Sonus Faber, Pass Labs, Esoteric & EAT

Started by gerzom, September 28, 2011, 00:39:39

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

RubenV.

Mooie upgrade, zo naar het topmodel amp van Schiit. Dat zal ongetwijfeld lekker klinken  :D Erg mooi om zo te zien naast/onder de LCD2 (net als de rest van set overigens).
2 Dedicated PPA audio streamers, PPA DDC, Lampizator Golden Gate SE DAC, Classé Audio Omega Pre MKII, Linkwitz LX521's + Thor's, Lineair psu's, Arcam AV9, Oppo 95, Pioneer LX5090H, Emotiva XPA5, 2xUPA500's, 2x Nord One Up NC500DM
Mijn topic
Bluray collectie

gerzom

Quote from: RubenV. on March  7, 2014, 15:16:56
Mooie upgrade, zo naar het topmodel amp van Schiit. Dat zal ongetwijfeld lekker klinken  :D Erg mooi om zo te zien naast/onder de LCD2 (net als de rest van set overigens).
Dank je!

Ja dit is wel hele andere koek dan de Asgard 2. Nu eerst maar eens goed inspelen, maar in de tussentijd gewoon lekker door genieten (nu Fink, Wheels turn beneath my feet in de CD-speler , wow  :music: )

Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Vandaag een upgrade binnengekregen voor mijn head-fi set vanuit Zweden: Entreq Konstantin gebalanceerde hoofdtelefoonkabel.





Met dank aan lynch1979 en Soundconsult ben ik in mijn zoektocht naar een kabel-upgrade voor mijn Audeze terecht gekomen bij Entreq.
Na wat over en weer gemail met de eigenaar van Entreq (Per-Olof was wat lastig te bereiken per email omdat "zijn computers het niet goed meer doen"  :crazy:) de knoop doorgehakt en de kabel besteld (ik heb 4,5 meter nodig dus dat was een speciaaltje voor Per-Olof)
Net aangekomen op kantoor, dus straks vlug naar huis en vanavond eens luisteren wat deze kabel doet voor de Audeze's.

Dus vanavond op de bank met Audeze's en een single malt (er zijn vervelerende dingen te bedenken, aangezien mijn vrouw vanavond de deur uit is  ;) )
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Zit er gelikt uit he  ;)

Heel veel luisterplezier maar ik weet zeker dat dat gaat lukken.

gerzom

Quote from: lynch1979 on April  3, 2014, 18:59:31
Zit er gelikt uit he  ;)

Heel veel luisterplezier maar ik weet zeker dat dat gaat lukken.

WOW, heel mooi wat er hier aan het gebeuren is :music:
Vorige kabels (combinatie van Canare kabel en 2x AH! XLR als verlenging) was al helemaal niet slecht, maar dit duidelijk een flinke stap hoger. Zo te horen moeten ze nog wel inspelen om helemaal "los" te komen, maar ik ben heel gelukkig  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


gerzom

Nog even een paar foto's van de huidige stand van zaken hier thuis:





:music:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


MaLa

Hey Gerzom, ik zie dat je enkele apparaten van Shiit hebt (gehad). Heb je toevallig ook ervaring met de Modi/Magni combi?
Mooie set trouwens!
XTZ - BK - Marantz

lynch1979

Quote from: gerzom on April 17, 2014, 12:52:57
Nog even een paar foto's van de huidige stand van zaken hier thuis:





:music:

Nice  :inlove:

Ik mis alleen nog iets  :D

gerzom

Quote from: MaLa on April 17, 2014, 13:37:59
Hey Gerzom, ik zie dat je enkele apparaten van Shiit hebt (gehad). Heb je toevallig ook ervaring met de Modi/Magni combi?
Mooie set trouwens!
Hoi,

Dank je en ja ik heb de Modi/Magni op kantoor staan in combinatie met een Hifiman HE-400.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


MaLa

Hoe bevalt deze combi? Ik ben aan het uitkijken voor een head-fi setje en ik zou deze willen combineren met een Hifiman HE-300
XTZ - BK - Marantz

gerzom

Quote from: MaLa on April 17, 2014, 15:08:57
Hoe bevalt deze combi? Ik ben aan het uitkijken voor een head-fi setje en ik zou deze willen combineren met een Hifiman HE-300
Ik ben er zeer tevreden mee, combineert erg goed met de Hifiman, lekkere volle bas, mooi midden en prima details in het hoog, zonder een scherp randje. Ik gebruikte hiervoor een Audioengine D1 en dit is echt een paar klassen beter naar mijn idee. Ik heb er ook een paar PYST RCA kabels en een PYST USB kabel bij gekocht en ook dat werkt prima (stuk beter dan de dropveters die ik er eerst tussen had zitten  ;D )

Voor mij is deze combi een echte aanrader, zeker ook gezien de prijs (ik zou bijna zeggen een no-brainer, maar dat is mijn mening  ::) )



Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


MaLa

Oke, dat klinkt al zeer goed dus :) bedankt voor de snelle antwoorden!
XTZ - BK - Marantz

gerzom

Vandaag de knoop doorgehakt en een VPI Scout gekocht en een Dynavector DV-20X2L element.

Ik ga me vanaf nu (eigenlijk vanaf donderdag want dan wordt hier alles geïnstalleerd) ook storten in de wereld van het vinyl.

