186DD chipset. Supported formats: DTS-HD, Dolby TrueHD MPEG1/2/4, DivX, HDV, HDTV, AVCHD(H.264), MKV, MP3, WMA, FLAC. 3.5" HDD SATA, HDMI 1.4 with full specification 3D and Blu-ray support, Audio Analog 2.0/Digital, Gigabit LAN1000-baseT, web browser ( Flash support). Compatible with standard USB keyboard and mouse. Fast switch between Android and RTD OS. The newest SDK 4.5.

Chipset   Realtek RTD1186DD (Dolby & DTS licenses)
Blu-ray   Blu-ray menu support
Video connections   HDMI ver. 1.4 (3D support); Component (1080i), Composite (PAL/NTSC)
Audio connections   Analog stereo out, SPDIF (coaxial & optical), HDMI 1.4
Network   Ethernet 1000-baseT
Connections   USB 3.0 DEVICE port, USB 2.0 HOST port
HDD   SATA I/II 3.5" HDD, USB HDD
File System   NTFS/FAT32/EXT3
Network features   FTP, Samba, UPNP
Video formats   MKV [.mkv, .mka], ASF, WMV [.asf, .wmv], MOV, MP4 [.mov, .mp4], MPEG [.ts, .tp, .m2ts, .mpg], AVI [.avi, divx], RealVideo [.rm, .rmvb], Flash Video[.flv]
Video codecs   H.264, MPEG 1,2,4(DivX, Xvid), VCD, SVCD, DVD, WMV9, M-JPEG (640x480x30p; 848x480x10p), RealVideo 8, 9, 10 (1280x720)
Audio formats   MP3 [.mp3], WAV [.wav, .pcm], ADIF, ADTS [.aac], M4A [.m4a], OGG [.ogg], ASF, WMA [.asf, .wma], FLAC [.flac], RealAudio[.rm, .ra, .rmvb]
Audio codecs   MPEG 1/2 Audio Layers I, II, and III (MP3), Dolby Digital(R) (AC-3), DTS, DTS-HD, Dolby TrueHD, PCM, MPEG-2/4, AAC LC and HE Microsoft WMA and WMA Pro, FLAC (8, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48, 96KHz), DTS 6 ch, LPCM, ADPCM, RA-cook
Subtitles   MicroDVD [.sub], SubRip [.srt], Sub Station Alpha [.ssa], Sami [.smi]
Photo   JPEG, GIF, BMP, PNG

vs.



A/V Out
HDMI 1.4 interface up to 1080p
Composite Audio / Video
Y/ Pb / Pr Video
SPDIF coaxial (digital audio)
SPDIF Optical TOSLink (digital audio)

Storage Supported
Internal hard disk drive (3.5" SATA up to 3TB)
External USB mass storage devices (USB2.0 or 3.0)
(hard drives, flash drives)
Media Cards
USB sticks and other USB mass
storage devices

Wireless networking
802.11n (WIFI USB Antenna not included)

Chipset
Realtek 1186 750 MHz

Memory
512MB DDR3

Card Reader
Front panel

BUILT-IN Storage Supported
EZ-Drive slot - 3.5" SATA/SATA2 HDD up to 3TB

Media Cards Supported
SD, SDHC (SD High Capacity), MMC, MS, MSPro

USB Supported
USB 3.0 and 2.0 Interfaces
Add ports with USB hubs, USB card readers
2x USB 2.0 (USB-A)
1x USB 3.0 Slave Port (USB-B)

External File System Supported
FAT, FAT32, NTFS, EXT3, HFS+

Network - Wired Gigabit
RJ-45 10/100/1000

Network - Wireless
Wireless WLAN 802.11b/g/n 150Mbps
Supports WLAN security WEP, WPA
Supports WLAN Peer-to-Peer (connects wireless without router)

DVB-t Tuner
(Optional)

Video Formats Supported
AVI / MKV / TS / TP / TRP / M2TS / MPG /
MP4 / MOV / M4V / VOB / ISO / DVD-ISO
/ IFO / DAT / WMV / ASF / RM / RMVB / / BD-ISO
FLV resolution up to 720p / 1080i / 1080p

Video Codec's Supported
MPEG-1 / MPEG-2 / MPEG-4 SP/ASP/AVC
(H.264 | x264) / XviD / DivX / WMV9 (VC-1)
/ RealVideo 8/9/10 (up to 720P)

Video Output Supported
PAL / NTSC / 480p / 576p / 720p / 1080i
50Hz / 1080i 60Hz / 1080p 50Hz / 1080p
60Hz / 1080p 24FPS

Audio Formats Supported
MP3 / MP2 / WMA / AAC / FLAC / WAV / APE
OGG Vorbis / PCM / LPCM / MS-ADPCM /
LC-AAC / HE-AAC / COOK / RA-Lossless

Audio Output Supported
Stereo
Dolby Digital AC3 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
Dolby Digital Plus 7.1 (passthrough)
Dolby TrueHD 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
DTS Digital Surround 5.1 (passthrough & downmix to stereo)
AAC 7.1 (passthrough & downmix to stereo)
FLAC

Image Formats Supported
JPEG, HD JPEG, BMP, GIF, TIF, PNG

Subtitles Format Supported
SRT, SMI, SSA, IDX/SUB, SUB

Character Sets Supported (Needed for Subtitles)
Unicode (UTF8), BIG5 (Traditional Chinese),
Western, Turkish, Central European,
Greek, Cyrillic, SE European, Russian,
Hebrew, Arabic, Japanese, Thai

Cooling
Passive cooling - Builtin

Package Content
Xtreamer Prodigy (HDD&WiFi 802.11n Antenna are not included)
HDMI 1.4 Cable
100~240V Power Adapter
Audio & Video Cables
Infra-Red Remote Control with 2 "AAA" batteries
USB Slave cable
Quick start guide
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

dvd-fan

xtreamer staat niet bekend om zijn customercare dus is een gok. Neem aan dat je mpcclub hebt gelezen.
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

stennisborne

Quote from: dvd-fan on October 18, 2011, 11:19:21
xtreamer staat niet bekend om zijn customercare dus is een gok. Neem aan dat je mpcclub hebt gelezen.
Robin

Nee die heb ik niet gelezen, is puur omdat ik al een Xtreamer heb, en nog nooit iets ben tegengekomen wat hij niet afspeelt. Was er eigenlijk van overtuigd om voor de Prodigy te gaan ivm de ervaringen, maar nu ik die iconbit zie ben ik aan het design eigenlijk wel verkocht. Ik denk dat de kracht van de Xtreamer ook in hun forum zit, ik zie dat bij de IonBit niet gebeuren dus de support in apps en eventueel android e.d. is ook een gok.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Djang

Vraag je je niet af hoe de interface eruit ziet?
Kan ik zelf nergens terug vinden en daar zou ik ook belang aan hechten.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

stennisborne

Quote from: Djang on October 18, 2011, 12:42:28
Vraag je je niet af hoe de interface eruit ziet?
Kan ik zelf nergens terug vinden en daar zou ik ook belang aan hechten.

vind het ten eerste belangrijk dat iets probleemloos werkt, de interface is daar een 2e bij voor mij.

hier in de handleiding staan trouwens screenshots van de interface voor geinteresseerden
http://info.iconbit.com/descr/1000016/f/iconbit_xds1003d_eng.pdf
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

Oracle

Ziet er wel netjes uit.

Ik was in de markt voor een nieuwe mediaplayer/streamer, maar ik denk dat ik maar even wacht. Mss volgende maand, als meerdere van dit kaliber beschikbaar zijn.

Moet zeggen dat deze IconBit er inderdaad leuk uitziet!

Is inmiddels in Duitsland te bestellen voor 190-200 euro, overigens.

Gr,
Mark

johan d

ik dacht ook te wachten op de Dune TV-301, maar deze lijkt ook wel een mooie...? iemand ervaringen met het merk Iconbit?

stennisborne

Ik heb net een contactadres van IconBit in Nederland aangeschreven, of er al een dealer is in Nederland en eventueel een verwachting waar en wanneer hij hier te leveren is.

