Play.com: Nederlandse ondertitels + douane?

Started by Ghanzzzzz, October 17, 2011, 18:03:56

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Ghanzzzzz

Zo af en toe wil ik naast het stereogebeuren ook wel eens een filmpje kijken en nu zie ik hier regelmatig tevreden mensen over play.com

Nu wil ik daar mogelijk ook bestellen, maar:
- Hoe zie ik dat dvd's/blu rays een NL ondertitel hebben?
- Tot welk bedrag mag ik bestellen zonder aanslag van de douane?


skank1

je kan de volledige lijst uk titels met nl subs bekijken bij de concurrerende site ;)
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

Thunder

Douane: Internetaankopen zonder toeslagen

Play.com verstuurt DVD/Blu-Ray per stuk, ook al bestel je er 10, vanuit een belastingvrij deel van europa. Hierdoor kom je maar zelden aan bedragen per pakketje dat boven de toeslaggrens ligt. Erg slim natuurlijk.

De ondertitels blijft een gok als je je DVD's uit het buitenland laat komen. Dit is 1 van de redenen dat ik daar toch nog een beetje huiverig over ben. Vaak genoeg gelezen dat een DVD een bepaalde ondertitel toch niet heeft, terwijl het wel bij de omschrijving bij stond. Voor de rest kan het soms even duren voordat je pakketje er is van Play.com. Vooral met nieuwe games is het me wel eens vaker dan eens voorgekomen dat mijn pre-order pas een week of 2-3 na de releasedatum in de bus lag. Verder is contact zoeken met ze niet echt makkelijk. Daarentegen is het wel zo dat als een pakketje na een x aantal weken niet is binnengekomen, ze ook niet moeilijk doen en je gewoon of je geld terug doen of het product opnieuw versturen. Tenminste, dat is mijn ervaring.
Sony 46W5500 - Onkyo TX-NR609 - Zelfbouw HTPC Win7x64-XMBC 8.5TB Schijfruimte - PS3 Slim 320GB - Apple iPad2 16GB 3G - 6x Boston Acoustics A25 - Boston Acoustics A225C Center - Soundstyle Z2 Stands Front - Apollo A2 20cm Stands Back - Epik Legend Subwoofer - Fisual Havana SW cable

Ghanzzzzz

Thnx voor de info! Zeker nuttig voor me!

Ik ga eens op zoek naar die 'concurrerende site'
Is deze altijd up-to-date?

skank1

Quote from: Ghanzzzzz on October 18, 2011, 12:01:57
Thnx voor de info! Zeker nuttig voor me!

Ik ga eens op zoek naar die 'concurrerende site'
Is deze altijd up-to-date?
yes
zie pm
HT stijnopolis: Epson TW9300, Marantz sr7010, Custom 21:9 widescreen, Vero 4K, Fronts: Focal 826V, Center: Focal CC800V, Surrounds: Focal SR700 SurroundBacks: Focal 807V + Norstone stylum 2 stands.., Dual sub: SVS PC12SND-DSP/SVS Pb12+
Woonkamer setup: LG 4K Oled Tv 55C7V, Shield TV, Orange TV , JBL Bar 9.1
Gaming: : PS5, PS4, Nintendo Switch, Wii

painore

hmm, die concurrerende site zou ik ook wel eens willen zien. Iemand een linkje?
Tannoy Mercury F3, Tannoy MR B/eye, Tannoy MC B/eye, Onkyo TX-SR608, Klipsch SUB-10, InFocus X9, 80" 16:9 Kingpin scherm

LP collectie: http://www.discogs.com/collection?user=Painore

htandre

Ik wil ook wel het linkje van de concurrerende zaak.

Bvd
Andre
HT-ruimte: Yamaha RX-A780, Dune H4K Pro, Sony UBP X800M2, JVC D-ILA X7900BE, 4 x Totem Kin mini, 4 x Atacama Duo 7,Totem Kin mini Flex (Centre), Sub SVS PB1000
Wooonkamer: Yamaha N603, Totem Kin Mini, Rel Quake II, LG55B7.
Keuken: Yamaha BAR400, Sony KD 43X8307C

Paul Landsmeer

Quote from: Thunder on October 18, 2011, 11:35:31
Douane: Internetaankopen zonder toeslagen

Play.com verstuurt DVD/Blu-Ray per stuk, ook al bestel je er 10, vanuit een belastingvrij deel van europa. Hierdoor kom je maar zelden aan bedragen per pakketje dat boven de toeslaggrens ligt. Erg slim natuurlijk.

Play verstuurt vanaf Jersey, een niet-EU land. Je kunt dus aangeslagen worden, is mij ook ooit overkomen. Let dus vooral op met duurdere titels boven de 25 Euro (daaronder heb je er, vanwege de separate verzending, inderdaad geen last van).

Zie douane.nl (http://www.douane.nl/particulier/internetaankopen/internetaankopen-05.html#P191_10467)

QuoteUitzonderingsgebieden binnen de EU-landen
Voor bepaalde gebieden die deel zijn van het douanegebied van de EU, de uitzonderingsgebieden, gelden andere regels. Deze gebieden zijn:
de Ă…land eilanden (Finland)
de Canarische eilanden (Spanje)
de Kanaaleilanden (Verenigd Koninkrijk)
de Franse overzeese departementen Guadeloupe, Frans Guinea, Martinique en Reunion
Berg Athos (Griekenland)
Voor deze gebieden gelden afwijkende regels voor accijns en omzetbelasting (btw). Komt u uit een uitzonderingsgebied een EU-land binnen? Dan geldt de vrijstelling van belastingen voor de goederen die u meeneemt alsof u uit een niet-EU-land komt.

RalphH

check bij play altijd de omreken koersen even die ze hanteren, wisselen namelijk vaak per produkt.......en doorgaans hoger als de gangbare koers waardoor je produkt in euros dus duurder is als eigenlijk in ponden.'
Om deze reden gebruik ik play nooit meer, amazon UK is doorgaans goedkoper (en geen probleem met douane kosten --> EU).
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Paul Landsmeer

Sinds Amazon UK vanaf 25 euro gratis verstuurt, gebruik ik Play.com ook niet meer - nooit gedoe met douane.

clockwork

Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling