Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Started by gerzom, September 28, 2011, 00:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

gerzom

Quote from: twani on May 29, 2015, 12:06:49
Goed zo!   Ook de sausen laten staan hé :tounge:
Uitteraard, da's eeuwig zonde van de smaak van vlees en vis, nergens voor nodig!

:angel:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


felix01

Quote from: gerzom on May 29, 2015, 10:56:14
Zo en nu weer terug naar waar het hier allemaal om gaat, Audio  ;)

Vandaag opgehaald: Audioquest Wind XLR  :inlove:



Eerste indruk: precies wat me zo opviel tijdens de luistersessies; rust, details, plaatsing, stereobeeld alles is gewoon beterder  ;)

We genieten hier weer lekker verder!

Profi met de nieuwe kabels;zien er goed uit!
Is verschil met de yters zo groot?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Fransosowitz

Mooie kabels inderdaad. Ik heb voor mijn draaitafel ook Audioquest interlink. Weliswaar een RCA en een goedkoper type (welke is me even ontschoten), maar die bevalt ook goed.


Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen de Yters en deze XLR kabel.


Veel luisterplezier in ieder geval met je nieuwe aanwinst.

take5

Quote from: gerzom on May 20, 2015, 20:59:45
hehehehe, na jaren BBQ'en op de Weber Kettle BBQ's (heb nu 2 57cm Webers staan) heb ik de stap naar gas gezet.
Ben heel benieuwd hoe dit gaat werken, heb er wel hoge verwachtingen van  ;D

Is het niet zo dat de meeste barbecue enthousiasten om een gegeven moment juist overstappen van gas (indien ze daarmee zijn begonnen) naar kolen? In mijn persoonlijke ervaring is dit toch ook echt lekkerder (en natuurlijk ook veel leuker).

Hier gaat het kolengetookte buitenmagnetronnetje ook het hele jaar door aan - kan niet zonder!

gerzom

Quote from: take5 on May 29, 2015, 20:02:57
Is het niet zo dat de meeste barbecue enthousiasten om een gegeven moment juist overstappen van gas (indien ze daarmee zijn begonnen) naar kolen? In mijn persoonlijke ervaring is dit toch ook echt lekkerder (en natuurlijk ook veel leuker).

Hier gaat het kolengetookte buitenmagnetronnetje ook het hele jaar door aan - kan niet zonder!
Hier staan beide gezellig naast elkaar, vandaag ff snel wat eten klaar gemaakt op de gas BBQ. Morgen hele dag spare-ribs grillen op de kolen BBQ. Best of both worlds  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Quote from: Fransosowitz on May 29, 2015, 19:47:33

Ik ben ook wel benieuwd naar het verschil tussen de Yters en deze XLR kabel.


Deze kabels klinken gewoon net weer een stapje beter dan mijn Yters. Meer details, beter gecontroleerd laag, mooiere staging (meer diepte), de individuele stemmen en instrumenten staan erg mooi los van elkaar.
Van die dingen zeg maar  ;D

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Broem

Quote from: gerzom on May 29, 2015, 20:37:12
Hier staan beide gezellig naast elkaar, vandaag ff snel wat eten klaar gemaakt op de gas BBQ. Morgen hele dag spare-ribs grillen op de kolen BBQ. Best of both worlds  ;D

De hele dag spare-ribs grillen  :clapping: Waar en hoe laat kan ik aanschuiven  8) Broem loves ribs.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

gerzom

Quote from: Broem on May 30, 2015, 10:43:03
De hele dag spare-ribs grillen  :clapping: Waar en hoe laat kan ik aanschuiven  8) Broem loves ribs.
;D

Hopelijk gaat het weer vandaag nog wel een beetje meewerken, 4-5 uur grillen met dit soort hagelbuien gaat um nie worre  :nopompom:

Ach ja, dan maar muziek luisteren  :pompom:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Broem

Komt er een beetje geluid uit die Weber  ;D Veel sissende bijgeluiden zeker  :tongue2:
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

Jumping Jack

Ik heb hier vanmiddag ook in de regen staan bbq-en. Dan hoor je de buren bijna denken dat ik mijn verstand kwijt ben...  :D
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

Mitch--

Quote from: Jumping Jack on May 30, 2015, 19:51:31
Ik heb hier vanmiddag ook in de regen staan bbq-en. Dan hoor je de buren bijna denken dat ik mijn verstand kwijt ben...  :D

'A man has got to eat'  ;)
Harbeth Compact 7ES-3 40th Anniversary-Lejonklou Källa-Lejonklou Superkikkin-Lejonklou Tundra 2.5-Linn K400 'Lejonklou spec'

gerzom

toch nog gelukt vandaag



Spare-ribs, varkensnek (procureur) krieltjes, maiskolven en aalbessenjam-sausje.

Alleen de spare-ribs van de slager en niet helemaal zelf gemaakt want mijn zoontje is van een klimrek gevallen in de dierentuin en we hebben 3 uur in het ziekenhuis gezeten omdat z'n middenvoetsbeentje gebroken is...... nu in het gips dus:


Kinderen inmiddels in bed, dus nu weer lekker muziek luisteren met vrienden  :music:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Vrijdagmiddag geluisterd naar de Audio Research "show" bij AudioXperience.

Set bestond uit: Magico S3, AR Ref 75 SE, AR Ref 5SE, DCS Debussy dac, Aurender X100, Linn Klimax (latest & greatest) en dan nog wat kabels van Shunyata, AudioQuest en Crystal

Ongelofelijk wat een geweldig mooie set was dat zeg, staging, diepte, details, controle, etc. alles klopte. Leuke was ook het verschil te horen tussen een "normale" Ref 75 en de SE. Verschil was toch wel duidelijk te horen, net wat meer lucht om de verschillende instrumenten, mooiere "ronde" sound

Al met al een erg leuke middag gehad, ondanks de hitte  ;)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

Quote from: gerzom on June  7, 2015, 12:04:27
Vrijdagmiddag geluisterd naar de Audio Research "show" bij AudioXperience.

Set bestond uit: Magico S3, AR Ref 75 SE, AR Ref 5SE, DCS Debussy dac, Aurender X100, Linn Klimax (latest & greatest) en dan nog wat kabels van Shunyata, AudioQuest en Crystal

Ongelofelijk wat een geweldig mooie set was dat zeg, staging, diepte, details, controle, etc. alles klopte. Leuke was ook het verschil te horen tussen een "normale" Ref 75 en de SE. Verschil was toch wel duidelijk te horen, net wat meer lucht om de verschillende instrumenten, mooiere "ronde" sound

Al met al een erg leuke middag gehad, ondanks de hitte  ;)
Klinkt als een fantastische set. Op Guarneri's gaan die Arc's overigens ook fantastisch.. ;)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

gerzom

Quote from: tompj on June  7, 2015, 12:27:24
Klinkt als een fantastische set. Op Guarneri's gaan die Arc's overigens ook fantastisch.. ;)
....... ik hou het (voorlopig?) gewoon lekker bij mijn Passen  ;D
In mijn oren ook een erg lekkere combi.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


tompj

Quote from: gerzom on June  7, 2015, 12:32:50
....... ik hou het (voorlopig?) gewoon lekker bij mijn Passen  ;D
In mijn oren ook een erg lekkere combi.
Flauwert... ;)
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

gerzom

Quote from: tompj on June  7, 2015, 13:32:29
Flauwert... ;)
Tja, soms moet je moeilijke keuzes maken in het leven..........  ;) Maar ik kan hier meer dan prima mee leven!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


felix01

Quote from: gerzom on June  7, 2015, 13:39:20
Tja, soms moet je moeilijke keuzes maken in het leven..........  ;) Maar ik kan hier meer dan prima mee leven!

Tuurlijk, heel mooie set ook!!!!
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

Fransosowitz


Leuk dat je bij die show geweest bent Gerzom! Ik had de aankodniging gezien op hifi.nl.

Quote from: tompj on June  7, 2015, 12:27:24
Klinkt als een fantastische set. Op Guarneri's gaan die Arc's overigens ook fantastisch.. ;)


Een half jaartje terug heb ik de Ref 75 voor een paar weken thuis gehad i.c.m. mijn Memento's. De klank was zeker niet verkeerd. Maar voor mij was het geen ultieme match: ik miste wat controle. En bovendien vond ik het tonaal wat te helder.
Er waren uiteraard ook zaken die erg goed waren: zoals de rijkheid in klank van b.v. gitaren en de diepte in het stereobeeld was erg fraai.

tompj

#894
Quote from: Fransosowitz on June  7, 2015, 20:45:36
Leuk dat je bij die show geweest bent Gerzom! Ik had de aankodniging gezien op hifi.nl.


