Dreambox ?

Started by J.A.F._Doorhof, October 16, 2011, 11:42:27

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

heb 4 versies getest allemaal zelfde probleem.
Via LAN inderdaad, zowel onder windows als Mac.

Heb nu de Newnigma2 erin zitten dat werkt wel, hoewel ik net bij een update alleen maar een wit scherm met starting blijf zien.
Ben nu 3.1.2 weer aan het uploaden.

Iemand een tip om automatisch zenderlijsten te downloaden ?
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Raphie

Frank, ff een paar tips:

om het even welk image
downloaden via FTP in je temp folder zetten
installeren via dreambox remote

Zenderlijsten naar www.sat4all.com
en in het settings forum 1 v/d de Satje of andere lijsten pakken
daarna naar het forum van je favoriete CAM en de wereld ligt open :D
JBL PRX Power!

J.A.F._Doorhof

Ga toch maar handmatig zoeken, krijg bij 90% van de zenders te zien "probleem met tuner instellingen".
Vreemde is dat sommige Astra1 wel werken, andere niet dus is geen DisEQ probleem.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Alles werkend, maar wel door handmatig te zoeken.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Eerste indruk is zeer positief.
Zeker geen receiver voor de beginner, handleiding is zeer summier en online verzand je al snel in fora waar mensen er al vanuit gaan dat je alles weet, een echte beginners Guide heb ik niet echt kunnen vinden waar je wat aan hebt.

Draai newnigma2 op dit moment, letters zijn zeer goed te lezen, gebruik nu de beyond dreams skin, maar eigenlijk met alle skins was het te lezen op de kleine tv.

Zappen gaat razendsnel in vergelijk met de sab en inverto, en na het handmatig inlezen werken alle zenders die ik hoor te ontvangen. Het is jammer dat de online zenderlijsten niet werken, krijg dan bij veel zenders n/a of tuner fout, diseq is goed ingesteld.

Heb wel een paar gehad dat de unit naar nederland 1 sprong en alle alle zenders grijs maakte, wilde je wisselen kwam er de melding "geen tuner beschikbaar" net alsof hij wat wilde opnemen terwijl daar geen opdracht voor was gegeven.

Bediening is simpel en doeltreffend, hoewel de menu structuren wel even wennen zijn, de vele plugins en extra's zijn erg leuk en handig.

Eindelijk een receiver met een goede Mac ondersteuning, idreamx is letterlijk geniaal, vanaf elke desktop gewoon de zenderlijsten aanpassen, tv kijken, opnemen etc, waanzinnig.

Op de iPad en iPhone ondertussen Dream live geïnstalleerd en ook daar zeer van onder de indruk, alleen even hopen dat ze ook de HD kanalen gaan laten zien, anders kan ik bv net naar edl1 kijken.

Overall geniale box met veel mogelijkheden, zal nog wel eens in het Cam gedeelte duiken, maar ik heb gewoon netjes een abbonoment, maar het is altijd leuk om meer discoverys te zien ;)
Als iemand me dat een keer uitleggen ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

bart_nl

download je wel de 800se openpli image van de Pli website?
Zenderlijsten doe je ongetwijfeld wat fout. Wanneer je een recente lijst download zou die gewoon moeten werken.

Fleetwood

#31
hier dus voor de 800se:

http://openpli.org/download/dm800se/

Gr. Remko
pioneer pdp-4280XA + Xtrend 10000
en nog wat andere zooi int kastje... :-)

ritchard

Menu, applicaties, downloaden plugins, settings, en je kan uit meerdere lijsten kiezen.
Om te streamen over het internet gebruik ik een slingbox en kan kijken waar ik wil op mijn telefoon en laptop.
Gr. Ritchard
Mcintosh MX123, Mcintosh MC207, Hifi Rose 150B. Arcam Rphono. Thorens 125 MK2, Naim Audio CD3, Sonus Faber Olympica 3, Olympica 1, Olympica center, Venere Wall/Atmos, 2 x SVS SB-3000, MiniDSP DDRC-24, Epson EH-LS11000W, Screen INT 114 inch 4K, lg oled65g26la, Nividia Shield pro, Audioquest Mackenzie xlr.

bart_nl

Quote from: ritchard on October 30, 2011, 15:36:20Om te streamen over het internet gebruik ik een slingbox en kan kijken waar ik wil op mijn telefoon en laptop.
juist met een Dreambox is een Slingbox helemaal niet nodig? Mits je voldoende bandbreedte hebt kun je met Dreambox SD-TV prima over internet streamen.

danielo

Quote from: bart_nl on October 30, 2011, 16:13:44
juist met een Dreambox is een Slingbox helemaal niet nodig? Mits je voldoende bandbreedte hebt kun je met Dreambox SD-TV prima over internet streamen.

Hai,

Heb een vu+ werkt opzicht prima maar een slingbox erbij werkt toch een stuk beter als je in een hotel zit. het zou leuk zijn als SD goed over de lijn gaat maar in de praktijk is dat toch niet zo. Het is wel zo dat iets als een vu+ voor nerds als ons een verademing is tov een aantal merken die ik hiervoor heb gehad. Tot nu toe (gok klein jaartje) prima ervaringen beter dan de vele merken hiervoor.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

bart_nl

Quote from: danielo on October 30, 2011, 16:26:32Heb een vu+ werkt opzicht prima maar een slingbox erbij werkt toch een stuk beter als je in een hotel zit. het zou leuk zijn als SD goed over de lijn gaat maar in de praktijk is dat toch niet zo.
ja, ik heb het eigenlijk alleen op redelijk goede locaties geprobeerd maar wanneer bandbreedte beperkt is zal de 1:1 streaming van de Dreambox niet meer werken terwijl de Slingbox daar ongetwijfeld beter mee omgaat.