Mijn verwachtingen zijn hoog wat ik er zo van in de handleiding zie, en afbeeldingen van het apparaat.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

stennisborne

In navolging van bovenstaande zijn de eerste Android screens van de prodigy verschenen.













Forumbericht (registratie verplicht)
http://forum.xtreamer.net/topic/25486-android-on-prodigy-sneak-pix-preview/

Ziet er veelbelovend uit maar vind het design van de Iconbit mooier, vreemd vind ik dat hij al een week leverbaar is in duitsland en er nog nergens iets van een review ofzo te vinden is.

Verder hier al wel een filmpje van het uitpakken van de IconBit mocht je daar belang bij hebben.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

XanaduNL

Ik had gelezen dat DTS-HD licenties niet aan mediaspelers worden gegeven, alleen aan bluray spelers.
Gigabit op mediaspelers kan interessant zijn als er een HDD inzit (voor het overpompen), anders heb je het niet nodig.

Weet iemand meer over het DTS-HD verhaal?

stennisborne

Quote from: XanaduNL on October 25, 2011, 17:04:11
Ik had gelezen dat DTS-HD licenties niet aan mediaspelers worden gegeven, alleen aan bluray spelers.
Gigabit op mediaspelers kan interessant zijn als er een HDD inzit (voor het overpompen), anders heb je het niet nodig.

Weet iemand meer over het DTS-HD verhaal?

Heb je de specs bekeken ?

Audio codecs:   MPEG 1/2 Audio Layers I, II, and III (MP3), Dolby Digital(R) (AC-3), DTS, DTS-HD, Dolby TrueHD, PCM, MPEG-2/4, AAC LC and HE Microsoft WMA and WMA Pro, FLAC (8, 16, 22.05, 24, 32, 44.1, 48, 96KHz), DTS 6 ch, LPCM, ADPCM, RA-cook
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

BernHardN

Heb je die nieuwe van AC ryan al gezien? nu ben ik niet erg gecharmeerd van hun manier van FW update maar een speler op andriod lijkt me wel  O0 net als de Amino freedom jump.

Onkyo TX-NR818
Front: Vifa Sense
Sony Oled KD-65AG9

SVS Sub
Apple tv4K
Shanling MTW100

XanaduNL

Ja, dat staat bij de meeste mediaspelers, maar het wordt gepassed als normale DTS.

Hier bijvoorbeeld de originele quote van Western Digital:
QuoteDTS-HD bitstreaming is not possible due to licensing restrictions. Instead, the WD TV Live extracts the DTS 5.1 core stream and either bitstreams it or downmixes it to stereo.
Bron: http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Live-Plus-Ideas/HD-Audio-Support/idi-p/92

Ik neem aan als WD die restrictions heeft, dat alle mediaspelers (zonder BR drive) die ook hebben.

stennisborne

Quote from: XanaduNL on October 26, 2011, 11:28:10
Ja, dat staat bij de meeste mediaspelers, maar het wordt gepassed als normale DTS.

Hier bijvoorbeeld de originele quote van Western Digital:Bron: http://community.wdc.com/t5/WD-TV-Live-Live-Plus-Ideas/HD-Audio-Support/idi-p/92

Ik neem aan als WD die restrictions heeft, dat alle mediaspelers (zonder BR drive) die ook hebben.

Ik neem aan dat ze er dan ook niet in de specs mogen vermelden, wat ik wel gelezen heb is dat er voor blu-ray full menu ondersteuning een licentie nodig en zo het lijkt heeft IconBit deze wel. Xtreamer krijgt een uitgekleed menu.

De kracht van dit soort apparaten is juist dat ze veel bieden voor het geld en alles afspelen. vandaar denk ik dat DTS-HD gewoon ondersteund wordt. ook omdat dit in de specs staat.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

stennisborne

Er is weer informatie.

