Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Started by gerzom, September 28, 2011, 00:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RZeemering

Nuc7i3 Roon ROCK server, Auralic Aries G1 streamer, Holo Audio Spring 2 level 1 DAC, Prima Luna Prologue Three voorversterker, Bryston 4bSST eindversterker, Driade Flow 405 kabels, Magnepan 20.1 speakers.

sauron

tjemig, Gerzom wat een mooie upgrade, ben zeer benieuwd. En dan laatst niks vermelden.....  :angel: , wat dacht je jij niks zeggen ik ook niet ;D

Geniet ervan, zal zeker lukken 8)

groet Sauron
you never know how strong you are, until being strong is your only choice

chansig

Zo dat zijn beauties zeg...mooi hoor.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Raphie

ja ziet er heeeeeeeel strak uit, welke Levinson pre trouwens 28?
JBL PRX Power!

gerzom

Quote from: Raphie on October 25, 2014, 17:24:34
ja ziet er heeeeeeeel strak uit, welke Levinson pre trouwens 28?
Nee, Levinson is de 26 met externe voeding, maar helaas (nog) zonder de 25 Phono.
Speelt werkelijk de sterren van de hemel hier. Weet niet of ik nog wel voor een Pass moet gaan, als ik dit zo hoor ben ik redelijk klaar  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Raphie

Quote from: gerzom on October 25, 2014, 17:32:37
Nee, Levinson is de 26 met externe voeding, maar helaas (nog) zonder de 25 Phono.
Speelt werkelijk de sterren van de hemel hier. Weet niet of ik nog wel voor een Pass moet gaan, als ik dit zo hoor ben ik redelijk klaar  ;D
LOL ja is wel een hele vettige set zo :) mooi hoor!
JBL PRX Power!

gerzom

#456
Quote from: Raphie on October 25, 2014, 17:38:57
LOL ja is wel een hele vettige set zo :) mooi hoor!
Thanks, ik val hier nog steeds van de ene verbazing in de andere bij iedere cd die in de speler verdwijnt.
Morgen "even" het rack verbouwen zodat ook mijn draaitafel weer aan kan sluiten.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Joris1971

Quote from: gerzom on October 25, 2014, 17:32:37
Nee, Levinson is de 26 met externe voeding, maar helaas (nog) zonder de 25 Phono.
Speelt werkelijk de sterren van de hemel hier. Weet niet of ik nog wel voor een Pass moet gaan, als ik dit zo hoor ben ik redelijk klaar  ;D

Kun je die Pass net op proef nemen zodat je de vergelijk kunt doen?

gerzom

Quote from: Joris1971 on October 25, 2014, 18:03:48
Kun je die Pass net op proef nemen zodat je de vergelijk kunt doen?
Vast wel, maar voor nu helemaal nog geen behoefte aan  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


YamahaRXV

Quote from: gerzom on October 25, 2014, 18:07:12
Vast wel, maar voor nu helemaal nog geen behoefte aan  ;D

Helemaal goed toch  :thumbs-up:
Devialet 200 // Kharma 3.2 CE Black Label // Eton Hexacone + Hypex DS 4.0  // Streacom FC-5 Alpha based C.A.T.+ HDPlex 100W LPS + HDPlex 250 W HiFi ATX DC-DC + SSD + 16 GB RAM + PPA USB V2 + JPLAY + Fidelizer Audio Pro + Roon Labs server // Siltech Explorer 180 L - Acoustic Revive USB 1.0 PLS - Acoustic Revive Powermax 10000 + IeGo 8055 - Furutech FP-3TS20 + IeGo 8055 - Belden 1885 ENH + Telegartner MFP8

frank2

#460
wen eerst maar eens aan deze zware EV's. Voor je verder gaat. Kan mij wel voorstellen dat je van de ene in de andere verbazing valt. Dit soort zware EV's hebben kracht autoriteit, dat vind je niet bij de "normale" versterkers van 1000 of 2000 euro.

Gewoon lekker genieten en verder kijken indien nodig.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Quote from: frank2 on October 25, 2014, 18:32:30
Dit soort zware EV's hebben kracht autoriteit, dat vind je niet bij de "normale" versterkers van 1000 of 2000 euro.


Jawel hoor....zelfs bij 1 van 500 euro.

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

gerzom

Quote from: frank2 on October 25, 2014, 18:32:30
wen eerst maar eens aan deze zware EV's. Voor je verder gaat. Kan mij wel voorstellen dat je van de ene in de andere verbazing valt. Dit soort zware EV's hebben kracht autoriteit, dat vind je niet bij de "normale" versterkers van 1000 of 2000 euro.

Gewoon lekker genieten en verder kijken indien nodig.
e
Klopt helemaal, hoewel mijn vorige ev geen "instappertje" was (6500 nieuwprijs) is dit weer een hele andere orde van grote.
"Nadeel" is dat ik zowel voor- als eindversterker heb vervangen dus kan nog niets zeggen van de invloed van de vv op het geheel, maar het geheel klinkt prachtig, dus ik ben voorlopig klaar  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


twani

#463
Quote from: chansig on October 25, 2014, 18:47:10
Jawel hoor....zelfs bij 1 van 500 euro.

Gr Hans


Tja inderdaad, en spijtig genoeg wederom zo'n ééndimensionale uitspraak van Frank. Wat weet hij hier nou van. Denkt zeker dat hij de enige is die zware eindbakken thuis heeft gehad.

Excuus voor dit intermezzo gerzom, de Pass's zijn geweldig maar dit soort uitspraken blijven té tenenkrommend om zónder reactie te laten.


Er zijn namelijk best veel speakers met een veel vriendelijker stroomconsumptie/impedantieverloop, die helemaal niet blij worden van dergelijk zware eindversterking, sterker nog daarvan mínder kunnen gaan klinken zelfs.


Voor de Sonussen is inderdaad het een "droomkeuze" ;)

Raphie

Quote from: frank2 on October 25, 2014, 18:32:30
wen eerst maar eens aan deze zware EV's. Voor je verder gaat. Kan mij wel voorstellen dat je van de ene in de andere verbazing valt. Dit soort zware EV's hebben kracht autoriteit, dat vind je niet bij de "normale" versterkers van 1000 of 2000 euro.

Gewoon lekker genieten en verder kijken indien nodig.
Frank, jij hebt toch helemaal geen zware versterker?
JBL PRX Power!

Dirk

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Bas Akkerman

Laten we het bij de set van Gerzom houden. Die is veel te mooi om in oude gewoonten te vervallen! Alvast bedankt!
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

Broem

Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen en\of overeenkomsten. Het hart van de set is immers vervangen.
Hegel H590 versterker | Focal Sopra 2 speakers | Audiolab 6000 CDT | Auralic Aries G 2.1| Silent Angel Rhein | Roon | Pro-ject Phonobox RS pre met Phono RS Power Box| Pro-ject Xtension 10 - Ortofon Cadenza Black | ADL GT40 en Sennheiser HD 700 | Audioquest Water XLR, Diamond USB, Shunyata digital power cable | Audioquest GO-4 LS cable | Audioquest Blizzard powercable and Niagara 1200 filter | Bonn 8 Silent Angel switch met Forester F1 power | NEOTECH NEET-1008 Ethernet RJ45

chansig

Quote from: Broem on October 25, 2014, 19:22:41
Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen en\of overeenkomsten. Het hart van de set is immers vervangen.

Heeft Gerzom zichzelf vervangen dan ?  :D

Gr Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

twani

Quote from: Bas Akkerman on October 25, 2014, 19:11:10
Laten we het bij de set van Gerzom houden. Die is veel te mooi om in oude gewoonten te vervallen! Alvast bedankt!

Klopt, maar sommige mensen hebben nu eenmaal af en toe een "corrigerend tikje op de vingers" nodig :D

gerzom

Quote from: Broem on October 25, 2014, 19:22:41
Ik ben vooral benieuwd naar de verschillen en\of overeenkomsten. Het hart van de set is immers vervangen.
Ik ben er nog  ;D, maar de grootste verschillen die ik nu merk tov mijn vorige vv en ev:
- rust, rust en nog eens rust; ik luister nu naar muziek, niet meer naar een installatie of speakers
- ik heb nu veel meer diepte in het geluidsbeeld
- waar het vroeger op hogere volumes nog wel eens "vol" wilde lopen in mijn kamer en ik dat toeschreef aan de akoestiek, is dat nu helemaal niet meer het geval........... (wil hier trouwens absoluut geen akoestiek wellus-niettus mee ontketenen!!!!)
- Mooiere separatie van instrumenten en stemmen
- meer en strakker laag, Jamie Woon gaat nog veel dieper door dan voorheen  :headbanging:
- details zoals de toets aanslagen bij een piano concert van Bach

Kortom, mijn Guaneri's laten nu veel meer en beter horen waartoe ze in staat zijn  :music:

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Bas Akkerman

Quote from: gerzom on October 25, 2014, 21:12:07
Ik ben er nog  ;D, maar de grootste verschillen die ik nu merk tov mijn vorige vv en ev:
- rust, rust en nog eens rust; ik luister nu naar muziek, niet meer naar een installatie of speakers
- ik heb nu veel meer diepte in het geluidsbeeld
- waar het vroeger op hogere volumes nog wel eens "vol" wilde lopen in mijn kamer en ik dat toeschreef aan de akoestiek, is dat nu helemaal niet meer het geval........... (wil hier trouwens absoluut geen akoestiek wellus-niettus mee ontketenen!!!!)
- Mooiere separatie van instrumenten en stemmen
- meer en strakker laag, Jamie Woon gaat nog veel dieper door dan voorheen  :headbanging:
- details zoals de toets aanslagen bij een piano concert van Bach

Kortom, mijn Guaneri's laten nu veel meer en beter horen waartoe ze in staat zijn  :music:
Dat is een mooie opsomming van wat goede versterking doet. Of beter, wat een luidspreker die niet goed genoeg wordt aangestuurd laat liggen. Een tevreden mens zo te horen! :thumbs-up:
Een beter forum begint bij jezelf.

Ik zou met niemand willen ruilen, meteen gaan huilen, als ik geen Hagenees audiofiel zou zijn! ;D

Stereo: Electrickery       |       HT: Bas' Bios       |      Qobuz: De HTforummaandlijsten

gerzom

Quote from: Bas Akkerman on October 25, 2014, 21:51:14
Dat is een mooie opsomming van wat goede versterking doet. Of beter, wat een luidspreker die niet goed genoeg wordt aangestuurd laat liggen. Een tevreden mens zo te horen! :thumbs-up:
Klopt!
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Even een paar iets betere foto's van de situatie nu hier thuis.









Vanavond maar weer aan het schuren en plamuren om het rack verder af te krijgen zodat alles er weer netje in past.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979