Een half jaartje terug heb ik de Ref 75 voor een paar weken thuis gehad i.c.m. mijn Memento's. De klank was zeker niet verkeerd. Maar voor mij was het geen ultieme match: ik miste wat controle. En bovendien vond ik het tonaal wat te helder.
Er waren uiteraard ook zaken die erg goed waren: zoals de rijkheid in klank van b.v. gitaren en de diepte in het stereobeeld was erg fraai.
Ik heb die combinatie alleen bij een dealer gehoord. Ik was diep onder de indruk. Maar ander akoestiek om maar eens iets te noemen. En met solid state zal meer controle zeker mogelijk zijn, hoewel het voor mij niets aan controle te wensen over liet. Ik luister overigens ook vooral wat rustiger jazz en klassiek.
Speakers: QLN Signature 3
Versterking: Melody AN 300B Max
Bronnen: CD: AccuphaseDP-55V, Streamer: Naim ND5 XS2, Analoog: Rega RP8, Rega RB3000 arm, Rega Neo PSU, Musical Fidelity Nu Vista Vinyl phono pre, Transfiguration Spirit mk3 mc element
Kabels: Chord Rumour X | Audioquest Red River

Graphtuner

#895
Quote from: gerzom on May 20, 2015, 21:02:06
Ach, qua weer laat ik me niet terughouden, ik BBQ het hele jaar door (gemiddeld 1 a 2 per week gaat hier de BBQ wel aan)

dan ben je waarschijnlijk ook hier te vinden?
http://www.bbqforum.nl/

hier een oklahoma eigenaar en fan :)
Klipsch Heresy II / Mcintosh C2600 / Mcintosh MC275 / VPI Classic / Dynavector D17D3 / Astin Trew AT3500plus / Auralic Aries mini

gerzom

gisteren weer een kleine aanpassing aan mijn speakres gedaan, aangezien de zit positie in mijn bank erg laag is, stelde Erik van AudioXperience voor om de speaker een klein beetje te kantelen......... en BAM!: een stuk meer samenhang in het geluidsbeeld.

Blijven "rare" speakers die Memento's, zo gevoelig voor hoe je ze plaatst, maar als ze staan  :inlove: :inlove: :inlove:

Nu nog met een stukje non-audiofiel kurk (lees onderzetter voor hete pannen) dus nu maar weer opzoek naar het juiste audiofiel-verantwoord materiaal om de stands 0,5 cm te verhogen aan de achterkant  ;D


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


felix01

Quote from: gerzom on July 18, 2015, 22:35:18
gisteren weer een kleine aanpassing aan mijn speakres gedaan, aangezien de zit positie in mijn bank erg laag is, stelde Erik van AudioXperience voor om de speaker een klein beetje te kantelen......... en BAM!: een stuk meer samenhang in het geluidsbeeld.

Blijven "rare" speakers die Memento's, zo gevoelig voor hoe je ze plaatst, maar als ze staan  :inlove: :inlove: :inlove:

Nu nog met een stukje non-audiofiel kurk (lees onderzetter voor hete pannen) dus nu maar weer opzoek naar het juiste audiofiel-verantwoord materiaal om de stands 0,5 cm te verhogen aan de achterkant  ;D

paar Harmonix voetjes eronder?
VIVID audio Giya G2,EMM Labs DV2 V2,Aurender N20,transrotor fat bob s TMD,LUXMAN M900u,LUXMAN C-900u,shunyata hydra triton,shunyata Ztron python LS kabel, shunyata cobra Ztron 2x,shunyata Alpha HC, shunyata Alpha digital ,shunyata Alpha analog,Audioquest Hurricane HC,

André_84

#898
Hee leuk, nog een bbq enthousiast! Ribbels gingen toch wel volgens de 3-2-1 methode he ;-)?

Hier ook een enthousiasteling. (laatste tijd wel op een 'laag pitje' though). Eerder ook zeker 1 of 2x per week het eten bereiden op de bbq, vooral indirect. vlees, groente, aardappelen, de complete maaltijd :-). Uiteraard bij voorkeur wel op kolen, incl rookhout e.d. Favoriet is reverse seared rib eye (en dan wel van minimaal 1 kilo). Eventjes 'tussen' 2 huizen een tijd moeten overbruggen in een apartementje zonder tuin. sindsdien is het bbq virus een beetje afgezwakt. Het geld geef ik nu liever uit een nieuwe sub oid ;-).
Marantz sr6010 -> KEF IQ7se, KEF IQ1, KEF IQ2c, DIY Peerless 10" PR sub

gerzom

Na een tijdje rustig aan gedaan te hebben en voornamelijk te hebben genoten van muziek (en de BBQ natuurlijk) kriebelt het toch weer hier.

Ik heb besloten om de vinyl kant van mijn set aan te pakken. Eerste stap is denk ik de externe voeding voor mijn Moon 310LP en andere kabels tussen de Scout, de Moon en de Voorversterker.

Kijken of dit de verbetering brengt die ik ervan verwacht. Ultieme stap gaat zijn de upgrade van de draaitafel en het element, maar daar gaan we maar eens serieus voor sparen  ;D


Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.