Mijn AV waar gemak voorop staat( NeoTV 550 is binnen)

Started by PKfotografie, September 26, 2011, 23:10:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

PKfotografie

Een jaar of 3 /4 gelden begonnen met wat betere apparatuur in huis te halen.
hadden eerst een harman kardon setje met van die jbl melkpakjes. niet echt geweldig maar zolang je niets beters hebt is er niets mis mee.

echter tijdens de verbouwing van de badkamer 2 B&W plafond speakers geplaatst.... dus daar begon de geldstroom.....
het geluid in de badkamer was zo veel beter als de woonkamer, dat kon niet. dus daar 2 B&W 703 speakers neer gezet met een NAD765

was zeer goed muziek luisteren. maar voor de film miste er wat.

setje aangevuld met cm center en 2x cm5 en een subje. nu begon het goed te klinken.

alleen tja, je wil in meer ruimtes als alleen de woonkamer lekker geluid. dus er moesten nog wat zones bij komen.

na wat schuiven in de woonkamer met banken en kasten pasten de cm5's niet meer (geen ruimte) dus daar staan momenteel even 2 M1 speakertjes.
(wanneer er een andere bank is kijk ik of ik de cm5's weer terug kan zetten.)

ook laatst een PS3 gehaald.... kom nu een hdmi tekort op mijn amp.... dus mooi iets om over na te denken hoe ik dat ga oplossen

mijn blokschema van hoe wie wat waar voor de mensen die dat ook maar iets kan schelen.
blokschema
zal hem een keer in een nog hogere resolutie neer zetten om het wat leesbaarder te maken.

overzicht vanaf de bank. met de Ipad voor het zoeken van films in dit geval


iets duidelijker hoe de apparatuur er bij staat (een deel dan, rest staat door het huis verdeelt)





situatie van het zoeken naar mp3


de minder mooie apparatuur in de kast


biamp aansluiting van de fronts


en 2 alternatieve bedieningen die ik gebruik in mijn huis. (naast de ipad en normale remote van C4)




Xander32

Welcome hier, mooie set hoor.
Volgens mij hangt de tv wel wat aan de hoge kant ¿


Sander.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Maro

Mooie set hoor. Ziet er keurig uit allemaal en weer eens wat anders zo'n NAD set ipv al die Marantz, Pioneer, Denon en Onkyo combi's hier.  :pompom:
Kamer : LG OLED65E7V - Meridian 218 * DSP 7200 -  Roon - Apple TV 4K
HT : Anthem AVM70 - Oppo UDP-203 * Rotel RMB-1585 * RMB-1506 - Usher MD2-BE * 718-DMD * BE-616 - Cabasse Io2 - Rythmik F15HP-SE dual - JVC DLA X7500Cinemike - Adeo Screensp Plano 126" - Nvidia Shield -

skyfox

Mooie set! Ben zelf ook een liefhebber van NAD (hoewel ik nu met een Sony draai...). In m'n zolder-HT komt weer een NAD te staan  :wub:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

PKfotografie

Quote from: Xander32 on September 27, 2011, 20:53:12
Welcome hier, mooie set hoor.
Volgens mij hangt de tv wel wat aan de hoge kant ¿


Sander.

Klopt hij hangt vrij hoog.
Maar hebben een bank die beter ligt als zit, en dan is iets hoger wel fijn.

PKfotografie

over een week of 4 gaan we onze zithoek aanpassen.
hebben nu een hoekbank waardoor ik mijn CM5 speakers niet kwijt kan.
en gaan die vervangen voor een 3-2-1 zit opstelling. daardoor krijg ik wat ruimte om speaker stands kwijt te kunnen voor mijn cm5's
echter de originele stands zijn nog net geen 60 cm als ik het goed heb. dus ik zoek eigenlijk iets wat een paar cm hoger is. iemand een idee welke stands tekoop zijn van 70cm? max 90cm.

voor de geïnteresseerde. het gaat zo'n bank worden maar wat rood is word zwart en wat zwart is word rood.

Zefanja

Mooie set!
Misschien kijken naar de Norstone Stylum 3?
Die zijn volgens mij 80cm hoog.
http://www.norstone-design.com/en/model/23_Stylum-3.html
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

Pinohelmond

Boston Acoustics VS336 (4x) - Boston Acoustics VS325C - BK XXLS 400FF - Marantz SR7005 - Creek Destiny - Oppo BDP 83 SE - Squeezebox Touch - Dune HD Smart D1 - Philips 55PFL8008K - Xbox 360 Slim - Harmony One - Canare 4S11 - W&M

Pino's Room

HTip

Da's inderdaad geen doorsnee set. Mooi hoor! Welke app gebruik je op de iPad?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

PKfotografie

Quote from: HTip on October 10, 2011, 18:15:14
Da's inderdaad geen doorsnee set. Mooi hoor! Welke app gebruik je op de iPad?

Thanx,

Ik gebruik MyHome op de ipad.
Deze app werkt alleen als je een control4 systeem gebruikt voor de aansturing van de apparatuur.

PKfotografie

Quote from: Zefanja on October 10, 2011, 16:46:46
Mooie set!
Misschien kijken naar de Norstone Stylum 3?
Die zijn volgens mij 80cm hoog.
http://www.norstone-design.com/en/model/23_Stylum-3.html

Dat is idd wel ongeveer wat ik zoek. Thanx.
Nu eens kijken wat ze kosten en waar ze te halen zijn.
ga wel pas serieus kijken als de banken op hun plek staan. Want zal niet de eerste keer zijn dat ik denk ergends ruimte voor te hebben....

larzie

Quote from: HTip on October 10, 2011, 18:15:14
Da's inderdaad geen doorsnee set. Mooi hoor! Welke app gebruik je op de iPad?