Xtreamer heeft filmpjes online gezet van de Android besturing op de Prodigy

http://www.youtube.com/user/TheXtreamer1#p/u zoekwoord prodigy
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

stennisborne

Beiden zijn leverbaar momenteel, ik wacht nog even op een vergelijking tussen beide die zou 1 dezer dagen moeten komen verwacht ik toch. Aangezien er in veel stukken op internet over beide werd geschreven, dit zijn de enige 2 3D mediastreamers die er momenteel te koop zijn

Unboxing Prodigy


Unboxing Iconbit


Impressie gebruik Iconbit


Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

evilniek

Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

alexander2

Fraai ding ik mis wel 1 sub formaat PGS.

Subtitles Format Supported
SRT, SMI, SSA, IDX/SUB, SUB

evilniek

Frank, ik zie in mijn glazen 3D-bol een review van de iconbit XDS1003D :D. Ik heb zelf denk ik meer vertrouwen in de iconbit, xstreamer hoor ik alleen maar slechte berichten over eigenlijk, maarja, who am i ;)
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

evilniek

Een review van een Russische site; Iconbit XDS1003D
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

stennisborne

Quote from: evilniek on November 11, 2011, 20:14:02
Een review van een Russische site; Iconbit XDS1003D


Had ik gezien maar slecht leesbaar in translator, en mijn russisch is niet zo heel sterk  ;D dus ik verwacht binnenkort snel een vergelijkende test tussen deze 2 aangezien ze samen op vele websites aangekondigd werden.
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate

evilniek

Quote from: stennisborne on November 14, 2011, 13:06:10
Had ik gezien maar slecht leesbaar in translator, en mijn russisch is niet zo heel sterk  ;D dus ik verwacht binnenkort snel een vergelijkende test tussen deze 2 aangezien ze samen op vele websites aangekondigd werden.

Komt er op neer dat het best een goeie speler is, hij doet alleen geen BD full menu, wel 3D ondersteuning.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

Peerless Monster

Quote from: stennisborne on November 10, 2011, 11:25:47
Beiden zijn leverbaar momenteel, ik wacht nog even op een vergelijking tussen beide die zou 1 dezer dagen moeten komen verwacht ik toch. Aangezien er in veel stukken op internet over beide werd geschreven, dit zijn de enige 2 3D mediastreamers die er momenteel te koop zijn

Unboxing Prodigy


Unboxing Iconbit


Impressie gebruik Iconbit




SJonge wat een vreselijke fimpjes zijn dat...
Tig minuten gaan kijken hoe iemand de meeste lelijke afstandsbediening uit een zakje haalt...
Kan me voorstellen dat je blij met met je spullen, maar hoe soms op deze manier dingen worden gefilmd... Nutteloos.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

evilniek

Quote from: Peerless Monster on November 14, 2011, 14:07:56
SJonge wat een vreselijke fimpjes zijn dat...
Tig minuten gaan kijken hoe iemand de meeste lelijke afstandsbediening uit een zakje haalt...
Kan me voorstellen dat je blij met met je spullen, maar hoe soms op deze manier dingen worden gefilmd... Nutteloos.

Ach ja, tenminste iemand die enigszins moeite heeft gedaan iets in beeld te brengen, ik kan het wel waarderen.
Arcam ~ Revel ~ Sony-SXRD ~ Panasonic ~ Oppo

stennisborne

De Xtreamer is momenteel leverbaar bij diverse webshops, ik zou na het lezen van de eerste reviews zo te zien toch nog even wachten.

Op het xtreamer youtube kanaal lijkt alles subliem te werken maar op diverse fora's lijkt het een product te zijn wat nog niet af is! Hetzelfde heb ik gelezen over de Iconbit.

vergelijk tussen prodigy & Boxee box
http://forums.boxee.tv/showthread.php?t=47613
Onkyo TX-SR608 / Mission M73 fronts / Mission 73 Rears / Mission M7C2 Center / Mordaunt short MS308 Sub / Samsung UE48H5570 / Humax iHdr-5050c / Dune HD MAX / Logitech Harmony Ultimate