"Aangenaam klassiek" streaming demo

Started by Nahpets, October 2, 2011, 14:40:55

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Nahpets

Dit event is inmiddels afgelopen maar wil jullie toch even één en ander vertellen.

Waar: Streaming4Home te Kamerik (mini plaatsje achter Woerden) (geen linkje want geen forumsponsor, uiteraard wel op het web te vinden)

Wat: Aangenaam klassiek streaming demo

Waarmee:
Streaming apparatuur:
- Olive 6HD
- BluCinema Mediasolutions Audio PC met Antelope Zodiac Gold USB DAC
Versterkers:
- Modwright LS 100 buizenvoorversterker en de KWA 100 SE eindversterker
Luidsprekers:
- Montana monitoren.

Wie: Kees Romijn

Kees Romijn is met Streaming4Home een nieuwe winkel begonnen. Bij binnenkomst valt meteen de mooie inrichting op. Alles staat ook lekker ruim opgesteld. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik meer aangetrokken werd door het gebruik van de Antelope DAC dan het feitelijke idee van het promoten van klassieke muziek icm streaming. Ik speel thuis wel wat klassiek af (favoriet is de Schilderijententoonstelling van Modest Mussorgsky, daar kan ik niet genoeg van krijgen, versie 6 of zo is onderweg) maar vind mezelf zeker geen kenner of uitgesproken liefhebber.

Kees heeft de 3 verschillende versies van de Zodiac de revue laten passeren en uitgelegd wat de verschillen zijn en waarom die aanpassingen toegepast zijn. Een helder verhaal waarbij hij ook op mijn lastige (want noob) vragen een prima antwoord weet te geven.

Het geluk was met mij. In de winkel was ik op dat ogenblik de enige luisteraar en kon dus ook wat anders kiezen dan klassiek. Op het uiterst gebruiksvriendelijke en overzichtelijke streaming systeem werd een HD opname uitgezocht en gespeeld. Verwacht nu geen uitgebreid verhaal over de Zodiac DAC. Het punt is uiteraard dat ik niet alleen de DAC gehoord maar het totale systeem. Dat hele systeem laat een enorme detaillering horen. De breedte is dik in orde. De diepte liet wat te wensen over. Volgens Kees wellicht door de opname en inspeelfenonemen/plaatsing van de luidsprekers. Andere opname uitgezocht waar ik de diepte goed van ken en helaas wederom geen diepte.

Bij het afscheid nemen kreeg ik de 3CD Aangenaam Klassiek mee met daarbij een USB-stick met de opnames in verschillende bestandsformaten, top!

Al met al een plezierige ervaring rijker.

+ punten:
Hartelijke ontvangst
Mooie inrichting
Voldoende aandacht zonder opdringerig te zijn (dat blijft altijd een hele moeilijke inschatting voor een middenstander om niet opdringerig maar ook niet ongeïnteresseerd over te komen)
Mooie apparatuur
Alle tijd
Het cadeautje bij het afscheid

- punten:
Eigenlijk maar 1. Ik vind het eerlijk gezegd niet acceptabel dat inspelen en opstelling van luidsprekers als excuus worden gebruikt wanneer een set niet optimaal klinkt. Zet geen spullen neer die niet ingespeeld zijn, zet de luidsprekers neer waar ze het beste tot hun recht komen, je hebt er de ruimte voor. Als een set dan anders klinkt dan ik wil is het een kwestie van smaak (mijn smaak cq de smaak van degene die de set heeft samengesteld).



I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.