Mijn eerste stappen richting plaatsjes draaien begon een aantal weken geleden toen ik op zolder mijn oude Technics SL-1810 weer tegen kwam en het idee had om die beneden in mijn set te gaan zetten, maar dan wel na een kleine pimp-beurt (nieuwe plint en een ander kleurtje. Echter nadat ik het ding uit elkaar gehaald had bleek de magneet redelijk in staat van ontbinding te verkeren, dus die kon de kliko in. Maar toen had het vinyl virus al wel toegeslagen, dus opzoek naar een leuke instapper (Rega RP1 of vergelijkbare Pro-ject) al googelend mijn wensen bijgesteld naar een Rega RP3. Toen opzoek naar een dealer in de buurt om eens te kijken luisteren naar de Rega en zo doende uitgekomen bij AudioXperience in Nuenen. Daar aangekomen bleek dat ze geen RP3 hadden staan, maar wel net een VPI Scout hadden ingeruild op een Aries 3, lang verhaal kort, vandaag teruggegaan om een element erbij uit te zoeken. Bleek dat ze ook nog een bijpassende stofkap hadden staan (wel zo handig met 5 en 3 jarige nieuwsgierige vingertjes in huis)
Dus ja, het kan raar lopen: van het opknappen van een oude draaitafel via een Rega RP1 naar een RP3 en uiteinelijk toch eindigen met een VPI Scout met Dynavector element  :crazy:

Nu maar weer een beetje sparen voor een mooie phono stage zodat ik mijn Project phono box ook kan upgraden met iets dat een stukje beter past bij de draaitafel en het element.

Ik zal donderdag een paar foto's plaatsen van het eindresultaat.
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


MaLa

Dat is een mooie draaitafel! Jammer dat Schiit geen phono pre's heeft, die zouden wel mooi in je set passen!
XTZ - BK - Marantz

gerzom

Quote from: MaLa on April 26, 2014, 10:17:40
Dat is een mooie draaitafel! Jammer dat Schiit geen phono pre's heeft, die zouden wel mooi in je set passen!
Dank je!!
Gelukkig heeft Electrocompaniet wel een phono stage, dus wie weet  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


MaLa

Die zou inderdaad ook wel heel mooi passen! Succes met de zoektocht naar een geschikte phono pre
XTZ - BK - Marantz

Jumping Jack

Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Quote from: Jumping Jack on April 26, 2014, 17:42:56
Toppertje: http://www.hifi.nl/tweedehands/tekoop/167894/Dynavector-P75-Mk3-MM-or-MC.html

Ik had hem zien staan en het is erg tempting, erg tempting, maar ik ben echt helemaal door mijn budget heen (oorspronkelijke plan was een Rega RP3, mijn Dynavector kost al bijna net zoveel als die hele speler  :crazy: )
Hopelijk staat ie volgende maand nog te koop......... en anders rustig verder zoeken (alhoewel, mezelf een beetje kennende gaat dat ook niet rustig worden.... zucht)
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


Jumping Jack

Ze komen wel vaker voorbij, gewoon eerst genieten!
Wilson Benesch / Accuphase/ Eversolo / Dual / Sennheiser / Shure / Meze
Jumping Jack's set
Discogs

gerzom

Sinds vandaag mag ik me de gelukkige eigenaar noemen van een VPI Scout!  :wub:







Ik moet me nu nog "behelpen" met een 15+ jaar oude Pro-ject phono box die ik nog had staan (klinkt redelijk levenloos en dof) maar volgende week komt mijn Electrocompaniet ECP-1 phono stage binnen en dan gaan we de Scout helemaal definitief afstellen en moet het een stuk beter gaan klinken.
Maar nu al bezig met het luisteren naar mijn oude collectie platen en dat klinkt toch weer lekker. Kortom ik ben wederom een gelukkig mens  ;D
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


lynch1979

Ik voel mij nu wel schuldig......




































:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

gerzom

Quote from: lynch1979 on May  1, 2014, 13:22:20
Ik voel mij nu wel schuldig......

:pompom: :pompom: :pompom: :pompom: :pompom:

Gefeliciteerd met deze mooie aanwinst.

No worries  ;)

Bedankt voor je support tijdens mijn "zoektocht"  :thumbs-up:
Sonus Faber Guarneri Memento, Pass Labs XA60.5, Pass Labs XP-10, Esoteric X-03SE,  EAT Forte S, Dynavector DV-20X2L, Moon 310LP & 320S,  AudioQuest Oak, Earth, Wind & NRG 1000, Clearaudio Powerline.


frank2

Erg mooie draaitafel, en hij klinkt ook nog eens fijn.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Deleted Member 2

Quote from: gerzom on May  1, 2014, 13:06:56
Sinds vandaag mag ik me de gelukkige eigenaar noemen van een VPI Scout!  :wub:







Ik moet me nu nog "behelpen" met een 15+ jaar oude Pro-ject phono box die ik nog had staan (klinkt redelijk levenloos en dof) maar volgende week komt mijn Electrocompaniet ECP-1 phono stage binnen en dan gaan we de Scout helemaal definitief afstellen en moet het een stuk beter gaan klinken.
Maar nu al bezig met het luisteren naar mijn oude collectie platen en dat klinkt toch weer lekker. Kortom ik ben wederom een gelukkig mens  ;D

Ik denk dat je veel plezier zal gaan hebben van je nieuwe bron. Gefeliciteerd.

Gr
Henk

R