Zag ook apps zoals xbmc remote. Iemand daar ervaring mee?
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

Zefanja

Quote from: PKfotografie on October 10, 2011, 23:18:38
Dat is idd wel ongeveer wat ik zoek. Thanx.
Nu eens kijken wat ze kosten en waar ze te halen zijn.
ga wel pas serieus kijken als de banken op hun plek staan. Want zal niet de eerste keer zijn dat ik denk ergends ruimte voor te hebben....

Ze zijn €119,- geloof ik bij 1 van de forum sponsors.
Ja idd even goed kijken of je wel de ruimte er voor hebt.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

PKfotografie

Al langere tijd wat netwerk problemen, tijd om daar eens wat aan te doen.

hier hoop ik wat bij te leren.
Netwerk is niet mijn sterkste kant.
Geen idee wat alle begrippen betekenen.
Met wat hulp komt het vast goed

PKfotografie

netwerk lijkt wel iets vlotter nu.
(spullen zijn binnen)



Zefanja

Quote from: PKfotografie on October 29, 2011, 00:23:30
netwerk lijkt wel iets vlotter nu.
(spullen zijn binnen)




Oeeeh sisco spul.
Heel mooi! Goede keuze.
| Marantz SR8012 | Pioneer UDP-LX500 | Monitor Audio RX8/RX1/RX Center | REL HT/1003 MKII | LG OLED77C9 | In-Akustik LS-1108/1002 | Audioquest Carbon/Chocolate/Pearl | PS5 | Xbox One X | Nintendo Switch |

larzie

Hoe hoog is jouw tv meubel, hoe hoog is je center en hoe hoog hangt de tv en hoe groot is de tv? :D
Ik heb een tv meubel die 50 cm hoog is en een center die hoog 37,3 cm is. Dus tv zal straks op een cm of 90 hoog komen te hangen. (50")
Volgens mij valt het wel mee want nu staat de tv die ik nu heb (32") op mijn meubel en staat deze wat laag voor mijn gevoel.
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

PKfotografie

Quote from: larzie on October 29, 2011, 14:18:58
Hoe hoog is jouw tv meubel, hoe hoog is je center en hoe hoog hangt de tv en hoe groot is de tv? :D
Ik heb een tv meubel die 50 cm hoog is en een center die hoog 37,3 cm is. Dus tv zal straks op een cm of 90 hoog komen te hangen. (50")
Volgens mij valt het wel mee want nu staat de tv die ik nu heb (32") op mijn meubel en staat deze wat laag voor mijn gevoel.

meubel: 60
center :17,5
onderkant tv :101
bovenkant tv :165
tv 42"

nog meer maatvoering nu ik een rolmaat naast de pc heb liggen? ;D

larzie

Quote from: PKfotografie on October 29, 2011, 14:24:38
meubel: 60
center :17,5
onderkant tv :101
bovenkant tv :165
tv 42"

nog meer maatvoering nu ik een rolmaat naast de pc heb liggen? ;D

Haha thanks. Eigenlijk wilde ik alleen weten of het niet storend was de tv iets hoger :)
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

PKfotografie

Quote from: larzie on October 29, 2011, 14:32:46
Haha thanks. Eigenlijk wilde ik alleen weten of het niet storend was de tv iets hoger :)

misschien is het storend voor mensen met een goede zithouding,
maar aangezien ik altijd onderuit hang op de bank vind ik dit wel fijn. en geen last van dingen op tafel. dus dat waren mijn beweegredenen.

heb de tv gewoon 2 weekjes op een krat gezet om te kijken of deze hoogte beviel.
gewoon doen wat je zelf het fijnst vind. jij kijkt er naar. niet wij, dus gewoon proberen

larzie

Quote from: PKfotografie on October 29, 2011, 14:37:49
misschien is het storend voor mensen met een goede zithouding,
maar aangezien ik altijd onderuit hang op de bank vind ik dit wel fijn. en geen last van dingen op tafel. dus dat waren mijn beweegredenen.

heb de tv gewoon 2 weekjes op een krat gezet om te kijken of deze hoogte beviel.
gewoon doen wat je zelf het fijnst vind. jij kijkt er naar. niet wij, dus gewoon proberen

Ik hang ook altijd :P Heb een grote hocker bij mijn bank dus dat zit wel goed haha
Stereo set: || Lyngdorf TDAI 2170 || Tannoy DC10T || JL Audio Fathom F112 || Nordost Flatline Gold mk2 || --- PC Set: || Denon AVR X1000 || Eltax Monitor III ||

Larzie HT

mijavere

mooi zeg, vooral die extra ab's. Had deze nog nooit gezien

PKfotografie

Ik was het zat om alleen maar tv te kunnen kijken in de slaapkamer.
Netgear neotv550 besteld en is net binnen gekomen.

Zit me nu alleen af te vragen wat ik zal doen.
In de woonkamer heb ik een netgear eva9000.
Zal ik de neo in de slaapkamer plaatsen? Of in de woonkamer, en weer eens de programatie aanpassen van control4 ?

Ik heb me er niet echt in verdiept dus geen idee welke van de 2 de beste is.

PKfotografie

heb hem voor het gemak maar even aangesloten in de slaapkamer.
was wat minder werk om hem te plaatsen, minder programmering, en kan er makkelijker mee stoeien en mis hem minder als het even niet werkt.

de aansturing over IP werkt iig.
heb alleen gelezen dat de bluray Iso wat problemen kan geven in de aansturing vanuit Control4 (is wel een driver die het probleem niet heeft. maar moet nu aan die driver zien te komen)


binnenkort maar eens wat films vanuit bed kijken en bepalen of hij wel of niet beter is als mijn Eva9000

HTip

Gefeliciteerd met je verjaardag :pompom:

Nog nieuws op het HT-front?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive