Standaard JLB SUB SCS 138 op een Philips LX3900 dvd speler

Started by Steefmeister, September 22, 2011, 00:05:14

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Steefmeister

Hallo allemaal,

Mijn subwoofer een jbl scs 138 staat in de verkoop. Ik heb hier een potentiële koper voor. Hij wil deze subwoofer graag aansluiten op zijn Philips lx3900 dvd speler (zie onderste plaatje). Naar mijn mening wordt dit een lastig verhaal, aangezien dit min of meer een alles in één dvd speler is met passieve sub en bijbehorende speakers. Hij heeft nu wel een andere actieve Philips subwoofer op de dvd speler staan, maar hij is ontevreden over het geluid. Iemand anders heeft voor hem de passende connector op deze subwoofer gesoldeerd. (Waarschijnlijk is dit een oorzaak van het brakke geluid wat nu uit de woofer komt)

Experts: kijk even naar onderstaande plaatjes en geef alstublieft advies of het mogelijk is om mijn JBL sub aan deze heer te verkopen zodat hij er wel plezier van gaat hebben. (ik ben van mening dat het niet gaat lukken).

Dit is de JBL subwoofer:


Dit is de speler:


Alvast bedankt!

AbZ

Waarom zou dit niet kunnen aan de line out?  (mits deze variabel is met het volume?)

Of anders aan de 'high level' aansluiting voor de passieve sub,
en dan de crossover geheel aan de speler overlaten.

edit / p.s.  Volgens schema op pagina 4-1 van de service manual (voor de lol ff opgezocht)
wordt de line out pas na de volume control afgetakt.  Dat zou betekenen dat ie idd variabel is.

Steefmeister

Hartelijk dank voor je reactie. Dus dan zou ik hem toch zonder problemen aan hem kunnen verkopen..

AbZ

Quote from: Steefmeister on September 22, 2011, 16:23:38
Hartelijk dank voor je reactie. Dus dan zou ik hem toch zonder problemen aan hem kunnen verkopen..
Ja in theorie wel, maar uitproberen is natuurlijk handiger.
(Dvd-ding +2 speakertjes past makkelijker in een tas dan die sub...)
Opmerkelijk dat de koper het zelf niet uitzoekt.

Steefmeister

oke thanks!

Dit heb ik de verkoper gemeld, maar hij heeft laten weten dat toen hij de vorige keer een actieve sub op deze ingang zette, de dvd speler heel erg warm werd. Vandaar dat hij ook deze sub graag met die "custom" made kabel eraan wil hangen.. maar ik heb dan mijn twijfels over de kwaliteit van het geluid..