M&G HTip - Chamber of dreams (9-10-11)

Started by mtissink, October 10, 2011, 08:53:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

SV..S

Quote from: HTip on October 10, 2011, 23:29:35
Klein noem je dat.
En dan gebruikt hij nog een hoop afkortingen ::)

Leuk stukje Thuur, maar dat met die vogeltjes moet je even toelichten?




Oppo bdp-95/          JBL Ti-k10, JBL Ti-K2
Jl Audio F113         Jvc Dla-x5000
Arcam avr 550           panasonic tx-p42g15

Martijnst1990

Zeker een leuk stukje, leest heerlijk weg :) En als je nog even de namen hebt van de Vogeltjes en de 2 gitaren ben ik helemaal blij, hou wel van dat soort muziek ;D

Philip, welke cd van Alan Parsons was dat? Ik heb namelijk Eye in the Sky en die cover lijkt mij hetzelfde, maar kan het nummer niet vinden.

Edit: kijk er weer is overheen, volgens mij is het Silence and I?
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

denoontje

Moet ik echt ons geheim prijsgeven over de vogels en gitaristen?

RalphH

tjilp, ploink, klaar

Zal ff duren voordat ik serieus kan gaan reageren/typen...nog steeds geen internet.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Martijnst1990

Quote from: denoontje on October 11, 2011, 13:49:57
Moet ik echt ons geheim prijsgeven over de vogels en gitaristen?
Mag naar mij ook per PM hoor ;D
JVC DiLA X5500 • Adeo Plano 100" • Denon AVR X4500H • XTZ 99.36 MKII fronts, 99.26 center en rears, 4x S2 Atmosphere • XTZ 1x12 • JL Audio 12W7 • Sony PS5 •

Dedicated HT

treky22

Quote from: denoontje on October 11, 2011, 13:49:57
Moet ik echt ons geheim prijsgeven over de vogels en gitaristen?

Nemen jullie die 12 Nov mee hier naartoe ?  ::)

En weer leuke verslagen hier. Zo te lezen hebben ook jullie het weer goed naar je zin gehad.
Kan ook niet anders in die geweldige ruimte  :worship:
Ik wou dat ik een dedicated ruimte had, maar helaas ... ik moet het met de woonkamer doen.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Pinohelmond

Quote from: treky22 on October 11, 2011, 15:13:29

Ik wou dat ik een dedicated ruimte had, maar helaas ... ik moet het met de woonkamer doen.

Die anders ook bepaald niet misselijk is  ;)
Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

denoontje

Quote from: treky22 on October 11, 2011, 15:13:29
Nemen jullie die 12 Nov mee hier naartoe ?  ::)

En weer leuke verslagen hier. Zo te lezen hebben ook jullie het weer goed naar je zin gehad.
Kan ook niet anders in die geweldige ruimte  :worship:
Ik wou dat ik een dedicated ruimte had, maar helaas ... ik moet het met de woonkamer doen.

THuurlijk nemen we die mee ;-)

mtissink

Quote from: denoontje on October 11, 2011, 19:42:06
THuurlijk nemen we die mee ;-)
Haha.., hij zei Thuurlijk! :)

PS: Mijn verslag moet er nog aankomen.., crisis dans la job..! :|
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

HTip

Quote from: Martijn90 on October 11, 2011, 10:16:04
Philip, welke cd van Alan Parsons was dat? Ik heb namelijk Eye in the Sky en die cover lijkt mij hetzelfde, maar kan het nummer niet vinden.

Edit: kijk er weer is overheen, volgens mij is het Silence and I?
Klopt helemaal!
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Thuur, ik heb je verslag aan Annet voorgelezen en we hebben erg gelachen. Erg gevatte opmerkingen... Annet vond de passage over de lasagne en het niet verprutsen enzo erg leuk gevonden. Bedankt ook voor de mooie woorden. Terwijl jij het toch ook goed voor elkaar hebt :wub:

Vanavond even aan de gang geweest met REW en ik heb grafieken kunnen genereren. Alleen hoe ik ze moet interpreteren is inderdaad niet eenvoudig. Ik ga ze natuurlijk nog posten, als ik weet welke settings iedereen gebruikt.

Ik zie je uitnodiging voor jou M&G wel verschijnen :popcorn:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Quote from: mtissink on October 11, 2011, 20:28:50
Haha.., hij zei Thuurlijk! :)

PS: Mijn verslag moet er nog aankomen.., crisis dans la job..! :|
:D

Heeft geen haast, hoor! Ik (We) zie(n) het wel een keer verschijnen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

mtissink

Quote from: HTip on October 11, 2011, 23:44:46
:D

Heeft geen haast, hoor! Ik (We) zie(n) het wel een keer verschijnen...
Goed om te horen.
Ben ik toch voor vandaag bijna klaar met werk. Gelukkig was ik pas om 7u begonnen.

Wel jammer dat ik mijn hele CD collectie bij jou heb laten liggen..!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

drees62

Quote from: HTip on October 11, 2011, 23:43:24


Vanavond even aan de gang geweest met REW en ik heb grafieken kunnen genereren. Alleen hoe ik ze moet interpreteren is inderdaad niet eenvoudig. Ik ga ze natuurlijk nog posten, als ik weet welke settings iedereen gebruikt.


Leuke verslagen! Ben benieuwd naar de REW plaatjes. Aangezien ik ook al ruim een jaar aan het stoeien ben met akoestiek en REW ben ik heel benieuwd hoe jou ruimte grafisch in beeld wordt gebracht. 3 plaatjes zijn zeker interessant:
- SPL grafiek (voor de pieken en dalen in de weergave)
- RT 60 grafiek (voor de nagalmtijd)
- Waterfall diagram (combinatie van beide bovenstaande)

Kom maar op met die plaatjes  ;D ;D ;D

denoontje


HTip

Quote from: denoontje on October 12, 2011, 13:13:36
`philip heb je de file kunnen downen?
Is gelukt. Zie PM ;)

Quote from: drees62 on October 12, 2011, 13:03:35
Leuke verslagen! Ben benieuwd naar de REW plaatjes. Aangezien ik ook al ruim een jaar aan het stoeien ben met akoestiek en REW ben ik heel benieuwd hoe jou ruimte grafisch in beeld wordt gebracht. 3 plaatjes zijn zeker interessant:
- SPL grafiek (voor de pieken en dalen in de weergave)
- RT 60 grafiek (voor de nagalmtijd)
- Waterfall diagram (combinatie van beide bovenstaande)

Kom maar op met die plaatjes  ;D ;D ;D
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen ;) Ik neem aan dat je elke grafiek uit die ene meting kan genereren, maar ik ben nog een noob met REW.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

drees62

Quote from: HTip on October 12, 2011, 21:00:01
Is gelukt. Zie PM ;)
Ik zal kijken wat ik voor je kan doen ;) Ik neem aan dat je elke grafiek uit die ene meting kan genereren, maar ik ben nog een noob met REW.

Klopt, alleen de waterfall moet je even "genereren". Is een button linksonder in de grafiek.
Ik denk dat je in de toekomst hier nog veel mee aan het stoeien gaat. Als je ook maar iets gaat wijzigen in je set kun je zelf meten wat het doet.

HTip

Ik ben met REW bezig, maar ik ben even kwijt wat het verschil was tussen meting 1 en 2. Was iets met clipping? Hebben we toen de SPL verlaagd?

Quote from: drees62 on October 12, 2011, 21:11:28
Klopt, alleen de waterfall moet je even "genereren". Is een button linksonder in de grafiek.
Ik denk dat je in de toekomst hier nog veel mee aan het stoeien gaat. Als je ook maar iets gaat wijzigen in je set kun je zelf meten wat het doet.
Thanks! Ik had het net gevonden. Zit wel erg veel info in 1 zo'n meting. Denk dat je gelijk hebt, want het is wel een erg uitgebreid programma.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje


HTip

#44
Zoals eerder gezegd ben ik nog een beetje noob met REW, dus het heeft even geduurd voor dat ik de grafieken had in een leesbaar formaat en ook nog een goede afbeelding maar hier zijn ze dan.

Achtereenvolgens de SPL en de waterfall (meting met Radioshack dB-meter). Ter vergelijk de output van de DD18 (meting met ECM8000 microfoon).

Linksvoor


Rechtsvoor


Middenvoor (tussen de voorstoelen)


Schiet er maar op. Ik ga overigens (nu nog) niets aanpassen. De sub staat prima en ik ben tevreden met het geluid :wub:

Ik heb ze ook in het metingen-topic geplaatst ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

denoontje

hebben de 2 heren in 2 weken nu nog niets geschreven??????

HTip

Quote from: denoontje on October 24, 2011, 21:18:44
hebben de 2 heren in 2 weken nu nog niets geschreven??????
Mark is ermee bezig. Wordt een enorm lang verhaal, want dat was alweer een paar dagen geleden :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

RalphH

Quote from: denoontje on October 24, 2011, 21:18:44
hebben de 2 heren in 2 weken nu nog niets geschreven??????

Arghf, jahoor zandhaas  ;D. Ik ben op zoek naar inspiratie, maar dat komt nog goed.
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

denoontje


Martijn M

HTip, dat laag is nog wel voor verbetering vatbaar. De resonanties rond 30, 40 en 65 hz zou ik notchen. Drie subs toevoegen is zeker geen optie? ;)
Dutch & Dutch